![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in deze topic kan je natuurlijk urenlang rond de pot heen draaien daar er geen vergelijkbaar 'haalbaar' praktijkvoorbeeld is wat geen reden mag/kan zijn om erover te palaver ... zeker als je je dan nog bedenkt dat 1) de groep die persé die dagen zoals ze nu zijn graag houden steeds kleiner wordt 2) diezelfde groep dan nog eens temeer als voorheen gaat 'eisen' dat tijdens die dagen zowat elk mogelijke dienst/service beschikbaar blijft 3) een algemene afglijding naar een meer fexibel systeem een feit is en zowel een vraag is vanuit de bedrijfswereld als vanuit de bevolking |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() djeezus ...
dat loopt anders ook als een rode draad doorheen heel deze topic iedereen die minder belang hecht aan bepaalde 'vastgepinde' wettelijke dagen voorbeelden.. kijk alleen maar eens in deze draad met hun representatief geëxtrapoleerd ( of zijn dit weer allen zonderlinge forumwezens ? ) aandeel in de bevolking en al de anders gelovigen kortom een behoorlijk aantal moet dat zijn Laatst gewijzigd door praha : 10 januari 2006 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, ik bedoel dat ik die beslissing zou willen overlaten aan de bedrijven. Zij vinden het onder bepaalde omstandigheden misschien interessanter om op een bepaalde feestdag de deuren te sluiten; alleen MOETEN ze dat dan niet meer.
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het kort: “Sp.a Senator Fatma Pehlivan wil dat onze islamitische allochtone medemens een officieel erkende religieuze feestdag kan "inwisselen" tegen een andere dag.” Ik beweer dat dit voorstel weinig zin heeft. Ofwel is er geen collectieve sluiting en dan kan onze islamitische allochtone medemens perfect zijn verlof nemen als hij dat wenst. Ofwel is er wel een collectieve sluiting en dan zie ik niet in waarom dat bedrijf dat voor onze islamitische allochtone medemens kan veranderen. Dat betekend dat sommige andere werknemers die dagen niet meer kunnen nemen omdat hun aanwezigheid vereist is om de continuïteit te verzekeren. Zoals ik hierboven schreef werkte ik veertig jaar continu. Geen probleem, dat was mijn keuze. Andere mensen willen wel die vrije dagen en dat is hun keuze. Wanneer we alle bedrijven verplichten die dagen te werken kunnen er een aantal die dag niet vrij nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem, dat kan nu ook al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, dat kan nu niet. Een klein bedrijf heeft vaak niet de financiële armslag van een groot bedrijf en kan het zich dus wellicht niet permitteren om het personeel dubbel loon uit te betalen op die wettelijke feestdag. Het is dus de facto verplicht om te sluiten. U streeft blijkbaar op alle mogelijke vlakken een ongelijkheid na.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, als ze te gevaarlijk worden, sturen we wel één of andere christelijke fundo in een vliegtuig naar de Al-Aqsa moskee van Jeruzalem, de Salah-ad-Dinmoskee van Cairo of de Ka'aba te Mekka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Tuurlijk. Maar dat zal hij natuurlijk niet willen op een "wettelijke feestdag" terwijl verder iedereen thuis mag blijven, nietwaar?
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij die dag wilt inwisselen. Trouwens, denkt ge nu echt dat een winkeljuffrouw op zondag dubbel betaald wordt ? Maar eigenlijk pleit ge dus voor het afschaffen van een verworven recht bij continue werkers, hun dubbel loon op zon en feestdagen. Een loonafslag van een kleine 20%. Ge gaat succes hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
maar daar gaat 'm niet alleen over 'tgaat ook over het deel of je die zal moeten 'betalen' door een extra vakantiedag op te nemen of een 'onbetaalde' te nemen en dat deel van de bevolking die daarmee zit, is dus duidelijk groter dan allen maar die alochtoonse 'dwingelanders' Citaat:
dus dat 'nadeel' zal ik maar zeggen voor de autochtonen is er eentje dat je 1) altijd kunt voorhebben 2) een wederzijds probleempje is daarnaast spreken we hier toch nog steeds over een klein gedeelte .. dus dat moet wel ergens mogelijk zijn dat in te passen ( niet altijd natuurlijk ) bij een bedrijf waar echter bv het grootste aandeel bestaat uit mensen ( alochtonen ) die dat graag anders hadden gezien lijkt het meer opportuun dat dat bedrijf dan eerder collectief sluit op zo'n alternatieve dag overeengekomen dag ( democratie binnenin het bedrijf zullen we maar stellen ) Citaat:
Citaat:
hij ( die dag ) is niet langer gegarandeerd als we bv twee huidige wettelijke dagen ( liefst natuurlijk diegenen die wat minder in trek zijn ) loskoppelen uit dat systeem en bij de rest van de vakantiedagen zetten hoofdvraag is dan ook of het nog langer noodzakelijk is ... klopt ... dit onderstreep ik ook ... is ook niet het oorspronkelijke voorstel ... maar het alternatiefje dat Manuel* voorop stelde waar ook wat voor te vinden is dus ik ben niet zo meteen voorstander van het aantal wettelijke te verminderen eerder een voorstander van een fexibel wettelijke te nemen ![]() maar ook dat is dus niet het oorspronkelijke voorstel je ziet misschien heb ik het toch beter gevolgd dan je denkt ... ik weet tenminste nog min of meer waar het in deze topic mee begon Laatst gewijzigd door praha : 10 januari 2006 om 02:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu wordt het toch echt wel warrig een verworven recht afschaffen dat in de praktijk geen recht is ? btw ik meen dat ie juist niet pleit om dat af te schaffen maar kom ps. ik ga jullie twee wat verder laten palaveren wat dit betreft anders wordt het helemaal te gek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je nu avatar of aviator?
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen enkel vliegtuig is door toedoen van religieuze fundo's in een gebouw gevlogen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |