Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2005, 11:10   #81
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
alsook het einde van het vlaams nationalisme, het gevoel van verbondenheid, van identieit, er is nu één wereld, één mensensoort, één groot volk.... mensen geven hun leven niet meer voor zoeits doms... wel voor vorst en vaderland

Voor vorst en vaderland, ...

allé ga uw bajonet dan maar al slijpen,

ik zie die idiote belgisjisten allemaal al in de loopgraaf springen om laken te verdedigen, ...

Ik denk da ge daar wel ferm alleen gaat staan, buiten een paar collega BUB ers misschien, zelf Filipus den Taaien, zie ik nie in een schuttersputje kruipen om zijn vorst en vaderland te verdedigen. Ik zie die nog eerder tegen zijn Mathiel zeggen dat ze de vijand, met haar delvauxsjakosjh moet wegslaan, zodat hij met zijn koninklijke wentelwiek kan ontsnappen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:14   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik zou de koning nog geen 80 frank geven voor een pakske condooms, laat staan mijn leven.

Als ik daarmee een coburg bastaard of coburg kan voorkomen, zal ik hem zelf 2 pakskes kopen ...
Oud 29 augustus 2005, 11:17   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
wij hebben nog een paar verkiezingen geduld... een drietal

in London zit je veilig... tot er nog eens bommen ontploffen

Achtereen kom ik nog eens langs, ...

allé, ik breng die bommen nie mee, hé, ik ga gewoon nog eens de tube proberen, maar ik ga toch uitzien naar verdachte figuren, met ne rugzak ...
Oud 29 augustus 2005, 11:21   #84
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Vinden jullie het ook niet bizar?

Vroeger was er op de Yzerbedevaart ongeveer een publiek van 40 �* 50.000 man.
Nu, op Yzerwake en Yzerbedevaart samen maximum 9.000 man.
Zou het kunnen dat ongeveer 991.000 VB-stemmers het Vlaams-nationalisme toch niet zo erg prioritair vinden?

Het is maar een observatie, hé?
Wat is er nu het gevaarlijkste voor uw on-staat ?

991 000 vb stemmers of 4500 rechts radicalen op de weide in Steenstraete... ?

Ik zou me als koning toch al wat zenuwen beginnen maken, ... temeer daar elke poging om de schade te beperken ontaard in nog grotere verliezen...
Oud 29 augustus 2005, 11:28   #85
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wat is er nu het gevaarlijkste voor uw on-staat ?

991 000 vb stemmers of 4500 rechts radicalen op de weide in Steenstraete... ?

Ik zou me als koning toch al wat zenuwen beginnen maken, ... temeer daar elke poging om de schade te beperken ontaard in nog grotere verliezen...
Inderdaad!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:34   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
28/08 "Geen nieuwe regering zonder communautair akkoord"

De Vlaamse partijen mogen niet in een volgende federale regering stappen vooraleer er een communautair akkoord is over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde, meer bevoegdheden en het vastleggen van gerechtvaardigde, transparante geldstromen naar Wallonië. Dat heeft Walter Baeten, voorzitter van het IJzerbedevaartcomité, zondag geëist op de 78ste IJzerbedevaart, die volgens de organisatoren 4.500 geïnteresseerden naar de IJzerweide lokte.
Mooi weer zorgde dit jaar voor meer volk op de IJzerbedevaart. De IJzerwake, de alternatieve herdenking van de frontsoldaten van de conservatieve, extreem-rechtse strekking van de Vlaamse beweging deed het vorige week met minder publiek.
De bedevaart verwelkomde zondag een uitgebreide CD&V-delegatie, met Vlaams minister-president Yves Leterme op kop. Ook Spirit was zoals gebruikelijk met veel volk aanwezig. De N-VA, die niet meteen enthousiast is over de koers die het bedevaartcomité vaart, stelde zich iets minder opvallend op. Minister Geert Bourgeois was wel aanwezig. Vlaamse liberalen waren niet meteen te bespeuren.
Centraal in de speech van Baeten stond de teleurstelling over de mislukte onderhandelingen over de splitsing van de kieskring BHV en de nieuwe communautaire eisen voor de volgende federale regering.

2500 meer dan op dat Ijzerwake gevalletje

En vooral ook niet te vergeten : de aanwezigheid van Willy Sommers.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:35   #87
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Op de IJzerwake waren ook 4500 aanwezigen, dumbass. Informeer u eerst eer u statements maakt.
Misschien dezelfde mensen, wie weet. Ik heb het natuurlijk over de "gewone" mensen, niet over de aanwezige politici.8)
Oud 29 augustus 2005, 11:39   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
De voetbalwedstrijd Cercle Brugge- Zulte Waregem trok 4800 toeschouwers. Nuff said.
En de VTM-dag in Oostende op 21/08 (dezelfde dag van de Ijzerwake) : 100.000 Vlamingen.
Oud 29 augustus 2005, 11:42   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik weet niet goed wat je bedoelt, maar reeds 175 jaar is een meerderheid der Vlamingen niet geinteresseerd in een vlaamse staat. Wanneer gaan jullie dat snappen?
Je vraagt hen te veel.
Oud 29 augustus 2005, 11:42   #90
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
da zal wel , ne belanger ziet alles in het groot , slechts een vijfde van de stemmen en denken dat ze hier ooit de macht gaan grijpen of België gaan doen barsten
VRT-bron: IJZERWAKE ... 4500 AANWEZIGEN
Politiecijfers: IJZERWAKE ... 4500 AANWEZIGEN
BERICHT ORGANISATOREN: IJZERWAKE ... AANWEZIGEN ... NET NIET EVENVEEL ALS VORIG JAAR (4.350) BETAALDE AANWEZIGEN
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:49   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Vinden jullie het ook niet bizar?

Vroeger was er op de Yzerbedevaart ongeveer een publiek van 40 �* 50.000 man.
Nu, op Yzerwake en Yzerbedevaart samen maximum 9.000 man.
Zou het kunnen dat ongeveer 991.000 VB-stemmers het Vlaams-nationalisme toch niet zo erg prioritair vinden?

Het is maar een observatie, hé?
goed jongen... 50.000 kan amper in het Boudewijn stadion binnen

de schuld van BUB met hun akties... base-jumpen of je weet maar nooit, dat er zich daar één volgende keer zichzelf opblaast
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:51   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
En de VTM-dag in Oostende op 21/08 (dezelfde dag van de Ijzerwake) : 100.000 Vlamingen.
85.000 volgens vtm zelf... volgens de politie 55.000
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:54   #93
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

4.500 deelnemers volgens de Standaard.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 11:55   #94
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier om politieke manifestaties, geen muziekfestivals.

Ik zie geen enkele niet door de staat gesteunde beweging in dit land zoveel volk aantrekken hoor.
Oud 29 augustus 2005, 12:00   #95
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Ik zie geen enkele niet door de staat gesteunde beweging in dit land zoveel volk aantrekken hoor.
Laat ons wel even consequent blijven en dit stond ook in de Standaard: de IJzerbedevaart is niet meer wat ze geweest is. Willy Sommers en Dirk Denoyelle waren publiekstrekkers, maar men haalt niet meer het aantal van vroeger. Ook Bart Dewever schitterde door afwezigheid, terwijl die toch als gematigd vlaams-nationalist door het leven gaat. Zijn onderhuidse steken richting Spirit en Geert Lambert konden ook niet echt op appreciatie rekenen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 12:00   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
85.000 volgens vtm zelf... volgens de politie 55.000
Altijd meer dan de Ijzerwake dus. 8)
Oud 29 augustus 2005, 12:07   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Laat ons wel even consequent blijven en dit stond ook in de Standaard: de IJzerbedevaart is niet meer wat ze geweest is. Willy Sommers en Dirk Denoyelle waren publiekstrekkers, maar men haalt niet meer het aantal van vroeger. Ook Bart Dewever schitterde door afwezigheid, terwijl die toch als gematigd vlaams-nationalist door het leven gaat. Zijn onderhuidse steken richting Spirit en Geert Lambert konden ook niet echt op appreciatie rekenen.
Wel, de aanwezigheid van Willy Sommers op de Ijzerbedevaart is blijkbaar helemaal niet vreemd. "Ik ben Vlaams, ja. Ik leef al 34 jaar van het Vlaamse publiek. Bovendien woon ik in de buurt van Brussel, en dan ben je voor die problematiek altijd iets gevoeliger. Ik ben een beetje in die sfeer opgegroeid. Vooral als student was ik met de Vlaamse zaak bezig. Ik heb ook zeer lang in Vlezenbeek (Vlaams-Brabant) gewoond, waar Vlamingen thuis zijn. Nu woon ik in Lennik, waar almaar meer Franstaligen komen wonen. En als ik zo iemand bij de bakker Frans hoor praten, denk ik toch : verdorie, we moeten opkomen voor ons Vlaming-zijn."
Oud 29 augustus 2005, 13:20   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Blijft het feit dat geen enkele, door vadertje Belzieke als te demoniseren samenscholing, zoveel volk trekt.

Zelfs de door père Belgique hooggeprezen opvoering van de wereldvermaarde 'Stomme van Portici' kreeg geen 50 geïnteresseerden op de been.
Volgende verjaardag van het koningdom Belgique toch maar Will Tura en Toots Tielemans warm proberen te krijgen voor die opvoering...
Oud 29 augustus 2005, 15:26   #99
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Toon mij eens aan waar ik mezelf tegenspreek, slimme.
Was niet mijn uitgangspunt, maar wél dat je je belachelijk maakt met zulke antwoorden. Maar misschien kan het niet anders omdat je nu eenmaal zo bent?
Oud 29 augustus 2005, 15:30   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vakbonden kunnen zonder dat ze dan nog moeite doen met één vinger 50.000 man op de been brengen desnoods op een week/14d tijd cf. December.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be