![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Tot welke godsdient/religie behoort u? (maak onderscheid atheïsme/vrijzinnigheid!) | |||
Christendom |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
10 | 23,81% |
Anglicanisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ortodoxe Kerk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Hindoeïsme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Geen enkele, ik ben vrijzinnig |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Geen enkele, ik ben atheïst |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Natuurgodsdienst |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Een filosofie zoals het Boedhisme,... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Een andere godsdienst (Grieks, Romeins,...) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Een van de gevolgen van de multiculturaliteit is misschien dat het belangrijk wordt bij een of andere "kerk" te horen (Moskee, Synagoge, Tempel..)
We moeten de mensen nu eenmaal een etiketje op kunnen plakken zodat we weten welke gedragscode's er ongeveer gevolgd worden door die of die persoon met het oog op zijn toekomstig verblijf in een hiernamaals. Voor alle duidelijkheid : Bhoeddisten geloven dus ook in goden kennen monikken en priesters een Dalai Lama etc... en hun paradijs is het beleven van een verlichting zodat een eindeloze ketting van wedergeboorten eindelijk onderbroken wordt. Bhoedisme is dus een godsdienst... Ik beweer dat we over het hiernamaals, wedergeboorte ed. niets weten, waarschijnlijk ook niets kunnen weten en we dit dus als niet-terzake doend moeten laten rusten. Wat belangrijk is is wat we met dit leven aanvangen : het hier en nu. dat er mensen elkaar naar het hiernamaals hielpen ter wille van de heilige geest, de onbevlekte ontvangenis, de transsubstantiatie, de 5 pijlers van de Islam, Brahma, Visjnoe en Shiwa, de goddelijke reincarnatie die de Dalai Lama, De Keizer enz... is vind ik wonderlijk. Laat ons het oude geloof van de gastvrijheid in ere herstellen en een ander doen wat wij wensen dat ons gedaan wordt.
![]() |
#83 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mooi, vooral je laatste paragraaf. Overigens, in welke goden geloven boeddhisten? Ik dacht dat het boeddhisme geen goden kende...
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Is inderdaad in wezen atheïstisch ; maar men leert ook dat de Bhoedda een god buiten de goden is en erkent gewoonlijk een godenwereld als een geheel waarnaar men gereïncarneerd kan worden. De bhoedda is een reïncarnatie van het nirvana, leraar van mensen en goden.. Zo kan men stellen dat het Bhoeddisme een godsdienst zonder god is (De verlichte Bhoedda is opgegaan in het nirvana.. het niets).
Ik heb in de gauwte het werkje van mijn zoon uit 1998 gepakt over confessionele vs; niet-confessionele moraal waarin hij mijn literatuur over het Bhoeddisme heeft samengevat - dit kleine paragraafje is zowat de essentie van de godsgedachte in deze religie.. Het ligt dus wat gecompliceerder dan "atheisme".
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
NOOIT de protestanten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
1. bush is een protestant 2. bush is de Kerk niet
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() protestant evangelisch
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Zeg maar ja tegen 't leven, ja tegen 't leven
Van je Amen en je Gloria joechee Zeg maar ja tegen 't leven, ja tegen 't leven Anders zegt er 't leven nog nee ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 augustus 2005 om 20:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom nooit met de protestanten als ik vragen mag.... dat zijn toch mensen zoals u en ik ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Grellig snapt mij toch nog een beetje vlugger dan jij. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
S'en allait tout simplement Routier, pauvre et chantant En tout chemin, en tout lieu Il ne parle que du Bon Dieu Il ne parle que du Bon Dieu Certains jours un hérétique par des ronces le conduit Mais notre Père Dominique par sa joie le convertit Dominique, nique, nique S'en allait tout simplement Routier, pauvre et chantant En tout chemin, en tout lieu Il ne parle que du Bon Dieu Il ne parle que du Bon Dieu Ni chameau, ni diligence il parcourt l'Europe �* pied Scandinavie ou Provence dans la sainte pauvreté Dominique, nique, nique S'en allait tout simplement Routier, pauvre et chantant En tout chemin, en tout lieu Il ne parle que du Bon Dieu Il ne parle que du Bon Dieu Enflamma de toute école filles et garçons pleins d'ardeur Et pour semer la parole inventa les Frères-Prêcheurs ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
2. Wanneer een priester mag trouwen, leeft hij voor zijn gezin, en niet meer voor God. 3. Ze aanbidden Maria niet meer, en ze vergeten de Heiligen, mensen die voor God geleefd hebben en voor hem gestorven zijn. 4. Een meer praktische reden: hun diensten en kerken trekken op niets. 5. Ze laten rituelen achterwege, en vergeten het belang van de Heilige Sacramenten.
|
![]() |
![]() |