![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ken iemand die dertig jaar is en nog nooit één dag gewerkt geeft en het zelf voor elkaar gekregen heeft om 3 Microsoft trainingen te mogen doen en die kosten elk 9.900€ en das genen waal.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Parlementslid
|
![]() Haspengouw, tevreeden Herr Sturmbahnführer?
![]() [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 augustus 2005 om 18:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
La Roche bijvoorbeeld is een prachtige stad, met een mooie burcht die er op uitkijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En daar gaat het hier niet om, het gaat hier om de werkloosheid en de welvaart en de daaraan gekoppelde marginaliteit. In steden als Gent of Antwerpen heb je, ook als je van de mooie plekjes weggaat, lang niet de marginaliteit die je in Charleroi (vergelijkbaar met Gent en Antwerpen) of Bergen en La Louvière (vergelijkbaar met pakweg Hasselt, alleen iets groter dan). Als je iets hoort van een ramkraak of een overval op een geldtransport komt dat meestal van bezuiden de taalgrens en als het hier in Vlaanderen gebeurd is het niet zelden dat de dader frans of engels sprak. De gijzelnemer in Brussel was ook alweer een fransman. Je kan het draaien en keren hoe je wilt, je kan nog zoveel fotootjes posten als je wil, aan de situatie verandert het niets en die situatie is één grote beerput en het wordt tijd dat Vlaanderen zich daaruit losweekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of neem eens een kijkje in La Louvière of Bergen, één grauwe sfeerloze massa. Geef mij dan maar Genk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dat in Vlaanderen de werkbereidwilligheid hoger ligt in Wallonië is geen fabeltje. Met jouw lijstje kom je nergens. Als ik naar de werkloosheid kijk, zie ik genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En gaa eens naar Liverpool, Glasgow of andere steden met "oude industrie" verleden... Zijn het daar ook "marginalen". Of zijn ze niet dezelvde Briten zoals mensen uit rijke, mooi Britse steden? En je onderhoud mij niet, ik doe dat zelver. Stop eens een betje met jou "air de nouveau riche" stp. Ik weet dat Vlaanderen nu rijk is, en dat het veel betalt maar jullie moeten ook niet altijd zegen dat Walen "marginalen zijn, hé. Citaat:
En wie was nog eens de mordenaar van Van Noppen? Een vlaamse mafia, niet?[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 augustus 2005 om 18:57. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oh en ook door Ryanair, en als ik de huizen rond de airport zie ... dezelvde als in Vlaanderen.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een zeer hansistische uitspraak. (hansisme= argumentsloze stellingen zonder inhoud of de wil ze te argumenteren) Als de walen zich ook desbetreffende gedragen (in bhv, dhl, ...) zouden, als ze de hand openhouden om 12 000 000 000 in de zak te stoppen, vele vlamingen ook niets zeggen. Maar ze bijten niet de hand die hen voedt, ze sch*ten erop. Toen het nog andersom was, bestond er simpelweg GEEN solidariteit en hadden de rijkere belges toen een mening van: "Verhongeren les flamands? Dat ze français leren, dan kunnen ze als meid of knecht werken." Spijtig kim, vroeger had je betere argumenten. Bestaat er nu ook, zoals bij de pest voor vlaanderen een zwijgplicht en moet je klakkeloos dat posten wat de doorluchtige fondateur-président uitkraamt? un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. U spreekt over het verleden en de rijkere Belges. Het klopt wat u zegt, daar niet van, maar toen was dat een gehele andere tijd dan nu. Toen was de macht in handen van de rijke Franstalige bourgeoisie, was België zo goed als ééntalig Frans en werden de Vlamingen achteruit gesteld t.o.v. de Franstaligen. Momenteel liggen de zaken geheel anders. 2. De transfers gaan niet alleen van Noord naar Zuid, maar ook binnen Vlaanderen zijn er transfers. West-Vlaanderen en Limburg bv. Ook in Vlaanderen vinden misbruiken plaats. Zo is bv. de ruimtelijke ordening in Vlaanderen zeer slecht geregeld. 3. M.i. moet u eens een onderscheid leren maken tussen de Waalse burgers en de Waalse politici.
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Ja, maar limburgers en west-vlamingen blokkeren geen wetsvoorstellen ter verbeteringen van het ganse land, als je de SZ splist, wordt wallonie wakker geschudt en gaan ze moeten inzien dat de ps desastreus is voor wallonie. 3. waalse burgers kiezen waalse politici |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het dan ook ongehoord en onbeschoft dat ze vinden dat ze in Vlaams -Brabant denken dat ze alle rechten hebben en dat ze zelf zich niet moeten aanpassen aan de Vlamingen, de ECHTE bewoners van Vlaams-Brabant. Ze moeten niet denken dat ze nog meer kunnen afpakken van de Vlamingen! Desnoods schoppen we die stukken pretentie terug naar Wallonië. Als ik mij zo zou gedragen in Wallonië, ze zouden mij daar snel buitenpesten.
![]() |
#97 | ||
Parlementslid
|
![]() Ik lach over jij, niet over het Vlaamse volk...
Trouwens, zijn de mensen in Waals Brabant en Luxemburg geen Walen? Omdat daar de PS niet eens de sterkste partij is?[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 20 augustus 2005 om 19:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of wilt je ze daar ook buiten pesten...?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar we zullen nog wel laten zien waarom Brussel Vlaams is, en dat zal proper gebeuren.
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
wie spreekt hier van buitenpesten, gewoon de wet en de bestuurstaal respekteren, dat is alles. De uitbreiding van brussel te vorderen, dat is vlamingen buitenpesten. un saludo |
|
![]() |
![]() |