![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eens de vergelijking trekken met Crack? Laat maar zitten, we kennen de resultaten daarvan al.
![]() |
![]() |
#83 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Slechte eetgewoonten zijn inderdaad niet te vergelijken met drugs, Dat iedereen moet meebetalen voor domme dingen van zowel de ongezonde eter als van de drugsverslaafde blijft wel overeind.
Met crack haal je natuurlijk een mooi voorbeeld aan, voor zover ik weet is dit zeer snel verslavend een keer proberen en je hangt eraan vast? ZEER GEVAARKIJK. Maar om cannabis gelijkaardige eigenschappen toe te bedelen omdat het ook illegaal is is evenzeer uit de lucht gegrepen. Cannabis licht dichter bij een stuk chokolade dan bij crack. Cannabis ligt eigenlijk nog het dichts bij alcohol naar mijn mening. Het heeft echter een aantal niet onbelangrijke voordelen. Je wordt er niet fysiek afhankelijk van en van alcohol wel, je hebt geen kater en het risico om agressief te worden is vele malen kleiner dan bij alcohol. Geen van beiden werkt snel verslavend en beiden zijn dus redelijk onder controle te houden zodat men er op gepaste manier van kan genieten. Van zodra men echter systematisch de roes opzoek en het gaat gebruiken om te vluchten van de werkelijkheid ontstaat er een probleem en om dat op te lossen gaat het ook veel makkelijker met cannabis dan met alcohol. Maarnee, een plezante zatlap op cafe das zooonen typ, maar die z'n vrouw heeft wel pech hé, die valt regematig van de trap. Maar 't is toch ne goeie ook al drinkt hij wat teveel. 't is zeker gene crimineel maar iemand die thuis voor zijnen tv een jointje rookt of een stukske cake eet of en ms-patient die dat neemt om te relaksen en de pijn daaroop te verzachten, das ne crimineel, die moeten ze opsluiten. Dat lijkt mij redelijk hypocriet en onlogisch. Maarja, wie ben ik natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Niemand beweert hier dat een sporadisch gebruiker van Cannabis in de gevangenis moet belanden. We moeten er gewoon voor zorgen dat die man geen cannabis kan kopen, dan is het probleem onbestaande. Het is toeval zeker dat we welgeteld 1 generatie na de legalizatie in Nederland plots een 'cannabisprobleem' hebben? Vecht de legalizatie in Nederland aan zodat een repressief beleid een kans krijgt. Anders is het dwijlen met de kraan open. Nederland wil blijven zijn staatskas spijzen met drugs? Well too bad, dan krijgt u niet meer het voordeel van de open grenzen van Europa.
![]() |
![]() |
#88 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die vergelijking loopt niet mank. Het gaat om het feit dat Cannabis illegaal is terwijl alcohol wel legaal. En dat is hypocriet, omdat alcohol eveneel, en zelfs meer schadelijke effecten heeft dan Cannabis. Waarom mag de sporadische cannabis-gebruiker niet genieten? Want dat zeg je met het illegaal houden van Cannabis. Het onmogelijk maken van aankoop van drugs bestaat niet. De gemeentecommissaris die zegt dat in zijn gemeente geen illegale drugs te vinden zijn, heeft gewoon niet goed genoeg gezocht. Er is nu al 70 jaar een repressief beleid van illegale drugs, en nog kun je het kopen... Tiens, tiens... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
D.w.z. => De staat moet de private ruimte vrij houden. en in de andere richting => Het private domein (en de keuzes die daarin gemaakt worden) mag niet leiden tot discriminaties door de staat (anders zou de bovenstaande vrijheid maar half zijn). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het argument dat het de schuld is van de rest van de wereld houdt geen steek, je focust je teveel op cocaine. Bekijk marihuana; ongeveer alle weed die in de US verbruikt wordt wordt daar ook geteelt. Ondanks ongeloofelijk hoge straffen (>100 planten hebben is levenslang, zonder strafvermindering) is het mariuhanagebruik enorm gestegen de laatste decennia. Je kan in de US overal weed vinden. Alle amerikanen die ik ken blowden regelmatig in de US, ik ken er zelfs één die zelf weed kweekte. En dat zijn blanke met een diploma hé, geen trailer park trash. De war on drugs is mislukt, enkel een paar blinde neoconservatieven willen dat niet zien. En zeggen dat de US het enige land dat ijvert voor een repressief beleid is helemaal zever. Ongeveer elk land treedt repressief op tegen (hard) drugs, uitgezonderd een paar Europese landen, and that's it. Neem maar eens in Rusland, Azie, of Zuid America een halve kilo coke mee op het vliegtuig: ze frituren u. http://www.drugsense.org/wodclock.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In België is er bij mijn weten geen druglobby, wie mij kan vertellen wie er van die lobby deel uitmaken, ben ik heel dankbaar, want die verlost mij uit mijn onwetendheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij weet waartoe mensen in staat waren? Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.drugsense.org/wodclock.htm[/quote][/quote]
![]() |
![]() |
#95 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Staatssecretaris
|
![]() Repressie??, toevoer stoppen?? Daar lukken ze blijkbaar aardig in in de vs. Er word meer en meer gebruikt dus meer en meer geleverd. Ik vermoed dan ook dat het vernietigen van columbiaanse coca-velden eerder met een wisseling van leverancier te maken had. De grote pineut is natuurlijk de gewone boer, de baron is immers toch al binnen, die boer kan zelfs niet overschakelen op het aanplanten van voedingsgewassen tenzij hij misschien ggo's koopt die bestand zijn tegen het gebruikte gif.
Drugs zijn nu eenmaal een zeer rendabele producten, vooral vanwege hun illegaliteit. Een zichzelf respecterende kapitalist kan daar geen problemen mee hebben zolang de stuctuur waarin ze werken niet ondermijnd word door die drugs en verzekeraars niet teveel geld verliezen aan dit probleem. Dat zwarten in hun eigen buurt zich te pletter roken en om een deeltje van de koek elkaar afknallen is geen probleem, die hebben toch geen verzekering. Natuurlijk mogen zij niet teveel buiten hun territorium operen. En wat denk je dat er zou gebeuren als er morgen geen grammetje drugs meer te vinden is? De vs reageerd steeds enkel uit economisch belang en als daar eens een geweldadige dictator verdreven word is dat mooi meegenomen. Maar zowel Saddam als Osama waren eerst vrienden van Amerika, zolang die vermogende mensen genoeg wapens bij hen kocht. Maarja het ging hier over drugs he |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Burger
|
![]() war on drugs... pff die amerikanen...
dan hebben ze wel een domme stoot uitgehaald door het taliban regime uit afghanistan te schoppen, heroineproductie is er sindsdien meer dan verdubbeld. die mensen hun war on drugs is niks waard, hoeveel miljoenen, miljarden,... ze er tegenaan smijten. cocaine... als er 1kilo... 1 ton, of een volledig vrachtschip vol wordt gevonden... niks aan te doen... waarom zoeken ze met al hun knowhow niet naar een virus dat alle heroinegebruikers dood dat zou zowat de enige oplossing zijn öijns inziens dit terzijde.... ik rook al 4 jaar wiet en hasj, en ik moet zeggen, sinds het gedoogbeleid is de aanvoer waar ik woon ineen gestuikt. waarom? ik heb geen idee. nu neem ik gewoon om de zoveel tijd de bus naar nederlland, das wel leuk, zon coffeeshop waaar je zonder gezeik rustig je joint kan rollen. http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=845 uit ondervinding weet ik dat dit bare nonsens is. ´t duurt inderdaad een uurtje, misschien zelfs twee, voor ´t opkomt, maar spacecake is veeeel efficienter dan roken, bij roken word maar een 40% van de werkzame stoffen opgenomen, bij spacecake krijg je ongeveer wel alles binnen. en niet te doseren... inderdaad, als je t een eerste keer doet is het niet te doseren!!! Een aantal onnozele halzen die t cool vinden om iets illegaals in grote hoeveelheden te gebruiken smijten dus 10 gram wiet in een spacecake voor 4 man, gaan volledig out, en komen achteraf klagen? hallo? in cocaine zou dat een vette overdosis zijn, in drank een 2taql flessen wodka per man. wie drinkt er hier als niet alcolieker wel eens 2 flessen wodka op 5 minuten? hoe voelt u zich hierna?... En voor de outsiders, dit grandioze gedoogbeleid heeft voor de eindgebruikers eigenlijk niet veel verandering gebracht... vroeger was het illegaal... en dan?... er zijn ´n aantal domme wetten, en degene die ´t illegaal maakte was een ronduit idiote wet. ik heb geen enkele behoefte om me hieraan te houden en heb dit ook nooit gedaan. ha-ha vanhecke eat my shorts. psychoactieve middelen hebben in elke beschaving hun rol, dat is nu eenmaal zo... er is zelfs sprake van dat Jezus cannabis gebruikte op een of andere manier in een zalfje ofzo... ik hoor jullie al aankomen... maar denk er even aan.... cannabis bestaat al 5000jaar...en dat plantje groeit waar er maar zon is... om te reageren op sato de drooglegging heeft de maffia gemaakt to wat ze nu is voor degenen die het niet weten... de maffia leeft van zulke dingen, en de regering kan op het gebied van cannabis de maffia de wind zeer zeker uit de zeilen nemen... hoe? wel... productie, distributie, en verkoop onder staatstoezicht... produktie: de staat moet dan wel luisteren naar de wensen van de gebruikers... en niet onder invloed van politiek het thc gehalte terugschroeven ofzo... ook zelfkweek tot een plant of 4 moet kunnen... en de hoeveelheid die je mag hebben moet opgetrokken worden... laat dit ruimte voor de dealers? ik denk het niet, een goed georganiseerde teler kan wiet in grote hoeveelheden produceren aan 0,20 0,50euro per gram, reken bijkomende kosten van personeel bij en je komt aan let´s say 1euro per gram (hooguit) de verkoopprijs in nederland ligt rond de 5euro per gram... als de staat nou eens geld van taks in preventie zou steken... dat beleid zou veel productiever zijn dan hetgeen sinds jaar en dag gevoerd word... als goeie wiet legaal aangeboden word voor 5€ de gram, hier om de hoek in een relaxed shoppie... dan krijgt geen dealer meer een voet aan de grond. Nah beetje ongestructureerd misschien allemaal sorry (en neen ik ben niet stoned ik heb in fact al een maand niets meer gerookt, waarom? geen idee... gewoon... relax man...) wees gegroet. Mo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Ik wil nog steeds uitgewerkte alternatieven bekijken. Cannabis is een uitzonderingsgeval in de war on drugs.
![]() |
#100 |
Burger
|
![]() hoezo alternatieven?
|
![]() |
![]() |