![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer een stapje dichter bij een multiculturele samenleving. Voor mij niet hoor laat mij dan maar een mietje zijn
![]() |
![]() |
#82 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() wat uiteraard niet wegneemt dat men die uitzondering mag betreuren Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan verneem ik heel graag van u waar er dan iets staat over dat ritueel slachten in de desbetreffende documenten van de Hoge Gezondsheidsraad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sinds wanneer zijn wetten en uitzonderingsregels op wetsartikels ondergeschikt aan de aanbevelingen van een adviesorgaan ? Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het ritueel (laten) 'offeren' van een schaap is geen verplichting slechts traditie en bijgevolg sterk afhankelijk van regio en je mogelijkheden er zijn tal van alternatieven : - het hoeft niet persé een schaap te zijn... het kan ook een koe ofzo zijn - bedwelming alvorens het doorsnijden van luchtpijp en slagaders in één beweging mag maar is niet erg gebruikelijk - je kan ook ritueel geslacht vlees uitdelen of laten uitdelen - je kan ook wat anders dan vlees uitdelen of laten uitdelen - je kan een geldelijke bijdrage storten of laten storten voor een goed doel kortom de nadruk ligt op het geven en goede daden meer en meer stappen moslims dan ook af van die strikte traditie Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alhoewel dat bij operaties het er wel even erg aan toe kan gaan ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zoals in een lezersbrief van die 2 jongeren van 15 jaar die in Antwerpen op een bus gemolesteerd en geslagen werden door 5 allochtonen. [FONT='Times New Roman'][/FONT] [FONT='Times New Roman'][/FONT] [FONT='Times New Roman']“Enkele dagen geleden nam mijn zoon van 15 samen met zijn vriendin de bus. Op klaarlichte dag, in een overvolle bus richting Antwerpen centrum, werden ze door een bende van vijf jongeren gemolesteerd en geslagen”. “En ja”, voegt de briefschrijver (De Standaard, 10.01.06) er haast beschaamd aan toe, “ik vermeld het niet graag want het is koren op de molen van een extreem-rechtse (?) partij waar ik niets mee te maken wil hebben, maar het waren alle vijf allochtonen”… “Zonder enige aanleiding werden mijn zoon en vriendin met de vuisten bewerkt. De enige reden is dat ze voldeden aan het slachtofferprofiel dat de agressors zochten: jonger, zwakker, numeriek in de minderheid, blank en licht van haarkleur. Blijkbaar is dat voldoende om gemolesteerd te worden”. Het is niet alleen in Antwerpen een bekend en herkenbaar verhaal. “Hoe kan je jongeren van 15 die zoiets hebben meegemaakt overtuigen dat waarden zoals respect, hulpvaardigheid en geen discriminatie nog zin hebben?”, vraagt de lezer zich vertwijfeld af. “En waar vind je als bezorgde ouder nog gehoor en bescherming?” [/FONT]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burgemeester
|
![]() Nog even dit: men beroept zich op de vrijheid van godsdienst voor het promoten van een religie die zelf GEEN GODSDIENSTVRIJHEID toelaat. In de islam is het namelijk verboden om zich te bekeren tot een andere godsdienst of om niet-gelovig te zijn. Op 'afvalligheid' staat de doodstraf. In de Marokkaanse grondwet staat 'dat het verboden is om openlijk te verklaren dat men zich tot een andere godsdienst heeft bekeerd of dat men niet-gelovig is.'
Een tijd geleden werden in Marrakech twee mensen opgepakt en ondervraagd omdat ze zich tot de christelijke godsdienst hadden bekeerd....Nu zitten ze hun straf uit in de gevangenis. Ik woonde met kerstmis de kerstviering bij in de ene kerk in Marrakech, een mooie viering en de kerk zat stampvol: Europeanen en zwarte Afrikanen. De dienst werd geanimeerd door een Togolees studentenkoor. Het is voor Marokkanen echter verboden om de kerk binnen te gaan. Twee veiligheidsagenten en vier politieagenten keken erop toe dat er geen Marokkanen de kerk binnen gingen... Hetzelfde bij de enige overgebleven synagoge in Marrakech in de joodse wijk.....zonder joden. Mijn Marokkaanse gids was met geen stokken binnen te krijgen in de synagoge, want verboden door de Marok. wet. Tot in de jaren 60 telde de 'joodse' wijk (die nu vol moskeeën staat) in Marrakech 360 000 joden, nu nog 260 ! Moskeeën (behalve deze in Casablanca) zijn er NIET toegankelijk voor niet-Moslims. "ACCES INTERDIT AUX NON MUSULMANS", staat er op een affiche bevestigd aan de grote moskee op het Jemaâ-el-Fna plein. Onze onwetende politici zouden beter eens twee keer nadenken vooraleer 'uitzonderingswetten' (cfr. offerfeest) en zelfs het breken van reguliere wetten toe te staan onder het mom van 'diversiteitsbeleid' en ten behoeve van een religie die elke vrijheid aan banden legt |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar naast het verrichten van die goede doelen is dat offerfeest vooral een familiaal en sociaal feest, bijgevolg gaat men in de praktijk eerder uitdelen aan vrienden en familie en misschien wat geld storten voor een goed doel btw ... ik heb net heerlijke turkse gebakjes aangeboden gekregen van mijn buur en gisteren was dat +- 2 kg rundsvlees van een buur wat huizen verderop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je mag zo'n rituele slachting ( strikte zin dus zonder bedwelming ) gerust verwerpelijk vinden... je mag zelfs alle overige slachtingen verwerpelijk vinden... je zal hier geen proces voor aan je been krijgen je krijgt wel een proces aan je been als je hun ( of eender wie ) dat recht expliciet gaat ontzeggen en je krijgt misschien ook bovenop een proces aan je broek wegens discriminatie als je iets selectiefs verwerpelijk naargelang wie het betreft een overvaller (da's geweldpleging en wordt steeds zwaar au serieus genomen) van een oud vrouwtje ( maakt zelfs niet uit .. kan ook een jonge veel struisere kerel zijn dan de overvaller ) krijgt gratuit een proces en de nodige vervolgingen aan z'n kloten wel even (fairplay) bij vermelden dat je in beide gevallen natuurlijk als op z'n minst moet beschikken over een vermoedelijke dader alvorens men kan optreden Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan verneem ik graag in welke wet u meent die uitzondering te hebben gelezen! Ik wacht met spanning af!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw men laat op het vlak van die uitzonderingen aan ieder lidstaat individueel toe z'n eigen verdere beperkingen op te stellen naargelang de bestaande situatie en dat deed man in België in het desbetreffende KB-tje van 1998 dus niets breken van reguliere wetten die uitzondering heeft hier steeds bestaan van zodra men die verplichting van het verdoven heeft ingevoerd Joden slachten bv dagelijks ritueel in tegenstelling tot dat offerfeest waarbij het slechts over 1 dag gaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() de wet betreffende het welzijn van dieren stelt dat elke slachting moet voorafgaan gegaan worden door een bewelming van het dier er is een afwijking op die verplichting voorzien als het gaat om rituele slachtingen op voorwaarde dat die slachting ( particuliere ) uitgevoerd word in een erkende instelling ( slachthuis dus ) juist kb mag jij zoeken ... ik ben je loopjongentje niet Jan btw als iets wettelijk verboden zou zijn , lijkt het niet meer dan logisch dat diegene die dat beweert dat dat verboden is het ook aantoont/opzoekt en niet net omgekeerd Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ritueel slachten van de Joden is niet hetzelfde als van de moslims. De riten houden in dat de darmen, longen en aders op zo'n wijze moeten worden verwijderd dat het dier een PIJNLOZE dood sterft. Bij de Joden gebeurt de controle op afwijkingen NA de slachting; bij de moslims ERVOOR. Enige afwijking is voor de moslim voldoende om het dier af te keuren; bij de Joden hoeft niet iedere afwijking ervoor te zorgen dat het dier niet voor consumptie is geschikt. Even ook opmerken dat bij de Joden de slachting steeds moet gebeuren door een daartoe opgeleide slachter. Bij de moslims mag iedereen ritueel slachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kunt u dus niet aantonen in welke wet staat dat rituele slachtingen een uitzondering vormen en dat moslims bijvoorbeeld de voorschriften die alle slachthuizen moeten volgen terzijde mogen schuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) over het algemeen wordt niet aanvaard dat het dier wordt 'verdoofd' wegen niet koosjer dus vergeet die pijnlmoze dood maar al 2) er worden uitzondering gemaakt op 't vlak van dat commerciële ( waar hier duidelijk sprake van is ) slachtingen niet altijd in erkende slachthuizen moeten gebeuren 3) vlees dat acheraf niet koosjer blijkt te zijn komt achteraf gewoon ook in het commerciele circuit terwijl het soms als particulier ( niet in een slachthuis ) geslacht werd je ziet niet alleen moslims genieten dus een 'voorkeursbehandeling' wegens hun religie je mag dat natuurlijk weer gerust allemaal tegenspreken maar ditmaal mag jij het dan wel aantonen ik heb je dat fucking kb-tje al gezocht in die andere topic btw naast religie laat dat kb-tje ook nog andere uitzonderingen toe daar al eens aan gedacht ? en dit meestal niet ten behoeve van moslims of joden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'de voorschriften om slechts na verdoving te slachten' waar moet dat dan godsnaam wel instaan als men dat wilt opleggen ? Citaat:
en ik moet dan de uitzondering op die niet aantoonbare wet kunnen aantonen ? ![]() ps. de link gaf ik je reeds in de andere topic Laatst gewijzigd door praha : 12 januari 2006 om 00:25. |
||
![]() |
![]() |