Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2006, 09:45   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een openbare en publieke omroep is nodig. Maar die moet gezuiverd worden van partijkaarten.
Voor de miljoenste keer: dat is een utopie !! Onmogelijk. on-mo-ge-lijk.

En voor die zagevent die daarvoor onomstotelijke bewijzen zoekt: bewijst gij mij maar eens het bestaan van het licht, als ik mijn ogen niet wil openen. Als ge begrijpt wat ik bedoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 10:10   #82
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Een bepaalde nieuwslezer van het 'één' net begint altijd met-de extreem rechtse partij Vlaams Belang- als ze iets te vertellen heeft over die partij.

Maar nooit hoor je ze zeggen...
de extreem linkse partij groen!
of
de liberale partij VLD
of de Christelijke partij CD&V of de linkse partij SP-a..enz.

Dat is toch wel opvallend, trouwens wie bepaald deze strekking.
De partijen of de media zelf.
Het VB zegt dat ze een rechts-radicale partij is, en geen extreme.

In ieder geval, de VRT laat hierin duidelijk zien dat ze helemaal niet objectief is!
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 17:09   #83
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Eindelijk een GOED voorstel. Hoewel ik niet zie welke autoriteit De Croo (= federaal kamervoorzitter) daarin heeft.

Electorale koorts. De VLD kan zeggen wat ze wil hun geloofwaardigheid is voor mij sinds 1999 toch tot 0.0 gezakt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 17:13   #84
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En voor die zagevent die daarvoor onomstotelijke bewijzen zoekt: bewijst gij mij maar eens het bestaan van het licht, als ik mijn ogen niet wil openen. Als ge begrijpt wat ik bedoel.

Journalisten zullen altijd een eigen mening hebben. Dit zou hen nochthans niet mogen beletten om de feiten als de feiten te presenteren en hun mening duidelijk als hun mening. Wat nu gebeurt is dat journalisten (en vooral de vrt, maar ze doen het allemaal in mindere of meerdere mate) maar al te vaak hun mening als de feiten voorstellen.

Indien het voor journalisten niet mogelijk is dat onderscheid te maken is het beste alternatief dat zendtijd wordt toegekend �* rato van het aantal stemmen.
Oud 15 januari 2006, 17:24   #85
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar het zou in een democratie wel mogelijk moeten zijn dat niet de indruk gewekt wordt dat er een kartel VRT-SPa bestaat.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:10   #86
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Onze staatsomroep heeft een statuut gecreëerd waarbij journalisten totaal onafhankelijk zijn, en voor een verdeling van opinies onder de journalisten die representatief is voor onze maatschappij, voor zover zij democratisch is en wil blijven.
Elke manager kan u vertellen dat er in elk bedrijf geschreven en ongeschreven regels zijn. Bij de VRT bestaat er een bedrijfscultuur (ongeschreven regels dus), die journalistieke "onafhankelijkheid" en "maatschappelijke representiviteit" gewoon onmogelijk maakt.

Geschreven of niet, de regels worden opgelegd door de VRT top en zijn dus politiek.
Oud 15 januari 2006, 19:20   #87
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een openbare en publieke omroep is nodig.
Waarom ? Commerciele zenders, radio en televisie, zijn perfect in staat om gelijk wat aan te bieden. De overheid kan via regelgeving bijsturen (bvb. kinder-reclame), of via een openbare aanbesteding bepaalde maatschappelijk belangrijke opdrachten door prive-firma's laten uitvoeren (bvb. cultuur, nieuws).

Ik ken geen enkele reden om openbare / publieke zenders te behouden. Privatiseren dus, de VRT ! Een besparing van ettelijke honderden miljoenen Euro's per jaar.
Oud 15 januari 2006, 19:29   #88
ilfalco
Minister-President

Standaard

Vandaag is de openbare omroep een rood ( en in mindere mate ) paars propagandainstrument. En bourgois die is al blij dat hij zelf als beloning voor z'n collaboratie wat meer op de buis mag komen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:33   #89
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Vermist neutraliteit zich enkel op wetenschappelijk-intellectueel vlak, en niet op ethisch-praktisch vlak profileert, is een openbare omroep dictatuur van het aantal van de kijkers gedeeld door de belastingsheffing.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:38   #90
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Drie pagina's verder en nog steeds geen argument pro openbare omroepen in het algemeen.

Maar wel een leuke opmerking van lombas, dat maakt veel goed.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 21:30   #91
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Drie pagina's verder en nog steeds geen argument pro openbare omroepen in het algemeen.

Maar wel een leuke opmerking van lombas, dat maakt veel goed.

Ik zie persoonlijk ook niet echt een argument. Indien je de commerciële omroepen bepaalde zaken verplicht (bvb een bepaalde hoeveelheid vlaamse producties, nieuws brengen e.d.) kan wat mij betreft de openbare omroep evengoed afgeschaft worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be