Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2003, 19:28   #81
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
wardje: zowa voor de lol mensen aanklagen, geniale oppositie inderdaad.
Jazeker. De NVA slaat de nagel op de kop hiermee, en demonstreert op meesterlijke wijze hoe deze wet openstaat voor politiek misbruik. Dat is helemaal geen "aanklagen voor de lol". Het lachen zal iedereen vergaan als deze wet niet snel wordt afgeschaft en de economische kost zal gevoeld worden.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 19:29   #82
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De genocidewet in België is pas achterhaald als het Internationale Strafhof een valabel alternatief levert. Tot dan is deze wet de enige genocide-wet ter wereld, en moet ze dus behouden blijven.
Mooie principe, maar wat met de feiten?
Waarom moet een wet die nog tot geen gerechtigheid heeft geleid, maar enkel tot miserie, persé behouden blijven?
Internationale jurisdictie (=basisprincipe waarop de genocidewet steunt) is een zuiver juridisch begrip dat onmogelijk kan werken in de realiteit zonder de nodige politieke overeenkomsten. Dit omdat staten zich altijd zullen beroepen op hun soevereiniteit. Het internationaal strafhof is de enige manier om tot gerechtigheid te komen.

Citaat:
Voor de lol?!
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 19:31   #83
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Iedereen kan een klacht indienen, en die zal dan op basis van de feiten al dan niet ontvankelijk verklaard worden. Ik zie het probleem niet?
Trouwens, verwijzen naar andere idiote klachten maakt de klacht van de NVA niet minder kinderachtig.
Nou breekt mijn klomp!

Je geeft andere idiote klachten toe maar vindt die van de N-VA niet kunnen.
Zou je niet beter toegeven dat die genocidewet zelf kinderachtig, inefficiënt en volstrekt waardeloos is?
Inefficiënt misschien wel; kinderachtig en volstrekt waardeloos zeer zeker niet. De achterliggende idee was zeker lovenswaardig.
Maar in de realiteit wordt er alleen politiek misbruik gemaakt van die wet, hij werkt dus NIET! Het idee is goed maar dat vergoeilijkt die wet nog niet.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 19:32   #84
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De genodicewet is één van de mooiste wetten in de Belgische wetgeving. Het is een moedige wet (misschien wat hoogmoedig, maar kom). Het is een wet voor internationale rechtvaardigheid, het sensibiliseert de wereld. En daar is het "vreedzame" Vlaams-nationalisme tegen? Zij zijn voor Amerikaanse dominantie? Voor genocides?

Nu kan ik even niet volgen, hoor!

Het is een mooie wet maar ons landje kan dit niet alleen. Dit moet europees vlak gerealiseerd worden. Hoewel ik vermoed dat geen enkel land nu nog zal durven om dit op europees vlak te steunen.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 19:33   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen kan een klacht indienen, en die zal dan op basis van de feiten al dan niet ontvankelijk verklaard worden. Ik zie het probleem niet?
Trouwens, verwijzen naar andere idiote klachten maakt de klacht van de NVA niet minder kinderachtig.
Nou breekt mijn klomp!

Zou je niet beter toegeven dat die genocidewet zelf kinderachtig, inefficiënt en volstrekt waardeloos is?
Inefficiënt misschien wel; kinderachtig en volstrekt waardeloos zeer zeker niet. De achterliggende idee was zeker lovenswaardig.
Maar in de realiteit wordt er alleen politiek misbruik gemaakt van die wet, hij werkt dus NIET! Het idee is goed maar dat vergoeilijkt die wet nog niet.
Nee, dat betekent simpelweg dat de scherpe kantjes wat moeten bijgeschaafd worden. Ik vermoed dat onze regering daar nu dan ook wel werk van zal maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 19:42   #86
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nou breekt mijn klomp!

Nee, dat betekent simpelweg dat de scherpe kantjes wat moeten bijgeschaafd worden. Ik vermoed dat onze regering daar nu dan ook wel werk van zal maken.
Welke scherpe kantjes moeten er dan af?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 19:47   #87
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Citaat:
De genodicewet is één van de mooiste wetten in de Belgische wetgeving. Het is een moedige wet (misschien wat hoogmoedig, maar kom). Het is een wet voor internationale rechtvaardigheid, het sensibiliseert de wereld. En daar is het "vreedzame" Vlaams-nationalisme tegen? Zij zijn voor Amerikaanse dominantie? Voor genocides?

Het is een mooie wet maar ons landje kan dit niet alleen. Dit moet europees vlak gerealiseerd worden. Hoewel ik vermoed dat geen enkel land nu nog zal durven om dit op europees vlak te steunen.
Tijd voor Europa om zijn kl* eens te laten zien.

Wie dient het Europees wetsvoorstel in ?

Laat mij even raden ... de belgische liberale fractie ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 19:54   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijd voor Europa om zijn kl* eens te laten zien.

Wie dient het Europees wetsvoorstel in ?

Laat mij even raden ... de belgische liberale fractie ?

Luis Michel-angelo en zijn 'Vlaamse' slaafpremier dus.

Die willen hun hypocriete gezichtjes niet verliezen en behouden nog liever hun eigen, waardeloze troetelkind
Oud 20 juni 2003, 19:56   #89
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:

De genocidewet is achterhaald want het strafhof in Den Haag is reeds een stap verder.
De genocidewet in België is pas achterhaald als het Internationale Strafhof een valabel alternatief levert. Tot dan is deze wet de enige genocide-wet ter wereld, en moet ze dus behouden blijven.

Als Bush en Rumsfeld worden aangeklaagd door PVDA is dat natuurlijk niet "voor de lol."

Politiek een koekje van eigen deeg voor Michel, hij had het moeten voelen aankomen.
Oud 20 juni 2003, 19:59   #90
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mooie wet MY ASS.

Jurisdictie buiten het grondgebied en zonder verantwoording aan gelijk welk ander internationaal orgaan.

Dit komt van dezelfde mensen die tegen de oorlog in Irak waren en het labiele VN goedkeuring argument aanhalen zeker?

Bende hypocrieten.
Oud 20 juni 2003, 20:11   #91
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Ik ben akkoord met Kotsmos. Pleit voor een brede jurisdictie van het internationaal gerechtshof en ons rechtssysteem heeft niks meer te zoeken betreffende dit soort zaken. Alles opgelost!
(Als nu elk land, ook de VS, zo'n tribunaal nu es zou erkennen hé!)

Als ik goed gehoord heb, zeiden ze op Actueel enkele dagen geleden dat de VS ook een genocide-wet heeft... maar dat ze minder strikt is...
Weet iemand hier iets meer over?
Oud 20 juni 2003, 20:25   #92
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:

Mooie wet MY ASS.

Jurisdictie buiten het grondgebied en zonder verantwoording aan gelijk welk ander internationaal orgaan.

Dit komt van dezelfde mensen die tegen de oorlog in Irak waren en het labiele VN goedkeuring argument aanhalen zeker?

Bende hypocrieten.

Zoals Xenon schrijft:

Citaat:
Quote:

Internationale jurisdictie (=basisprincipe waarop de genocidewet steunt) is een zuiver juridisch begrip dat onmogelijk kan werken in de realiteit zonder de nodige politieke overeenkomsten. Dit omdat staten zich altijd zullen beroepen op hun soevereiniteit. Het internationaal strafhof is de enige manier om tot gerechtigheid te komen.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 21:36   #93
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik ben akkoord met Kotsmos. Pleit voor een brede jurisdictie van het internationaal gerechtshof en ons rechtssysteem heeft niks meer te zoeken betreffende dit soort zaken. Alles opgelost!
Denk je nu echt dat de VS, als ze het strafhof nog niet goedkeuren, wel aan Belziekske gaan uitleveren? Komaan hé zeg...
Ik snap niet waar deze wet goed voor is. De achterliggende reden mag dan wel mooi zijn, in de praktijk is er NIEMAND die er rekening mee houdt en kost ze ons niks dan last. Waarom doet geen ander land dit? Waarom moet Belziek dit doen? Uitgerekend het land van Dutroux, van Agusta, van de corruptie, de dioxinecrisis, het slechtwerkende gerecht,...

Citaat:
Als ik goed gehoord heb, zeiden ze op Actueel enkele dagen geleden dat de VS ook een genocide-wet heeft... maar dat ze minder strikt is...
Ik geloof inderdaad dat zij ook zoiets hebben. Men zou beter wijzen op de Amerikaanse hypocrisie in dit geval dan verder aan het graf te graven dat men nu onder IEDEREEN hier zet. Toevallig dat een eventuele Amerikaanse 'straf' Vlaanderen meer zal treffen dan Wallonië?

En Kotsmos, belachelijk van de N-VA? Een geniale zet, ja! De aanklacht mag dan ridicuul zijn, de N-VA heeft heel wat bereikt, kijk maar naar het Amerikaanse artikel hier iets hoger.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 21:57   #94
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

http://www.rockymounttelegram.com/ne...m-War-Cri.html

Citaat:
Michel, who supports the law, angrily denounced the complaint against him.

``This is extremely irresponsible. It's completely crazy and irrational,'' Michel said. ``It will ridicule Belgium on the world stage.''
Michel heeft het hier niet over zichzelf.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 22:54   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
http://www.rockymounttelegram.com/news/content/news/ap_story.html/Intl/AP.V6073.AP-Belgium-War-Cri.html

Citaat:
Michel, who supports the law, angrily denounced the complaint against him.

``This is extremely irresponsible. It's completely crazy and irrational,'' Michel said. ``It will ridicule Belgium on the world stage.''
Michel heeft het hier niet over zichzelf.
Hihihihihihihi...
En Michel wilde zo graag zijn Belziek (positief) op de wereldkaart zetten na alle andere schandalen in dit corrupte koninkrijkje...

De N-VA slaagde er in, dankzij Michel, (of is het ondanks Michel?)Vlaanderen op de wereldkaart te krijgen.

Applaus!
Oud 20 juni 2003, 23:32   #96
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Denk je nu echt dat de VS, als ze het strafhof nog niet goedkeuren, wel aan Belziekske gaan uitleveren? Komaan hé zeg...
Ik snap niet waar deze wet goed voor is. De achterliggende reden mag dan wel mooi zijn, in de praktijk is er NIEMAND die er rekening mee houdt en kost ze ons niks dan last. Waarom doet geen ander land dit? Waarom moet Belziek dit doen? Uitgerekend het land van Dutroux, van Agusta, van de corruptie, de dioxinecrisis, het slechtwerkende gerecht,...

Citaat:
Ik geloof inderdaad dat zij ook zoiets hebben. Men zou beter wijzen op de Amerikaanse hypocrisie in dit geval dan verder aan het graf te graven dat men nu onder IEDEREEN hier zet. Toevallig dat een eventuele Amerikaanse 'straf' Vlaanderen meer zal treffen dan Wallonië?

En Kotsmos, belachelijk van de N-VA? Een geniale zet, ja! De aanklacht mag dan ridicuul zijn, de N-VA heeft heel wat bereikt, kijk maar naar het Amerikaanse artikel hier iets hoger.

Wat vind je van de klacht tegen Sharon. Voor die mensen was/is de genocidewet de enigste manier om 'recht' te krijgen. In ieder geval vind ik het al ver gekomen dat dit voor de NVA de enigste manier is om in de publiciteit te komen. Nu ja als je blut bent moet je creatief worden hé. Enfin als het de bedoeling was om 'België' te kloten en NVA bekend(er) te maken is dat in ieder geval gelukt, maar voor de Amerikanen ligt Antwerpen in België en hangt Vlaanderen in een museum. Proficiat.

Eens kijken wat ze in het NRC schrijven.

''Deze klacht werd ingediend door het kleine, nationalistisch-Vlaamse partijtje N-VA, dat ruiterlijk toegeeft dat het op deze manier een parodie wil maken van de Belgische genocidewet.''

Nu ja ze beginnen de NVA al te kennen in Nederland.

''The obscure nationalist party New Flemish Alliance is seeking a life sentence for Foreign Minister Louis Michel for approving weapons sales to Nepal. '' (NEWSMAX)

En in de VS.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:41   #97
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Toch niet te jaloers zeker, LSP'er?
Oud 20 juni 2003, 23:59   #98
poisonkim
Vreemdeling

Standaard

Vuile stinkpolitiek!
Natuurlijk is 'n wet bedoelt om misdaden tegen de menselijkheid te veroordelen 'n lovenswaardig initiatief. Alleen totaal onrealistisch in deze misselijke wereld.
En in plaats van nog wat spelletjes te spelen & die kutwet wat af te zwakken kunnen ze beter konsekwent zijn & hem op doeken.
En hoe jullie erin slagen om elke topic terug te brengen op dat fuckin' nationalisme...
Suckers!
Squat the world!
Earth first!
Life's a bitch & then u die!
poisonkim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 00:01   #99
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poisonkim
En hoe jullie erin slagen om elke topic terug te brengen op dat fuckin' nationalisme...
Suckers!
Ga daar maar voor klagen bij BUB-voorzitter Hans. Ik heb zijn insinuaties in alle geval gemeden.
Oud 21 juni 2003, 03:14   #100
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
PS: De VS is woedend over de aanklacht tegen Bush. Alles wijst erop dat de Amerikanen nu vastbesloten zijn om de NAVO uit Brussel weg te halen.
Belgie slaat weer een belachelijk figuur en de andere EU-staten hebben leedvermaak....

Bravo, Verhofstadt-Michel.
De VS beslist niet waar het NAVO-hoofdkwartier zich moet bevinden. Dit gebeurt aan de hand van stemmen met alle EU-lidstaten. De VS kan alleen dreigen om zo'n stemming te vragen, maar vóór de oorlog met Irak waren ze het uit de weg gelopen.

België heeft de (terechte) aanklacht tegen Bush onmiddelijk doorverwezen naar de VS. België heeft dus laten zien dat ze misbruik niet tolereert. Dit is natuurlijk in het nadeel van Amerika, omdat ze zo geen basis meer heeft voor haar dreigement(en).

Wij, gewone mensen, moeten het van de media hebben. Verhofstadt en Michel zien er niet echt bezorgd uit en ZIJ zijn diegenen die contact hebben met de Amerikanen en ook ZIJ weten hoe de situatie in mekaar zit. Als zij niet ongerust zijn ben ik ook niet ongerust. 8)

Eroku
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be