![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu schiet Everytime u overhoop.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooraleer mijn kruit te verschieten, wil ik benadrukken dat ik flamingant en separatist ben.
Maar dat geleuter van sommige van mijn mede-flaminganten over het vermeende belang van het Nederlands in de wereld: daar moet ik mee lachen. Vlaams spreken in Noord-Frankrijk: laat me niet lachen, ja een beetje zijn best doen door één personeelslid van den Auchan, voor de rest is het Vlaams er dood gedrukt. Ik was ook enkele jaren terug 14 dagen toerist in Indonesië. De oudjes konden enkele woordjes Nederlands, doch geen zin in één adem. Uitgeweken gepensionneerde Hollanders, zij wel natuurlijk. En het woordje kopi is koffie natuurlijk in het Indonesisch, omdat ze de letter f niet kunnen uitspreken. Mijn kleinkinderen moeten Frans leren op school, of ik leer ze zelf het Frans. Dat is gewoonweg erg noodzakelijk voor kultuur en ekonomie. Ook zo Engels. Dat een Waal die in Vlaanderen komt wonen, geen Nederlands wil leren, voor mij niet gelaten. Doch in bestuurszaken is het duidelijk. In handelszaken: als er een personeelslid is dat Frans kan, ok .... Als hij/zij zo wil overleven .... Doch geen jota toegeving meer in de rand van Brussel. Dat is en blijft Vlaanderen. Je moet niet zo wollig, of niet zo kneuterig doen over je Vlaamse aard. Onze Vlaamse aard is gewoonweg een realiteit. Punt. (Ik leg het misschien niet zo goed uit, ik zou eens de tijd moeten nemen om mijn gedachten daaromtrent wat beter uiteen te zetten ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
"Dat je de doorsnee-Waal een vriendelijke mens vindt, dat je Wallonië een mooi land vindt, dat je de Waalse biertjes de beste van de wereld vindt, dat je blij bent dat ze hun dorpen beter bewaard hebben dan wij ... dat alles is in uw visie dus tegenstrijdig met het aanvechten van de onrechtvaardige Belgische machtsverhoudingen?" Misschien zou het dan wat moeilijk worden om zijn geborneerde cliché's over "flaminganten" aan te houden? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
WALLONIË ONAFHANKELIJK ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 4 september 2005 om 21:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() OK, dit toucheert mij zo dat ik een inspanning wil doen. Zeg mij wat ge van mij verwacht en ik zal kijken of ik er kan aan voldoen. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() "Walen zijn vriendelijker". En ik die dacht dat je niet mag veralgemenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 5 september 2005 om 11:29. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |