Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2005, 08:46   #81
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

[quote=schaveiger]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voorstander van justitie waarmee het slachtoffer op de eerste plaats komt, niet de dader. Ik begrijp niet goed waarom volgens juridische termen een dader mag liegen en het slachtoffer niet. En in sommige gevallen zou het bewijs van onschuld moeten geleverd worden en niet het bewijs van schuld.

De rest van je commentaar werdt reeds beantwoord en ja, natuurwetten zijn soms medogenloos.
tegen hem praat je anders

is iemand niet vrij van schuld totdat zijn schuld bewezen is
velen van ons zitten in de gevangenis omdat er mensen zijn die denken als jij, wij hoeven ons onschuld niet te bewijzen, dat zij maar eens bewijzen dat wij schuldig zijn aan ales wat men in ons schoenen steekt
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 09:17   #82
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
het klopt dat anarchisten tegen veel zijn (staat en kapitalisme) maar we zijn niet tegen ales.
ik spreek voor mezelf en wil niet vertegenwoordig worden door anderen, ook wil ik niet voor anderen spreken
Zoals je het zelf zegt, tegen alles behalve het eigen ego.

Citaat:
oude diskussie die nog steeds niet is opgelost
het overwinnen van de natuur is een kenmerk van mensen, niet van rechts of links op zich
mensen zijn alemaal onnatuurlijk voor zover ze niet in de natuurtoestand leven
Daar gaat het precies om. Daarom zeg ik ook dat zij die het trachten te veranderen tegennatuurs zijn.

Citaat:
als jij het recht van de sterkste verdedigt wil dat dan zeggen dat je terugwil naar de natuurtoestand ?
en heb je het bedoeld om iets goed te praten dat in onze ogen geen genade vind ?
geeft dat je het recht om kinderen te misbruiken?
We gaan niet terug naar die natuurtoestand, we zijn er nooit uit geweest.
Waarom zou dat het "recht" van misbruik geven aan iemand ?

Citaat:
zo waarom zou economie een taboe zijn voor links ? het is niet omdat zij een ander visie hebben dat economie een taboe zou zijn
tegenwoordig is tsjechië het eldorado van de pedoseksuele perverten...sinds de herinvoering van het kapitalisme

mijn indurk is nog altijd dat je iets wil goedpraten dat niet goed te praten is
Voor links is geld verdienen taboe. Dat is misschien wel een andere visie maar het heeft nooit ergens welvaart gebracht, voor niemand.
Denk jij werkelijk dat dit niet bestond voor het kapitalisme in Tsjechië ?. Woonden er toen buitenaardse wezens ?.

Citaat:
het recht van de sterkste betekend niet dat het goed is om kinderen pijn te doen
mensen die zo denken zullen de anarchisten op hun weg vinden
wij vinden dat niemand onderdrukt mag worden en dat een systeem waar de ene mens de andere mag uitbuiten een slecht systeem is
Het recht van de sterkste is niet relevant in het mishandelen van kinderen noch van eender wie. Pedofielen kan je moeilijk bij de sterksten situeren maar zijn eerder ziekelijke perversen.
Ik denk niet dat de anarchisten noch eender wie hier iets kunnen aan verhelpen zolang ze geen middel hebben om mensen genetisch te manipuleren.
Tenslotte, de mens wordt altijd uitgebuit door de mens en in vele gevallen voelt hij het niet eens.
Oud 2 oktober 2005, 09:23   #83
schaveiger
Minister-President

Standaard

[quote=Bokkerijder]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger

tegen hem praat je anders

is iemand niet vrij van schuld totdat zijn schuld bewezen is
velen van ons zitten in de gevangenis omdat er mensen zijn die denken als jij, wij hoeven ons onschuld niet te bewijzen, dat zij maar eens bewijzen dat wij schuldig zijn aan ales wat men in ons schoenen steekt
Hij praat ook anders

Tiens, ergens anders beweer je dat onze justitie rot is en alleen de begoeden bevoordeelt. Hier plaats je je temidden van de daders die verongelijkt zijn omdat ze hun onschuld moeten bewijzen. Hebben we het hier niet over pedofilie ?.
Heb je al eens gedacht over de slachtoffers en hun nabestaanden die levenslang veroordeeld zijn terwijl de daders na een zekere periode weer van het leven kan genieten alsof er niks gebeurd was ?.
Oud 2 oktober 2005, 09:35   #84
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zoals je het zelf zegt, tegen alles behalve het eigen ego.
mijn ego is niet zo opgezwollen als dat van vele mensen
je moet evenwicht herstellen in je zelf

Citaat:
Daar gaat het precies om. Daarom zeg ik ook dat zij die het trachten te veranderen tegennatuurs zijn.
dus we moeten volgens jouw alemaal terug in de natuur gaan leven ? ik zou wel willen maar dat gaat hier niet meer

Citaat:
We gaan niet terug naar die natuurtoestand, we zijn er nooit uit geweest.
Waarom zou dat het "recht" van misbruik geven aan iemand ?
dat betwijfel ik dat we nog in de natuurtoestand leven
ofwel praten we niet over hetzelfde
ik denk niet dat je in een hut in de bos leeft zonder computer of elektriek

Citaat:
Voor links is geld verdienen taboe. Dat is misschien wel een andere visie maar het heeft nooit ergens welvaart gebracht, voor niemand.
Denk jij werkelijk dat dit niet bestond voor het kapitalisme in Tsjechië ?. Woonden er toen buitenaardse wezens ?.
het bestond mischien wel maar niet zoals nu
nu is er nog meer uitbuiting en kinderhandel dan toen

Citaat:
Het recht van de sterkste is niet relevant in het mishandelen van kinderen noch van eender wie. Pedofielen kan je moeilijk bij de sterksten situeren maar zijn eerder ziekelijke perversen.
juist en waarom heb je hen dan eerst verdedigt ? op grond van het recht van de sterkste ?

Citaat:
Ik denk niet dat de anarchisten noch eender wie hier iets kunnen aan verhelpen zolang ze geen middel hebben om mensen genetisch te manipuleren.
wij zijn ook tegen genetische manipulatie van planten dieren en mensen

Citaat:
Tenslotte, de mens wordt altijd uitgebuit door de mens en in vele gevallen voelt hij het niet eens.
is het daarom dan juist, als ze het niet voelen ? en wie zegt dat ze het niet voelen
je moet eens praten met mensen die het hebben meegemaakt
dan zal je visie veranderen

een systeem dat bestaat uit uitbuiting van de ene mens door de andere is verkeerd
wij denken dat het anders kan
Oud 2 oktober 2005, 09:39   #85
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=schaveiger]
Citaat:

Hij praat ook anders

Tiens, ergens anders beweer je dat onze justitie rot is en alleen de begoeden bevoordeelt. Hier plaats je je temidden van de daders die verongelijkt zijn omdat ze hun onschuld moeten bewijzen. Hebben we het hier niet over pedofilie ?.
Heb je al eens gedacht over de slachtoffers en hun nabestaanden die levenslang veroordeeld zijn terwijl de daders na een zekere periode weer van het leven kan genieten alsof er niks gebeurd was ?.
je bent niet eerlijk
eerst verdedig je iets en als je ziet dat het niet lukt om het vol te houden
beschuldigt je mij van wat je eerst zegt over jezelf

ik denk dat je me niet snapt of niet wil snappen, maar ik weet niet welk van de twee het is
Oud 2 oktober 2005, 10:08   #86
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
dus we moeten volgens jouw alemaal terug in de natuur gaan leven ? ik zou wel willen maar dat gaat hier niet meer

dat betwijfel ik dat we nog in de natuurtoestand leven
ofwel praten we niet over hetzelfde
ik denk niet dat je in een hut in de bos leeft zonder computer of elektriek
We hebben altijd in de natuur geleeft en doen dat nog. Alleen proberen we hem aan te passen aan onze individuele behoeften en dat werkt niet.

Ik heb het over de natuur van de mens, niet de natuur in zijn geheel.

Citaat:
het bestond mischien wel maar niet zoals nu
nu is er nog meer uitbuiting en kinderhandel dan toen
Is het niet eerder dat de media er nu vrijer is dat je de indruk hebt dat het erger is dan vroeger ?

Citaat:
juist en waarom heb je hen dan eerst verdedigt ? op grond van het recht van de sterkste ?
Waar heb ik pedofilie verdedigd ?. Het enige wat ik verdedig is het feit dat zulke fenomenen in alle lagen van de bevolking voorkomen, eender welke kleur ze hebben en niet alleen bij de kapitalisten zoals het Leeuwtje (en jij !) wil doen geloven.

Citaat:
is het daarom dan juist, als ze het niet voelen ? en wie zegt dat ze het niet voelen
je moet eens praten met mensen die het hebben meegemaakt
dan zal je visie veranderen

een systeem dat bestaat uit uitbuiting van de ene mens door de andere is verkeerd
wij denken dat het anders kan
Voel jij het ?. Indien je in je anarchistische beweging rondkijkt zal je merken dat er een baas is en zijn volgelingen. De mens is een kuddebeest en heeft altijd een leider nodig, ook de anarchisten.
Natuurlijk is dat verkeerd voor diegene die uitgebuit wordt. Julie "denken" dat het anders kan, dat dachten Caïn en Abel ook al.
Oud 2 oktober 2005, 10:09   #87
schaveiger
Minister-President

Standaard

[quote=Bokkerijder]
Citaat:

je bent niet eerlijk
eerst verdedig je iets en als je ziet dat het niet lukt om het vol te houden
beschuldigt je mij van wat je eerst zegt over jezelf

ik denk dat je me niet snapt of niet wil snappen, maar ik weet niet welk van de twee het is
Met de zaken om te draaien komen we nergens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be