Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2005, 10:44   #81
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Neen laat ze gaan werken en dat ze een lief zoeken en hun eigen kinderen maken.
Enfin dat is bij mij toch gelukt.
Mijn zoon is 24, heeft eigen woonst (en nog schoon ook), twee kinderen en vier wagens. (en ook niet van de goedkoopste) en geen afbetalingen lopen en wel een spaarboek waar toch redelijk veel op staat al.
Zo hoort dat en niet anders!
Heeeeel handig.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 11:21   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn zoon is 24, heeft eigen woonst (en nog schoon ook), twee kinderen en vier wagens. (en ook niet van de goedkoopste) en geen afbetalingen lopen en wel een spaarboek waar toch redelijk veel op staat al.
Lotto gewonnen ? Of een eigen zaak die SERIEUS goed bolt.....(indien zo: hulde aan uw zoon )
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 12:55   #83
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

blanke jonge mannen ( ook wel vrouwen maar toch iets minder in deze ) zijn een doelgroep die van allemaal acuut ( dus in termen van armoede - niet in termen van kansarmoede ) het allerslechtste af zijn. Niemand begrijpt waarom ze in die periode ( als groentje op een oververzadigde arbeidsmarkt ) geen werk vinden - niemand heeft voor deze groep ook maar enigszins begrip . Ook bij het OCMW kunnen ze niet het "excuus" voorleggen om een andere huidskleur te hebben. Ze worden dan ook vaak onterecht als niet bereid tot werken aanzien. Jongeren van allochtone afkomst zijn erger af in termen van kansarmoede maar men zal ze niet zo snel als werkonwilig aanzien als autochtone jongeren.

Het onbegrip gaat vaak zo ver dat de autochtone jongeren daardoor thuis worden buiten gezet omdat ze zogezegd niet zouden willen werken. Ook dit barbaarse gebruik om de eigen kinderen buiten te zetten komt bij allochtonen schijnbaar beduidend minder voor.

Ik weet dat deze uitspraak niet zg politiek correct is
omdat het gewoon de waarheid is doe ik ze toch
het is niet mijn bedoeling allochtonen of allochtone jongeren hiermee te stigmatiseren of de problemen die eigen zijn aan deze doelgroep te bagateliseren. Zij zijn hier bovendien niet schuldig aan. De overheid wel en in het biezonder de PC s die dit onbespreekbaar gemaakt hebben waardoor een reeel probleem niet kan worden aangepakt ( aangezien het niet kan worden besproken ) en waardoor het VB almaar meer stemmen krijgt.

arm vlaanderen[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 28-09-2005 at 14:06
Reason:
--------------------------------

blanke jonge mannen ( ook wel vrouwen maar toch iets minder in deze ) zijn een doelgroep die van allemaal acuut ( dus in termen van armoede - niet in termen van kansarmoede ) het allerslechtste af zijn. Niemand begrijpt waarom ze in die periode ( als groentje op een oververzadigde arbeidsmarkt ) geen werk vinden - niemand heeft voor deze groep ook maar enigszins begrip . Ook bij het OCMW kunnen ze niet het "excuus" voorleggen om een andere huidskleur te hebben. Ze worden dan ook vaak onterecht als niet bereid tot werken aanzien. Jongeren van allochtone afkomst zijn erger af in termen van kansarmoede maar men zal ze niet zo snel als werkonwilig aanzien als autochtone jongeren.

Het onbegrip gaat vaak zo ver dat de autochtone jongeren daardoor thuis worden buiten gezet omdat ze zogezegd niet zouden willen werken. Ook dit barbaarse gebruik om de eigen kinderen buiten te zetten komt bij allochtonen schijnbaar beduidend minder voor.

het is niet mijn bedoeling allochtonen of allochtone jongeren hiermee te stigmatiseren of de problemen die eigen zijn aan deze doelgroep te bagateliseren. Zij zijn hier bovendien niet schuldig aan. De overheid wel en in het biezonder de PC s die dit onbespreekbaar gemaakt hebben waardoor een reeel probleem niet kan worden aangepakt ( aangezien het niet kan worden besproken ) en waardoor het VB almaar meer stemmen krijgt.

arm vlaanderen[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 28-09-2005 at 14:00
Reason:

het is niet mijn bedoeling allochtonen of allochtone jongeren hiermee te stigmatiseren of de problemen die eigen zijn aan deze doelgroep te bagateliseren. Zij zijn hier immers niet schuldig aan. De overheid wel en in het biezonder de PC s die dit onbespreekbaar gemaakt hebben waardoor een reeel probleem niet kan worden aangepakt ( aangezien het niet kan worden besproken ) en waardoor het VB almaar meer stemmen krijgt.

arm vlaanderen[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 28-09-2005 at 13:59
Reason:

het is niet mijn bedoeling allochtonen of allochtone jongeren hiermee te stigmatiseren
zij zijn hier immers niet schuldig aan. De overheid wel en in het biezonder de PC s die dit onbespreekbaar gemaakt hebben waardoor een reeel probleem niet kan worden aangepakt ( aangezien het niet kan worden besproken ) en waardoor het VB almaar meer stemmen krijgt.

arm vlaanderen[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 28-09-2005 at 13:57
Reason:

het is niet mijn bedoeling allochtonen of allochtone jongeren hiermee te stigmatiseren
zij zijn hier immers niet schuldig aan. De overheid wel en in het biezonder de PC s die dit onbespreekbaar gemaakt hebben waardoor een reeel probleem niet kan worden aangepakt ( aangezien het niet kan worden besproken ) en waardoor het VB almaar meer stemmen krijgt.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

zij zijn hier immers niet schuldig aan. De overheid wel en in het biezonder de PC s die dit onbespreekbaar gemaakt hebben waardoor een reeel probleem niet kan worden aangepakt ( aangezien het niet kan worden besproken ) en waardoor het VB almaar meer stemmen krijgt.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 september 2005 om 13:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:47   #84
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

volledig akkoord, king.
ouders hebben ook vaak geen voeling meer met de arbeidsmarkt, de huurprijzen, ze denken dat het allemaal zo gemakkelijk gaat als in hun tijd...

het is idd barbaars uw eigen kind op straat te smijten.
zulke 'mensen' verdienen geen kinderen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:58   #85
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
volledig akkoord, king.
ouders hebben ook vaak geen voeling meer met de arbeidsmarkt, de huurprijzen, ze denken dat het allemaal zo gemakkelijk gaat als in hun tijd...

Allee, en nu terug in uwe zetel .

Straks mag je terug klagen over hoe weinig kansen je krijgt.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 14:05   #86
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle

en een duidelijker illustratie van wat ik daarnet bedoelde konden we niet krijgen ...

arm vlaanderen[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 28-09-2005 at 15:06
Reason:

Citaat:

en een duidelijker illustratie van wat ik daarnet bedoelde konden we niet krijgen ...

arm vlaanderen[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

en een duidelijker illustratie van wat ik daarnet bedoelde konden we niet krijgen ...[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 september 2005 om 14:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 14:05   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Lotto gewonnen ? Of een eigen zaak die SERIEUS goed bolt.....(indien zo: hulde aan uw zoon )
Ik heb een eigen zaak en mijn zoon werkt bij mij.
Oud 28 september 2005, 14:34   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
volledig akkoord, king.

