![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en past perfect in het kader... in West-Vlaanderen is er nu plots sprake van een inhaalbeweging ? dat zou deze peiling aantonen, een peiling die men hield naar aanleiding van de recente aanslagen rara .... zijn er zich dan plots meer moslims komen vestigen in die regio of zijn de moslims die reeds in die regio aanwezig waren plots wat 'lastiger' geworden ? lijkt me zeer onwaarschijnlijk... dus is de verklaring eerder een 'angstpsychose' voor het (tot nu toe redelijk) onbekende waar men nu plots onrechtstreeks via de media zeer negatief mee geconfronteerd werd in andere regio's waar men reeds meer bekend is met moslims heb je de twee bekende kampen wiens visie niet noemenswaardig beïnvloedbaar is door die recente aanslagen om nu terug te komen op die rode zin van jou.... het is helemaal niet zo onlogisch daar de voorwaarde wel is dat je er dan mee zou leven (en dus enige kennis hebt) en dat doet één kamp hardnekkig niet, dit daar ... het wantrouwen in de hand wordt gewerkt door 't VB, zoals je zelf al zei[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 8 september 2005 om 22:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar vraag me niet waarom |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ze zullen het graag horen ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
om deze laster te staven. Zoniet mag dit broekventje zijn excuses aanbieden aan ondergetekende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het aantonen dat mensen zo makkelijk manipuleerbaar zijn is een goeie onderbouwing om de manipulatietechnieken van het VB te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon in de Antwerpse Seefhoek, en niemand daar zal mijn posting tegenspreken. Tussen haakjes: reeds bij één van de vorige verkiezingen bedroeg het stemmenaandeel voor het VB in mijn stemkantoor ruim 95 percent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik vermoed dat die je posting zouden kunnen tegenspreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zullen die dat doen, lijkt me logisch. Maar een groot deel van de Marokkaanse gemeenschap zal mij gelijk geven, en niet het crapuul(ook al is het dan 'eigen crapuul'). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"En de mensen die niet voor 1 gat te vangen zijn en verder kijken dan hun neus lang is veranderen hun mening niet zomaar uit een primair wild angstgevoel" Daaruit leid ik af dat een zelfverzekerd man als jij niet toegeeft "uit een primair wild angstgevoel". En als ik me niet vergis gaat het hier toch over de aanslag in de londense metro. Als ik me wel vergis dan moet je in 't vervolg toch een beetje duidelijker zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verdien je na zo'n staaltje boerebedrog.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Eigenlijk is dit een zeer lange discussie over iets wat zeer onbelangrijk is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door luc broes Dappere Pelgrim draait nog zijn hand niet om voor een bommetje in de metro! Graag had ik van jouw enkele citaten of gefundeerde beweringen gezien om deze laster te staven. Zoniet mag dit broekventje zijn excuses aanbieden aan ondergetekende. Citaat:
"Niet toegeven aan een primair wild angstgevoel" wil absoluut niet zeggen dat je geen angst voelt voor een bomaanslag. Waar ik niet aan meedoe is de veralgemening van het VB dat alle islamieten een gevaar zijn, en dat ik mij een paranoïde levenstijl en politiek moet aanmeten waarbij teveel vrijheden en teveel onschuldige mensen worden beknot en vrijheid ontnomen. En dat is net wat het VB wil doen. Je moet rekening houden dat je misschien kinderlijk goed bedoelde maatregelen die je graag zou zien komen op heel korte termijn inderdaad wat vruchten zou afwerpen, maar daarna verval je in een groots misbruik van de maatregelen die in voege zijn. En uiteindelijk zullen extremisten die er klaarblijkelijk alles voor over hebben na lang zoeken toch wel nog een gat in het "net" vinden. Het resultaat: een politiestaat in volle ontwikkeling, en een vergroting van de angstpsychose, een visieuze cirkel, een neerwaartse spiraal waar geen eind aan komt. De best mogelijke oplossing is zoals altijd de gulden middenweg: bescherm het land zo goed mogelijk, zonder de fundamentele vrijheden van ieder individu te ontnemen. Absolute veiligheid BESTAAT NIET. Zodus, als u in staat bent deze uitleg te snappen, dan ziet u ook wel in dat "Pelgrim draait z'n hand niet om voor een bommetje" complete hersenloze laster is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Nog meer goed nieuws, ik ga zelfs akkoord met veel van wat je hier zegt. Maar niet met alles natuurlijk. Ik denk wel dat ook jij weet dat er een probleem is met de Islam. Ik ken hier in Brugge zeer voorbeeldige vriendelijke moslims uit Tchechenië. Stellen dat alle islamieten een probleem zijn is uiteraard nonsens. Ik denk dat niemand dat zegt, ook het VB niet. Dat is dus een veralgemening van jou. Je zegt: "bescherm het land zo goed mogelijk". Ik ben het daar volledig mee eens, maar stel vast dat dit niet gebeurt. De laatste jaren werden honderdduizenden vreemdelingen toegelaten, vele kregen zelfs de nationaliteit zonder veel controle of voorwaarden zelfs taalkennis is niet nodig!! Sommigen worden hier letterlijk onderhouden met woning en inkomen omdat ze in eigen land vervolgd worden, maar keren regelmatig terug naar datzelfde land met grote sommen geld (vraag het aan VLD bij OCMW Antw.). Ik neem aan dat je daar niet gelukkig mee bent. Er is dus nog werk voor de boeg. Islamieten mogen zeker niet gedemoniseerd worden, VB-ers ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Om nog mijn vorige post te verduidelijken: het product is het VB. Voor wie heeft het dan nut zijn product goed te verkopen? Voor de mensen of voor het VB?
Fout antwoord: de mensen Goed antwoord: het VB Conclusie: het VB verschilt niet van de andere partijen, helaas. Ook niet mijn partij. Maar een nieuwe generatie kan altijd meer enthousiasme daarvoor aan de dag leggen.
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Er bestaat een kloof tussen politici en burgers, daarom moeten ze beter commoniceren met de burgers. VW verkoop te weinig auto's, ze moeten meer reklame maken (en betere auto's). |
|
![]() |
![]() |