![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor die zagevent die daarvoor onomstotelijke bewijzen zoekt: bewijst gij mij maar eens het bestaan van het licht, als ik mijn ogen niet wil openen. Als ge begrijpt wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Een bepaalde nieuwslezer van het 'één' net begint altijd met-de extreem rechtse partij Vlaams Belang- als ze iets te vertellen heeft over die partij.
Maar nooit hoor je ze zeggen... de extreem linkse partij groen! of de liberale partij VLD of de Christelijke partij CD&V of de linkse partij SP-a..enz. Dat is toch wel opvallend, trouwens wie bepaald deze strekking. De partijen of de media zelf. Het VB zegt dat ze een rechts-radicale partij is, en geen extreme. In ieder geval, de VRT laat hierin duidelijk zien dat ze helemaal niet objectief is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Journalisten zullen altijd een eigen mening hebben. Dit zou hen nochthans niet mogen beletten om de feiten als de feiten te presenteren en hun mening duidelijk als hun mening. Wat nu gebeurt is dat journalisten (en vooral de vrt, maar ze doen het allemaal in mindere of meerdere mate) maar al te vaak hun mening als de feiten voorstellen. Indien het voor journalisten niet mogelijk is dat onderscheid te maken is het beste alternatief dat zendtijd wordt toegekend �* rato van het aantal stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geschreven of niet, de regels worden opgelegd door de VRT top en zijn dus politiek.
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom ? Commerciele zenders, radio en televisie, zijn perfect in staat om gelijk wat aan te bieden. De overheid kan via regelgeving bijsturen (bvb. kinder-reclame), of via een openbare aanbesteding bepaalde maatschappelijk belangrijke opdrachten door prive-firma's laten uitvoeren (bvb. cultuur, nieuws).
Ik ken geen enkele reden om openbare / publieke zenders te behouden. Privatiseren dus, de VRT ! Een besparing van ettelijke honderden miljoenen Euro's per jaar.
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Vandaag is de openbare omroep een rood ( en in mindere mate ) paars propagandainstrument. En bourgois die is al blij dat hij zelf als beloning voor z'n collaboratie wat meer op de buis mag komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermist neutraliteit zich enkel op wetenschappelijk-intellectueel vlak, en niet op ethisch-praktisch vlak profileert, is een openbare omroep dictatuur van het aantal van de kijkers gedeeld door de belastingsheffing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Drie pagina's verder en nog steeds geen argument pro openbare omroepen in het algemeen.
Maar wel een leuke opmerking van lombas, dat maakt veel goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie persoonlijk ook niet echt een argument. Indien je de commerciële omroepen bepaalde zaken verplicht (bvb een bepaalde hoeveelheid vlaamse producties, nieuws brengen e.d.) kan wat mij betreft de openbare omroep evengoed afgeschaft worden. |
|
![]() |
![]() |