![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u het beu te moeten opdraaien voor dat parasiterende sociaal profitariaat ? | |||
Ja, ik ben werkzaam en ben het beu te moeten opdraaien voor dat parasiterende sociaal profitariaat |
![]() ![]() ![]() |
23 | 42,59% |
Neen, ik ben werkzaam en vind het niet erg dat vele werkbekwame uitkeringstrekkers zich bezondigen aan sociaal profitariaat |
![]() ![]() ![]() |
15 | 27,78% |
Ik leef van een uitkering en/of ik ben (nog) niet werkzaam |
![]() ![]() ![]() |
16 | 29,63% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of dacht je dat ik vleesgeworden hebzucht als een gelijkwaardige gesprekspartner beschouw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat me steeds meer en meer verwonderd dat is 'waarom kotsten de echte kansarmen de mensen die hun kansen meer en meer ontnemen, niet uit?'. Zouden de echte kansarmen nu echt denken dat de vrijwillige pamperfielen hun kansen gaan geven?... Neen, de sociale kassen leegroven... dat doen die vrijwillige hangmatters wel! ![]() Of vergis ik me? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die echte kansarmen trekken zich dat niet aan. Tenzij het neo-nazis zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Yann, koop maar al een rolstoel klootzak 8) ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kipit nash razum vozmushennij i v smertnij boy idti gotov.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn 50.000 niet-ingevulde vacatures
Er zijn 450.000 werklozen De VDAB en het FOREM moet gewoon zorgen dat er vanuit die "arbeidersreserve" mensen bijgeschoold worden om die 50.000 vacatures te vullen - indien sommige van die vacatures er zijn wegens slecht betaald, vies en zwaar werk - moeten de werkaanbieders de door hun voorgestelde verloning aanpassen... Voor de rest zijn er dan toch nog 400.000 jobs te weinig, schep banen alvorens over sociaal profitariaat te spreken. diegenen die hun couponnetjes knippen op hun zeiljachten in de middelandse zee zijn de echte sociale profiteurs ! We kunnen natuurlijk met z'n allen wat minder werken, wat minder verdienen, wat minder consumeren zodat werk en inkomen ook beter verdeeld geraakt. Helaas is de mentaliteit dikwijls zo dat men liever wat overuren maakt om meer te vedienen zodat er weer een job verloren gaat.
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas is de mentaliteit ook dikwijls zo dat men het land en zijn ondernemingen plat legt om verworven rechten te behouden... Helaas is de mentaliteit ook dikwijls zo dat men wel minder wil werken maar met behoud van loon... Laatst gewijzigd door Chipie : 23 oktober 2005 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Chipie ,
ken je iemand die verworvenheden zonder slag of stoot wil opgeven ? Iemand die geen loonsverhoging zou willen ? Denk je nu echt dat syndicale leiders zo stom zijn om het onmogelijke te vragen - het is toch duidelijk dat te veel trop is ? De technologische vooruitgang maakt arbeid alsmaar efficiënter - als deze "efficientiewinst uitsluitend naar de bezitters van de productiemiddelen gaat verhoogt de ongelijkheid in de maatschappij , krimpt de consumptie en zéijn we allemaal te pineut. Ik ben de eerste om toe te geven dat eisen overdreven kunnen zijn al is het maar wegens onderhandelingstaktieken.. Het is waarschijnlijk ook de droom van elke ondernemer om zelf het loon van zijn werkvolk te mogen bepalen, de kosten van electra enz.. en zelf te bepalen hoeveel hij voor zijn produkten wil vragen... Ikzelf heb ooit eens omstandigheden meegemaakt waar ik echt kon vragen wat ik wilde, the sky was letterlijk the limit.. wel ik ben héél bescheiden gebleven en ik heb er geen moment spijt van gehad.. geld is niet alles in het leven..
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar omdat U schreef... Citaat:
U reikt zelf de oplossing aan <<We kunnen natuurlijk met z'n allen wat minder werken, wat minder verdienen, wat minder consumeren zodat werk en inkomen ook beter verdeeld geraakt>>, maar als ik daar dieper op inga dan antwoordt U met te zeggen dat niemand zo dom is... Allez, het is zo dat ik het begrijp... Dat wil uiteraard niet zeggen dat mijn zienswijze juist is... Laatst gewijzigd door Chipie : 23 oktober 2005 om 14:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zou anders ook een verademing geweest zijn moest gij een argument PRO drugs geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter dan jij, in ieder geval. En maar best, anders was dit zo amusant nie.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of chipie tijdens z'n werk vier uur aan z'n pc gekluisterd hangt, of vastgeketend hangt aan een bakstenen muur, veel verschil maakt dat toch nie uit.
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |