Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 12:44   #81
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pietje]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut

Tochwel, enkel een nietszeggende minderheid van 4.000 man vindt het nodig om straatkrapuul als De Clercq en C° te huldigen...........Dat zegt genoeg !!!
En hoeveel man eert er openlijk E. Anseele?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 12:47   #82
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Allez, we zullen eens een Mandela herdenking houden.
Zelfs al komt er 20.000 man op af.. dat is maar een minderheid.

Kortom... Mandela was verkeerd, en de ANC'ers waren allemaal naïeve lomperiken die geïndoctrineerd werden door de schurk Mandela.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 12:50   #83
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Kortom... Mandela was verkeerd, en de ANC'ers waren allemaal naïeve lomperiken die geïndoctrineerd werden door de schurk Mandela.
ja, hola, dat is ook zo he!
Oud 26 augustus 2005, 12:50   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, we zullen eens een Mandela herdenking houden.
Zelfs al komt er 20.000 man op af.. dat is maar een minderheid.

Mandela is Zuid-Afrikaan. Laat dat dus maar aan zijn volk over. Wedden dat het er "iets meer" dan 20.000 worden
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 12:51   #85
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de Vlamingen arme soldaatjes werden gebruikt als kannonnenvlees, schietschijven, offers in de strijd aan het Ijzerfront en de franstalige officiertjes zaten ver achter het front veilig in hun bunkers !!

de vlaamse soldaatjes waren er voor te vechten en vooral om te sterven
Als dat alles was, was het bijlange zo erg niet geweest. Arme jongskes van voor sturen deden alle landen in die tijd.

Wat erger is, is dat de Belgische overheid wist dat er zich een aantal Vlaamsgezinden in de rangen bevonden. En om die er uit te zuiveren, werden de zogezegd 'staatsgevaarlijke' divisies ingezet tegens stellingen die als praktisch oninneembaar werden beschouwd. En dit op een moment dat elke aanval van geen enkel strategisch nut meer was. De 9e compagnie van de tweede linie (waar o.a. Lt de Winde in vocht) werd ingezet om een heuvel te bestormen. Na de aanval schoten er van de 168 man nog 13 over. En dit op een moment dat de vredesonderhandelingen praktisch bezig waren.
Oud 26 augustus 2005, 12:51   #86
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Mandela is Zuid-Afrikaan. Laat dat dus maar aan zijn volk over. Wedden dat het er "iets meer" dan 20.000 worden
als ze hun haasten tenminste!
Oud 26 augustus 2005, 12:52   #87
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Wedden dat het slechts een kleine minderheid zal zijn....
Oud 26 augustus 2005, 12:55   #88
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wedden dat het slechts een kleine minderheid zal zijn....
Je bedoelt die kleine minderheid die hem als president koos ????
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 12:55   #89
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik volg niet meer.

Dus wie heeft die Vlamingen doodgeschoten in hun eigen land?
Jij hebt in heel deze discussie nooit kunnen volgen. Je probeert te discussiëren over een materie waar je geen bal van afweet, en je velt dan nog oordelen ook.

Lees eerst wat historische werken over de gebeurtenissen die op de IJzerwake worden herdacht, en vel dan je oordeel opnieuw.
Oud 26 augustus 2005, 12:56   #90
jan hyoens

Standaard

Citaat:
heb je op die hottentotten die enkel foto's kregen om op te stemmen?
Oud 26 augustus 2005, 12:59   #91
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
sedert wanneer is een verkiezing hetzelfde als een herdenking.
Wacht..laat me raden.. Dé Geschiedenis heeft het gezegd zeker?
Oud 26 augustus 2005, 13:10   #92
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Jij hebt in heel deze discussie nooit kunnen volgen. Je probeert te discussiëren over een materie waar je geen bal van afweet, en je velt dan nog oordelen ook.

