![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de gebruikte technologie zullen we nooit 'contact' krijgen. (wat de bedoeling is) met de Tesla technologie is dat geen probleem. Tesla kende ook al terniaire logica! (3 schakelingen ipv 2, de zogenaamde binaire logica) Zouden onze computers op deze 'logica' lopen, dan zouden er veel minder schakelingen nodig zijn en zouden de rekensnelheden veel groter zijn, In Rusland schijnen er computers op deze 'logica' te lopen en nooit vastlopers te vertonen! Microsoft heeft met zijn marketing voorkomen dat deze superieure computers op de markt kwamen! Ja, ja Bill Gates is een insider en wordt goed betaald door onze 'broeders' met vriendelijke groeten Pindar[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pindar : 14 oktober 2005 om 14:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[gelukkig begint de oosterse filosofie zich te keren en is materie minder en minder als illusie te bestempelen, maar goed. Pindar geeft in zijn eentje een perfecte, westerse tegenhanger van dat 'oude' denken].
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij zijt wel nen dwazen, vanals het ietske te moeilijk wordt en aan de kern van uw betoog getornd wordt, draai je je kazak en zeg je dat je niemand probeert te overtuigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Realiteit is vaak dat diegenen die eruit mieteren, zonder opleiding, 6 jaar later de werkgevers zijn van al dat klootjesvolk dat wèl een diploma heeft gehaald.. ![]() Denk dáár maar eens over na..
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() ps. VanDale (zeker ook NWO?):
edu·ca·tie (de ~ (v.), ~s) 1 onderwijs en opvoeding edu·ca·tief (bn.) 1 opvoedkundig, opvoedend on·der·wijs (het ~) 1 het systematisch overbrengen van kennis en vaardigheden door bevoegde leraren 2 de instellingen waaraan onderricht gegeven wordt op·voe·ding (de ~ (v.)) 1 wijze waarop iem. is of wordt opgevoed op·voe·den (ov.ww.) 1 (een mens of dier) grootbrengen en vormen groot·bren·gen (ov.ww.) 1 (kinderen, jonge dieren) door voortdurende zorg doen opgroeien => opvoeden zorg (de ~, ~en, ~en, ~en) 1 de moeite en de pogingen die men doet om iets in stand of in goede conditie te houden, of zo goed mogelijk te doen zijn of te maken 2 ongerustheid, bezorgdheid => bekommernis, kommernis, preoccupatie, sores 3 voorwerp van ongerustheid 4 zorgstoel [iron.] vor·men (ov.ww.) 1 een vorm geven 2 doen ontstaan => formeren 3 de genoemde vorm vertonen => uitmaken, vertegenwoordigen 4 opvoeden, ontwikkelen 5 [r.-k.] het vormsel toedienen Lijkt me duidelijk: educatie = vormen door middel van zorg (ja, óók Pavlov is een vorm van zorg!) in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s) 1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen leer·stel·ling (de ~ (v.)) 1 grondbeginsel van een leer, vooral van een godsdienstige leer => doctrine, dogma, leerstuk, prolepse dog·ma (het ~, ~'s/~ta) 1 vastomlijnd geloofsartikel dat aan geen beredenering meer is onderworpen => leerstelling bij·bren·gen (ov.ww.) 1 (kennis) verschaffen, eigen laten maken => leren 2 weer tot bewustzijn brengen aan·vaar·den (ov.ww.) 1 zich niet meer verzetten tegen => accepteren, nemen, pikken, slikken, vreten; <=> zich verzetten 2 beginnen te doen (een reis, tocht enz.) 3 op zich nemen => zich belasten met 4 [form.] in ontvangst of in gebruik nemen => aannemen Hierbij kan ik enkel nog opmerken dat ik nooit last heb gehad van leraren die mij de meest waanzinnige dingen probeerden wijs te maken. Dogma's waren in mijn schoolloopbaan (toch tot mijn 23e) niet echt aanwezig. Waar de indoctrinatie wèl bestond, en dat is iets wat men heel vaak ziet, is binnen de kliek van scholieren die met elkaar optrekken. Onderzoek heeft uitgewezen dat.. Dat bij de opvoeding niet zozeer de ouders (leraren, ooms, tantes, alles van de 'oudere' garde) vormen, maar de vriendenclub van het kind. Vanaf de puberteit tot aan de volwassenheid zijn het vooral de leeftijdgenoten die 'bepalen' welke richting je leven neemt. (Je ouders leveren het genetisch materiaal, wat jou in staat stelt tot het nemen van beslissingen..) Zodra leraren gaan spelen met wat er binnen zo'n groep gebeurt, kom je uit op manipulatie. En die kan bijvoorbeeld bereikt worden door indoctrinatie van bepaalde personen.
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
van de forumgangers? Het gaat dieper dan dat? Dat is als wanneer ik vraag "van welk land is Rome de hoofdstad?" en gij antwoordt "het is een hele dikke gele". Maw. naast de kwestie en irrelevant. (zoals de meeste van je postings). Ik begin meer en meer te twijfelen aan je geestelijke gezondheid, Pindar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 14 oktober 2005 om 17:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo gaat dat nou eenmaal. Maar doet dat iets af van de waarheids van Einsteins theorieen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is geen visie. Dat is een vaststelling van feiten. U bent gewoon dom. Even vriendelijke groeten, M. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach ja, wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Ongetwijfeld is educatie voor een goed deel indoctrinatie. Kleine schoolgangsterjes leren in de allereerste plaats door aan te nemen wat de juffrouw/meester zegt.
Maar die praktijk houdt overal bij verder gevorderden op : men leert zelf te onderzoeken, zelf een mening te funderen - dat is de essentie van het leren zelf -. & Toch is het zo dat nieuwere ideeên altijd op weerstand stuiten een storm van kritiek veroorzaken. Voor nieuwe ideeên om ingang te vinden is er altijd eerst een strijd nodig alvorens die ideeën de wetenschap een trede vooruit helpen. Zo was onze vriend Einstein geen fan van de Quantumfysica & wordt homeopatische geneeskunde keer op keer met de grond gelijk gediscuteerd. Het zou verkeerd zijn hierin niet meer te zien dan een machtselite die altijd maar wil stand houden : het is fijnmaziger en zeker minder eenduidig. De voorbeelden van de aan gang zijnde en de voorbije disputen zijn zeer talrijk en zeker voldoende om aan te geven dat de educatiemethoden die momenteel in zwang zijn op een voldoende wijze de wetenschappelijke verruiming dienen en de verstarring tegengaan.
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zie trouwens niet in wat samenzweringen met bv. de teksten uit het Mahabharata, verboden archeologie, etc. te maken hebben ... ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 14 oktober 2005 om 17:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er keert niets. Voorchristelijke filosofische stromingen in Europa ( keltisch, egyptische invloeden ) had sterke gnostische trekken. Tuurlijk is de realiteit illusie, materie bestaat niet ( quantumfys |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
de citaatjes lezen! ![]() (dom? wat je zegt dat ben je zelf!, LOL) Citaat:
Aan de officiele wetenschap heb je geen reet. Nou ja, met het papier van de meeste boeken kan je je reet afvegen! En het gaat verder, nog veel verder. Maar de mensen willen het niet weten. Kutkammers noemt men dat in sommige kampen! ![]() met even vriendelijke groeten Pindar[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pindar : 14 oktober 2005 om 21:31. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet je zelf weten, zolang ik er maar geen last van heb! ![]() Jij lijkt me absoluut geen autoriteit op dat gebied als ik je postings zo eens lees! LOL met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar nee, die straalt zijn postings gewoon rechtstreeks door vanuit zijn hoofd naar het forum. (waarschijnlijk via reptielen techologie gemixt met tesla-wetenschap en een halve kilo magie erbij). Maak u geen zorgen, Pindar is gewoon het equivalent van wat men vroeger 'de dorpsgek' noemde. Van dat volk die even de wereld gaan heruitvinden maar er inmiddels niet in slagen een schroef in de muur te vijzen.... Ach, ik heb er zo nog veel gekend vroeger : 1 prik en hun ballon van fantasie loopt leeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het kan duizenden malen beter. Maar dankzij de 'officiele' wetenschap zijn het grotendeels ondingen: duur, onhandig, langzaam, verkeerde straling, onoogenlijk (gaan nu niet zeggen dat je ze mooi vind!), veel te veel circuits, m.a.w. dankzij de 'officiele' wetenschap zijn we eerder achteruit gegaan dan vooruit.dwz dat de 'officiele' wetenschap de vooruitgang tegenhoudt en op zijn minst hindert. Wat ook de bedoeling is! (doe Uw eigen onderzoek op dat gebied zo dat u Uw oogjes eens kunt openen) Veel mensen 'vallen' voor de illusie van de wetenschap, en het wordt tegenwoordig bijna behandeld als een nieuwe religie. Dat is wat ik probeer te zeggen. Maar ja, dat wil je toch niet snappen. met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |