Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2005, 16:46   #81
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Spijtig voor miss Wallonië

Nu, om de kerk eventjes in't midden van't dorp te houden:

Het onderzoek van Juul Hannes is voornamelijk gebaseerd op veronderstellingen, extrapolaties en theoretische berekeningen. Destijds was er alleen een Belgische unitaire staat en, sinds de politiek en het bedrijfsleven gedomineerd was door de franstaligen, werdt er geen onderscheid gemaakt in verband met de inbreng van belastingsgelden vanuit Vlaanderen en Wallonië. Het is dan ook zeer moeilijk om daar correcte gegevens over te verkrijgen en dat is ook de hoofdreden waarom het waals gewest nooit op Hannes' bevindingen gereageerd heeft. Dit omdat zijn bevindingen onmogelijk kunnen weerlegd of bevestigd worden omdat er geen concrete gegevens beschikbaar zijn.
...
.
Dan begrijp ik nog steeds niet waarom de franstaligen niet hebben gereageerd op het feit "dat er geen correcte gegevens over te verkrijgen zijn" en het onderzoek van Juul Hannes dus nep zou zijn ??? Hadden ze dat wel kunnen bewijzen hadden ze het toch met veel toeters en bellen wereldkundig gemaakt!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 17:27   #82
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Dan begrijp ik nog steeds niet waarom de franstaligen niet hebben gereageerd op het feit "dat er geen correcte gegevens over te verkrijgen zijn" en het onderzoek van Juul Hannes dus nep zou zijn ??? Hadden ze dat wel kunnen bewijzen hadden ze het toch met veel toeters en bellen wereldkundig gemaakt!
Dat hoefden ze niet te zeggen, iedereen wist het.
In wiens opdracht heeft Hannes dat onderzocht ?
Oud 25 september 2005, 18:20   #83
Enid.
Banneling

Enid.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
JA eigenlijk wel he... Alles kan beter! En laat ons niet vergeten hoe we (bijna) elk jaar te horen krijgen dat we langer moeten werken. Ons pensioenkast is leeg, ons OCMW fraudeert. Echt een apenbestuur. Ik denk dat het eens snel tijd wordt dat er plaats gemaakt wordt voor de GROOTSTE partij!

Jawel, Vlaams Belang!
Als ik niet beter wist, zou ik denken dat je een dubbelnick bent van VBdeGrootste. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Enid. on 25-09-2005 at 19:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
JA eigenlijk wel he... Alles kan beter! En laat ons niet vergeten hoe we (bijna) elk jaar te horen krijgen dat we langer moeten werken. Ons pensioenkast is leeg, ons OCMW fraudeert. Echt een apenbestuur. Ik denk dat het eens snel tijd wordt dat er plaats gemaakt wordt voor de GROOTSTE partij!

Jawel, Vlaams Belang!
Als ik niet beter wist, zou ik denken dat je een dubbelnick bent van VBdeGrootste. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Jawel, Vlaams Belang!
Als ik niet beter wist zou ik denken dat je een dubbelnick bent van VBdeGrootste. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Enid. : 25 september 2005 om 18:20.
Enid. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 18:36   #84
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Jawel, Vlaams Belang!
Wat is er mis mee met langer te werken? Dat u lui bent hebben we ondertussen wel begrepen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 19:34   #85
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Wat is er mis mee met langer te werken? Dat u lui bent hebben we ondertussen wel begrepen.
Veen zinnigs hebt u ook niet echt te vertellen hé als gebuisd provocateurtje?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 23:34   #86
E=mc²
Vreemdeling

E=mc²'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Uit wat leidt u af dat ik lui ben? Excuseer, maar met persoonlijke aanvallen is een forum van weinig nut he... We zijn hier om te discussieren, niet om elkaar persoonlijk aan te vallen.

Wat is er mis met een OCMW dat fraudeert tot in de miljarden euro's en plotseling België met een lege pensioenkast kampt? Oh ik weet niet, ik denk, GENOEG?????

Aub dat je zoiets in twijfel kan stellen en niet verder kijkt dan het politiek schouwspel spreekt boekdelen, maar goed...

Ook worden de brugpensioenen niet meer aangemoedigd. We kampen met een hoge werkloosheidgehalte. Iemand dat op pensioen is kan vervangen worden door een werklustige werknemer.

Maar we geraken off topic. En ik denk dat het Topic op zich (titel) boekdelen spreekt dat de huidige regering er geen zoete koekjes van bakt voor ons Vlamingen.

En Enid? Ja ik Vlaams Belanger! Heb jij voor mij een beter alternatief ???
E=mc² is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 15:56   #87
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat de huidige regering er geen zoete koekjes van bakt voor ons Vlamingen.
Ook de Vlaamse regering niet...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 18:06   #88
E=mc²
Vreemdeling

E=mc²'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ook de Vlaamse regering niet...
Daar had ik het dan ook over. Over onze premier alias kontelikker van Albert II.
E=mc² is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 18:38   #89
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Jaar langer kinderbijslag voor Franstaligen

De Franstalige universitaire studenten krijgen van de federale regering een jaar langer kinderbijslag dan hun Vlaamse collega's. Dat is het gevolg van het verschillende onderwijsbeleid van de Vlaamse en de Franse Gemeenschap. De Franse Gemeenschap gaat de meeste van haar academische studies verlengen tot vijf jaar; Vlaanderen is dat niet van plan. Ze leunen aan bij verschillende strekkingen in Europa en het is wel degelijk zo dat Vlaanderen en Franstalig België daarover autonoom mogen beslissen. Er dient zich dus een nieuw communautair probleem aan dat gevolgen heeft voor de sociale zekerheid. (G.Teg) krant het Volk

23/09/2005

één woord ; schande

weer is de Vlaming de dupe en is er hier sprake van discriminatie
ze blijven ons uitlachen
België Barst NU meer dan ooit !
De schurkenstaat "Belzique" toont steeds opnieuw haar ware aard. Anti-Vlaams en bekrompen!
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 18:42   #90
Enid.
Banneling

Enid.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JA eigenlijk wel he...
Maar manneke toch, laat mij is tot bij u komen, 'k zal u eens laten zien wat 'lijden' is.
Enid. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 18:43   #91
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Wat verwacht je nu ook van een Liberaal Guderian?? Je zou toch al moeten weten dat zulke types het verstand hebben van een zak potgrond.[edit]
[size=1]After edit by Breydel on 26-09-2005 at 19:44
Reason:

Citaat:
Wat verwacht je nu ook van een Liberaal Guderian?? Je zou toch al moeten weten dat zulke types het verstand hebben van een zak potgrond.[/size]

Citaat:
Wat verwacht je nu ook van een Liberaal Guderian?? Je zou toch al moeten weten dat degene die zulke ideologie aanhangen het verstand hebben van een leeg oud verfblik.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Breydel : 26 september 2005 om 18:44.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2005, 18:58   #92
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enid.
Maar manneke toch, laat mij is tot bij u komen, 'k zal u eens laten zien wat 'lijden' is.
LOL

paniek !
Oud 26 september 2005, 22:44   #93
filosoof
Banneling

Standaard

Breydel, zie hoger hoe je met dezelfde tekst tot tegenovergestelde conclusie kan komen... Federalisme barst..België één
Ik ze die tekst nog eens, want de eerste keer las je niet aandachtig...[edit]
[size=1]After edit by filosoof on 26-09-2005 at 23:50
Reason:

Breydel, zie hoger hoe je met dezelfde tekst tot tegenovergestelde conclusie kan komen... Federalisme barst..België één
Ik ze die tekst nog eens, want de eerste keer las je niet aandachtig...[/size]

Breydel, zie hoger hoe je met dezelfde tekst tot tegenovergestelde conclusie kan komen... Federalisme barst..België één[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 september 2005 om 22:50.
Oud 26 september 2005, 22:47   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
De schurkenstaat "Belzique" toont steeds opnieuw haar ware aard. Anti-Vlaams en bekrompen!
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Filosoof

Jaar minder kinderbijslag voor Vlaamstaligen

De Vlaamstalige universitaire studenten krijgen van de federale regering een jaar minder kinderbijslag dan hun Waalse collega's. Dat is het gevolg van het verschillende onderwijsbeleid van de Vlaamse en de Franse Gemeenschap. De Franse Gemeenschap, zoals véél landen in Europa gaat de meeste van haar academische studies verlengen tot vijf jaar; Vlaanderen is dat niet van plan. Ze leunen aan bij verschillende strekkingen in Europa en het is wel degelijk zo dat Vlaanderen en Franstalig België daarover autonoom mogen beslissen. Er dient zich dus een nieuw communautair probleem aan dat gevolgen heeft voor de sociale zekerheid en het opleidingsniveau. Vlaanderen benadeelt dus zijn inwoners hiermee.
één woord ; schande

weer is de Vlaming de dupe en is er hier sprake van discriminatie tgv het federalisme
ze blijven ons uitlachen.
Federalisme barst, nu meer dan ooit!!

</B>
(Of hoe men met dezelfde tekst tot diametraal tegenovergestelde conclusies kan komen) [edit]
[size=1]After edit by filosoof on 26-09-2005 at 23:48
Reason:

Citaat:
Citaat:

De Vlaamstalige universitaire studenten krijgen van de federale regering een jaar minder kinderbijslag dan hun Waalse collega's. Dat is het gevolg van het verschillende onderwijsbeleid van de Vlaamse en de Franse Gemeenschap. De Franse Gemeenschap, zoals véél landen in Europa gaat de meeste van haar academische studies verlengen tot vijf jaar; Vlaanderen is dat niet van plan. Ze leunen aan bij verschillende strekkingen in Europa en het is wel degelijk zo dat Vlaanderen en Franstalig België daarover autonoom mogen beslissen. Er dient zich dus een nieuw communautair probleem aan dat gevolgen heeft voor de sociale zekerheid en het opleidingsniveau. Vlaanderen benadeelt dus zijn inwoners hiermee.
één woord ; schande

weer is de Vlaming de dupe en is er hier sprake van discriminatie tgv het federalisme

</B>
(Of hoe men met dezelfde tekst tot diametraal tegenovergestelde conclusies kan komen) [/size]

[size=1]After edit by filosoof on 26-09-2005 at 23:47
Reason:

Citaat:
Citaat:

één woord ; schande

</B>
(Of hoe men met dezelfde tekst tot diametraal tegenovergestelde conclusies kan komen)[/size]

Citaat:
Citaat:

één woord ; schande

</B>
(Of hoe men met dezelfde tekst tot diametraal tegenovergestelde conclusies kan komen)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 september 2005 om 22:48.
Oud 27 september 2005, 00:53   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Niet zeuren.
Jullie wilden vanalles gesplitst.
Splitsen wil zeggen: elke gemeenschap doet er zijn zin mee.
Het onderwijs IS gesplitst, dus gelieve er u niet mee te moeien, wanneer als gevolg daarvan de Walen er hun zin mee doen.
Niet als het met geld is dat door het misdadige federale witwasniveau gestolen wordt van ons om het te geven aan de corrupte maffia van Charleroi !

(heb ik nu mijn diploma voor journalist bij den bloknagel ? )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be