Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2005, 17:27   #81
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je maakt hier een dijk van een redeneerfout.
Regels die gelden op kleine schaal, zoals op het persoonlijke vlak of binnen je privé-eigendom, kan je niet klakkeloos extrapoleren naar het publieke domein.
Binnen je eigen leefruimte mag je van mij discrimineren en iedereen wegsturen op om het even welke basis.
Op het publieke vlak, gaat het niet op om dat deel van de Waalse bevolkingsgroep dat binnen Vlaanderen gehuisvest is, uit te drijven of een woonplaats op leggen basis van hun taalgebruik.
Op die wijze ontzeg je hen de vrije keuze van woonplaats. Hen van die gekozen woonplaats tegen hun zin verdrijven, dat heet nu eenmaal deporteren, hoe ongaarne sommigen dat ook horen.

De N-Va ontstond toch net als SPIRIT uit een splintertje van de ontploffende VU-fragmentatiebom?
Je mag ook best eens proberen te reageren op posts waar het wat moeilijker valt om je eruit te lullen, hoor...8)
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 17:29   #82
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Daarmee heeft JVDB zoals altijd de vraag ontweken.

[SIZE=4]Zijn alle Franstaligen rabiaat, JVDB? Zo niet, hoeveel procent dan wel?[/SIZE]

Graag eens een duidelijk antwoord zonder rond de pot te draaien.

Ik herinner me nog uw gestuntel toen ik u vroeg of het VB wel media-aandacht nodig had aangezien u beweerde dat goede wijn geen krans behoeft. Daarop heb ik ook nooit een duidelijk en direct antwoord op gekregen met ja of nee en wat uitleg.
1. Worden we hardhorig, Hans?

2. Hiermee was je vraag al beantwoord:

Citaat:
Deze poging tot tekstuele fijnzinnigheid gaat volledig de mist in. Kijk, het is leuk om mensen op hun woorden te pakken, maar doe dat dan enkel als je het kan... Het lidwoord 'de' houdt hier duidelijk niet de veralgemening in waar jij op lijkt te zinspelen, zoals in 'de Vlamingen zijn dom' of 'de Walen zijn lui'... Het gaat om een eenmalige daad in een duidelijke context: iedereen met ook maar een beetje taalgevoel weet dat 'de rabiate Franstaligen' hier een specifieke, aanduidbare groep zijn, niet een soort gratuite veralgemening als 'de Vlamingen zijn dom' of 'de Walen zijn lui'.
Als jurist heb je ooit, in een ver en grijs verleden, waarschijnlijk wel logica gekregen. Wel, als je uitgangspunt al fout is - je interpretatie van het woordje 'de' -, dan vervalt ook de rest.

3. Als je echt een duidelijk antwoord wil: Nee, niet alle Franstaligen zijn rabiaat. Daar een percentage op plakken is absurd en volslagen onzinnig.

4. Dat je hierop blijft doordrammen, in deze discussie, is pas echt een poging om de kwestie te ontwijken.

5. De intrinsieke meerwaarde van het unitarisme?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 14:13   #83
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Maar ja het groote vlaemsch-nationale complot heeft de geschiedenis herschreven ...

un saludo
De Nazi's hebben de Duitse geschiedenis ook een tijd herschreven. Ze zijn ondertussen trouwens zelf ook al (zwarte) geschiedenis geworden. U hebt daadwerkelijk illustere voorgangers.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 14:34   #84
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Geenszins, beste opperbubbel. Ik lees heel goed en dat doet me juist besluiten dat uw vraag geen antwoord behoeft. Immers, uw vraag is gestoeld op een totaal foutieve lezing van wat ik schrijf. Ossaert merkte het ook al op.
Wat is dan de juiste lezing van wat u schreef of weet u niet wat u schrijft?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 14:47   #85
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Zeg, Hans, gaan we nu nog eens antwoord krijgen op mijn vraag en die van Ossaert?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 18:31   #86
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
De Nazi's hebben de Duitse geschiedenis ook een tijd herschreven. Ze zijn ondertussen trouwens zelf ook al (zwarte) geschiedenis geworden. U hebt daadwerkelijk illustere voorgangers.
... België heeft de geschiedenis ook herschreven, einstein, net als elk land en elke natie en elke politieke overtuiging... Het doet me pijn dat te moeten zeggen, maar de geschiedenis is nu eenmaal een hoer...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 22 oktober 2005, 10:12   #87
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Bemerk overigens de prachtige tegenspraak tussen de post van patriot! op 8-10 en die van Hans1 op 16-10
Inderdaad, de Belgische drukpersen draaien op volle toeren, waar de flamingantische leugenpropaganda haar laatste adem (nauwelijks hoorbaar) aan het uitblazen is... 8)
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Logisch: we worden momenteel nog zorgvuldig uit de media gehouden, een sporadisch artikel niet te na gesproken. De B.U.B. komt duizend keer minder in de media dan de VLD of de PS. Vermenigvuldig eens onze verkiezingsuitslag met duizend? [edit]
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:10   #88
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
... België heeft de geschiedenis ook herschreven, einstein,...
Inderdaad: Spaanse Nederlanden, Oostenrijkse Nederlanden en vanaf 1830 tot en met nu Franse Nederlanden.
Maar de belgische geschiedenisboekjes spreken over een Koninkrijk België.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:13   #89
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Inderdaad: Spaanse Nederlanden, Oostenrijkse Nederlanden en vanaf 1830 tot en met nu Franse Nederlanden.
Maar de belgische geschiedenisboekjes spreken over een Koninkrijk België.
... nu ook niet gaan overdrijven...
Oud 22 oktober 2005, 17:19   #90
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
... nu ook niet gaan overdrijven...
Okay.

(Maar het is wél een beetje zo)
Oud 22 oktober 2005, 17:24   #91
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Okay.

(Maar het is wél een beetje zo)
Nee hoor... De Belgisch-nationalistische geschiedschrijving was en is niet 'erger' dan de Nederlandse of de Franse of de Litouwse... Als Nederlander heb je waarschijnlijk ook de minimalistische geschiedenis van de Tachtigjarige Oorlog geleerd, om maar een voorbeeld te noemen...
Oud 22 oktober 2005, 17:51   #92
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als Nederlander heb je waarschijnlijk ook de minimalistische geschiedenis van de Tachtigjarige Oorlog geleerd, om maar een voorbeeld te noemen...
Ongetwijfeld. Maar wat bedoel je daarmee?

Als je daarmee bedoelt dat in onze geschiedenislessen bijvoorbeeld Willem van Oranje alleen maar als held werd gezien etc.etc. dan vergis je je.
Oud 22 oktober 2005, 22:13   #93
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld. Maar wat bedoel je daarmee?

Als je daarmee bedoelt dat in onze geschiedenislessen bijvoorbeeld Willem van Oranje alleen maar als held werd gezien etc.etc. dan vergis je je.
Wat bedoel ik met 'minimalistische geschiedenis'? Wel, dat de hele Opstand wordt bekeken vanuit het standpunt van de latere Republiek. Uit ervaring weet ik dat eerstejaars-student geschiedenis op een kaart van de 17 provinciën reageerden met 'Tiens, België en Luxemburg staan daar ook bij'... of, verder, dat zowel in noord als zuid 1585 als het jaar van de splitsing wordt gezien... onzin, natuurlijk: de val van Antwerpen was belangrijk, maar geen (definitief) breekpunt... dat Vlaanderen en Brabant al definitief 'verloren' waren voor de Opstand, dat hun engagement eigenlijk niet veel voorstelde... dat Den Bosch eigenlijk al van in den beginne voor de Republiek gewonnen was... dat Oranje een 'Hollander' was... etc.
Oud 24 oktober 2005, 19:54   #94
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

[quote=A]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard

Hoe weet u dat het precies 5 x minder is?
hoe weet je dat de bub juist 1000x minder aan bod komt?

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 19:55   #95
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

[quote=A]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard

Hoe weet u dat het precies 5 x minder is?
Uit jullie voornaamste informatiebron:een duim

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be