![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 22 september 2005 om 17:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. Ik hoop dat je de kerel bent die je hier beschrijft en niet degene die je voordeed een hoop postings terug. Hoewel het mijn leven niet beinvloed hoop ik het enkel voor jezelf. Zowiezo, ben je toch die andere kerel, er zal dan een moment komen dat je jezelf diep in de nesten werkt en dat is dan ook enkel je eigen schuld, denk daar maar aan indien het zo zou zijn, ooit. Ps: ik leg geen worden in je mond, ik heb overal duidelijk gezegt "ik denk dat..." En je bent van origine zeker geen Belg, daar ben ik ook zeker van! Waarom..."Waarom zou ik nu een werk zoeken" Die fout maak je niet als echte belg.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
PS. Waar (in welk land) ben je geboren? (als ik vragen mag) ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 22 september 2005 om 19:08. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl in Rusland buiten Moscou men in prive bedrijven rap $1000 kan verdienen (liter benzine kost $0.60, deftige appartement $20 000 - $30 000, voeding is spotgoedkoop..). Ambtenaren verdienen wel heel magertjes, met 100-200 dollar mogen ze al blij zijn. tegenover diegene die hoge diploma's hebben en in prive werken in Rusland ben ik vrij arm.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Ik verdien quasi niets buiten hier en daar wat vakantiewerk. Als iemand wat werk heeft voor mij zegt ge het maar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je een aandeel koopt, word je voor een héél klein stukje eigenaar van een firma. Bv. één aandeel van Fortis; dan ben je voor een heel klein beetje eigenaar van Fortis. Als Fortis winst maakt, dan wordt de firma meer waard; jouw aandeel wordt dus ook meer waard. En misschien beslist de firma wel om de winst uit te delen (in plaats van te houden en te investeren) en dan kan het zijn dat je meteen, zomaar, geld op je rekening gestort krijgt ('dividend'). Wat betreft de waarde van je aandeel: alles hangt af van hoeveel anderen het aandeel waard vinden, van de beurskoers dus. Maar een gezonde firma (niet té veel schulden) die winst maakt, zal normaal gezien meer waard worden. Bij een obligatie is het anders. Dan heb je veel meer zekerheid. Eigenlijk leen je dan geld uit aan een firma, en de firma betaalt je die lening terug mét intrest. In feite speel je dan zelf een beetje bank. Veel riskanter dan obligaties en aandelen, zijn opties. Dan koop je het recht om een aandeel te kopen of te verkopen tegen een bepaalde prijs. Bv. je denkt dat het aandeel Fortis van 15 naar 30 zal stijgen. Je koopt een optie om Fortis te kopen aan 20. Als het aandeel van Fortis dan 30 staat, oefen je je recht uit; je koopt een aandeel aan 20 en verkoopt het aan 30. Maar stel nu, dat het aandeel geen 30 maar 19 euro waard is. Dan is je optie waardeloos! Dat is het grote risico van derivaten. Daarnaast zijn er nog duizenden andere beleggingsproducten natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ik heb niet veel centen. En ik ga daarmee een PC kopen, dus binnenkort zit ik aan de grond
![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Genoeg om op te doen...
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Is +10% een groot deel?
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() 300.000 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik geboren ben...doet er niet toe en interesseerd niemand.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen, doe er deze avond met je vriendin nog maar eentje open en geniet ervan. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Ik ga echter economie studeren. En dan bedenk ik een methode om rijker te worden dan de sultan van Bahrein. Ja, dat doe ik.
En dan koop ik Fortis, en weiger ik vrolijk om jullie spaarboekjes nog terug te betalen. Dan zal het rap gedaan zijn met de leute.
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
300.000 - > 330.000 eind volgend jaar, gewoon omdat de Chinezen gek worden en hun beleid tav goud veranderen. Pfff, schrijven ze dat ook al in de boekskes voor de would-be parvenues en de echte parvenue's met hun madammen met teveel reukwater op en oorbellen die de zonnestralen verblindend doen terugkaatsen, madammen die na 3 glaaskes cointreau al zitten te vuilbekken, ... man man man arm vlaanderen, arme bourgeoisie, arme middenklasse. dit land heeft een dictatuur nodig om van die middelmatigheid af te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |