Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2003, 06:33   #81
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
Wij leven hier niet in een totalitair regime. De staat mag zich NIET bemoeien met iemands gedrag in het private domein. Gezondheidszorg is een publiek goed, en mag dus niet discrimineren op basis van keuzes in het individuele leven. Druggebruik moet vanzelfsprekend kunnen (maar mensen moeten wel goed geïnformeerd worden en harddrugs mogen niet zomaar op straat verkocht worden, wel via de staat bijvoorbeeld) en dit mag geen invloed hebben op de verplichte solidariteit.
Sorry, maar dat lijkt mij de slechts mogelijke oplossing.
Ofwel legaliseren en dan ook de gezondheidszorg ontzeggen voor de gebruikers, tenzij ze er zich extra voor verzekeren (zo'n verzekering zal niet duur zijn als het gezondheidsrisico klein is zoals je verteld).

Ofwel verbiedt je het goedje. Maar je kan moeilijk mensen verplichten van solidair te zijn met iemand die domme dingen doen.
dan moet je dat wel doortrekken naar mensen die door hun domme eetgewoonten en door hun zo gecreëerd overgewicht problemen van medische aard krijgen. Dan moeten mensen die ganse dag snoepen en hun tanden niet poetsen hun tandartskosten ook maar zelf betalen enz.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 15:07   #82
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Citaat:
Wij leven hier niet in een totalitair regime. De staat mag zich NIET bemoeien met iemands gedrag in het private domein. Gezondheidszorg is een publiek goed, en mag dus niet discrimineren op basis van keuzes in het individuele leven. Druggebruik moet vanzelfsprekend kunnen (maar mensen moeten wel goed geïnformeerd worden en harddrugs mogen niet zomaar op straat verkocht worden, wel via de staat bijvoorbeeld) en dit mag geen invloed hebben op de verplichte solidariteit.
Ofwel legaliseren en dan ook de gezondheidszorg ontzeggen voor de gebruikers, tenzij ze er zich extra voor verzekeren (zo'n verzekering zal niet duur zijn als het gezondheidsrisico klein is zoals je verteld).

Ofwel verbiedt je het goedje. Maar je kan moeilijk mensen verplichten van solidair te zijn met iemand die domme dingen doen.
dan moet je dat wel doortrekken naar mensen die door hun domme eetgewoonten en door hun zo gecreëerd overgewicht problemen van medische aard krijgen. Dan moeten mensen die ganse dag snoepen en hun tanden niet poetsen hun tandartskosten ook maar zelf betalen enz.
Het is een lijn die je ergens moet leggen. Ik heb nog niemand weten zijn hebben en houden verkopen om toch maar aan een extra reep chocolade te geraken om daarna alle vrienden te verliezen en in de misdaad te vallen om het volgende snoepje te kunnen kopen.
Eens de vergelijking trekken met Crack? Laat maar zitten, we kennen de resultaten daarvan al.
Oud 1 juli 2003, 15:23   #83
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het punt is dat die "domme dingen" (whatever) zich in het private domein situeren en dat de staat daar geen toegang mag toe hebben.
Je zegt hier dat het behoort tot het private domein. Inderdaad, ieder doet wat ie wilt maar dan dient de maatschappij (publieke domein) hier niet voor op te draaien. Het argument dat overmatig eten, veel snoepen....ook nadelig zijn voor de gezondheid bij overmatig gebruik gaat mijns inziens toch niet op. Met betrekking tot drugs zit je op een heel ander domein. Kijk naar dit dat legaal is, kijk naar dat dat legaal is, waarom zou dan drugs niet legaal mogen....da's van die flauwe prietpraat waar ik geen rekening mee houd. Maar soit: alle mag, alles kan....maar niet als je er zélf mee te maken krijgt...het ver-van-m'n-bed-syndroom....sukkels...
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 19:11   #84
George
Staatssecretaris

Standaard

Slechte eetgewoonten zijn inderdaad niet te vergelijken met drugs, Dat iedereen moet meebetalen voor domme dingen van zowel de ongezonde eter als van de drugsverslaafde blijft wel overeind.
Met crack haal je natuurlijk een mooi voorbeeld aan, voor zover ik weet is dit zeer snel verslavend een keer proberen en je hangt eraan vast? ZEER GEVAARKIJK. Maar om cannabis gelijkaardige eigenschappen toe te bedelen omdat het ook illegaal is is evenzeer uit de lucht gegrepen. Cannabis licht dichter bij een stuk chokolade dan bij crack. Cannabis ligt eigenlijk nog het dichts bij alcohol naar mijn mening. Het heeft echter een aantal niet onbelangrijke voordelen. Je wordt er niet fysiek afhankelijk van en van alcohol wel, je hebt geen kater en het risico om agressief te worden is vele malen kleiner dan bij alcohol. Geen van beiden werkt snel verslavend en beiden zijn dus redelijk onder controle te houden zodat men er op gepaste manier van kan genieten. Van zodra men echter systematisch de roes opzoek en het gaat gebruiken om te vluchten van de werkelijkheid ontstaat er een probleem en om dat op te lossen gaat het ook veel makkelijker met cannabis dan met alcohol.
Maarnee, een plezante zatlap op cafe das zooonen typ, maar die z'n vrouw heeft wel pech hé, die valt regematig van de trap. Maar 't is toch ne goeie ook al drinkt hij wat teveel. 't is zeker gene crimineel maar iemand die thuis voor zijnen tv een jointje rookt of een stukske cake eet of en ms-patient die dat neemt om te relaksen en de pijn daaroop te verzachten, das ne crimineel, die moeten ze opsluiten. Dat lijkt mij redelijk hypocriet en onlogisch. Maarja, wie ben ik natuurlijk.
Oud 1 juli 2003, 19:26   #85
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je kan moeilijk mensen verplichten van solidair te zijn met iemand die domme dingen doen.
Als dat het criterium wordt voor solidariteit, kunnen we het hele idee maar beter meteen begraven.
Oud 1 juli 2003, 19:27   #86
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ofwel legaliseren en dan ook de gezondheidszorg ontzeggen voor de gebruikers, tenzij ze er zich extra voor verzekeren (zo'n verzekering zal niet duur zijn als het gezondheidsrisico klein is zoals je verteld).Dat extra verzekeren bestaat al langer hoor, voor sporters. Ik heb zelfs weet van dat een werkgever een werknemer liet kiezen tussen zijn "gevaarlijke" sport of z'n job met hospitalisatieverzekering.
Trouwens een niet problematische gebruiker van momenteel illegale zal ook niet meer kosten aan de sociale zekerheid den die van legale drugs, dus niet meer of minder dan een andere mens. Onder de problematische gebruikers is het verschil ook niet zo groot tussen legaal of niet en meestal hebben geen van beiden de financiele middelen om hun hulp zelf te betalen. Gewoon opsluiten kost ook geld. Wat ga je dan doen, de familie laten opdraaien voor de kosten of hem of haar gewoon laten creperen?

Oud 1 juli 2003, 19:34   #87
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechte eetgewoonten zijn inderdaad niet te vergelijken met drugs, Dat iedereen moet meebetalen voor domme dingen van zowel de ongezonde eter als van de drugsverslaafde blijft wel overeind.
Met crack haal je natuurlijk een mooi voorbeeld aan, voor zover ik weet is dit zeer snel verslavend een keer proberen en je hangt eraan vast? ZEER GEVAARKIJK. Maar om cannabis gelijkaardige eigenschappen toe te bedelen omdat het ook illegaal is is evenzeer uit de lucht gegrepen. Cannabis licht dichter bij een stuk chokolade dan bij crack. Cannabis ligt eigenlijk nog het dichts bij alcohol naar mijn mening. Het heeft echter een aantal niet onbelangrijke voordelen. Je wordt er niet fysiek afhankelijk van en van alcohol wel, je hebt geen kater en het risico om agressief te worden is vele malen kleiner dan bij alcohol. Geen van beiden werkt snel verslavend en beiden zijn dus redelijk onder controle te houden zodat men er op gepaste manier van kan genieten. Van zodra men echter systematisch de roes opzoek en het gaat gebruiken om te vluchten van de werkelijkheid ontstaat er een probleem en om dat op te lossen gaat het ook veel makkelijker met cannabis dan met alcohol.
Maarnee, een plezante zatlap op cafe das zooonen typ, maar die z'n vrouw heeft wel pech hé, die valt regematig van de trap. Maar 't is toch ne goeie ook al drinkt hij wat teveel. 't is zeker gene crimineel maar iemand die thuis voor zijnen tv een jointje rookt of een stukske cake eet of en ms-patient die dat neemt om te relaksen en de pijn daaroop te verzachten, das ne crimineel, die moeten ze opsluiten. Dat lijkt mij redelijk hypocriet en onlogisch. Maarja, wie ben ik natuurlijk.
Uw vergelijking loopt mank. U vergelijkt medisch en sporadisch gebruik met een hardcore alcolieker. Op die manier kan ik de man die af en toe eens een beetje coke freebased er beter doen uitzien als de man die aan koffie verslaafd is.

Niemand beweert hier dat een sporadisch gebruiker van Cannabis in de gevangenis moet belanden. We moeten er gewoon voor zorgen dat die man geen cannabis kan kopen, dan is het probleem onbestaande. Het is toeval zeker dat we welgeteld 1 generatie na de legalizatie in Nederland plots een 'cannabisprobleem' hebben? Vecht de legalizatie in Nederland aan zodat een repressief beleid een kans krijgt. Anders is het dwijlen met de kraan open. Nederland wil blijven zijn staatskas spijzen met drugs? Well too bad, dan krijgt u niet meer het voordeel van de open grenzen van Europa.
Oud 1 juli 2003, 20:58   #88
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Uw vergelijking loopt mank. U vergelijkt medisch en sporadisch gebruik met een hardcore alcolieker. Op die manier kan ik de man die af en toe eens een beetje coke freebased er beter doen uitzien als de man die aan koffie verslaafd is.

Niemand beweert hier dat een sporadisch gebruiker van Cannabis in de gevangenis moet belanden. We moeten er gewoon voor zorgen dat die man geen cannabis kan kopen, dan is het probleem onbestaande. Het is toeval zeker dat we welgeteld 1 generatie na de legalizatie in Nederland plots een 'cannabisprobleem' hebben? Vecht de legalizatie in Nederland aan zodat een repressief beleid een kans krijgt. Anders is het dwijlen met de kraan open. Nederland wil blijven zijn staatskas spijzen met drugs? Well too bad, dan krijgt u niet meer het voordeel van de open grenzen van Europa.
Repressief beleid heeft al 70 jaar bewezen dat het niet werkt. De illegale drugs is nog steeds in de omloop.

Die vergelijking loopt niet mank. Het gaat om het feit dat Cannabis illegaal is terwijl alcohol wel legaal. En dat is hypocriet, omdat alcohol eveneel, en zelfs meer schadelijke effecten heeft dan Cannabis. Waarom mag de sporadische cannabis-gebruiker niet genieten? Want dat zeg je met het illegaal houden van Cannabis.

Het onmogelijk maken van aankoop van drugs bestaat niet. De gemeentecommissaris die zegt dat in zijn gemeente geen illegale drugs te vinden zijn, heeft gewoon niet goed genoeg gezocht. Er is nu al 70 jaar een repressief beleid van illegale drugs, en nog kun je het kopen... Tiens, tiens...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 21:24   #89
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Citaat:

Repressief beleid heeft al 70 jaar bewezen dat het niet werkt. De illegale drugs is nog steeds in de omloop.

Die vergelijking loopt niet mank. Het gaat om het feit dat Cannabis illegaal is terwijl alcohol wel legaal. En dat is hypocriet, omdat alcohol eveneel, en zelfs meer schadelijke effecten heeft dan Cannabis. Waarom mag de sporadische cannabis-gebruiker niet genieten? Want dat zeg je met het illegaal houden van Cannabis.

Het onmogelijk maken van aankoop van drugs bestaat niet. De gemeentecommissaris die zegt dat in zijn gemeente geen illegale drugs te vinden zijn, heeft gewoon niet goed genoeg gezocht. Er is nu al 70 jaar een repressief beleid van illegale drugs, en nog kun je het kopen... Tiens, tiens...
Omdat het repressieve beleid nooit een echte kans heeft gekregen. Men moet dat op wereldvlak toepassen. Het enige land dat daarvoor ijvert zijn de VS, en ze worden er van alle kanten voor belaagd door de drugindustrie, die stevig gesteund wordt door gebruikers.
Oud 1 juli 2003, 22:37   #90
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het punt is dat die "domme dingen" (whatever) zich in het private domein situeren en dat de staat daar geen toegang mag toe hebben.
Je zegt hier dat het behoort tot het private domein. Inderdaad, ieder doet wat ie wilt maar dan dient de maatschappij (publieke domein) hier niet voor op te draaien. Het argument dat overmatig eten, veel snoepen....ook nadelig zijn voor de gezondheid bij overmatig gebruik gaat mijns inziens toch niet op. Met betrekking tot drugs zit je op een heel ander domein. Kijk naar dit dat legaal is, kijk naar dat dat legaal is, waarom zou dan drugs niet legaal mogen....da's van die flauwe prietpraat waar ik geen rekening mee houd. Maar soit: alle mag, alles kan....maar niet als je er zélf mee te maken krijgt...het ver-van-m'n-bed-syndroom....sukkels...
Je moet PRIVAAT en PUBLIEK gescheiden houden.

D.w.z.
=> De staat moet de private ruimte vrij houden.
en in de andere richting
=> Het private domein (en de keuzes die daarin gemaakt worden) mag niet leiden tot discriminaties door de staat (anders zou de bovenstaande vrijheid maar half zijn).
Kevin Van Eeckelen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 22:49   #91
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Omdat het repressieve beleid nooit een echte kans heeft gekregen. Men moet dat op wereldvlak toepassen. Het enige land dat daarvoor ijvert zijn de VS, en ze worden er van alle kanten voor belaagd door de drugindustrie, die stevig gesteund wordt door gebruikers.
Komaan Tom, de war on drugs in al jaren bezig in de US, sindsdien is het aantal druggebruikers explosief gestegen, is de drughandel stukken geweldadiger geworden en zit er keiveel volk in US gevangenissen ivm drug crimes, inclusief patienten die zelf weed kweekten als medicijn, of vrouwen van dealers. Er zijn duizenden verhalen van mensen die niets meer deden dat eens een joint smoeren of een pil nemen, en die daarvoor een jarenlange gevangenisstraf uitzitten. Héél nobel hoor! De rechters die zelf de regelgeving in verband met strafmaten bepaalden roepen nu dat de strenge maten het verkeerde effect hebben.

Het argument dat het de schuld is van de rest van de wereld houdt geen steek, je focust je teveel op cocaine. Bekijk marihuana; ongeveer alle weed die in de US verbruikt wordt wordt daar ook geteelt. Ondanks ongeloofelijk hoge straffen (>100 planten hebben is levenslang, zonder strafvermindering) is het mariuhanagebruik enorm gestegen de laatste decennia. Je kan in de US overal weed vinden. Alle amerikanen die ik ken blowden regelmatig in de US, ik ken er zelfs één die zelf weed kweekte. En dat zijn blanke met een diploma hé, geen trailer park trash. De war on drugs is mislukt, enkel een paar blinde neoconservatieven willen dat niet zien.

En zeggen dat de US het enige land dat ijvert voor een repressief beleid is helemaal zever. Ongeveer elk land treedt repressief op tegen (hard) drugs, uitgezonderd een paar Europese landen, and that's it. Neem maar eens in Rusland, Azie, of Zuid America een halve kilo coke mee op het vliegtuig: ze frituren u.

http://www.drugsense.org/wodclock.htm
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 23:19   #92
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Komaan Tom, de war on drugs in al jaren bezig in de US, sindsdien is het aantal druggebruikers explosief gestegen, is de drughandel stukken geweldadiger geworden en zit er keiveel volk in US gevangenissen ivm drug crimes, inclusief patienten die zelf weed kweekten als medicijn, of vrouwen van dealers. Er zijn duizenden verhalen van mensen die niets meer deden dat eens een joint smoeren of een pil nemen, en die daarvoor een jarenlange gevangenisstraf uitzitten. Héél nobel hoor! De rechters die zelf de regelgeving in verband met strafmaten bepaalden roepen nu dat de strenge maten het verkeerde effect hebben.

Het argument dat het de schuld is van de rest van de wereld houdt geen steek, je focust je teveel op cocaine. Bekijk marihuana; ongeveer alle weed die in de US verbruikt wordt wordt daar ook geteelt. Ondanks ongeloofelijk hoge straffen (>100 planten hebben is levenslang, zonder strafvermindering) is het mariuhanagebruik enorm gestegen de laatste decennia. Je kan in de US overal weed vinden. Alle amerikanen die ik ken blowden regelmatig in de US, ik ken er zelfs één die zelf weed kweekte. En dat zijn blanke met een diploma hé, geen trailer park trash. De war on drugs is mislukt, enkel een paar blinde neoconservatieven willen dat niet zien.

En zeggen dat de US het enige land dat ijvert voor een repressief beleid is helemaal zever. Ongeveer elk land treedt repressief op tegen (hard) drugs, uitgezonderd een paar Europese landen, and that's it. Neem maar eens in Rusland, Azie, of Zuid America een halve kilo coke mee op het vliegtuig: ze frituren u.

Voor de verandering ben ik het met deze comment helemaal eens.
Oud 2 juli 2003, 00:04   #93
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
De repressie loopt niet van een leien dakje, maar enkel als je overal de supply chain afsnijdt, heb je een kans. Ik beweer niet dat het systeem van de VS perfect is, maar het alternatief van alles kan en mag vind ik nog veel minder aantrekkelijk.

Marijuana is een van die speciale gevallen waar de druglobby jaren promotie gevoerd heeft tegen de overheden in. Het is zogezegd totaal onschadelijk, iedereen doet het en niemand heeft er last van. Ik ken persoonlijk ook veel mensen die marihuana gebruiken en in de tijd rookte ik het zelf ook. Het was mijn ding niet dus hield ik ermee op. Ik heb zo intelligente studenten hun leven weten wegblowen aan de universiteit. Hele dagen in de zetel liggen lamzakken etc. Nu mag er misschien niet zoveel mis zijn met hun gezondheid, het feit dat die mannen nu in een onderbetaalde kutjob zitten en meer van de sociale zekerheid moeten trekken dan bijdragen terwijl ze tot veel meer in staat waren is een maatschappelijk probleem dat bij de wortel moet uitgeroeid worden. En kan u daar goed mee omgaan dan is dat toch maar een kleine toegeving naar de maatschappij toe om het niet te doen omdat het toch niet verslavend is en dat je perfect zonder kan. Voor mij mogen ze voor alcohol en cigaretten net hetzelfde doen met een uitdovingsbeleid (dit jaar is de minimumleeftijd 18, volgend jaar 19 etc.)
De VS zijn zowat de enigen die zich op wereldniveau durven inzetten voor repressie door ook diplomatieke druk uit te oefenen op andere landen om repressiever op te treden.

