![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar moet geld voor deze figuren iets tastbaars zijn voordat het echt geld is?! Men zou beter de betekenis van het woord geld nog eens opzoeken, geld is een betaalmiddel, een ruilmiddel, geld moet dus geen tastbaar iets zijn. Als jij via de pc een overschrijving doet heb je ook betaalt zonder dat daar iets tastbaars bij komt kijken. Die betaling is even veel waard als dat jij 2 runderen zou geven aan de verkoper in ruil voor een PC. Het enige belangrijke criterium in deze zaak om niet over fraude te spreken is dat er een rechmatige ruil tot standkomt, dat is de essentie van geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
want het is gelegaliseerde diefstal. met vriendelijke groeten Pindar[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pindar : 10 september 2005 om 14:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een andere reden waarom geld een waarde heeft is omdat je geld hebt gekregen van iemand anders. Je hebt dat aanvaard en het feit dat je het aanvaard hebt impliceert ook dat het iets waard is voor jou. Anders zou je immers een ander ruilobject geeist hebben. Je kan niet plots zeggen dat dat geld niets waard is terwijl je het vroeger wel aanvaard hebt als iets waardevol. Je zou trouwens idioot moeten zijn om het wel te doen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door alpina : 10 september 2005 om 14:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij hebt gewoon een probleem met het fenomeen geldcreatie, god weet om welke reden. Zo lang de banken hun klanten kunnen uitbetalen is er geen probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb je een auto, PC, ijskast, kleding of dergelijke meer? Zoja, mag ik dat allemaal hebben of wil je er geld mee creëeren?
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees anders het door mij genoemde boek: "The Grip of death" ik heb persoonlijk geen probleem met geld creatie. Onderzoekers kwamer er achter dat het zo zit. Kijk anders die documentaire die Exodus online heeft gezet Die legt het waarschinlijk beter uit dan ik En als je het gaat onderzoeken, dan worden we dus flink genaaid door de banken! met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat het systeem ooit zal vastlopen? Dat is goed mogelijk, ik kan daar weinig zinnigs over vertellen. Of dat het banksysteem diefstal is? Dit statement zou ik zeer bizar vinden en ik vind het dan ook nonsens. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Mensen zetten geld op de bank.Banken kunnen dat geld uitlenen met een hogere rente.Dat is het bestaande geld dat in omloop is. Die banken kunnen 10x meer geld uitlenen dan ze bezitten en innen eveneens rente op die andere 90%. Ik denk dat dit (slechts) 1 van de zaken is die Pindar hier aankaart.Dat geld bestaat eigenlijk niet.... Mssn leg ik het niet zo goed uit maar goed,ik moet er enkele dagen vanonder. Sexy Lexy has left the building. ps:rete-interessante thread Pindar.Hier kan door alle kampen veel geleerd worden.
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet wat er slecht is aan die geldcreatie, je hebt daar als gewone man die spaart en een lening kan aangaan toch ook enkel voordelen bij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Minister
|
![]() @ Alpina:
Pindar kan gewoon niet hebben dat hij geen geld mag maken en banken wel.. Hij zit met een onrechtvaardigheidsgevoel, volgens mij, want "hij weet zoveel meer". Af en toe verdenk ik hem ervan een counter-jihadder te zijn.. Voorgeprogrammeerd om het bankwezen financiële voordeeltjes te bieden middels het opblazen van concurrenten in Verweggistan, ofzo.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 11 september 2005 om 00:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Zeg je dat banken niet zouden kunnen bestaan/overleven zonder die rente?Dat ze onmogelijk kunnen overleven met hun andere inkomsten?O.a. rente op leningen van bestaand geld.Heb net even met mijn moeder gepraat-ze is bankbediende.Ze zegt dat ze er zeker van is dat in de bank waar ze werkt er geen geld wordt "uitgevonden".Dus ofwel is het enkel in banken als de Federal Reserve en zo en kunnen banken dus wel zo overleven zonder,ofwel weten zelfs bepaalde werknemers niet hoe de banken werken ![]() Ik moet dit echt eens gaan uitspitten.Ik weet hier veel te weinig van...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 14 september 2005 om 19:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Ik doe niets meer voor geld: alleen nog naar de bank gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() Kijk hoe de Americanen het deden met de bubbel van de geldcreatie na de tweede wereldoorlog: iedereen mocht dollars lenen en lenen en lenen maar alleen de Amerikanen hadden de interessante mogelijkheid de dollardrukpers in gang te zetten telkens als ze daarin goesting hadden.
Zo regeer je de wereld en hou je de anderen schatplichtig... Bovendien werd de goudstandaard afgeschaft en verwerden de greenbacks plots tot een vodje papier.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 september 2005 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men zou toch eens de money masters moeten bekijken om hier van een duidelijk en totaalbeeld te krijgen. Dan zal men zien dat het inderdaad een monumentaal bedrog is.
Hier is nogmaals de link: Deel1 Deel2
![]() |