![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Als ze schrijven: "er zijn 2 belgen tussen de slachtoffers in Mekka", dan lijkt het wel of het om 2 doodgewone belgen gaat die zich tot de islam bekeerd hebben.Dat is dus in feite het (valse ) idee verspreiden dat in belgië meer dan één zich tot de islam bekeert.Een soort heimelijke , bedrieglijke reklame dus.Als ze schrijven:" Een marrokaan en een pakistanees, die gewoonlijk in België verblijven behoren tot de slachtoffers" klinkt dat heel anders.Dat dergelijke mensen moslim zijn is heel normaal.Voelt u het verschil aan tussen deze 2 formuleringen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik reageer gewoon op de, naar mijn inziens behoorlijk stemmingmakende, post van Andev. Ik zie het nut niet in om te vermelden van welke afkomst een verongelukte Belg is. Waar ga je trouwens de lijn trekken? Na de tweede generatie, de derde, de vierde...? Wie gaat dat bepalen? Je bent in het bezit van een belgisch paspoort of niet. De afkomst is irrelevant (tenzij je een moslim bent, dan is het natuurlijk, volgens sommigen, heeeeel relevant...) Neem eens een voorbeeld aan het grootste immigratieland ter wereld, de VS. Zie jij ze daar berichten over een verongelukte Amerikaan, afstammeling van een 17° eeuwse Duitse immigrant met ook nog eens Iers bloed wegens een huwelijk van een voorouder in de 18° eeuw, enz...? Neen, dat doen ze niet en terecht.
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, in die mate dat ik een afkeer heb van alles wat er tegenwoordig mee verweven wordt.
![]() |
#86 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien ze Belg zijn, zie ik het nut niet in om hun afkomst te vermelden.
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat van die lijn trekken dat is al altijd een probleem geweest en met alles. Snelheidsgrens, alkohol of cholesterol in het bloed. Zoals ik zei met alles. Die jonge vrouw die zich in Irak heeft opgeblazen was een autochtone Belg en geen allochtoon. Dat maakte voor zeer veel mensen een groot verschil uit en zeker ook voor die ouders. Voor jou niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar niet gezien je het simplistische idee aanhangt dat een belg per definitie geen moslim kan zijn maar wel een christen.
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is niet omdat jij dit denkt dat het daarom ook een vaststaand feit is.
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet bepaald. Voor mij is het gewoon het zoveelste bewijs alwaar religieuze waanzin kan toe leiden. Ik koppel daar niet noodzakelijk een afkomst of nationaliteit aan vast. Er is namelijk geen enkel volk/nationaliteit ter wereld die kan claimen volledig vrij te zijn van godsdienstwaanzin. Derhalve is het irrelevant.
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemdelingen met belgische papieren verblijven mischien "gewoonlijk " in belgië, maar ik heb er al wel een paar in andere landen tegengekomen, die net zolang in België gebleven waren om papieren te krijgen, en die daarna gebruikten om heel europa af te ketsen.Die zitten met het land belgië niets in jong, evenmin met andere europese landen.Binnen 3 generaties voelen die zich nog steeds marrokaan of Paki, maar ik weet niet wat er van dit land dan nog zal overblijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Je stellingname is dus extreem om niet te zeggen uniek. Jij denkt dus dat afkomst onbelangrijk is en enkel nationaliteit telt. De meerderheid van allochtonen denkt daar in iedergeval anders over. Waarom gaan zoveel Belgen van Marokkaanse afkomst in Borgerhout wonen denk je? Vermits je dat niet weet zal ik het je maar toevertrouwen: omdat daar veel andere mensen van Marokkaanse afkomst wonen. Denk maar niet dat ik ze een verwijt maak omdat ze doen wat ongeveer iedereen doet waar ook ter wereld. Men zoekt soortgenoten op. Laatst gewijzigd door luc broes : 16 januari 2006 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben akkoord met het feit dat een elementaire talenkennis vereist is. Doch dit is niet het onderwerp van deze topic. Deze topic gaat over het in het bezit zijn van een belgisch paspoort en derhalve de belgische nationaliteit bezitten. Er is nog steeds niemand die mij de relevantie inzake afkomst heeft bevestigd.
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Jij moet daar niet fier op zijn als je dat niet wilt, maar je moet evenmin andere mensen proberen belachelijk maken die daar wél fier op zijn.Jouw beste vriendjes moslims en andere buitenlanders zijn merendels ook wel fier op hun afkomst en zoiets vind jij waarschijnlijk normaal.Als het een belg betreft, dan word dat een hansworst of een racist of beide voor u.Waar van komt dat eigenlijk, deze verdachte zelfhaat, deze abnormale afkeer van uw eigen soortgenoten, Ge zijt trouwens geen alleenstaand geval, er surfen hier nog zo een paar rare gasten over het forum...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |