![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
de eindverantwoordelijkheid van die stakingen ligt niet bij de vakbonden, want zij staken als reactie op. En als dit de staat zoveel kost, gaan ze de volgende keer twee keer nadenken vooraleer ze nog eens met iets afkomen zeker? 1-0 voor de vakbond |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb bij mij nog nooit iemand weten staken. Durven ze waarschijnlijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt inderdaad gelijk dat problemen dienen opgelost te worden en men was daar volop aan bezig totdat de ABVV het nodig vond om nog tijdens de onderhandeling snel een probleempje bij te creeren door te staken. Als de bonden zich in de toekomst niet opbouwender gaan gedragen zie ik nog een heel sombere toekomst voor die bonden. De publieke tollerantie t.o.v. de bonden heeft zo ook zijn grenzen. Als de regering en de ondernemingen moeten handelen met mensen die zo als u denken heb ik echt compassie met ze. Uw attitude staat een normaal inhoudelijk debat in de weg en zonder een normaal debat wordt een oplossing wel erg moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door alpina : 7 oktober 2005 om 00:28. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Omwille van een heel impele reden. de laatste jaren worden de vakbondsleiders afgeschilderd als makke lammetjes, softies, in niets vergeleken met de grote vakbondsleiders uit de jaren 70 en 80. Men denkt dus ook op een heel gemakkelijke wijze een akkoord af te sluiten met de vakbond tussen pot en pint, want wat gaan die 'mietjes' daar aan doen? De laatste nationale staking dateert van 1996, en de vakbonden kunnen nu toch de mensen niet meer motiveren om op straat te komen. Waarom staakt het ABVV? Om zijn onderhandelingspositie te versterken. 'Kijk eens goed wie wij zijn en met hoeveel'. Dit is een traditionele onderhandelingstruk om een beter akkoord te bekomen voor de doelgroep wiens belangen je behartigt. En als ze de eisen van het ABVV niet inwillegen, dan weten ze waar ze zich aan kunnen verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Is gijzeling, net zoals rijden met een fiets zonder licht, een misdrijf? ik dacht het niet. eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat het gijzelen van mensen niet meteen mijn favoriete actiemethode is, er zijn genoeg andere manieren om actie te voeren. Maar als u van mij verwacht dat openlijk mijn collega-delégèes ga afvallen, bent u aan het verkeerde adres. Zoiets heet solidariteit. Jaja, koop maar een woordenboek en zoek het op: So-li-da-ri-teit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() alléé lap de sossen laten zich nog ne keer van hunnen beste kant zien zenne....
"stakingsrecht" en véél "bla-bla-bla" maar de "stakingsagitatoren" (en symphatisanten) vergeten één ding..... ne "normale" mens gaat staken als hij of zij "niet" akkoord is met t'een of t'ander maar de klojo's van sossen leggen hier den boel plat [size=1](en gijzelen dusdanig hun medemensen, maar de dikkekoppen die beslissingen nemen blijven buiten schot zoals altijd)[/size][size=2] omdat ze denken dat er een [size=3]vermoeden[/size] zou kunnen zijn dat de onderhandelingen [size=3]die nog moeten komen[/size] in het nadeel zouden kunnen zijn van.....[/size] volgens mij is dat gewoon met voorbedachte rade den boel saboteren teneinde niet tot een oplossing te kunnen komen, de brug opblazen voor dat uwen trein erover gereden is, gewoon om laten te zien wat nen dikke rode sossen-speknek ze hebben..... en de kleine man in de straat...de pot op...... gekloot is hij toch, [size=4]vooruit kameraden, vie van de vakbond ! ![]()
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Partijlid
|
![]() Hoe de communisten proberen de zaken te verdraaien, staken is schade berokkenen aan onschuldigen, en daar bestaat géén enkel recht van!
Stakers en vakbonden die daartoe oproepen zijn gewoon misdadigers! Niemand heeft argumenten om dat te weerleggen, of ze zijn vals.
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Een hele bevolking gijzelen en het leven onmogelijk maken niet. Mensen met geweld verhinderen om te gaan werken evenmin. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||
|
![]() Citaat:
Onthutsend eerlijk. Het resultaat zal wel het omgekeerde zijn: meer en meer burgers krijgen er genoeg van, de grond is onder jullie voeten aan het wegschuiven. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 7 oktober 2005 om 07:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |