Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2005, 19:56   #81
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je bedoelt dezelfden die het op federaal niveau voor het zeggen hadden en hebben?

Hoe dan ook wordt daarmee weer eens duidelijk hoe verbelziekt de 'Vlaamse' politici wel zijn.

Nu er de bubclub nog van overtuigen om in Franstalig Belgique tweetaligheid van hetzelfde 'type' te promoten. In Vlaanderen IS hun doel immers al bereikt...
Hier is de oplossing van Hans 1 le Grand.

Oorspronkelijk bericht door Hans1

De oplossingen van de B.U.B. zijn eenvoudig: individuele tweetaligheid, e-governement, tweetalig personeel in heel het land, administratie ten dienste van de burger en niet omgekeerd (klant is koning). Frans en Nederlands zijn Belgische talen, dus moet de administratie er soepel mee kunnen omgaan. De burger daarentegen moet begrijpen dat als hij alles in de twee talen wil hebben, hij soms ook eens op internet moet gaan zoeken.

En al die taalperikelen zijn zo opgelost.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 07-10-2005 at 20:57
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Je bedoelt dezelfden die het op federaal niveau voor het zeggen hadden en hebben?

Hoe dan ook wordt daarmee weer eens duidelijk hoe verbelziekt de 'Vlaamse' politici wel zijn.

Nu er de bubclub nog van overtuigen om in Franstalig Belgique tweetaligheid van hetzelfde 'type' te promoten. In Vlaanderen IS hun doel immers al bereikt...

De oplossingen van de B.U.B. zijn eenvoudig: individuele tweetaligheid, e-governement, tweetalig personeel in heel het land, administratie ten dienste van de burger en niet omgekeerd (klant is koning). Frans en Nederlands zijn Belgische talen, dus moet de administratie er soepel mee kunnen omgaan. De burger daarentegen moet begrijpen dat als hij alles in de twee talen wil hebben, hij soms ook eens op internet moet gaan zoeken.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[font=Verdana]Oorspronkelijk bericht door [font=Verdana]Hans1[/font][/font]

[font=Verdana]De oplossingen van de B.U.B. zijn eenvoudig: individuele tweetaligheid, e-governement, tweetalig personeel in heel het land, administratie ten dienste van de burger en niet omgekeerd (klant is koning). Frans en Nederlands zijn Belgische talen, dus moet de administratie er soepel mee kunnen omgaan. De burger daarentegen moet begrijpen dat als hij alles in de twee talen wil hebben, hij soms ook eens op internet moet gaan zoeken.

En al die taalperikelen zijn zo opgelost. [/font]
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2005 om 19:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 19:57   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Voila, tijd om terug te keren naar het begin van deze subdraad:

Hier legt de Vlaamse regering nog steeds * het Frans op. Een restant van het oude België, de klak-af-als-meneer-de-baron-passeert mentaliteit. Fraai is het niet, en lang zal het ook niet meer duren.

Egidius

* nog steeds als in: in de 21ste eeuw, na al die tijd, ondanks alle staatshervormingen, etc.
Amen.
Oud 7 oktober 2005, 20:03   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het geen gevecht waard,
Ik erger me gewoon blauw aan de ultra-betweterige afzeik die Jan post, terwijl ik verdomd goed weet hoe de vork in de steel zat.
Ik zocht reeds het diploma op (met de nodige grommelingen vanwege vechtgenote) maar dat geeft enkel de hoofdrichting aan, geen taalkeuze.
Ook het laatste rapport geeft geen uitsluitsel. De andere heb ik verbrand. Het vermeldt enkel tweede en derde taal zonder specificatie.
Bij vierde taal staat dan wel Duits vermeld. Ongelofelijk. Grrrrrrrrrrrr.

In dat verband herinner ik me nog een anecdote: bij het voorlezen van het allerlaatste examenrooster, hield die kwiet van een leraar er geen rekening mee dat er '2e taal-Engelsen' bijzaten, en i.p.v. 2e en 3e taal te vermelden, zei hij Frans en Engels. Gevolg: ik had Frans gestudeerd en kreeg 't examen Engels voor mijn kanus.

Enfin, desnoods ga ik maandag naar de school en vraag of ze nog keuzeformulieren uit die tijd hebben. Of lesroosters. Aan het aantal uren kan je het dan misschien afleiden (2e taal>3etaal)

Uit frustratie ga ik nu een flamingant aftoeken.
Oud 7 oktober 2005, 20:04   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

Ik weet het Daiwa.
Hans wil echter met geen geweld geweten hebben dat het de Franstaligen waren die geen tweetaligheid (lees: Nederlandstaligheid) wensten (en wensen) op 'hun' grondgebied.
Hij rekent er echter op dat de Vlamingen zich, in tegenstelling tot de Franstaligen, wél aan dergelijke wetten zouden aanpassen. Wat tot verdere verfransing zou leiden van Vlaanderen.

En daarmee ligt de dubbele agenda van Hans dan open en bloot.
Oud 7 oktober 2005, 20:19   #85
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik vrees dat ik de dichtstbij wonende flamingant van dit forum ben. Maar ja, van een hartverwarmende toek is nog nemand gestorven.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 20:21   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Ik vrees dat ik de dichtstbij wonende flamingant van dit forum ben. Maar ja, van een hartverwarmende toek is nog nemand gestorven.
Geen probleem.
Mijn zoon slaapt, en heeft nogal flamingantische ideeën (jong en dom hee)
Ik zal hem daar rap een bonk verkopen, en dan snel de auto in voor hij goed beseft wat er gebeurt, in de tegenaanval gaat, en me molesteert.
Diep ademhalen.
Gooooooo!!!!!!!!!!!!!
Oud 7 oktober 2005, 20:23   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het Daiwa.
Hans wil echter met geen geweld geweten hebben dat het de Franstaligen waren die geen tweetaligheid (lees: Nederlandstaligheid) wensten (en wensen) op 'hun' grondgebied.
Hij rekent er echter op dat de Vlamingen zich, in tegenstelling tot de Franstaligen, wél aan dergelijke wetten zouden aanpassen. Wat tot verdere verfransing zou leiden van Vlaanderen.

Hij weet ook goed genoeg dat de Walen nooit de Nederlandse taal zullen aanvaarden maar als het aan hem moest liggen zouden de Vlaamse ''boeren'' er zich maar bij neer moeten leggen dat hier Frans word gesproken.
De Nederlandse taal is toch maar een..........

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Hij is misschien officieel Nederlandstalig, hij vind het Nederlands toch maar een taaltje van achterlijke boeren hoor...[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 07-10-2005 at 21:25
Reason:

Citaat:
Ik weet het Daiwa.

Hij weet ook goed genoeg dat de Walen nooit de Nederlandse taal zullen aanvaarden maar als het aan hem moest liggen zouden de Vlaamse ''boeren'' er zich maar bij neer moeten leggen dat hier Frans word gesproken.

Hij is misschien officieel Nederlandstalig, hij vind het Nederlands toch maar een taaltje van achterlijke boeren hoor...[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 07-10-2005 at 21:24
Reason:

Citaat:
Ik weet het Daiwa.

Hij weet ook goed genoeg dat de Walen nooit de Nederlandse taal zullen aanvaarden maar als het aan hem moest liggen zouden de Vlaamse ''boeren'' er zich maar bij neer leggen dat hier Frans word gesproken.

Hij is misschien officieel Nederlandstalig, hij vind het Nederlands toch maar een taaltje van achterlijke boeren hoor...[/size]

Citaat:
Ik weet het Daiwa.

Hij weet ook goed genoeg dat de Walen nooit de Nederlandse taal zullen aanvaarden maar als het aan hem moest liggen zouden de Vlaamse ''boeren'' er zich maar neer moeten bij leggen dat hier Frans word gesproken.

[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2005 om 20:25.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 20:31   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan, in die tijd bestonden er nog geen "types". Dan had je klassieke humaniora, moderne humaniora en technisch onderwijs (de 'vakschool').
Het VSO is ingevoerd in 1970.
"In die tijd"... Waar heeft Staaf ergens vermeld in welke periode hij naar school ging? Juist dat vroeg ik. Mocht ik erover hebben gelezen, dan verbeter ik mijzelf heel graag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 20:34   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1973-1979
Aha. Hier hebben we het. Dan bestond het VSO dus al, maar blijkbaar ging Staaf naar een type II-school. In type II was normaal het Frans eerste vreemde taal. Blijkbaar waren er dus uitzonderingen op die regeling (er waren nogal veel uitzonderingen trouwens, daar de scholen allerlei wijzigingen konden aanvragen: gaande van allerlei bijkomende uren over veranderingen in het lessenpakket zelf - ik dacht evenwel dat dit enkel van toepassing was in het VSO, maar blijkbaar ook dus in het type II).
Oud 7 oktober 2005, 20:35   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik erger me gewoon blauw aan de ultra-betweterige afzeik die Jan post, terwijl ik verdomd goed weet hoe de vork in de steel zat.

Staaf is de laatste tijd inderdaad hopeloos verzuurd geraakt... De lichtvoetige opmerkingen van weleer hebben plaatsgemaakt voor grof gebral.
Oud 7 oktober 2005, 20:53   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

Hij is misschien officieel Nederlandstalig, hij vind het Nederlands toch maar een taaltje van achterlijke boeren hoor...
Een paar dagen geleden had ik ontzettend aardige 'Franstalige Vlaming' op bezoek. Hij bevestigde dat de doorsnee Franstalige het Nederlands nog altijd als een 'minderwaardig' taaltje aanvoelt. Niet zozeer uit welbewuste kwaadaardigheid dan wel uit de vanzelfsprekendheid die eigen is aan de (over)macht der gewoonte.
Oud 7 oktober 2005, 20:59   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha. Hier hebben we het. Dan bestond het VSO dus al, maar blijkbaar ging Staaf naar een type II-school. In type II was normaal het Frans eerste vreemde taal. Blijkbaar waren er dus uitzonderingen op die regeling (er waren nogal veel uitzonderingen trouwens, daar de scholen allerlei wijzigingen konden aanvragen: gaande van allerlei bijkomende uren over veranderingen in het lessenpakket zelf - ik dacht evenwel dat dit enkel van toepassing was in het VSO, maar blijkbaar ook dus in het type II).
Je dacht dus wel degelijk een beetje verkeerd, Jan.
Misschien is het dit wel dat Superstaaf zo frustreerde.
Iets klopte er namelijk niet met zijn eigen ervaringen.
Oud 7 oktober 2005, 21:03   #93
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

[edit]
[size=1]After edit by van Maerlant on 07-10-2005 at 22:16
Reason: zie post 95

[/size]

[size=1]After edit by van Maerlant on 07-10-2005 at 22:04
Reason:

[/size]

Geenzins bedoelt als belediging, wees gerust, enkel om aan te tonen dat mensen nogal kunnen veranderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel, op 12 mei 2003
Op dat vlak ben jij de uitzondering die de regel bevestigt, Jan.
Geef ook toe dat N-VA-ers veel minder venijnig zijn op Blokkers dan andersom.

Citaat:
Terloops...
Ik ben ook een VB-KIEZER en ben tegen deze staking van ABVV en ACV.

Sinds wanneer heeft het VB een vakbond?

Citaat:
Daar heeft Bourgeos al zelf antwoord op gegeven: omdat zijn achterban dat van hem verwachtte en hij heel goed wist dat BHV weinig kans maakte om gesplitst te geraken. Bourgeois wist dus van te voren dat hij met onbetrouwbare partners in zee ging. Hij wilde echter graag minister worden en hoopte op het wonder waarvan we ondertussen weten dat het niet geschiedde.
[/size]
[/edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 oktober 2005 om 21:16. Reden: zie post 95
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 21:10   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het enige dat met deze citaten 'bewezen' wordt is dat mijn mening niet partijgebonden is.
Oud 7 oktober 2005, 21:16   #95
van Maerlant

Standaard

Ik heb ze al weggehaalt.
Hoewel ik duidelijk vermeld had dat het niet bedoelt was als belediging, leek het toch nogal onbeschoft te zijn toen ik het geheel zelf zag staan.

Ik trachtte trouwens ook niets te "bewijzen". Ik wees er gewoon op dat zelfs iemand die een luttele 2 jaar geleden de N-VA nog verdedigde tegen het Belang, nu lustig mee in de aanval gaat met de "vijand".
Menselijke ironie ten voeten uit zeg maar. Het is natuurlijk normaal dat mensen af en toe van mening veranderen, maar het is in dat geval alleszins niet noodzakelijk alle bruggen op te blazen en oude bondgenoten aan het spreekwoordelijke kruis te nagelen.

Maar kom, ik ben aan het zagen...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 7 oktober 2005, 21:20   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De N-VA is mijn vijand niet, van Maerlant.

Ik werd (en word) wel wreed teleurgesteld door de N-VA.

Teleurgesteld worden door je vijanden lijkt mij nogal moeilijk.
Oud 7 oktober 2005, 21:26   #97
van Maerlant

Standaard

Citaat:
De N-VA is mijn vijand niet, van Maerlant.

Ik werd (en word) wel wreed teleurgesteld door de N-VA.

Teleurgesteld worden door je vijanden lijkt mij nogal moeilijk.
Net zoals Erasmus pleitte voor een Reformatie binnen, en niet tegen de katholieke Kerk van weleer, pleit ik voor de wil om de N-VA op het recht(s)e pad te houden door er zelf als Vlaams-Nationalist in te blijven, en niet door over te lopen omdat het gras momenteel ergens anders -terwijl men zich op die plaats zelfs steeds zeer negatief uitspreekt over de thuisbasis- groener is.

Trouwens, net zoals u die mooie 12de mei 2003 zei, het VB hakt meer op de N-VA in dan vice versa.
Dit blijft ironisch, zelfs al heeft de partij u teleurgesteld.

Oud 7 oktober 2005, 21:42   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De N-VA van 12 mei 2003 en die van vandaag is nochtans ook niet dezelfde meer...

Overigens ben ik niet in het bezit van een lidkaart van de partij waarvan het gras volgens jou groener is.

Wat was eigenlijk de aanleiding dat je daar in deze draad mee op de proppen komt?

Veel geluk met het op het rechte pad houden van de N-VA door jouw aanwezigheid.
Oud 7 oktober 2005, 21:48   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Staaf is de laatste tijd inderdaad hopeloos verzuurd geraakt...
Logisch als je tot in den treure toe evidenties moet blijven verdedigen tegen klinkklare gelijkhebberige welweterij.
Oud 7 oktober 2005, 21:57   #100
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, desnoods ga ik maandag naar de school en vraag of ze nog keuzeformulieren uit die tijd hebben. Of lesroosters. Aan het aantal uren kan je het dan misschien afleiden (2e taal>3etaal)
Bespaar je toch de moeite, zeg!

Kijk, ik geloof je. Ga je nu stoppen met zoeken?

Citaat:
Laat je zoon met rust, Staaf.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be