Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Rij je door ? (zonder snel of agressief te rijden)
Nee, ik vind het prima om geblokkeerd te worden 13 27,08%
Ja, ik zet 'm in eerste en ga traagjes vooruit 15 31,25%
Ik werk niet in een industriepark. 20 41,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2005, 00:03   #81
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
stel dat we dit, om het simpel te houden, extrapoleren: dan krijgen we dus het fenomeen dat een midnerheid van 14% werknemers zich het recht toe-eigent om een meerderheid van 86% werknemers gewoon fysiek tegen te houden op een openbare plaats omdat ze eisen dat die werknemers hetzelfde lot zouden ondergaan, allemaal onder de contradicito in terminis, verplichte "solidariteit" uiteraard. Dat is crimineel... (en de percentages doen er eigenlijk zelfs niet toe: mensen die hier het fysiek tegenhouden (zonder bevoegdheid) van individuen op openbare plaatsen goedpraten zijn niet meer dan verdoken fascisten....
gefeliciteerd u veroordeeld net het cordon sanitair en u noemt het crimineel
Oud 25 oktober 2005, 00:07   #82
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
gefeliciteerd u veroordeeld net het cordon sanitair en u noemt het crimineel
dat heb jij goed gezien. Of vind jij de situatie waar 14% het recht opeist om de andere 87% fysiek toegang te weigeren normaler dan de situatie waar 87% gewoon gaat werken en desondanks de andere 14% het recht gunt om gewoon te staken?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 00:09   #83
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat is moordpoging.
Onzin, het is een poging om aan de straatterreur te ontkomen. Onhandig, dat wel, maar het opruimen van privé-barrikades is dan ook geen taak van de burger maar van de overheid.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 00:09   #84
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
dat heb jij goed gezien. Of vind jij de situatie waar 14% het recht opeist om de andere 87% fysiek toegang te weigeren normaler dan de situatie waar 87% gewoon gaat werken en desondanks de andere 14% het recht gunt om gewoon te staken?
Eurh leven wij niet in een democratie??? minderheid legt zich neer bij meerderheid
Oud 25 oktober 2005, 00:14   #85
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Eurh leven wij niet in een democratie??? minderheid legt zich neer bij meerderheid
u eist dat 87% zich neerlegt bij 14%, terwijl die 87% niet eens eist dat die 14% zich aansluit bij die 87%.
En u vindt dat "democratisch"?
Oud 25 oktober 2005, 00:15   #86
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat is toch pure waanzin om op deze cijfers aftegaan .
Weten jullie bazen nu niet dat jullie ofwel jullie arbeiders niet genoeg betalen voor een pc of internet aan te schaffen ofwel jullie arbeiders afmatten dat ze te moe zijn .
Om op de site van de vrt te stemmen
Er zijn slecht enkele die nog hun laatste krachten hebben kunnen bundelen om hier nog het woord van de arbeider neer te typen .
En dat begint ook te wegen hoor zeker als je precies tegen de muren bezig bent .
Vrijdag wordt een mooie dag vol groen en rood en solidariteit zodat de arbeiders weer gehoord kunnen worden .

Laatst gewijzigd door bie6601 : 25 oktober 2005 om 00:16.
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 00:16   #87
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
u eist dat 87% zich neerlegt bij 14%, terwijl die 87% niet eens eist dat die 14% zich aansluit bij die 87%.
En u vindt dat "democratisch"?
draait die cijferkes maar al gerust om
Oud 25 oktober 2005, 00:23   #88
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
het is toch pure waanzin om mijn nuancering daarover te negeren?

Citaat:

Weten jullie bazen nu niet dat jullie ofwel jullie arbeiders niet genoeg betalen voor een pc of internet aan te schaffen ofwel jullie arbeiders afmatten dat ze te moe zijn .
1) ik ben egen baas, maar student
2) arbeiders zijn een kleine minderheid in vgl. met bedienden, of zijn dat geen werknemers?

Citaat:
Vrijdag wordt een mooie dag vol groen en rood en solidariteit zodat de arbeiders weer gehoord kunnen worden .
ja, die staking zal ongetwijfeld een positief effect hebben op de toestand van de arbeiders
Oud 25 oktober 2005, 00:23   #89
Egidius

Standaard

Citaat:
Ach, hoe zielig toch. Als ze verliezen, hangen de vakbondsdemocraten plots de zielepoot uit.

Face it: de overgrote meerderheid in dit land wordt gegijzeld door een extreem kleine minderheid. De doorsnee Belg spuwt jullie methodes uit. Je zal het vrijdag ook op straat merken.

Citaat:
Het wordt een dag vol Jupiler en intimidatie door straatbendes, waarna de minderheid van 14 pct weer eens zal zeggen dat het hele land achter haar eisen staat.

Maar voor de allereerste keer zal het jullie niet zo makkelijk afgaan : steeds minder mensen laten zich intimideren, en jullie zullen hier en daar met tegengeweld geconfronteerd worden. Drink u maar wat moed in.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 25 oktober 2005 om 00:30.
Oud 25 oktober 2005, 00:25   #90
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
het is toch pure waanzin om mijn nuancering daarover te negeren?

1) ik ben egen baas, maar student
2) arbeiders zijn een kleine minderheid in vgl. met bedienden, of zijn dat geen werknemers?

ja, die staking zal ongetwijfeld een positief effect hebben op de toestand van de arbeiders
A ja maar als u niet meer student bent en arbeider wordt zal u duidelijk het verschil tussen arbeider en bediende merken .
Meestal halen arbeiders de kastanjes uit het vuur voor de bediendes .
Ook als u begin te werken neem dan vooral een stage contract aan van 2 maal 6 maanden dat nu aan elke student zal worden aangeboden zodat de baas er geld uithaalt door vermindering van loonkost tegenover u( eerste 6 maand werkt u tegen 90% van uw loon) en de regering .
En de regering haalt erop zich terug hun zaak uit want dat jaar zal nooit of nooit voor uw pensioen mee tellen .
Je mag het wel werken en je mag er wel belastingen van betalen maar je mag er geen pensioenvan trekken.
Trouwens een van de punten waar we vrijdag ook voor op straat komen .
Dus wij zijn egoisten dat alleen voor hun eigen opkomen he terwijl deze regel blijkbaar raar maar waar niet meer voor de arbeider van nu kan tellen .
Maar wel voor de studenten die de volgende jaren beginne te werken .
Wist je dat in feite oeps weer een vergetelheid van de media om deze eis te vermelden zeker .

Laatst gewijzigd door bie6601 : 25 oktober 2005 om 00:33.
Oud 25 oktober 2005, 00:34   #91
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ach, hoe zielig toch. Als ze verliezen, hangen de vakbondsdemocraten plots de zielepoot uit.

Face it: de overgrote meerderheid in dit land wordt gegijzeld door een extreem kleine minderheid. De doorsnee Belg spuwt jullie methodes uit. Je zal het vrijdag ook op straat merken.

Het wordt een dag vol Jupiler en intimidatie door straatbendes, waarna de minderheid van 14 pct weer eens zal zeggen dat het hele land achter haar eisen staat.

Maar voor de allereerste keer zal het jullie niet zo makkelijk afgaan : steeds minder mensen laten zich intimideren, en jullie zullen hier en daar met tegengeweld geconfronteerd worden. Drink u maar wat moed in.

Egidius
Dat zal vrijdag uitmaken als ze maar afkomen met hun deurwaarders verloren geld als toch niemand aan het werk wil niet ?
Oud 25 oktober 2005, 00:39   #92
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Vrijdag wordt het weer staken (behalve in Wallonië waar ze de voorbije week al gestart zijn en de volgende weken zullen doordoen... business as usual en daarom is het een ontwikkelingsgebied natuurlijk).

Deze poll gaat om je reactie als je vrijdag wordt tegengehouden door een hoop vuilniszakken met armpjes en beentjes.... ga je uren stilstaan terwijl ze zich belangrijk voelen of zet je de wagen in eerste en rij je langzaam door terwijl ze je wagen beschadigen ?
Probeer mij dan maar eens omver te rijden man. Ik werk wel niet op een industrie terrein, maar ga daar wel mee staken. Als je op mij inrijd laat ik mij wegvoeren door een ambulance en ga je een serieuze schadevergoeding betalen, waar je niet goed van zal zijn manneke.
Oud 25 oktober 2005, 00:40   #93
Egidius

Standaard

Citaat:
Dat zal vrijdag uitmaken als ze maar afkomen met hun deurwaarders verloren geld als toch niemand aan het werk wil niet ?
Niemand aan het werk wil?
Alleen bij Case New Holland al 300. En als de vuilzakken niet buiten gestaan hadden, waarschijnlijk nog veel meer.
Maar feitelijk interesseert het me niet hoeveel er willen werken. Waar het om gaat is dat de vakbonden moeten stoppen met de vrije doorgang van mensen te blokkeren.

Egidius
Oud 25 oktober 2005, 00:41   #94
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Probeer mij dan maar eens omver te rijden man. Ik werk wel niet op een industrie terrein, maar ga daar wel mee staken. Als je op mij inrijd laat ik mij wegvoeren door een ambulance en ga je een serieuze schadevergoeding betalen, waar je niet goed van zal zijn manneke.
Lees de rest ook eens en laat de dokter eens wat doen aan je hormonen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 00:43   #95
Egidius

Standaard

Citaat:
Pffff... hang maar het slachtoffer uit. De overgrote meerderheid van uw medeburgers (87 pct volgens een VRT-poll) heeft er geen oren naar.
De volgende keer zullen jullie echte wapens moeten meebrengen om de mensen nog te kunnen tegenhouden.

Egidius
Oud 25 oktober 2005, 00:43   #96
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Zeg Seba.
Zonder arbeiders is er geen werk voor bedienden, of ga je allemaal voor vadertje staat gaan werken, als ambtenaren?? Dan is ons landje direct failliet. Zonder arbeiders geen productie of stockage en Logistike werken en dus ook geen werk meer voor al die bedienden. Of gaan die bedienden het werk van de arbeider doen??? Dat houden ze geen week vol.
Oud 25 oktober 2005, 00:47   #97
Egidius

Standaard

Citaat:
Zeg Seba.
Zonder arbeiders is er geen werk voor bedienden, of ga je allemaal voor vadertje staat gaan werken, als ambtenaren?? Dan is ons landje direct failliet. Zonder arbeiders geen productie of stockage en Logistike werken en dus ook geen werk meer voor al die bedienden. Of gaan die bedienden het werk van de arbeider doen??? Dat houden ze geen week vol.
Hoeveel industrie is er nog in dit land? Binnen tien, vijftien jaar zijn alle grote bedrijven hier vertrokken, niet in het minst dank zij de 24-uren-stakingen. En dan kunt ge piket gaan staan in uwen hof.

Egidius
Oud 25 oktober 2005, 17:21   #98
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ik rij niet door zal moeilijk gaan vermits ik er zelf zal staan .
Maar vindt het wel opmerkelijk dat u zegt door te rijden zonder uw wagen te beschadigen en een eis tot volledige schadevergoeding vraagt via de rechtbank .
Ik zeg dan ook nergens dat ik full speed over een stakingspiket ga heenrazen, ik reageer op de openingspost waarin gezegd wordt "ik rij langzaam door terwijl mijn wagen beschadigd wordt". Ik zal ook voorzichtig doorrijden en eventuele stakingspiketten zullen zeeên van tijd hebben om op zij te gaan. Als zij op dat moment het echter nodig vinden om beschadigingen te veroorzaken, dan zal ik niet aarzelen om dat te regelen via de rechtbank...

Citaat:
Vraag me af hoe u dat gaat doen als u juist een staker omver gereden heeft en mischien uw koplamp stuk is denk dat u voor de staker nog zal moeten betalen en uw koplamp maar kom ben mischien mis he je kan altijd de proef is op de som nemen he .
Maar denk dat vrijwillig op een groep mensen inrijden niet een malse straf met zich mee zal brengen .
Met dank voor de waarschuwing, maar zover was ik zelf ook al... Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik vrijwillig op een groep mensen ga inrijden...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 17:27   #99
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

pffffffffffrt

werkt ge echt zo graag, of is het omdat ge bang zijt dat ge anders de auto niet gaat kunnen afbetalen waarmee ge op de stakers gaat inrijden?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 17:30   #100
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Hoeveel industrie is er nog in dit land? Binnen tien, vijftien jaar zijn alle grote bedrijven hier vertrokken, niet in het minst dank zij de 24-uren-stakingen. En dan kunt ge piket gaan staan in uwen hof.

Egidius
Dan wij eens voor de verandering leven op de kap van de ambtenaar.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be