Lees eerst wat historische werken over de gebeurtenissen die op de IJzerwake worden herdacht, en vel dan je oordeel opnieuw.
Help me dan aub. Dus volgens jou lag de schuld niet bij de Duitsers. Mijn vraag is. Door wie werden de Vlamingen, op hun eigen grondgebied, dan neergeschoten?
Oud 26 augustus 2005, 13:12   #93
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Aan de ene kant waren het naïeve boerenzonen maar aan de andere kant moet hun ganse familie toch tot in de derde generatie moeten worden geincrimineerd.
?
leg dat eens uit aub
Oud 26 augustus 2005, 13:23   #94
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Help me dan aub. Dus volgens jou lag de schuld niet bij de Duitsers. Mijn vraag is. Door wie werden de Vlamingen, op hun eigen grondgebied, dan neergeschoten?
Inderdaad, door de Duitsers. Maar voor die Duitse soldaten was er niet echt een keuze hé. Het was schieten of zelf neergeschoten/gestoken worden. Voor de Belgische militaire top was er wel een keuze. Ze hadden die aanvallen nooit moeten bevelen. Ze wisten zelf perfect dat de vrede er binnen een paar weken zou zijn. Dit wist de Duitse, Engelse, de Amerikaanse en Franse militaire top ook. Zij spaarden hun mensen gewoon in deze laatste oorlogsfase.

Begrijp je het nu écht niet, of wil je het gewoon écht niet begrijpen??[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 26-08-2005 at 14:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Inderdaad, door de Duitsers. Maar voor die Duitse soldaten was er niet echt een keuze hé. Het was schieten of zelf neergeschoten/gestoken worden. Voor de Belgische militaire top was er wel een keuze. Ze hadden die aanvallen nooit moeten bevelen. Ze wisten zelf perfect dat de vrede er binnen een paar weken zou zijn. Dit wist de Duitse, Engelse, de Amerikaanse en Franse militaire top ook. Zij spaarden hun mensen gewoon in deze laatste oorlogsfase.

Begrijp je het nu écht niet, of wil je het gewoon écht niet begrijpen??[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Inderdaad, door de Duitsers. Maar voor die Duitse soldaten was er niet echt een keuze hé. Het was schieten of zelf neergeschoten/gestoken worden. Voor de Belgische militaire top was er wel een keuze. Ze hadden die aanvallen nooit moeten bevelen. Ze wisten zelf perfect dat de vrede er binnen een paar weken zou zijn. Dit wist de Duitse, Engelse en Franse militaire top ook. Zij spaarden hun mensen gewoon op dat moment.

Begrijp je het nu écht niet, of wil je het gewoon écht niet begrijpen??[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door panzer : 26 augustus 2005 om 13:24.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:25   #95
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus maw je keurt geweld goed tegen mensen die hun mening komen uiten? Wat als de Joden de restrictieve wetten tegen hen negeerden omdat ze voor hun eigen wouden opkomen? Eigen schuld dikke bult?
Kan u het onderscheid niet maken tussen de maatschappij en een prive-bijeenkomst?

Uit een maatschappij kan je niet vluchten maar er is niemand die die 2 nozems verplicht heeft om in 3kleur naar een Vlaamsnationalistische bijeenkomst te gaan.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:31   #96
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Kan u het onderscheid niet maken tussen de maatschappij en een prive-bijeenkomst?

Uit een maatschappij kan je niet vluchten maar er is niemand die die 2 nozems verplicht heeft om in 3kleur naar een Vlaamsnationalistische bijeenkomst te gaan.
Bwaah. Misschien waren ze op het moment van de feiten niet toerekeningsvatbaar. Wellicht werden ze gedwongen door de geest van koning Boudewijn om daar aanwezig te zijn. Ik zie geen andere verklaring.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:31   #97
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat voor onzin is dat nu? het is volgens mij wettelijk niet toegestaan om deze mensen de ingang te verbieden, of wel?

wat ik opvallend vind, is dat velen beweren dat ze het zelf gezocht hebben
stel je dat eens voor, je mag in je eigen land al je eigen vlag niet meer tonen als je leven je lief is
zelfs saddam hoessein liet dit toe[edit]
[size=1]After edit by gm10 on 26-08-2005 at 14:33
Reason:

Citaat:

wat voor onzin is dat nu? het is volgens mij wettelijk niet toegestaan om deze mensen de ingang te verbieden, of wel?

stel je dat eens voor, je mag in je eigen land al je eigen vlag niet meer tonen als je leven je lief is
zelfs saddam hoessein liet dit toe[/size]

Citaat:

stel je dat eens voor, je mag in je eigen land al je eigen vlag niet meer tonen, zelfs saddam hoessein liet dit toe[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 26 augustus 2005 om 13:33.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:45   #98
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Als u ongevraagd naar een feestje van mij komt dan moet ik u toch ook niet binnenlaten, laat staan dat ik dat zou moeten doen terwijl u met een vlag rondloopt met daarop de slogan: "steek alpina dood".

Dit was naar mijn weten nog altijd een prive-initiatief en daar mag men zelf kiezen wie er in komt en wie niet.

Citaat:
zelfs saddam hoessein liet dit toe
Er is niemand die gezegd heeft dat je die vlag niet mag tonen. Als je die echter gaat tonen op een bijeenkomst waar men de tegenovergestelde idealen aanhangt dan degene die worden gesymboliseerd door die vlag dan moet je niet gaan wenen als je hardhandig wordt verwijderd.

Ik denk trouwens dat u zelf wel degelijk beseft dat het hier om een kinderachtige daad gaat waarbij men zelf op voorhand goed genoeg wist wat de gevolgen gingen zijn. Als ik morgen met een Israelische vlag ga rondlopen op een bijeenkomst van Palestijnen die de bezetting van Gaza herdenken dan moet ik ook niet gaan klagen als ik met blauw plekken terug buiten kom.[edit]
[size=1]After edit by alpina on 26-08-2005 at 14:48
Reason:

Citaat:
Waarom niet? Als u ongevraagd naar een feestje van mij komt dan moet ik u toch ook niet binnenlaten, laat staan dat ik dat zou moeten doen terwijl u met een vlag rondloopt met daarop de slogan: "steek alpina dood".

Dit was naar mijn weten nog altijd een prive-initiatief en daar mag men zelf kiezen wie er in komt en wie niet.

Citaat:
Er is niemand die gezegd heeft dat je die vlag niet mag tonen. Als je die echter gaat tonen op een bijeenkomst waar men de tegenovergestelde idealen aanhangt dan degene die worden gesymboliseerd door die vlag dan moet je niet gaan wenen als je hardhandig wordt verwijderd.

Ik denk trouwens dat u zelf wel degelijk beseft dat het hier om een kinderachtige daad gaat waarbij men zelf op voorhand goed genoeg wist wat de gevolgen gingen zijn. Als ik morgen met een Israelische vlag ga rondlopen op een bijeenkomst van Palestijnen die de bezetting van Gaza herdenken dan moet ik ook niet gaan klagen als ik met blauw plekken terug buiten kom.[/size]

Citaat:

Citaat:

Ik denk trouwens dat u zelf wel degelijk beseft dat het hier om een kinderachtige daad gaat waarbij men zelf op voorhand goed genoeg wist wat de gevolgen gingen zijn. Als ik morgen met een Israelische vlag ga rondlopen op een bijeenkomst van Palestijnen die de bezetting van Gaza herdenken dan moet ik ook niet gaan klagen als ik met blauw plekken terug buiten kom.

Waarom zouden die mensen de toegang niet verboden worden? Als u naar en feestje van mij komt moet ik u toch ook niet binnenlaten, laat staan dat ik dat zou moeten doen terwijl u met een vlag rondloopt met daarop: "steek alpina dood".[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door alpina : 26 augustus 2005 om 13:48.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:46   #99
barney
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
heb je op die hottentotten die enkel foto's kregen om op te stemmen?
Heb je het op die hottentotten die mandela verkozen omdat hij de enigste was die opkwam voor zijn volk die onderdrukt door de blanke (neo-nazistische) overheerser?
barney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:52   #100
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Als dat alles was, was het bijlange zo erg niet geweest. Arme jongskes van voor sturen deden alle landen in die tijd.

Wat erger is, is dat de Belgische overheid wist dat er zich een aantal Vlaamsgezinden in de rangen bevonden. En om die er uit te zuiveren, werden de zogezegd 'staatsgevaarlijke' divisies ingezet tegens stellingen die als praktisch oninneembaar werden beschouwd. En dit op een moment dat elke aanval van geen enkel strategisch nut meer was. De 9e compagnie van de tweede linie (waar o.a. Lt de Winde in vocht) werd ingezet om een heuvel te bestormen. Na de aanval schoten er van de 168 man nog 13 over. En dit op een moment dat de vredesonderhandelingen praktisch bezig waren.

Dat de Vlaamse jongens als 'kanonnenvlees' dienden, was me bekend.
Maar dit tart werkelijk alle verbeelding.

Van 1830 tot nu : België : één lange lijdensweg, waaraan hopelijk spoedig een einde komt!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be