Niemand smijt zijn kinderen op straat (meer dan 80% woont nog thuis!) dus dat is het geval niet.
Als ge alles al hebt gaat ge niks gaan zoeken en dat is het. Hun ouders zijn een beetje te goed geweest denk ik.
Maar oké het is toch voorbij voor die gasten, laten we op de jongere generatie inspelen en proberen die wel op de goede baan te krijgen. Besef wel heel erg goed dat er een enorme verandering op til is en dat loondienst zoals wij het kennen op zijn laatste benen staat hé. Dus solliciteer nu want binnen enkele maanden tot binnen een paar jaar bestaat dat niet meer in bijna gans de privé sector!
Dus nu of nooit meer.
Oud 28 september 2005, 14:45   #89
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een eigen zaak en mijn zoon werkt bij mij.
Dan moet uw zaak wel serieus goed bollen, als uw zoon zich daarvan vier auto's en een eigen woonst kan permitteren. En dan is uw zoon niet helemaal zelfstandig. Moest gij hem niet in uw zaak hebben opgenomen, dan zou hij misschien ook bij u thuis zitten niksdoen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 15:07   #90
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand smijt zijn kinderen op straat (meer dan 80% woont nog thuis!) dus dat is het geval niet.
't gaat snel eh: in de openingspost was het nog meer dan 60%, nu is het al meer dan 80%.
Ach ja, als we de waarheid maar kunnen verdraaien zeker?

Citaat:
Als ge alles al hebt gaat ge niks gaan zoeken en dat is het.
de mens als van nature lui en slechts te motiveren met geld. zo zit jij misschien in elkaar, maar een ander niet, spreek dus mss enkel voor jezelf ipv je eigen mensbeeld te generaliseren naar de hele bevolking.

Citaat:
Dus solliciteer nu want binnen enkele maanden tot binnen een paar jaar bestaat dat niet meer in bijna gans de privé sector!
Dus nu of nooit meer.
Ja jong. Als ge nu geen job vindt, zul je er nooit geen vinden
Oud 28 september 2005, 15:10   #91
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij Mambo draait alles rond geld, geld, geld.
Als je geen mooi eigen huis hebt, geen 4 auto's, en geen grote spaarboek, dan ben je een loser van formaat.
En aan z'n zoon te zien is z'n geldfetish ook nog eens erfelijk/besmettelijk.
Oud 28 september 2005, 15:21   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Dan moet uw zaak wel serieus goed bollen, als uw zoon zich daarvan vier auto's en een eigen woonst kan permitteren. En dan is uw zoon niet helemaal zelfstandig. Moest gij hem niet in uw zaak hebben opgenomen, dan zou hij misschien ook bij u thuis zitten niksdoen...
Met "misschiens" koopt ge geen broodjes hé. Durf het bijna niet te zeggen maar er staat nog eentje voor restauratie in een hoekje ook, het zijn er feitelijk 5. Sorry ik was het vergeten.
En mijn zaak goed bollen. Laat ik het zo zeggen we zitten afgeladen volgeboekt tot en met en dat is al altijd zo geweest.
Ik heb zelfs 2/3 moeten laten vallen omdat er dus geen beschikbaar personeel meer is. Ze zijn er wel, maar geen mens die nog wil werken. Het is echt een plaag aan het worden.
Je hoort het hé, ze zitten thuis ma en pa hun brood op te eten.
Waarom zouden ze nog komen? Zolang ma en pa hun broodjes geeft en nog leven?
Oud 28 september 2005, 15:27   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Bij Mambo draait alles rond geld, geld, geld.
Als je geen mooi eigen huis hebt, geen 4 auto's, en geen grote spaarboek, dan ben je een loser van formaat.
En aan z'n zoon te zien is z'n geldfetish ook nog eens erfelijk/besmettelijk.
bulschit
Wij doen het voor uw schone ogen natuurlijk.
Voor wat doe jij het?
Doe je feitelijk wat?
Oud 28 september 2005, 15:28   #94
Don Quichote
Banneling

Standaard

Maar vroeg of laat gaan die serreplantjes toch moeten uitgezet worden.

Als het waait loopt het mis.

De hoop die moet gepamperd worden, wordt steeds groter.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 15:33   #95
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Met "misschiens" koopt ge geen broodjes hé. Durf het bijna niet te zeggen maar er staat nog eentje voor restauratie in een hoekje ook, het zijn er feitelijk 5. Sorry ik was het vergeten.
En mijn zaak goed bollen. Laat ik het zo zeggen we zitten afgeladen volgeboekt tot en met en dat is al altijd zo geweest.
Ik heb zelfs 2/3 moeten laten vallen omdat er dus geen beschikbaar personeel meer is. Ze zijn er wel, maar geen mens die nog wil werken. Het is echt een plaag aan het worden.
Je hoort het hé, ze zitten thuis ma en pa hun brood op te eten.
Waarom zouden ze nog komen? Zolang ma en pa hun broodjes geeft en nog leven?
Ge hebt mijn vraag niet beantwoord: wat het werk betreft, zit uw zoon eigenlijk ook bij u thuis (bij wijze van spreken), en is dus niet geheel zelfstandig. Dus: als gij niet zo een perfect bollende zaak had gehad, zou uw zoon dan toch het huis uit zijn geweest, vierenenhalf auto's hebben gehad en er financieel zo goed bij zijn?
Oud 28 september 2005, 15:34   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
't gaat snel eh: in de openingspost was het nog meer dan 60%, nu is het al meer dan 80%.
Ach ja, als we de waarheid maar kunnen verdraaien zeker?
Meer dan 80% hangt aan ma haar loezen, 60% zit zelfs nog thuis, de anderen op kot maar evengoed op haar kosten. Nu goed?

Citaat:
de mens als van nature lui en slechts te motiveren met geld. zo zit jij misschien in elkaar, maar een ander niet, spreek dus mss enkel voor jezelf ipv je eigen mensbeeld te generaliseren naar de hele bevolking.
Poeh ze krijgen zelfs elkander niet meer warm laat staan dat je nog iets anders van je lichaam in beweging krijgt.

Straks liggen jullie gelijk die dikke vette amerikanen van 450 kilo in jullie bed met 10 gefrituurde kiekens op uwe buik.
Oud 28 september 2005, 15:39   #97
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Ge hebt mijn vraag niet beantwoord: wat het werk betreft, zit uw zoon eigenlijk ook bij u thuis (bij wijze van spreken), en is dus niet geheel zelfstandig. Dus: als gij niet zo een perfect bollende zaak had gehad, zou uw zoon dan toch het huis uit zijn geweest, vierenenhalf auto's hebben gehad en er financieel zo goed bij zijn?
ja ik denk dat wel. Hij verdient bij mij zoveel als bij een ander dus voor iedereen is dat hetzelfde. Mogelijks heeft wel een klein streepje voor op de rest dat hij van mij al altijd kon zien hoe één en ander in elkander zit?
Maar hij werkt en zijn vrouw werkt ook, dus samen doen zij dat niet slecht.
Oud 28 september 2005, 16:02   #98
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bulschit
Wij doen het voor uw schone ogen natuurlijk.
Voor wat doe jij het?
Doe je feitelijk wat?
uw manier van reageren onderschrijft m'n vermoeden dat je alleen maar kan bedenken dat mensen werken om zoveel mogelijk geld te verdienen.

En ja hoor, ik werk fulltime. Bedankt voor de interesse.
Oud 28 september 2005, 16:02   #99
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
ja ik denk dat wel. Hij verdient bij mij zoveel als bij een ander dus voor iedereen is dat hetzelfde. Mogelijks heeft wel een klein streepje voor op de rest dat hij van mij al altijd kon zien hoe één en ander in elkander zit?
Maar hij werkt en zijn vrouw werkt ook, dus samen doen zij dat niet slecht.
Als dat het geval is, dan chapeau! Mag ik vragen wat ge voor de kost doet?
Oud 28 september 2005, 16:02   #100
PAJOT
Banneling

Standaard

Een kind heeft de PLICHT om bij zijn ouders te blijven zolang hij niet zelf een gezin heeft om voor te zorgen.

Zelfs daarna zal de zoon zijn ouders vragen of hij gemist kan worden op het land voordat hij weggaat.

Ook daarna moet hij de oude familieband blijven onderhouden want de familie is een heilig verbond.

In geval van materiële of emotionele tegenslag zullen deze banden ook telkens worden herbevestigd.

En al de rest is linkse onzin.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be