![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Gouverneur
|
![]() Georg schreef:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En die feministische moslima's gebruiken dan de volgende vers om hun rechten af te dwingen ? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok is verantwoordelijk voor de neonazi's in haar rangen. Wie de Koran nauwlettend volgt, heeft respect voor vrouwen en respecteert zelfs christenen en joden, of "de mensen van het Boek". Citaat:
Ik geef U volgende bijdrage : Citaat:
met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Realist? Hmm , neen, die titel geef ik liever aan mezelf ![]() Citaat:
De leer van het Christendom bevat geen buitenlands beleid , dus kan Bush onmogelijk als fundamentalist , die zijn ideologie nauwlettend volgt, daar een buitenlands beleid uit afleiden. Moest Bush een moslim fundamentalist zijn zou hij wel een buitenlands beleid terug vinden in zijn religie. Volgens dat beleid zou hij na 9/11 serieus wa "verdedigingsoorlogen" kunnen uitvoeren. Dat is de reden waarom Islam extra gevaarlijk is omdat zij een buitenlands beleid , een sociaal systeem , een rechtsysteem , enz omvat. Door het programma van het Vlaams Blok nauwlettend te volgen ben je inderdaad geen neoNazi , dus kan het Vlaamsblok niet verantwoordelijk zijn voor neonazisme. Citaat:
![]() Citaat:
![]() 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet. YUSUFALI: Those who reject our Signs, We shall soon cast into the Fire: as often as their skins are roasted through, We shall change them for fresh skins, that they may taste the penalty: for Allah is Exalted in Power, Wise. PICKTHAL: Lo! Those who disbelieve Our revelations, We shall expose them to the Fire. As often as their skins are consumed We shall exchange them for fresh skins that they may taste the torment. Lo! Allah is ever Mighty, Wise. SHAKIR: (As for) those who disbelieve in Our communications, We shall make them enter fire; so oft as their skins are thoroughly burned, We will change them for other skins, that they may taste the chastisement; surely Allah is Mighty, Wise 2:191, And slay them wherever ye catch them 2:193, And fight them on until there is no more Tumult or oppression enzovoort enzoverder. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
In welke context moet ik dit vers interpreteren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
O neen, dat zijn geen moslimlanden volgens U. Dat zijn wel landen waar moslims zeer vertegenwoordigd zijn. Zoals gezegd, Islam en Islam is niet twee maar tienduizend. En ik had het over respect, niet over gelijkheid. Per definitie zijn in ELKE religie gelovigen meer gelijk dan ongelovigen. Gelovigen zijn immers de enigen die in de Hemel komen, de rest in de Hel. Evenzo in het christendom. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan voegen we het voorgaande vers toe : Citaat:
En we vervolledigen uw vers 2:193, die je bewust hebt afgebroken : Citaat:
Bottomline: je moet de verzen voor en na ook eens lezen, dan weet je meteen wat ik wil zeggen met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
en : Citaat:
Wat ons tot de conclusie brengt dat de Koran zichzelf als even vaak tegenspreekt als de bijbel of de Torah. En dat het wild rondsmijten van citaten absoluut niks bewijst, buiten een drang om te bewijzen wat men wil bewijzen. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Voor jou kan het grappig klinken, voor hen is het bloedernstig. Soms ook letterlijk bloederig ernstig zelfs... met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#88 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk recht om te scheiden hebben vrouwen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 24.23. Zij die kuise, gelovige vrouwen, die geen kwaad kennen, belasteren, zijn in deze wereld en in het Hiernamaals vervloekt. Voor hen is er een grote kastijding.
24.23Verily, those who accuse chaste women, who never even think of anything touching their chastity and are good believers, are cursed in this life and in the Hereafter, and for them will be a great torment, http://www.unn.ac.uk/societies/islam...e/nobae024.htm 24.23 024.023 YUSUFALI: Those who slander chaste women, indiscreet but believing, are cursed in this life and in the Hereafter: for them is a grievous Penalty,- PICKTHAL: Lo! as for those who traduce virtuous, believing women (who are) careless, cursed are they in the world and the Hereafter. Theirs will be an awful doom SHAKIR: Surely those who accuse chaste believing women, unaware (of the evil), are cursed in this world and the hereafter, and they shall have a grievous chastisement. http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/024.qmt.html ik denk toch dat U dit vers verkeerd begrepen heeft! Het gaat hier enkel over KUISE (onschuldige)GELOVIGE vrouwen!
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#92 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Turkije , de staat waar het leger er voor moet zorgen dat er geen moslimextremisten in de regering komen , door af en te een coup te placeren??? Indonesië , de staat die geen echte controle heeft over haar deelstaten en niet heeft kunnen/willen voorkomen dat de milities van de moslimmeerderheid (88%) slachtpartijen aanrichtte in Oost-Timor. Die staat waar in sommige provincies de milities meer macht hebben dan de reguliere politie? De staat waar die discotheek te Bali van de kaart is gevaagd? Egypte , ja dat is ook zo'n stabiele staat. De dictatoriale staat die geen democratie durft te worden omdat ze er anders binnen het jaar een nieuw Saudi Arabie bij hebben. De staat die mensenrechten moet schenden en preventief clerici moet opsluiten omdat die een Islamitische Staat willen oprichten. Qatar , alsjeblieft , is een olie monarchie waar ze hun gat afvagen met briefkes van $100. En u hebt er de stabielste uitgepakt! ![]() Neen, het enige quasi stabiele moslimland is Maleisië. Daar zou ik nog willen wonen , een echte democratie. Maar ook daar is er geen gelijkheid. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
ik = allah. Gemakkelijk ![]() Maar zelfs al stond daar Allah. Het blijft fundamenteel verkeerd. Dit fundament is in de hersenpan gebrand van elke moslim (of praktiserende Christen ,enz.) . Egalité is de norm , alles wat afwijkt is een excess. Waarom deze misdadige dogma's goedpraten , ik versta dat dus niet! Citaat:
Reason ends where "I believe" begins |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het recht op scheiden staat uitgewerkt in Al Baqarah. Ik neem hierbij de volgende vers : Citaat:
Let wel, je gaat mij niet horen beweren dat vrouwen in de Koran gelijk worden behandeld. Wel dat ze een aantal rechten hebben. Ook dat verschillende moslims daar een verschillend beeld over hebben. Want, dat is het moeilijke aan heel de zaak, de sunna en de hadiths hebben ook nog een hoop opmerkingen hierover, en die durven elkaar enorm tegenspreken zelfs. Bottomline : wat ik hier probeer te doen, is aan te tonen dat zij die vinden dat ze de Islam kunnen beoordelen, er beter aan doen om deze eerst in zijn geheel te bestuderen, en VOORAL de verschillende visies op hetzelfde boek eens te vergelijken. Want het mag wel duidelijk zijn dat als je de Koran probeert te verbieden op zulke basis, dat er wel meer dingen zijn die absoluut verboden moeten worden, waaronder het oude testament. En wie heeft de "satanic bible" van LaVey al eens gelezen? Of de bijbel van de getuigen van Jehova als eens bekeken? ... met vriendelijke groeten PS : met het internet alleen ga je er trouwens niet komen. Je moet echt face-to-face met moslims over hun geloof praten om te ontdekken hoeveel ideeën er bestaan over datzelfde boek.
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.faithfreedom.org/Articles...left_islam.htm
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @ Georg:
Ik wil je niet dwingen om de islam vanuit mijn optiek te bezien. Maar ik leef met een moslim vader en ik denk dat ik hierdoor een redelijk goede opinie kan vormen over de godsdienst in kwestie. Jij beschuldigt mensen ervan de islam niet vanuit verschillende kanten te kunnen bezien, heb jij dat dan al gedaan?
![]() |
#96 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Patrick! Ali Sina is C.I.A. !!! Kan toch niet anders! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() lap, een nieuw watergateschandaal aan mijn broek
![]()
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Jezus ging de tempel binnen, joeg alle mensen weg die daar kochten en verkochten, en gooide de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenverkopers om. 13 Hij zei hun: `Er staat geschreven: Mijn huis zal een huis van gebed heten, maar u maakt er een rovershol van.'
Dit verhaal van Jezus die de handelaars met hun kraampjes uit de Tempel wegjaagt was iets dat mij als tiener deed nadenken. Ik moest dan denken aan de kraampjes die rond de Basiliek van Scherpenheuvel staan. En ik vroeg me dan af, wat is er daar nu eigenlijk zo verkeerd aan die leuke kraampjes met hun snuisterijen en souvenirtjes? Maar wat mij echt deed twijfelen aan de Goddelijkheid van Jezus was deze uitspraak van Jezus : Maar wie één van deze kleinen die op Mij vertrouwen ten val brengt, kan beter met een molensteen om zijn nek in volle zee gegooid worden. Dat was voor mij een uitspraak van een mens die zijn geduld verliest en niet van een God! Deze uitspraak die door Jezus zelf gedaan leek te zijn, leek mij zo extreem dat ze mij mijn geloof in het traditionele Christendom deed verliezen. Sindsdien beschouw ik het louter als een bron van wijze en diepzinnige teksten waar je levenswijsheid kan uit putten. Net als er andere religies zijn die mooie filosofische teksten hebben voortgebracht die aanzetten tot meditatie en bezinning. Als ik bovenstaande uitspraak al extreem vond kun je mijn spontane reactie wel raden toen ik dan toch eindelijk eens een Koran had gekocht en die begon te lezen. Hiertegen was de bovenstaande uitspraak 100 keer peanuts. Er werd gedreigd en vervloekt dat horen en zien vergingen. De gruwelijkste straffen die je kon bedenken wachtten voor iedereen die durfde twijfelen aan het woord van God of de profeet. Bovendien werd het gebruik van geweld als iets goeds geprezen, mits het maar tegen de juiste tegenstanders gebruikt werd. Ik werd er kotsmisselijk van. "216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet." De Koran maakt met dwang moordenaars van mensen die dat zelf helemaal niet willen. Dit was helemaal geen religie, dit was pure waanzin, verzonnen door een ziekelijke psychopaat! Het kon echter nog erger... Ik schafte me wat later een boek aan (blijkbaar geschreven door een 'vrome' moslim) waarin het leven van Mohammed beschreven werd. Hier zagen we de boodschapper van Allah in Volle Glorie. Een machtsgeile barbaar van het ergste soort die hele Joodse dorpen liet uitmoorden of in slavernij liet afvoeren omdat ze zich niet goedschiks bij zijn waanzinnige ideeën neerlegden. Ik heb het boek in vier keren moeten lezen, want de walging was regelmatig zo groot dat ik niet meer kon verderlezen en het boek een aantal dagen moest opzijleggen. En hier ging het duidelijk niet om allegorische of mythische teksten zoals in het Oude of het Nieuwe Testament, dit was biografische literatuur. Sedertdien ben ik er vast van overtuigd dat de Islam de grootste rotternij is die ooit een mensenbrein ontstaan is. Enkel te vergelijken met wat de nazi's hebben uitgespookt. Het is ontstaan uit een zieke geest en kweekt zieke moordlustige en gewetenloze geesten, ontdaan van alle menselijkheid. De meeste moslims van vandaag treft geen schuld. Zij hebben immers niet uit vrije wil voor de islam gekozen maar zijn door hun omgeving gedwongen om moslim te worden. Openlijk uit de islam stappen kan hen zwaar te staan komen en is dus niet evident. Het is echter een schande van eerste orde dat onze intellectuelen hier in het vrije Westen in alle talen zwijgen over het onmenselijke en haatzaaiende wat in die geschriften staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |