Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2005, 12:38   #81
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JOHN_ZONDER_VREES
de eerste RAT verlaat het zinkende schip...
Er moet iemand de eerste zijn
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 12:39   #82
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Door een overeenkomst met Belgacom kon men het pensioenfonds van die onderneming inboeken als "inkomsten". Dit is evenwel geen inkomst, maar een toekomstige uitgavepost. Nu wordt die ingeschreven als een algemene inkomst en zal ook gebruikt worden voor allerlei uitgaven, terwijl dat pensioenfonds een spaarpot was waaruit later de pensioenen van de Belgacom-werknemers uit moeten betaald worden. Nu geeft de overheid dat geld onmiddellijk uit, om aldus een tekort te dichten. Dat geld is nu weg, maar vanaf nu draait de overheid wel op voor iedere Belgacom-werknemer die op pensioen gaat. Uitgaven dus, waarvoor geen inkomsten aan de andere kant van de boekhoudkundige tabel staan.

Hetzelfde is gebeurd met het zilverfonds dat ook een spaarpot hoorde te zijn om de pensioenen later te betalen. Hier ook besliste VdL om dat opzij gezette geld onmiddellijk in te pompen in de verlieslatende begroting. Dat geld is nu weg, maar de uitgaven voor die pensioenen komen eraan. Ook daar staan er voor die uitgaven geen inkomsten aan de andere kant van de debet/credit-tabel.

Tweemaal geklungel, wat in de private sector onmiddellijk het ontslag van de beheerder voor gevolgd zou hebben.
Nee Jan, in de privé promoveer indien je via acquisitie de hand kan leggen op assets, als daar zijn pensioenfondsen en ander roerend kapitaal. Welkom in de corporatieve wereld.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 12:40   #83
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Er moet iemand de eerste zijn
Yup en er is ook altijd een Poulidor.

Oud 15 oktober 2005, 12:43   #84
Gertj3
Minister

Standaard

Dus al ik het goed lees noemt men vandelanotte een goochelaar die er niets van kent die alle trucjes uit de doos haalt en verhofstadt staat er gewoon naar de kijken?

Dus deze regering bakt er niets van dus ik zou zeggen in 2007 met z"n allen stemmen voor de cd&v zal misschien beter zijn dan
Oud 15 oktober 2005, 12:45   #85
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet echter niets af van het feit dat we eigenlijk geen boekhouding in evenwicht hebben. Alleen maar een virtueel evenwicht. Daarnaast werden er geen structurele maatregelen genomen om in de toekomst een echt en blijvend evenwicht na te streven.

In Belgie zal iedere begroting noodzakelijkerwijs een evenwichtsoefening zijn,een lelijk modern kunstwerk......ongeacht de regering

"strukturele" maatregelen zouden een massale toename van de armoede betekenen,wie "kettingen" verbreekt in een maatschappij moet wel eerst eens kijken waar de uiteinden allemaal aan vast hangen.....

In de meeste landen buiten de EU doet men dat niet,en is men bereid te leven met massale verpaupering...ik dacht dat wij hier anders werken....

De Staatsschuld is er "vanzelf" gekomen,maar jammer genoeg.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 12:46   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Nee Jan, in de privé promoveer indien je via acquisitie de hand kan leggen op assets, als daar zijn pensioenfondsen en ander roerend kapitaal. Welkom in de corporatieve wereld.
Ja? En bij welke onderneming gebeurde dat onlangs? En werd de bedrijfsleider dan gefeliciteerd met de titel "beste onder de ondernemers"? Welke aandeelhouder vindt het dus goed om putten te dichten met geld waarop men beslag kan leggen ZONDER VERDER OOK MAAR ENIGE STRUCTURELE MAATREGEL TE NEMEN?

Laat ik u het antwoord al maar geven: geen enkele. Een dergelijke beheerder of bedrijfsleider wordt wandelen gestuurd. Een zieke onderneming moet uitgezuiverd worden. Juist dat gebeurt bij de SA Belgique niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 12:49   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
"strukturele" maatregelen zouden een massale toename van de armoede betekenen,wie "kettingen" verbreekt in een maatschappij moet wel eerst eens kijken waar de uiteinden allemaal aan vast hangen.....
Dat beweert u. In ieder geval kan men op allerlei zaken gaan besparen. In de eerste plaats in dat wereldje van de "asielindustrie" (zoals een Nederlander dat eens omschreef). Daarnaast door de bevoegdheidspakketten van de regeringen eenvormiger en duidelijker te maken (verdere ontkleding van het federale niveau), waardoor restbevoegdheden en de daarmee gaande administratieve rompslomp (en dus de bijhorende administraties) verdwijnen. Ook geldverslindende en niet-werkende instellingen als het Senaat kan men afschaffen. Bepaalde prestigerprojecten (denken we maar aan de achterzijde van het station van Brugge of die van Gent) terugschroeven. Grote sanering van de NMBS (waar er al jaren miljoenen en miljoenen worden ingepompt zonder echt resultaat). Enzovoort. Allemaal zaken die niet voor "massale toename van de armoede" zullen zorgen.
Oud 15 oktober 2005, 12:55   #88
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ook geldverslindende en niet-werkende instellingen als het Senaat kan men afschaffen.
Was daar geen sprake van?

Citaat:
Bepaalde prestigerprojecten (denken we maar aan de achterzijde van het station van Brugge of die van Gent) terugschroeven.
Bwa die projecten kunnen ook bepaalde voordelen hebben
Oud 15 oktober 2005, 13:05   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was daar geen sprake van?
Verhofstadt wou de senaat omvormen tot een soort "gemeenschapssenaat". Een praatbarak zonder enige bevoegdheden. Nog meer geld dat over de balk wordt gegooid.
Oud 15 oktober 2005, 13:05   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa die projecten kunnen ook bepaalde voordelen hebben
Ja? Leg me dan even uit welke meerwaarde die enorme achterbouw van het station van Brugge zal hebben?
Oud 15 oktober 2005, 13:23   #91
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Leg me dan even uit welke meerwaarde die enorme achterbouw van het station van Brugge zal hebben?
De nek van Moenaert zal er dan ook door kunnen. Enfin dat is mijn theorie.

Nee. Op dit moment is het aan de achterkant van het station veelal één grote chaos. Als het de bedoeling is om de komende jaren nog meer bezoekers aan te trekken en forenzen dan moet men daar iets aan doen. Uiteraard kan je je de vraag stellen of daar geen minder opzichtige oplossingen voor mogelijk zijn maar de ene stad wil wellicht niet onderdoen voor de andere. In Gent zullen de veranderingen nog een pak groter zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 15-10-2005 at 14:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De nek van Moenaert zal er dan ook door kunnen. Enfin dat is mijn theorie.

Nee. Op dit moment is het aan de achterkant van het station veelal één grote chaos. Als het de bedoeling is om de komende jaren nog meer bezoekers aan te trekken en forenzen dan moet men daar iets aan doen. Uiteraard kan je je de vraag stellen of daar geen minder opzichtige oplossingen voor mogelijk zijn maar de ene stad wil wellicht niet onderdoen voor de andere. In Gent zullen de veranderingen nog een pak groter zijn.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
De nek van Moenaert zal er dan ook door kunnen. Enfin dat is mijn theorie. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 oktober 2005 om 13:27.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 13:30   #92
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja? En bij welke onderneming gebeurde dat onlangs? En werd de bedrijfsleider dan gefeliciteerd met de titel "beste onder de ondernemers"? Welke aandeelhouder vindt het dus goed om putten te dichten met geld waarop men beslag kan leggen ZONDER VERDER OOK MAAR ENIGE STRUCTURELE MAATREGEL TE NEMEN?

Laat ik u het antwoord al maar geven: geen enkele. Een dergelijke beheerder of bedrijfsleider wordt wandelen gestuurd. Een zieke onderneming moet uitgezuiverd worden. Juist dat gebeurt bij de SA Belgique niet.
Jan, een aandeelhouder geeft per definite geen ene moer of aangroei via structurele maatregelen of wat voor methode dan ook bewerkstelligd kan worden. Desondanks welkom in de corporatieve wereld. Meer naar je gading www.ft.co.uk

Oud 15 oktober 2005, 13:30   #93
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
ging er geen cinemacomplex komen?
Oud 15 oktober 2005, 14:10   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ging er geen cinemacomplex komen?
Dat ging links VOOR het station komen. Het prestigeproject is aan de ACHTERzijde van het station.
Oud 15 oktober 2005, 15:48   #95
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Dat ging links VOOR het station komen. Het prestigeproject is aan de ACHTERzijde van het station.
En wat gaan ze daar nog zetten? zoveel plaats is er toch niet meer aan de achterkant?

want langs de achterkant als ik mij niet vergis liggen toch de scholen de Groene poorte en de sportschool?
Oud 15 oktober 2005, 16:16   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
heel simpel:

keihard snijden in de walloniaanse vergeetput,
In andermans zakken zitten is inderdaad simpel.
Oud 15 oktober 2005, 17:50   #97
Bolter
Gouverneur

Standaard

Toch weer schitterend die Spa...

Eén kandidaat verkozen met een monsterscore.. "Democratisch" verkozen nog wel.
Is bij hun de soep dan echt zo dun of wat....

Volgens mij zeker niet , alleen wordt alles perfect in "goede" banen geleid door enkelen die aan de touwtjes trekken vermoed ik.
En ik vermoed eveneens dat diezelfde touwtrekkers misschien wel eens vreselijk verveeld zitten met die weerbarstige ABVV'ers.
Vandelanotte gaf er dus maar meteen een goede sneer op.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 18:04   #98
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Toch weer schitterend die Spa...

Eén kandidaat verkozen met een monsterscore.. "Democratisch" verkozen nog wel.
Is bij hun de soep dan echt zo dun of wat....

Volgens mij zeker niet , alleen wordt alles perfect in "goede" banen geleid door enkelen die aan de touwtjes trekken vermoed ik.
En ik vermoed eveneens dat diezelfde touwtrekkers misschien wel eens vreselijk verveeld zitten met die weerbarstige ABVV'ers.
Vandelanotte gaf er dus maar meteen een goede sneer op.
tot nu toe is er nog maar 1 partij waar meer of vier kanidaten waren voor het voorzittersschap en da was bij de vld
Oud 15 oktober 2005, 18:06   #99
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
tot nu toe is er nog maar 1 partij waar meer of vier kanidaten waren voor het voorzittersschap en da was bij de vld
Je vergeet blijkbaar ( misschien bewust) de CD&V.....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 18:09   #100
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Je vergeet blijkbaar ( misschien bewust) de CD&V.....
ach ja de cd&v ook sorry en dan nog da is nie veel soeps e

Trouwens is da echt nodig tien kandidaten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be