![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als we die weg kiezen, werken we niet alleen aan het probleem van co2. Bijna alle grote wereldproblemen, zijn direct of indirect aan overbevolking gerelateerd volgens mij. Dus daar is de meeste winst te behalen. Tijd om de wereld bewust te maken hiervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens metingen van Ukel is de gemiddelde jaar temperatuur hier slechts 3�*4°c gestegen, maar nu zijn er insecten en dier soorten uit het middellands zeegebied die er in slagen op hier te overleven nu. Wat tot gevolg heeft dat er ook nieuwe ziektes naar hier worden mee gebracht waar mens en dier hier niet tegen bestaand zijn, en diersoorten van hier worden verdrukt door de nieuwe diersoorten die er nu inslagen om hier te overleven omdat zij hier nog geen natuurlijke vijanden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De natuur past zich wel aan.
De mens daarintegen, moet nog veel leren blijkbaar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om die weg te kunnen volgen zullen eerst de rechten van de mens moeten veranderd worden, maar ik verwacht dat ook hier de natuur haar wetten en krachten zal gaan inzetten tegen ons. En dus zelf een grote niet te stoppen massale sterfte bij de mens zal veroorzaken. En geloof het of niet, maar het zullen nu net die Goddiensten zijn die staan te roepen dat men zich moet vermenigvuldigen die er voor zullen gezorgd hebben dat de natuur haar gang kan gaan op dat punt. Maar het zal de opwarming van de aarde niet stoppen of terug draaien. Daar zullen Wij zelf iets aan moeten doen. En te beginnen bij ons eigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je op dit vlak best geen al te drastische ingrepen pleegt. Rustig aan stabiliseren, tot lichte afbouw. 2 kinderen per koppel is status-quo (theoretisch) tot lichte afbouw ( inde praktijk). Het komt er op aan dat overheden dit streefcijfer promoten en een te felle voortplanting ontraden. Dit kan je perfect doen zonder aan de rechten van de mens te morrelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de mens is steeds bang geweest voor het nieuwe en voor veranderingen. En, het is wel off topic, maar wel leuk om weten, eigenlijk zijn er maar 2 generaties geweest die niet tegen de auto en de industriële vervuiling hebben geprotesteerd. Als ik de verhalen van mijn Grootmoeder terug in mijn gedachten breng, haar generatie was tegen de auto omdat die stonk en lawaai maakte, stof deed opvliegen en de paarden deed schrikken. En zij waren tegen de fabrieken omdat die stonken en hun werk op de velden deed verdwijnen en mensen van andere dorpen naar hun dorp liet komen wonen. En ook in haar generatie waren er al voortrekkers tegen deze dingen. Ik kan mij zo nog herinneren dat haar melk boer, die was toen ook al over de 70, in de jaren 60 en begin jaren 70 weigerde een auto te kopen en zijn toer met paard en kar is blijven doen tot hij stierf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of ze echt werk en word nageleeft, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat zowel het blanke als het gele ras in aantal daalt en het in hoofdzaak de zwarte en donkere rassen zijn die voor de bevolkings groei zorgen wereld wijd. Laatst gewijzigd door Jantje : 21 augustus 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet er dan medewerking komen van landen waar wij niets te zeggen hebben. We kunnen natuurlijk zelf beter het goede vb geven als we willen dat anderen volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Staatssecretaris
|
![]() Die mogelijkheid bestaat zeker en vast.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je alles bij elkaar telt, zou er het volgende moeten gebeuren om de wereld te redden. De westerse wereld zijn technische kennis gebruiken, de Afrikaanse levenswijze volgen en de Chinese wet op voortplanting toepassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is heel veel. Vanaf welk jaar is dat gerekend? Voor het noordelijk halfrond wijzen satellietmetingen (voor de lagere troposfeer) op een stijging van ongeveer 0,13°C per decennium, sinds 1980. De globale T-stijging voor de hele planeet tijdens de laatste 25 jaar beloopt gemiddeld een kleine halve graad. http://vortex.nsstc.uah.edu/public/m.../tltglhmam_5.2
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 21 augustus 2006 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en hun verklaring er voor is dat de winters minder koud zouden zijn nu. En dat de temperaturen in de betonnen steden 's nachts minder zouden dalen en over dag sneller terug stijgen dan in open velden. Bij de metingen in Brasschaat en Kleine Brogel zou de stijging slechts 1°c zijn over de zelfde tijdsspannen Laatst gewijzigd door Jantje : 21 augustus 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
-Afrikaanse levenswijze volgen? kan je wat beter toelichten? -Chinese wet op voortplanting toepassenlijkt me ineens veel te drastisch. Beter lijkt het me om met kleine stapjes te werken die niet te zeer ontwrichtingen veroorzaken op de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eno2 Technische kennis heb ik al. Maar ik ben wél bereid om ter plekke de Afrikaanse levenswijze en de chinese wet op de voortplanting te gaan beoefenen, en de vruchten van mijn studie hier in de praktijk om te zetten. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 augustus 2006 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de auto slechts gebruiken als je je over een grote afstand moet verplaatsen, meer dan 30 km. Opstaan en gaan slapen samen met de kippen. Tegen je buren praten en elkaar helpen waar nodig. Niet de hele dag en avond voor tv zitten de was en plas tot een minimum herleiden en geen drie keer per dag andere kleren aandoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet daarvoor echt niet naar Afrika te verhuizen hoor Eno2 Buiten de Chinese wet, leef ik hier ook al zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://eetd.lbl.gov/HeatIsland/LEARN/ http://cimss.ssec.wisc.edu/wxwise/heatisl.html Als ik het goed heb was de gemiddelde temperatuur tijdens de ijstijden ongeveer 5°C lager dan tegenwoordig.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zeggen dat de metingen van Ukkel niets te maken hebben en niet wijzen op de klimaatverandering zou ik zonet nog niet durven zeggen. Want ik denk dat het verstedelijken van nu net één van de grootste menselijke oorzaken is van de opwarming. Het water krijgt op die plaatsen geen kans meer om in de grond te dringen en zal dus sneller verdampen. Maar ook planten kunnen er niet groeien en krijgen zo dus geen kans meer om CO2 om te zetten naar zuurstof. Wat het natuurlijke CO2 dan weer verhoogt. En een uitbrijding van woestijnen moegelijk maakt. Maar ook de wet op warmte wisseling werkt hier in het nadeel van de opwarming. De koudere lucht word opgewarmd door de warme beton en die word dan weer door de wind naar open velden gedreven. Waar de temperatuur dan , wel in kleinere maten, ook weer stijgt. Dus zou ik wel durven stellen dat deze metingen weldegelijk een bewijs van de opwarming zijn, en een bewijs dat de mens er ook een direct aandeel in heeft, hoewel het waarschijnlijk niet enkel door menselijk handelingen komt. |
|
![]() |
![]() |