Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Hoe sta je tegenover reclame?
Ik haat reclame 20 62,50%
Ik hou van reclame 2 6,25%
ambivalent 10 31,25%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 10:57   #81
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoCake Bekijk bericht
Tv kijk ik niet en radio gaat enkel aan voor nieuwsberichten.
Op het internet valt ermee te leven, je kan verschillende zaken doen om het gros ervan weg te werken.

Ik ben uiteraard tegen reclame. Behalve het feit dat ze me trachten te storen op de meest idiote wijze zijn er nog een paar redenen :

- Waarom worden voortdurend kinderen gebruikt ? Denken ze nu echt dat ik kwetterende etters mijn keuze gaan bepalen voor een nieuwe wagen ? Er zijn een paar gratis docu's op het internet over hoe reclamehuizen te werk gaan en waarom. Natuurlijk kan je zowel ouders als de reclamehuizen de vinger wijzen, maar mooi is het niet.

- Reclame dient ondermeer om markten te creëren. Aangezien tv me niet interesseert weet ik niet of dit hier reeds het geval is, maar in de USA (zwarte piet voor alles een nog wat ) kan reclame voor geneesmiddelen. Dat u en ik daar niet voor vallen weet ik ook wel, maar wat met oudere mensen die hierdoor opgelicht worden ? Bedenkelijke praktijken.
reclame voor kinderen en voor medicatie is gewoon onethisch, maar ja, wat doe je ertegen hé.

In de VS runnen ze al hele scholen op reclame...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 11:05   #82
NoCake
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
reclame voor kinderen en voor medicatie is gewoon onethisch, maar ja, wat doe je ertegen hé.

In de VS runnen ze al hele scholen op reclame...
Ontwijken zoveel mogelijk zonder uit de bocht te vliegen .

Een ander idee waar ze mee spelen (misschien al toegepast). Vb. : kleding zou voorzien worden van een tag (al dan niet elektronisch). Wanneer je voorbij een reclamebord passeert die de tag herkent, gaat die onmiddellijk daarop reageren.

Beetje zoals de cookies in je browser, alleen zullen die tags moeilijker te verwijderen zijn.
NoCake is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 11:09   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoCake Bekijk bericht
Ontwijken zoveel mogelijk zonder uit de bocht te vliegen .

Een ander idee waar ze mee spelen (misschien al toegepast). Vb. : kleding zou voorzien worden van een tag (al dan niet elektronisch). Wanneer je voorbij een reclamebord passeert die de tag herkent, gaat die onmiddellijk daarop reageren.

Beetje zoals de cookies in je browser, alleen zullen die tags moeilijker te verwijderen zijn.
Oei dan zal ik naakt over straat moeten gaan lopen.
Oud 6 november 2010, 11:30   #84
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een van de hinderlijkste moderne massacultuur-fenomenen is de Reclame.
Ik heb dan ook mijn leven zo ingericht, dat ik er maximaal aan ontsnap.
Waarom?
Omdat Reclame schijnbaar obligaat bestaat uit een stuitend soort onzin waar ik in geen geval om kan lachen.
Reclame is de moderne pseudo-cultuur van de oervervelende Kitch.
Enz. ad infinitum.
Reclame werkt he. Heel onze maatschappij is erop gebaseerd, heel onze levensstijl. Bedrijven maken op slinkse manieren gebruik van de complexen en onzekerheden van de mensen om hun levensstijl op te dringen, een levensstijl die inhoud dat er vooral veel van hun producten gebruikt worden natuurlijk - volledig los van de realiteit. Immers hoe meer u hun producten gebruikt, hoe meer geld dat oplevert.
En het mooiste van allemaal is dat de mensen zich hiervan niet bewust zijn.

Ik probeer zoveel mogelijk te ontkomen aan reclame, als ik het toch zie, probeer ik mijn hersenen op non actief te zetten. Reclame heeft dus nauwelijks invloed op mij, althans dat probeer ik toch zo te houden.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 november 2010 om 11:30.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 11:33   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Reclame werkt he. Heel onze maatschappij is erop gebaseerd, heel onze levensstijl. Bedrijven maken op slinkse manieren gebruik van de complexen en onzekerheden van de mensen om hun levensstijl op te dringen, een levensstijl die inhoud dat er vooral veel van hun producten gebruikt worden natuurlijk - volledig los van de realiteit. Immers hoe meer u hun producten gebruikt, hoe meer geld dat oplevert.
En het mooiste van allemaal is dat de mensen zich hiervan niet bewust zijn.

Ik probeer zoveel mogelijk te ontkomen aan reclame, als ik het toch zie, probeer ik mijn hersenen op non actief te zetten. Reclame heeft dus nauwelijks invloed op mij, althans dat probeer ik toch zo te houden.
Awel proficiat.

Ik probeer zelfs alle bedrijven die agressieve reclame voeren te bannen uit mijn consumptiepatroon.

Zoals bv coco cala. (ik doe hier maar even onnozel, zoals zij in hun reclame)

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2010 om 11:34.
Oud 12 november 2011, 03:16   #86
eno2
Banneling

Standaard

Australië heeft de eerste gedwongen verpakking voor sigaretten geïntroduceerd. Voor iedereen olijfgroen. Omdat naar het schijnt dat kleur de verkoop vermindert. Het merk mag er alleen met kleine lettertjes op staan. En in plaats van reclame doodsgevaar waarschuwingen natuurlijk.
Afijn, ideale anti-reclame
Oud 13 november 2011, 08:26   #87
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik haat reclame die een film onderbreekt, maar ik moet toch ook bekennen dat reclame soms spitsvondig en humoristisch kan zijn.
Ik hou ook van goedgemaakte reclame met mooie beelden en muziek - al jaren behoort reclame voor BMWs tot mijn favorieten, maar ik heb nog nooit daarom een BMW gekocht.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 08:42   #88
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Reclame voor een product is voor mij al een reden om het niet te kopen. Een goed product verkoopt zichzelf.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 08:45   #89
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik haat de films die reclame onderbreken.
Lig je net onderuitgezakt naar reclame te kijken, wordt dit onderbroken voor Familie of voor een film.
Oud 13 november 2011, 08:47   #90
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Reclame voor een product is voor mij al een reden om het niet te kopen. Een goed product verkoopt zichzelf.
Ja en nee.
Reclame moet er zijn, zeker om iets te lanceren.
Ik heb ook geen probleem met reclame voor of achter een film, ik heb er wel een probleem mee als reclame gaat overheersen (voortdurende onderbrekingen).
Oud 14 november 2011, 11:34   #91
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik haat reclame die een film onderbreekt, maar ik moet toch ook bekennen dat reclame soms spitsvondig en humoristisch kan zijn.
Ik hou ook van goedgemaakte reclame met mooie beelden en muziek - al jaren behoort reclame voor BMWs tot mijn favorieten, maar ik heb nog nooit daarom een BMW gekocht.
Reklameboodschappen zorgen er wel voor dat de film goedkoop of zelfs gratis wordt aangeboden, op een commerciële zender, uiteraard.
Ik zie weinig naar een commerciële zender, zeker geen VT4 of VTM. Maar als ze al eens een kwaliteitsproduct zoals een goeie film aanbieden dan is het toch poepsimpel om de reklame op digitale televisie in 5 seconden door te spoelen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be