![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze bestonden maar jij wist het dus niet eens. Veel heeft hun 'bestaansrecht' dus niet opgebracht. Citaat:
Geen wonder dat die 'verloren' diende te gaan. Citaat:
Je bevestigt hier weer eens dat er nogal wat kleine Francomannetjes in de bub zitten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2005 om 10:12. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even de onbeantwoorde vraag weer naar bovenhalen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is de waarheid Jan. Op basis van onderstaand artikel uit de statuten heeft men onze club willen verstoten van het KVHV:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u echter op basis van die artikels werd terechtgewezen na de incidenten waaraan u hier ruchtbaarheid gaf, is heel goed te begrijpen. Dit is evenwel nog altijd iets anders dan een liederenlijst opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Salamander - Oude Roldersklacht - Vlaamse Leeuw - Clublied - Club Ex Bij ons viel die Vlaamse Leeuw er tussenuit. Nochtans wordt die volgorde nergens beschreven, laat staan opgelegd door KVHV Leuven. Ik herinner mij zelfs een discussie tussen KVHV'ers en een bepaalde club, toen de praeses de Vlaamse Leeuw en de Oude Roldersklacht van plaats had verwisseld. :s Rare mannen hoor.
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u me niet gelooft, raad ik u aan om eens te praten met de cafébazen van de stationsbuurt te Mechelen, die dit 'drama' op nauwe voet hebben gevolgd. U kan ook inlichtingen inwinnen bij het KVHV Mechelen.
![]() |
![]() |
#90 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onze club heeft zelfs een verbondspraeses afgevaardigd. Dat was een heel bekwaam man, die handelde volgens de regels van de kunst. Hij bracht de clubs bij elkaar, ipv ze tegen elkaar op te zetten, en zorgde voor dialoog. De agenda's werden op een eerlijke manier verdeeld, en hij heeft het KVHV Mechelen vernieuwd door er een Verbondslied voor te schrijven. De man in kwestie was Vlaamsgezind, doch niet separatistisch. Achteraf zijn er nog een aantal valabele voorzitters geweest, maar het kwaad was al geschied. De stichter had namelijk de touwtjes in handen, niet de studenten.
Zo werden we bv. een tijdje als 'Ketters' omschreven, omdat we het waagden met vrijzinnige studentenkringen op te trekken. En dat voor een relatief kleine stad als Mechelen, waar de studenten één grote familie vormen. Het is gewoon een schande.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 7 september 2005 om 15:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
allemaal niet weggelegd voor onze elitaire fransdolle burgerlul ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien dit de geplogenheden zijn, dan heeft u als aangesloten studentenclub zich daaraan te houden. Heel wat gebruiken in de studentenverenigingen zijn trouwens niet vastgesteld op papier, maar worden gewoon van studentengeneratie op generatie doorgegeven. "Traditie" noemen ze dat. Blijkbaar weet u dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik noteer dat u de handelswijze van KVHV Mechelen onderschrijft, die nochtans door KVHV Leuven verworpen werd. De bedoeling van onze club om zich aan te sluiten bij dat verbond, was om de onderlinge banden tussen de clubs en de communicatie te verbeteren. Niet om regels opgelegd te krijgen, die nergens genoteerd staan. Dat ruikt naar fascisme.
![]() |
![]() |
#98 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het eerste jaar dat ik als bezoeker cantussen van andere clubs bezocht, sprak men van schande toen ik bleef zitten bij de Vlaamse Leeuw. Op den duur waren er meer en meer mensen die niet meezongen.
De jaren daarna begon ik steeds luider te protesteren tegen deze hymne der Belgiëhaters. Eén keer, bij een zeer Vlaamsgezinde club (zo hingen ze een levensgrote Vlaamse leeuw achter de praesidiumtafel op, alsof dat het essentiële zou zijn voor studentikoziteit) is het bijna uitgemond in een vechtpartij. Die flaminganten, echte narren. ![]()