Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 13:34   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Ik denk dat we er niet omheen kunnen.

Functie's waarvoor men voorheen stond aan te schuiven raken niet meer ingevuld.

Typisch voorbeeld is de bouwnijverheid.
Al 20 jaar trekt men aan de alarmbel.

De laatste tijd schreeuwt die bedrijfstak steeds luider naar toelating van buitenlandse werknemers.

Ook techniciens in het algemeen is een pijnlijk probleem aan het worden in het Antwerpse.

En de werkloosheid blijft maar stijgen.

Binnenkort dus buitenlandse treinbestuurders, wegenwerkers...

Dan nog de jaarlijkse instroom van compleet ongeschoolden die men onmogelijk aan het werk gaat krijgen.

Ben heel benieuwd naar de toekomstige gang van zaken.
Niet meer benieuwd zijn, het is bijna rond en ze zijn op weg in grote getalle.
En goedkoop, vele keren goedkoper dan de rva ze kan sturen.
Dus feitelijk, we hebben nu de rva ook niet meer nodig want het heeft veel te lang geduurd allemaal en ondertussen is het in kannen en kruiken aan het komen.
Wat we hier met al dat volk gaan moeten aanvangen weet ik wel niet, maar feitelijk kan me dat ondertussen ook alweer niet meer schelen want het kon hun ook niet schelen wat wij al die tijd moesten doen zonder hun.
Voila dit gezegd zijnde!
Oud 29 september 2005, 13:38   #82
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
probleem in deze leeuw is andermaal een ongrondwettelijke situatie

we kennen namelijk het principe waarbij iemand alleen bestraft kan worden wanneer zijn of haar onschuld bewezen werd en dit aan de hand van een eerlijk proces.

Voor de rva geld dit echter niet - de bewijslast ligt bij de werkloze - hij moet zijn of haar onschuld bewijzen en wordt ad hoc als schuldige gezien tenzij hij het tegendeel kan bewijzen

ook het princiepe van scheiding der machten is tav de werkloze niet zo belangrijk ( wel tav dutroux ! ).

het rva = onderdeel van de uitvoerende macht en mag mensen van het bestaansrecht zelf schrappen = een bevoegdheid die exclusief toekomt aan de rechterlijke macht hoewel ook op dat niveau de doodstraf is afgeschaft

tot slot is de rva ook nog eens rechter en partij tegelijk
Dit is idd. een probleem maar hoe kan je dit probleem verhelpen ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 13:43   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Wat ik dan gek vind is dat, als je je gaat aanmelden in een interimkantoor met de mededeling dat je eigenlijk �*lles wil doen van werk, ze je vertellen dat ze je wel zullen opbellen, maar dat het vaak oneindig lang duurt voor ze dat ook DOEN.

En vaak worden ze ook serieus kribbig als je maar blijft aandringen op een job. Dan ben je de lastige, diegene die wil werken.

Tja...
Ik ben geen interim en ze hebben mij nu 6 lassers gevraagd. We zijn aan het kijken of dat in kannen en kruiken gaat kunnen komen (op strikt legale wijze wel te verstaan)
Geen belgen eh! veel te duur geworden. Als het rond is, nog eventjes wachten tot de advocaten hun ding gedaan zullen hebben kunnen we duizenden mensen plaatsen. Maar geen belgen, veel te duur ondertussen.
Jaja, de trein ging vroeger richting oostblok, nu keert die terug en hij zit tjokvol.
Heb ik al eens gezegd dat het amen en uit is voor jullie?
Oud 29 september 2005, 13:55   #84
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Wat ik dan gek vind is dat, als je je gaat aanmelden in een interimkantoor met de mededeling dat je eigenlijk �*lles wil doen van werk, ze je vertellen dat ze je wel zullen opbellen, maar dat het vaak oneindig lang duurt voor ze dat ook DOEN.

En vaak worden ze ook serieus kribbig als je maar blijft aandringen op een job. Dan ben je de lastige, diegene die wil werken.

Tja...
efkes dees bevestigen
ik ben 48 en vrouw ( hoe durf ik) en ben ingeschreven voor allerhande werk in interimkantoren. Het enige aanbod dat ik tot hiertoe al kreeg was van die smsjes om 16.00 uur de vrijdag om tussen 18.00 en 22.00 uur die avond ergens te gaan werken ( officieel kan je dat zelf niet meer in orde maken ).
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 13:56   #85
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

www.manueelwerk.be
<7 euro/uur ?!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 14:00   #86
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Juist ja, en eigenlijk overtreden we daarmee ook nog de wet, want als invalide of werkloze ben je verplicht om de hele dag op een stoeltje te zitten en vooral niks te doen, want dat kan als 'zwartwerk' beschouwd worden, en dan pakken ze je uitkering af.

Tekenend is het artikel in de krant van gisteren, en dan gaat het nog om een bekende Vlaming: met anderen hebben ze vaak nog minder compassie, en die komen niet in de krant want het zijn geen triatleten.

"Triatleet Marc Herremans is zijn maandelijkse uitkering van 600 Euro kwijt. bovendien eiSt het RIZIV in een aangetekende brief dat hij 14.597 euro uitkeringsgeld terugbetaalt.

Het Riziv begon in april een onderzoek naar de inkomsten van de mindervalide sportman, die na zijn ongeval uikeringsgerechtigd werd. Inspecteurs vielen eerst binnen bij enkele sponsors. Nadien gingen ze bij bedrijven en organisaties langs, waar Herremans voordrachten gaf.
In augustus werd Herremans op het matje geroepen in Antwerpen. De boekhouding van zijn bvba is echter nooit ingekeken. Daaruit blijkt volgens Herremans dat hij onbezoldigd is en dat de inkomsten dienden voor zijn sportbeoefening. Nu krijgt hij toch de rekening gepresenteerd omdat hij onterecht een maandelijkste uitkering van ongeveer 600 Euro zou hebben gekregen. De hoofdreden is dat hij voor al zijn activiteiten de toelating had moeten vragen. Hij moet de 14.597 Euro voor 22 december terugbetalen. Herremans gaat daartegen in beroep. "Ik kan haast niet geloven dat het toeval is. Ze willen me treffen vlak voor mijn deelname aan de Ironman in Hawaï, reageert Herremans zelf" etc etc...

Bron: Het Belang van Limburg, woensdag 28 september 2005.

Gisteren was de triatleet op het nieuws op televisie waar hij nog eens herhaalde dat de lezingen die hij geeft onbezoldigd zijn. De bvba dient slechts om wat geld te genereren waarmee de sporter materiaal koopt om zijn hobby te beoefenen, enz.

De man weigert de hele dag te vegeteren en op een stoeltje te zitten, zoals iedereen van hem verlangt, vooral de rechtse zakken en de Belgische staat.

Word wakker, onderdrukten dezer aarde !!!
ik vond het stuk nieuws ivm Marc Herremans gisteren eigenlijk prachtig; Dat is toch een tip die uitstraling heeft , een ongelofelijke wilskracht, die al dingen presteerde en nog steeds presteert en ook nu deze strijd wil aangaan.
Deed me begot wreed veel deugd om dat te zien. Dien gast is echt wel respect waard.
Oud 29 september 2005, 14:04   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
www.manueelwerk.be
<7 euro/uur ?!
Het grote verschil zal zijn dat ze nu in de werkplaatsen zullen komen van het bedrijf zelf. Dus niet enkel productie of zo maar alles. Mag wel iets duurder hoor maar het blijft dik onder de prijs van de belgische werknemers. Doe daar nog bij geen vakantie geld, geen nieuwjaarsgeld geen loonlasten en feitelijk gewoon niks behalve een laag bedrag al in.
En ze zijn supercontent allemaal!
Schrikwekkend gewoon.

De mensen gaan gewoon weer winst beginnen maken! Daar doen we het toch voor nietwaar?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 29-09-2005 at 15:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:
www.manueelwerk.be
<7 euro/uur ?!
Het grote verschil zal zijn dat ze nu in de werkplaatsen zullen komen van het bedrijf zelf. Dus niet enkel productie of zo maar alles. Mag wel iets duurder hoor maar het blijft dik onder de prijs van de belgische werknemers. Doe daar nog bij geen vakantie geld, geen nieuwjaarsgeld geen loonlasten en feitelijk gewoon niks behalve een laag bedrag al in.
Schrikwekkend gewoon.

De mensen gaan gewoon weer winst beginnen maken! Daar doen we het toch voor nietwaar?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
www.manueelwerk.be
<7 euro/uur ?!
Schrikwekkend gewoon.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2005 om 14:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 14:04   #88
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
500.000 werklozen en, zeg eens wat, 40.000 vacatures? d�*t zijn de feiten.

al dat gezever over 'werkonwilligheid' dient enkel om de schuld niet bij deze numerieke patstelling te leggen, maar bij de werklozen zelf.
als je wil dat straffen aanvaard worden door de goegemeente, moet je de slachtoffers eerst weten te criminaliseren.
dat en dat alleen is de bedoeling achter die verhaaltjes, die loze faits divers over 'doktersbriefje na 1 dag' etc. die je nu overal in de media hoort.
regelmatige herhaling van de feiten en cijfers helpt alvast om in de realiteit te blijven discussieren want sommigen hebben hier duidelijk geen kaas gegeten van het echte leven van de werkloze .
Oud 29 september 2005, 14:10   #89
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Gisteren was de triatleet op het nieuws op televisie waar hij nog eens herhaalde dat de lezingen die hij geeft onbezoldigd zijn. De bvba dient slechts om wat geld te genereren waarmee de sporter materiaal koopt om zijn hobby te beoefenen, enz.

De man weigert de hele dag te vegeteren en op een stoeltje te zitten, zoals iedereen van hem verlangt, vooral de rechtse zakken en de Belgische staat.

Word wakker, onderdrukten dezer aarde !!!
Wat een hoop larie... Je zet geen bvba op "om wat sportmateriaal te kopen", dat is je reinste onzin. Een VZW zou ik nog kunnen begrijpen, maar toch geen BVBA... Laat je toch zo niet in de luren leggen. Die kerel had voor zichzelf een lucratief handeltje opgezet en dat is zijn goed recht natuurlijk, maar het is evengoed het recht van het RIZIV om op basis daarvan zijn uitkering in te houden. Fraude is fraude, of je nou bekend bent of niet.

Niemand eist trouwens dat hij op een stoeltje zit te vegeteren. Hij mag aan sport doen tot hij een ons weegt. Hij mag alleen geen fraude plegen en dat heeft ie wèl gedaan. Het RIZIV heeft dus overschot van gelijk.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:08   #90
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Niet meer benieuwd zijn, het is bijna rond en ze zijn op weg in grote getalle.
En goedkoop, vele keren goedkoper dan de rva ze kan sturen.
Dus feitelijk, we hebben nu de rva ook niet meer nodig want het heeft veel te lang geduurd allemaal en ondertussen is het in kannen en kruiken aan het komen.
Wat we hier met al dat volk gaan moeten aanvangen weet ik wel niet, maar feitelijk kan me dat ondertussen ook alweer niet meer schelen want het kon hun ook niet schelen wat wij al die tijd moesten doen zonder hun.
Voila dit gezegd zijnde!
Beenhard , maar wel de realiteit !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:22   #91
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Door de bewijslast zoals de grondwet het voorschrijft te leggen bij de rva - dat wil zeggen dat die pas zouden mogen kunnen schorsen nadat zij bij de arbeidsrechtbank de fraude met harde bewijzen hebben kunnen aantonen. Nu is het aan de werkloze om een proces aan te spannen om zijn onschuld te bewijzen. Dit terwijl hij zonder middelen werd gezet en terwijl zo n proces maanden kan aanslepen - Zelfs wanneer men dit proces wint dan nog lijd men bovendien schade - interesten die je moet betalen wegens achterstalligheid wordt immers geen rekening mee gehouden.

hetzelfde probleem stelt zich trouwens met de ocmw s

ook zij zijn rechter en partij tegelijk
schenden de scheiding der machten door als rechter op te treden
én eerbiedigen niet het principe waarbij iemand alleen maar gestraft kan worden nadat de schuld middels een eerlijk proces werd bewezen[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 16:24
Reason:

Citaat:
Door de bewijslast zoals de grondwet het voorschrijft te leggen bij de rva - dat wil zeggen dat die pas zouden mogen kunnen schorsen nadat zij bij de arbeidsrechtbank de fraude met harde bewijzen hebben kunnen aantonen. Nu is het aan de werkloze om een proces aan te spannen om zijn onschuld te bewijzen. Dit terwijl hij zonder middelen werd gezet en terwijl zo n proces maanden kan aanslepen - Zelfs wanneer men dit proces wint dan nog lijd men bovendien schade - interesten die je moet betalen wegens achterstalligheid wordt immers geen rekening mee gehouden.

hetzelfde probleem stelt zich trouwens met de ocmw s

ook zij zijn rechter en partij tegelijk
schenden de scheiding der machten door als rechter op te treden
én eerbiedigen niet het principe waarbij iemand alleen maar gestraft kan worden nadat de schuld middels een eerlijk proces werd bewezen[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 16:23
Reason:

Citaat:
Door de bewijslast zoals de grondwet het voorschrijft te leggen bij de rva - dat wil zeggen dat die pas zouden mogen kunnen schorsen nadat zij bij de arbeidsrechtbank de fraude met harde bewijzen hebben kunnen aantonen. Nu is het aan de werkloze om een proces aan te spannen om zijn onschuld te bewijzen. Dit terwijl hij zonder middelen werd gezet en terwijl zo n proces maanden kan aanslepen - Zelfs wanneer men dit proces wint dan nog lijd men bovendien schade - interesten die je moet betalen wegens achterstalligheid wordt immers geen rekening mee gehouden.[/size]

Citaat:
Door de bewijslast zoals de grondwet het voorschrijft te leggen bij de rva - dat wil zeggen dat die pas zouden mogen kunnen schorsen nadat zij bij de arbeidsrechtbank de fraude hebben met harde bewijzen hebben kunnen aantonen. Nu is het aan de werkloze om een proces aan te spannen om zijn onschuld te bewijzen. Dit terwijl hij zonder middelen werd gezet en terwijl zo n proces maanden kan aanslepen - Zelfs wanneer men dit proces wint dan nog lijd men bovendien schade - interesten die je moet betalen wegens achterstalligheid wordt immers geen rekening mee gehouden.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 15:24.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:23   #92
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
regelmatige herhaling van de feiten en cijfers helpt alvast om in de realiteit te blijven discussieren want sommigen hebben hier duidelijk geen kaas gegeten van het echte leven van de werkloze .
De realiteit is dat de overheid een euro maar één keer kan uitgeven, dat het solidariteitsstelsel uit zijn voegen is gebarsten .
Dat al wie er in die sectoren betrokken is , geprobeerd heeft zoveel mogelijk eruit te halen tot onbetaalbaar.
Eerst heeft men geprobeerd met een niet meer terug te betalen schuld.
Daarna heeft men de arbeid zodanig belast dat niemand nog volk wil.
Daarna heeft men uitverkoop gedaan: Belgacom, staatsgebouwen...
En nu staan naast de deur hoogopgeleide buitenlanders, die voor een habbekrats willen werken, hierbij opgeteld dat je eenvoudig een bedrijf naar deze landen kan versassen.........
En het is intriest dat er werklozen zijn, die echt willen werken , en eigenlijk een forse uitkering verdienen, nu in de hoek staan.
En je kan niet naast deze topic: voor de eerst maal wordt even aan de boom geschud en er vallen er al 10000 uit.
Je begrijpt zelf toch wel ,als grote broer Duitsland de werkloosheiduitkeringen naar beneden herziet dat het hier maar een kwestie van tijd is.
Hoe je het ok draait: alle indicatoren wijzen erop dat we over ons hoogtepunt heenzijn wat betreft sociale welvaart.
Dat betekent niet alleen aanpak werklozen maar ook langer werken, zelf zorgen voor je pensioen,privatisreingen in de gezondheidszorg........
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:26   #93

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
De realiteit is dat de overheid een euro maar één keer kan uitgeven, dat het solidariteitsstelsel uit zijn voegen is gebarsten .
Dat al wie er in die sectoren betrokken is , geprobeerd heeft zoveel mogelijk eruit te halen tot onbetaalbaar.
En nu staan naast de deur hoogopgeleide buitenlanders, die voor een habbekrats willen werken, hierbij opgeteld dat je eenvoudig een bedrijf naar deze landen kan versassen.........
En het is intriest dat er werklozen zijn, die echt willen werken , en eigenlijk een forse uitkering verdienen, nu in de hoek staan.
En je kan niet naast deze topic: voor de eerst maal wordt even aan de boom geschud en er vallen er al 10000 uit.
Je begrijpt zelf toch wel ,als grote broer Duitsland de werkloosheiduitkeringen naar beneden herziet dat het hier maar een kwestie van tijd is.
Hoe je het ok draait: alle indicatoren wijzen erop dat we over ons hoogtepunt heenzijn wat betreft sociale welvaart.
Dat betekent niet alleen aanpak werklozen maar ook langer werken, zelf zorgen voor je pensioen,privatisreingen in de gezondheidszorg........
je pleit dus voor de afschaffing van de mensenrechten ? ook die van jouw dus he ? ben je je daar eigenlijk van bewust ?[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 16:26
Reason:

Citaat:
je pleit dus voor de afschaffing van de mensenrechten ? ook die van jouw dus he ? ben je je daar eigenlijk van bewust ?[/size]

Citaat:
je pleit dus voor de afschaffinf van de mensenrechten ? ook die van jouw dus he ? ben je je daar eigenlijk van bewust ?[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 15:26.
Oud 29 september 2005, 15:31   #94
Don Quichote
Banneling

Standaard

Zou Kobafje wel iets anders in zijn hoofd hebben dan rechten?

Bovendien ...als de bedrijven weggaan komt dat ten goede aan armere mensen ginds.
Die hebben ook de rechten van de mens.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:34   #95
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
je pleit dus voor de afschaffing van de mensenrechten ? ook die van jouw dus he ? ben je je daar eigenlijk van bewust ?
Werkloosheidsuitkeringen hebben niets te zien met mensenrechten.
Het is een verzekering tegen jobverlies en berust op de solidariteit tussen werknemers.
Het is geen vervangingsinkomen voor wie niet wilt werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:35   #96
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de jacht op werklozen wordt stevig opgevoerd, met grote tweelopen op kleine haasjes...
vooral werkloze jongeren met een zwakke gezondheid of psychische problemen, die niet helemaal passen in het plaatje, lopen als eerste risico.
het kapitaal en haar vertegenwoordigers kunnen zich in de handen wrijven bij zoveel sociaal bloed...
het wordt voor velen een koude winter.
Nogal logisch niet.

Een familielid, die sinds enkele weken dit land is binnengekomen en via mij aan een Belgisch paspoort is geraakt in het kader van familiehereniging, moet een OCMW voorziening krijgen. Men gaat het van ergens moeten halen...

Mitgard, da betekent da gij moe werken, of anders uw stempelgeld kwijt . Mijn oom zal het in dank ontvangen waarvoor ook meteen mijn eigen dank[edit]
[size=1]After edit by Raven on 29-09-2005 at 16:35
Reason:

Citaat:

de jacht op werklozen wordt stevig opgevoerd, met grote tweelopen op kleine haasjes...
vooral werkloze jongeren met een zwakke gezondheid of psychische problemen, die niet helemaal passen in het plaatje, lopen als eerste risico.
het kapitaal en haar vertegenwoordigers kunnen zich in de handen wrijven bij zoveel sociaal bloed...
Nogal logisch niet.

Een familielid, die sinds enkele weken dit land is binnengekomen en via mij aan een Belgisch paspoort is geraakt in het kader van familiehereniging, moet een OCMW voorziening krijgen. Men gaat het van ergens moeten halen...

Mitgard, da betekent da gij moe werken, of anders uw stempelgeld kwijt . Mijn oom zal het in dank ontvangen waarvoor ook meteen mijn eigen dank[/size]

[size=1]After edit by Raven on 29-09-2005 at 16:35
Reason:

Citaat:

Nogal logisch niet.

Een familielid, die sinds enkele weken dit land is binnengekomen en via mij aan een Belgisch paspoort is geraakt in het kader van familiehereniging, moeten OCMW voorzieningen krijgen. Men gaat het van ergens moeten halen...

Mitgard, da betekent da gij moe werken, of anders uw stempelgeld kwijt . Mijn oom zal het in dank ontvangen waarvoor ook meteen mijn eigen dank[/size]

Citaat:

Nogal logisch niet.

Een familielid, die sinds enkele weken dit land zijn binnengekomen en via mij aan een Belgisch paspoort is geraakt in het kader van familiehereniging, moeten OCMW voorzieningen krijgen. Men gaat het van ergens moeten halen...

[/edit]

Laatst gewijzigd door Raven : 29 september 2005 om 15:35.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:39   #97
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bovendien ...als de bedrijven weggaan komt dat ten goede aan armere mensen ginds.
Die hebben ook de rechten van de mens.
awel ja ge zegt daar zo iets dat waar is.
Daarom voor de bedrijven die niet weg kunnen, dat zijn er ook heel wat halen we nu de arme mensen van ginder naar hier. Zo helpen we ze op verplaatsing. Het is nu eenmaal hun recht, en ook het onze.
Oud 29 september 2005, 15:39   #98

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Werkloosheidsuitkeringen hebben niets te zien met mensenrechten.
Het is een verzekering tegen jobverlies en berust op de solidariteit tussen werknemers.
Het is geen vervangingsinkomen voor wie niet wilt werken.
volgens de grondwet heeft iedereen recht op arbeid en een menswaardig bestaan ( dat is ook een mensenrecht ) werkloosheidsuitkeringen hebben dus wel degelijk met mensenrechten te maken. Ze zijn een schadevergoeding voor het niet respecteren van het recht op arbeid en worden bovendien uitgekeerd in het kader van het garanderen van een menswaardig bestaan.
Oud 29 september 2005, 15:41   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen zijn eigen rechten. Dat anderen ook rechten hebben is nog nooit bij hem opgekomen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:41   #100

Standaard

amai wat zullen die mensen ginder blij zijn dat ze nu ook uitgebuit mogen worden door mutinationals - die intussen al hun grond opkopen zodat ze die niet meer zoals vroeger kunnen bewerken om in eigen onderhoud te voorzien.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 16:41
Reason:

amai wat zullen die mensen ginder blij zijn dat ze nu ook uitgebuit mogen worden door mutinationals - die intussen al hun grond opkopen zodat ze die niet meer zoals vroeger kunnen bewerken om in eigen onderhoud te voorzien.[/size]

amai wat zullen die mensen ginder blij zijn dat ze nu ook uigebuit mogen worden door mutinationals - die intussen al hun grond opkopen zodat ze die niet meer zoals vroeger kunnen bewerken om in eigen onderhoud te voorzien.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 15:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be