![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alles wijst erop dat dit geen probleem zal zijn. N-VA moest slikken bij BHV: geen probleem. En iedereen weet dat de eerste keer de moeilijkste is ![]() N-VA zweerde plechtig nooit met de sossen en alzeker niet met de franstalige maffia variant in een regering te stappen: Deel a van test 2 is al achter de rug en Dewever is de modaliteiten ('welke post krijg ik?') voor deel b al aan het voorbereiden. N-VA moest beloven aan CD&V niet over het cordon te mekkeren. Tot nu toe vervult Dewever zijn rol met verve. Ik zie Dewever het nog ver schoppen in de belgische politiek met zijn attitude. Een carrière �* la Hugo Schiltz ligt in het verschiet...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 september 2005 om 00:11. |
|||||||
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je nu akkoord gaat met het discours van het Vlaams Belang of niet (en ik ben het met hen dikwijls oneens ), feit is en blijft dat het Vlaams Belang vandaag de enige overblijvende Vlaams-Nationalistische partij is in dit land.
Alle andere Volksunie-nakomelingen zijn opgeslorpt door Belgische partijen ( Spirit door SP.A en de NV-A door CD&V ). SP.A en CD&V gaan niet minder realizeren voor Vlaanderen dan Spirit en NV-A. De politiekers van Spirit en NV-A hebben dat goed begrepen en namen eieren voor hun geld. Eigen carriere eerst. |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En in 2010 zijn ze in de meerderheid??? Waar haal je deze stelling vandaan (geen VB bronnen aub, we kennen allemaal de VB wiskunde wel)? En wie zijn ze?? Kan je dat eens uitleggen zonder te stigmatiseren. Wat het P & D programma betreft: 1. Ik moet van geen van beide iets hebben, maar vond Dewever inhoudelijk sterker dan De Winter 2. De Winter herhaalde heel de tijd hetzelfde, antwoordde niet op de vragen, bleef steeds bijzonder vaag en speelde voor de rest dezelfde plaat af die hij al duizend keer heeft afgespeeld (we kunnen samen een groot rechts blok vormen tegen de links verloedering in dit land (haha)). Dat zijn programma op veel punten totaal niet strookt met dat van CD&V en NVA, laat hij telkens links liggen. 3. De uitgestoken hand van de Winter is zever. Dewever heeft het ook al meermaals herhaald. Zij willen gerust met het VB samenwerken, als het VB in zijn uitspraken, hun manier van doen, hun publicaties... ophouden met bepaalde bevolkingsgroepen te jennen en niet meer op de man maar wel op de bal willen spelen. 4. De beste one-liner kwam duidelijk van dewever, die het VB de "Stadler" en "Waldorf" van de Vlaamse politiek noemde: "altijd maar zagen en klagen van op het balkon." Inderdaad, wat het VB doet is heel makkelijk natuurlijk. 5. De Winter heeft weer laten uitschijnen dat hij zich best in zijn sas voelt in die grote volks- annex zweeppartij genaamd ht VB. Ik twijfel echt of die man wel aan de macht wil komen met een regeringsdeelname. 6. Antwerpen ten slotte. Het is toch duidelijk dat DW partners zoekt om burgemeester te worden in Antwerpen. Nu, als het van mij afhangt, fat chance. Ik ga nl. in Antwerpen wonen en weet al zeker dat er één reeks bolletjes is die ik niet "bruin" ga kleuren in 2006, nl. die van het VB. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Even dieper in gaan op die “beledigende” uitspraken van Dewever:
1. Die mesthoop van kiezers: Dit was niet beledigend bedoeld tov de kiezers. Het was alleen wat hard geformuleerd. Wat Dewever wou zeggen is dat het VB door haar houding ervoor zorgt dat 1 miljoen kiezers haar stem weggeeft aan een partij die voorlopig niet aan de macht kan komen. Dat 1 miljoen kiezers dus hun stem weggeven. Hij is kwaad, denk ik, omdat het VB door haar houding de Vlaamse zaak niet vooruithelpt, en dat die 1 miljoen kiezers dat maar niet lijken te beseffen. Hij zei letterlijk: “Het VB zit op een mesthoop van 1 miljoen kiezers”. Dit wil niet zeggen dat hij de 1 miljoen kiezers van het VB als persoon vergelijkt met een mesthoop. 2. De “hoer” uitspraak: dit heeft hij niet letterlijk zo gezegd. Hij heeft gezegd dat Marie-Rose Morel door eerst zelf over te lopen naar het VB en dan te proberen op allerlei slinkse manieren mandatarissen van de NVA af te snoepen, het politieke fatsoen fel overschrijdt en zichzelf prostitueert. En gelijk heeft hij![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 september 2005 om 09:49. |
|||
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Khonnor, ben jij partijgebonden?
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#92 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 19 september 2005 om 10:43. |
||||||||
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik heb wel een politieke voorkeur, die gaat eerder in de richting van sp.a en (op sommige punten) Groen!. Laten we zeggen dat ik op ethisch vlak progressief ben en op economisch vlak geloof dat de vrije markt dient gecorrigeerd door tussenkomst van de staat. Wel, vind ik dat in belgië iets gedaan moet worden aan de hoge belastingsdruk, omdat ik ervan uitga dat zeker in tijden van crisis de consumptie dient aangezwengeld te worden, en niet tegengewerkt. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien komen meer en meer jonge Vlamingen in de koekenstad wonen. Ik ben er een voorbeeld van.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Khonnor : 19 september 2005 om 11:18. |
|||||
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Hij heeft van Morel idd gezegd dat wat ze doet kan uitgedrukt worden als "het oudste beroep ter wereld". En, als mevr. Morel doet wat hij zei, nl. mandatarissen van de NVA op een slinkse manier en met leugens overtuigen om naar het VB over te lopen, dan prostitueert ze zichzelf inderdaad, vooral gezien haar eigen verleden bij de NVA. Dewever had het misschien wel wat minder sterk kunnen uitdrukken... Maar, het VB heeft al veel ergere dingen gezegd over moslims en andere bevolkingsgroepen. Bovendien noemt Mevr. Morel op haar eigen website Bart Dewever een "stuk onbenul". Hoe komt het toch dat het VB en haar kiezers altijd onmiddellijk moord en brand roepen als iemad anders hen eens iets anders (lees harder) aanpakt, terwijl als er reactie komt op hun eigen uitspraken en beledigingen ze zich in hun gat gebeten voelen en staan te schermen met dat heel doorzichtige gordijntje genaamd "De Vrije Meningsuiting"? ________________________________________ "Het Vlaams Belang is de Stadler en Waldorf van de Vlaamse politiek, zagen en klagen vanop het balkon" |
|
![]() |
![]() |
#96 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Politieke prostitutie... is dat niet meer als would be vlaam-nationalist een kartel vormen en plaatsen en postjes delen met cahbert, heylen en andere dehaenes. Of is het eerder lijstverbinding met groen,spa, bub etc om zeker te zijn van de macht. Of zeggen dat je nooit zult regeren met de spa ... en dat meteen na de verkiezingen wel doen. of zeggen dat de beloftes inzake b-h-v slechts voor de achterban waren... Wat een hoerestiel die politiek. Maar would be federale knecht van di rupo dewever kan er echt niet bij dat er mensen zijn die liever niet bedrogen worden. Dewever kan er echt niet bij dat er vlaam-nationalisten zijn die liever niet op één lijst staan met leden van B-plus. Dewever kan er echt niet bij dat sommige n-va'ers bourgois op z'n woord geloven... Arme Dewever.
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Niet deelnemen aan de macht en langs de zijlijn staan roepen dat alles fout loopt. 2. Deelnemen aan de macht en trachten zo veel mogelijk van je eigen programma te realiseren. Om dit te bereiken zal je ook compromissen moeten sluiten, en zal je soms politieke klappen krijgen. Toegepast op BHV: Het VB bleef maar tieren en roepen dat het gesplitst moest worden, de NVA heeft tenminste actie ondernomen om het gesplitst te krijgen. maar wat wil je, als de Franstaligen niet meewillen... Ik kies geen van beide partijen, maar heb wel meer bewondering voor optie 2. En kom niet af dat het VB niet mag deelnemen. Het is door haar eigen standpunten, etc, etc, etc... dat de andere partijen het VB uitsluiten. Als ze dan toch willen meedoen, dat ze zich dan wat gematigder opstellen. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar Antoon vergist zich wel in het woordgebruik van de BDW. Bart had het over een mesthoop van stemmen. Hij had het dus duidelijk niet over personen. Het gebruik van het woord "stemmen" bevestigt dan helemaal hetgeen jij neerschreef:"Dit wil niet zeggen dat hij de 1 miljoen kiezers van het VB als persoon vergelijkt met een mesthoop." De VB-stemmen worden niet gebruikt om gedane beloftes aan hun kiezers trachten in te lossen. Deze uitgebrachte stemmen worden op die manier weggegooid als op een mesthoop, waar ze verrotten i.p.v. dat ze helpen problemen op te lossen. Of je kan ook zeggen dat ze verdwijnen in de vergeetput. Dat sommige politici door hun verwerpelijk en onfair gedrag worden vergeleken met een 'hoer' gebeurt meermaals in de politiek. Onlangs las ik ergens "Thom de Graaf. De politieke hoer van Zalm en Balkenende." En ... Marie-Rose Morel heeft die naam in de politiek dubbel en dik verdiend. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bent u een tsj**f of zoiets, mijn beste?