Oud 2 juli 2003, 00:39   #94
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De repressie loopt niet van een leien dakje, maar enkel als je overal de supply chain afsnijdt, heb je een kans.
Overal de supply chain afsnijden is toch wat men in de USA geprobeerd heeft met de drooglegging? Waarom is men ervan terug gekomen?

Citaat:
Ik beweer niet dat het systeem van de VS perfect is, maar het alternatief van alles kan en mag vind ik nog veel minder aantrekkelijk.
Dit is nogal zwart-wit.

Citaat:
Marijuana is een van die speciale gevallen waar de druglobby jaren promotie gevoerd heeft tegen de overheden in.
Die druglobby waar je regelmatig naar verwijst, wie bedoel je daarmee?
In België is er bij mijn weten geen druglobby, wie mij kan vertellen wie er van die lobby deel uitmaken, ben ik heel dankbaar, want die verlost mij uit mijn onwetendheid.

Citaat:
Het is zogezegd totaal onschadelijk, iedereen doet het en niemand heeft er last van.
Natuurlijk is het niet totaal onschadelijk. Maar wie beweert dat eigenlijk? De drugslobby?

Citaat:
Ik ken persoonlijk ook veel mensen die marihuana gebruiken en in de tijd rookte ik het zelf ook. Het was mijn ding niet dus hield ik ermee op.
OK, het was jouw ding niet.

Citaat:
Ik heb zo intelligente studenten hun leven weten wegblowen aan de universiteit. Hele dagen in de zetel liggen lamzakken etc.
Yep, dat gebeurt. Zoals ik in Leuven vele intelligente studenten hun toekomst heb zien verdrinken.

Citaat:
Nu mag er misschien niet zoveel mis zijn met hun gezondheid, het feit dat die mannen nu in een onderbetaalde kutjob zitten en meer van de sociale zekerheid moeten trekken dan bijdragen terwijl ze tot veel meer in staat waren is een maatschappelijk probleem dat bij de wortel moet uitgeroeid worden.
Naar mijn gevoel schakel je nu over naar een ander discours. Het discours van 'kutjobs' en 'bij de wortel uitroeien' is stukken emotioneler dan wat vooraf ging. Wat moet nu eigenlijk uitgeroeid worden: het feit dat mensen niet voldoen aan de verwachtingen die aan hen gesteld werden?
Jij weet waartoe mensen in staat waren?

Citaat:
En kan u daar goed mee omgaan dan is dat toch maar een kleine toegeving naar de maatschappij toe om het niet te doen omdat het toch niet verslavend is en dat je perfect zonder kan.
Yep, de sluitsteen: de kwestie is verschoven van: 'Met welk recht houdt de overheid zich met het individuele gedrag van mensen bezig?' naar: 'Individu, hoe durf je gedrag stellen dat afwijkt van het gedrag van de meerderheid?'

Citaat:
Voor mij mogen ze voor alcohol en cigaretten net hetzelfde doen met een uitdovingsbeleid (dit jaar is de minimumleeftijd 18, volgend jaar 19 etc.)
Drooglegging revisited. Veel succes.

Citaat:
De VS zijn zowat de enigen die zich op wereldniveau durven inzetten voor repressie door ook diplomatieke druk uit te oefenen op andere landen om repressiever op te treden.
Hoe manifesteert die diplomatieke druk zich? Zou het kunnen dat die effectiever is op niet-democratische landen dan op landen waar er vrije verkiezingen zijn?

http://www.drugsense.org/wodclock.htm[/quote][/quote]
Oud 2 juli 2003, 06:31   #95
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

U leest blijkbaar niet goed, zowel bij alcohol als bij cannabis geef ik aan dat sporadisch gebruik geen problemen opleverd. Beide drugs leveren bij overmatig gebruik wel problemen op met het verschil dat bij alcohol bovenop de psycho-sociale gevolgen ook ernstigere medische gevolgen zijn.
Oud 2 juli 2003, 07:10   #96
George
Staatssecretaris

Standaard

Repressie??, toevoer stoppen?? Daar lukken ze blijkbaar aardig in in de vs. Er word meer en meer gebruikt dus meer en meer geleverd. Ik vermoed dan ook dat het vernietigen van columbiaanse coca-velden eerder met een wisseling van leverancier te maken had. De grote pineut is natuurlijk de gewone boer, de baron is immers toch al binnen, die boer kan zelfs niet overschakelen op het aanplanten van voedingsgewassen tenzij hij misschien ggo's koopt die bestand zijn tegen het gebruikte gif.
Drugs zijn nu eenmaal een zeer rendabele producten, vooral vanwege hun illegaliteit. Een zichzelf respecterende kapitalist kan daar geen problemen mee hebben zolang de stuctuur waarin ze werken niet ondermijnd word door die drugs en verzekeraars niet teveel geld verliezen aan dit probleem.
Dat zwarten in hun eigen buurt zich te pletter roken en om een deeltje van de koek elkaar afknallen is geen probleem, die hebben toch geen verzekering. Natuurlijk mogen zij niet teveel buiten hun territorium operen.
En wat denk je dat er zou gebeuren als er morgen geen grammetje drugs meer te vinden is?
De vs reageerd steeds enkel uit economisch belang en als daar eens een geweldadige dictator verdreven word is dat mooi meegenomen. Maar zowel Saddam als Osama waren eerst vrienden van Amerika, zolang die vermogende mensen genoeg wapens bij hen kocht. Maarja het ging hier over drugs he
Oud 2 juli 2003, 12:52   #97
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Repressie??, toevoer stoppen?? Daar lukken ze blijkbaar aardig in in de vs. Er word meer en meer gebruikt dus meer en meer geleverd. Ik vermoed dan ook dat het vernietigen van columbiaanse coca-velden eerder met een wisseling van leverancier te maken had. De grote pineut is natuurlijk de gewone boer, de baron is immers toch al binnen, die boer kan zelfs niet overschakelen op het aanplanten van voedingsgewassen tenzij hij misschien ggo's koopt die bestand zijn tegen het gebruikte gif.
Drugs zijn nu eenmaal een zeer rendabele producten, vooral vanwege hun illegaliteit. Een zichzelf respecterende kapitalist kan daar geen problemen mee hebben zolang de stuctuur waarin ze werken niet ondermijnd word door die drugs en verzekeraars niet teveel geld verliezen aan dit probleem.
Dat zwarten in hun eigen buurt zich te pletter roken en om een deeltje van de koek elkaar afknallen is geen probleem, die hebben toch geen verzekering. Natuurlijk mogen zij niet teveel buiten hun territorium operen.
En wat denk je dat er zou gebeuren als er morgen geen grammetje drugs meer te vinden is?
De vs reageerd steeds enkel uit economisch belang en als daar eens een geweldadige dictator verdreven word is dat mooi meegenomen. Maar zowel Saddam als Osama waren eerst vrienden van Amerika, zolang die vermogende mensen genoeg wapens bij hen kocht. Maarja het ging hier over drugs he
Wat is uw alternatief dan? Cocaine legalizeren?
Oud 2 juli 2003, 14:13   #98
Mohawk
Burger

Standaard

war on drugs... pff die amerikanen...
dan hebben ze wel een domme stoot uitgehaald door het taliban regime uit afghanistan te schoppen, heroineproductie is er sindsdien meer dan verdubbeld. die mensen hun war on drugs is niks waard, hoeveel miljoenen, miljarden,... ze er tegenaan smijten.
cocaine... als er 1kilo... 1 ton, of een volledig vrachtschip vol wordt gevonden... niks aan te doen... waarom zoeken ze met al hun knowhow niet naar een virus dat alle heroinegebruikers dood dat zou zowat de enige oplossing zijn öijns inziens dit terzijde....
ik rook al 4 jaar wiet en hasj, en ik moet zeggen, sinds het gedoogbeleid is de aanvoer waar ik woon ineen gestuikt. waarom? ik heb geen idee.
nu neem ik gewoon om de zoveel tijd de bus naar nederlland, das wel leuk, zon coffeeshop waaar je zonder gezeik rustig je joint kan rollen.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=845
uit ondervinding weet ik dat dit bare nonsens is.
´t duurt inderdaad een uurtje, misschien zelfs twee, voor ´t opkomt, maar spacecake is veeeel efficienter dan roken, bij roken word maar een 40% van de werkzame stoffen opgenomen, bij spacecake krijg je ongeveer wel alles binnen. en niet te doseren... inderdaad, als je t een eerste keer doet is het niet te doseren!!! Een aantal onnozele halzen die t cool vinden om iets illegaals in grote hoeveelheden te gebruiken smijten dus 10 gram wiet in een spacecake voor 4 man, gaan volledig out, en komen achteraf klagen? hallo? in cocaine zou dat een vette overdosis zijn, in drank een 2taql flessen wodka per man. wie drinkt er hier als niet alcolieker wel eens 2 flessen wodka op 5 minuten? hoe voelt u zich hierna?...

En voor de outsiders, dit grandioze gedoogbeleid heeft voor de eindgebruikers eigenlijk niet veel verandering gebracht...
vroeger was het illegaal... en dan?... er zijn ´n aantal domme wetten, en degene die ´t illegaal maakte was een ronduit idiote wet. ik heb geen enkele behoefte om me hieraan te houden en heb dit ook nooit gedaan.
ha-ha vanhecke eat my shorts.

psychoactieve middelen hebben in elke beschaving hun rol,
dat is nu eenmaal zo... er is zelfs sprake van dat Jezus cannabis gebruikte op een of andere manier in een zalfje ofzo...
ik hoor jullie al aankomen... maar denk er even aan.... cannabis bestaat al 5000jaar...en dat plantje groeit waar er maar zon is...

om te reageren op sato
de drooglegging heeft de maffia gemaakt to wat ze nu is
voor degenen die het niet weten... de maffia leeft van zulke dingen,
en de regering kan op het gebied van cannabis de maffia de wind zeer zeker uit de zeilen nemen... hoe?
wel... productie, distributie, en verkoop onder staatstoezicht...
produktie: de staat moet dan wel luisteren naar de wensen van de gebruikers... en niet onder invloed van politiek het thc gehalte terugschroeven ofzo... ook zelfkweek tot een plant of 4 moet kunnen...
en de hoeveelheid die je mag hebben moet opgetrokken worden...
laat dit ruimte voor de dealers? ik denk het niet, een goed georganiseerde teler kan wiet in grote hoeveelheden produceren aan 0,20 0,50euro per gram, reken bijkomende kosten van personeel bij en je komt aan let´s say 1euro per gram (hooguit) de verkoopprijs in nederland ligt rond de 5euro per gram... als de staat nou eens geld van taks in preventie zou steken... dat beleid zou veel productiever zijn dan hetgeen sinds jaar en dag gevoerd word...
als goeie wiet legaal aangeboden word voor 5€ de gram, hier om de hoek in een relaxed shoppie... dan krijgt geen dealer meer een voet aan de grond. Nah
beetje ongestructureerd misschien allemaal sorry (en neen ik ben niet stoned ik heb in fact al een maand niets meer gerookt, waarom? geen idee... gewoon... relax man...)

wees gegroet.

Mo
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 14:47   #99
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik wil nog steeds uitgewerkte alternatieven bekijken. Cannabis is een uitzonderingsgeval in de war on drugs.
Oud 2 juli 2003, 14:49   #100
Mohawk
Burger

Standaard

hoezo alternatieven?
Mohawk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be