![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta je tegenover reclame? | |||
Ik haat reclame |
![]() ![]() ![]() |
20 | 62,50% |
Ik hou van reclame |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
ambivalent |
![]() ![]() ![]() |
10 | 31,25% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de VS runnen ze al hele scholen op reclame... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Een ander idee waar ze mee spelen (misschien al toegepast). Vb. : kleding zou voorzien worden van een tag (al dan niet elektronisch). Wanneer je voorbij een reclamebord passeert die de tag herkent, gaat die onmiddellijk daarop reageren. Beetje zoals de cookies in je browser, alleen zullen die tags moeilijker te verwijderen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het mooiste van allemaal is dat de mensen zich hiervan niet bewust zijn. Ik probeer zoveel mogelijk te ontkomen aan reclame, als ik het toch zie, probeer ik mijn hersenen op non actief te zetten. Reclame heeft dus nauwelijks invloed op mij, althans dat probeer ik toch zo te houden. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 november 2010 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik probeer zelfs alle bedrijven die agressieve reclame voeren te bannen uit mijn consumptiepatroon. Zoals bv coco cala. (ik doe hier maar even onnozel, zoals zij in hun reclame) Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2010 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Australië heeft de eerste gedwongen verpakking voor sigaretten geïntroduceerd. Voor iedereen olijfgroen. Omdat naar het schijnt dat kleur de verkoop vermindert. Het merk mag er alleen met kleine lettertjes op staan. En in plaats van reclame doodsgevaar waarschuwingen natuurlijk.
Afijn, ideale anti-reclame ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() Ik haat reclame die een film onderbreekt, maar ik moet toch ook bekennen dat reclame soms spitsvondig en humoristisch kan zijn.
Ik hou ook van goedgemaakte reclame met mooie beelden en muziek - al jaren behoort reclame voor BMWs tot mijn favorieten, maar ik heb nog nooit daarom een BMW gekocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Reclame voor een product is voor mij al een reden om het niet te kopen. Een goed product verkoopt zichzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik haat de films die reclame onderbreken.
Lig je net onderuitgezakt naar reclame te kijken, wordt dit onderbroken voor Familie of voor een film.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reclame moet er zijn, zeker om iets te lanceren. Ik heb ook geen probleem met reclame voor of achter een film, ik heb er wel een probleem mee als reclame gaat overheersen (voortdurende onderbrekingen).
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie weinig naar een commerciële zender, zeker geen VT4 of VTM. Maar als ze al eens een kwaliteitsproduct zoals een goeie film aanbieden dan is het toch poepsimpel om de reklame op digitale televisie in 5 seconden door te spoelen. |
|
![]() |
![]() |