![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door huren gaat een heel groot deel van het inkomen van de kleine inkomens, 1/3 tot 1/2, naar de eigenaars, zowel privé-personen als woningmaatschappijen. Na 10 of 15 jaar huurkopen bezit men een eigen woning en kan men de winst uittellen : maandelijks 1/3 of 1/2 meer loon of uitkering in het zakje. Nogal eens wat anders dan "GRATIS TV-kijken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dies.
Ik ken uw bedrijf niet maar ik denk dat we hier over verschillende zaken bezig zijn. Met een manager bedoel ik niet een baasje dat een paar honderd man onder kontrole van de eigenaar stuurt, maar een MANAGER ofte directeur van een multinational in de vorm van een N.V. Die dan weer op zijn beurt niet gecontroleerd word door één persoon. Ik denk dat u nog steeds de touwtjes vasthoud en dan hoort u thuis in die andere cathegorie die ik al beschreven heb. Ik denk hier dan aan de directeur van Ford, Renault, BASF, enz.. Maar het verklaard wel een deel van uw reactie. Vrijwel iedereen is er n.l. van overtuigd dat hij/zij hard werkt of moet werken. Ik denk ook niet dat er veel gaan toegeven dat de centen toch wel gemakkelijk verdiend worden. Ter informatie, dat is geen aanval tegen u. Gewoon een realiteit.
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u denkt dat de centen gemakkelijk verdient worden, dan vraag ik mij toch wel af wat u (en zovelen anderen) ervan weerhoudt om het ook te proberen? En als u nu echt denkt dat een manager van Renault Belgium niet gecontroleerd wordt vanuit de moederfirma zou ik toch maar eens een beetje info proberen te winnen over de werking van multinationals of denkt u dat deze bedrijven plots geen maximale winst meer zouden nastreven en dus wel met graagte geld door ramen en deuren gooien? En neen ik werk niet hard of veel, ik beschouw mijn werk namelijk niet als hard of lastig, ik hou van mijn werk en houd mij er daarom met graagte continu mee bezig! Niet al te vriendelijk, maar hoeveel laaggeschoolden maken er overuren aan de lopende band en kruipen met hun werk in bed? U ziet toch wel een aantal zaken over het hoofd vind ik.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U kan misschien alles lezen in plaats van enkel datgene dat u denkt of wenst te lezen: Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() Ik ben blij voor u man en ik had gelijk dat je je eigen baas bent. Dat is wat anders dan een PDGke. ![]() En dat controleren gebeurd er alleen als het te laat is. Die man heeft ook zijn handen vol om zijn jobke te verdedigen. In een groot bedrijf begint dat al van vrij laag bij de vloer dat men overwegend bezich is met zich in te graven. De onderste schakel die moet het werk meestal doen omdat die niet meer naar beneden kan. Maar we hebben het wel over grote bedrijven.
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik weet het niet. Hoe is het afgelopen met onze gangster van Italië.
Als hij het er door gekregen heeft is dit een mooi staaltje hoe ver kapitalisme kan gaan. En die word voorzitter van Europa. Mensen toch waar zijn we mee bezig.
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eens uw bedrijf beursgenoteerd, mag uw PDGke dat niet meer doen. Dan stresst die van board meeting naar staff meeting, naar aandeelhoudersvergadering, naar crediteursmeeting. Maw: Die mens moet op 100 verschillende plaatsen verantwoording afleggen voor de acties van de duizenden die in dat bedrijf actief zijn. De manager die u beschrijft wordt vaak omschreven als almachtige figuur in het bedrijf die alles voor het zeggen heeft, terwijl hij de minst stabiele positie van de hele hoop heeft en het constant voor zijn werknemers opneemt. Voor zulke jobs heb je een mix aan talenten, levensvisie en werklust nodig die niet al te dik gezaaid is. U doet zeer denigrerend over managers. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat u van toeten nog blazen afweet hoe zo een leven in elkaar steekt. Het is al te gemakkelijk om u blind te staren op het loon van een CEO. Als het dan toch zo gemakkelijk is en goed betaalt: Waarom ben je geen CEO?
![]() |
![]() |
#93 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En bovendien is je voorstel ongrondwettelijk: Belgische Grondwet, Titel II: De Belgen en hun rechten, Artikel 16: Niemand kan van zijn eigendom worden ontzet dan ten algemenen nutte, in de gevallen en op de wijze bij de wet bepaald en tegen billijke en voorafgaande schadeloosstelling. Nu, dat je leegstaande huizen wil onteigenen en omvormen tot sociale woonhuizen, dat kan als "ten algemenen nutte" beschouwd worden, maar je kan "onteigening" niet als straf invoeren, hoogstens gedwongen verkoop, en daar heb ik zo mijn vragen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dies.
Ik zou toch maar opletten met die slaaploosheid, of kom je met zo weinig toe. Slechte kassen zouden natuurlijk zeggen dat je overdag wel kan slapen. ![]()
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Gelooft u dat nu werkelijk? Er is ook nog zoiets als vraag en aanbod in de economie als die lonen inderdaad veel te hoog zouden zijn dan zouden er hopen rijen managers klaar moeten staan om die job over te nemen tegen een lager loon. Blijkbaar is dit niet het geval want ze blijven gewoon even veel verdienen wat er op wijst dat ze terecht zo veel geld krijgen.[/quote]
"Manager" worden is niet meer dan interne bedrijfs vriendjespolitiek. Heeft niets met kwaliteit/capaciteit van de betrokken persoon te maken. Daarom verlopen managers niet buiten hun vriendjeskliek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar [X], ik kan me daar best iets bij voorstellen en je hebt, naar ik meen groot gelijk, met dat voorbehoud, dat je nog steeds uitgaat van een "slagen in het leven" in sociale zin. Maar wat als je nu niet volledig in het systeem wil stappen? Wat als je zegt: ik kan hier nog 2000 bladzijde filosofie lezen maar als ik ga werken lukt dat niet want dan ben ik niet thuis en als ik thuis ben, heb ik er toch geen zin meer in? Wat dan? Waarom moet je per se kiezen voor dat "prestatiemodel"? Als men mij niet zou aannemen, omdat ik zogezegd wereldvreemd zou zijn - hoewel dat in het onderwijs niet zo'n groot probleem is - dan hebben ze gewoon pech. Dan profiteer ik maar zònder mij daar schuldig over te voelen, want mijn standaarden zijn dan nu eenmaal tegengesteld aan die van de maatschappij en ik wil niet van mezelf vervreemden. Ik verhef mezelf in mijn leven boven de (criteria en normen van de) maatschappij. Ik heb helemaal niets tegen dat soort werk - het is niet dat ik mij daar "te goed" voor voel!!! - maar het komt gewoon niet tegemoet aan wat ik met het leven wil aanvangen. ===> Ik WEIGER mij te integreren in het arbeidsethos! Ik zeg niet dat jij dat niet voor jezelf mag hanteren, maar ik heb het recht om dit voor mezelf als vervreemding te zien zònder daarvoor "gestraft" te worden: ik ben nu eenmaal wie ik ben en ik beperk me tot wat mij "zin" verschaft in het leven. Als iedereen kiest voor "nut" dan beschouw ik dat nog niet als de "norm". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |