![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lezen en begrijpen, een hemelsbreed verschil
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() Bent u aangesteld als de nieuwe forumnar of zo? Ik heb van u anders nog geen enkel zinnig argument gekregen. Ik kan dus wel concluderen dat ik de grondwet heb gelezen én begrijp. Van u daarentegen heb ik nog niks gezien dat ook maar wijst op het feit dat u zelfs nog maar van iemand gehoord hebt wat er in staat.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 februari 2006 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pelgrims ideeën staan meestal haaks op de mijne.
Economisch gezien is hij nogal links. Bestuurlijk is hij een flamingant (horresco referrens) MAar wat betreft de Europese grondwet ben ik het voor 100% met hem eens. We lazen een groot deel ervan en becommentariëerden het op een nu jammerlijk gesloten forum. De Europese Grondwet is een ondemocratisch gedrocht. Dat was weldegelijk de conclusie.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is het maximum dat er voor de gewone burger in de eu-grondwet zit:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en toen was het stil bij special agent 007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft niets met Bond, James Bond te maken. Stil is het als het Vlaams Belang moet opsommen wat ze reeds gerealiseerd hebben voor Vlaanderen. Stil, overdovend stil. Er is eenvoudigweg niets op te sommen. In plaats van Vlaanderen vooruit te helpen, maken ze dat de echte Vlamingen zich moeten schamen voor de leeuwenvlag. Met de leeuwenvlag wordt je automatisch geassosieerd met het Blok..... euh ech het Belang.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel mij wat, ik ben een linkiewinkie en ik moet ook geregeld de aanwezigheid van die vlaamse leeuw in mijn woonkamer verantwoorden. Ik ben ook geen VB fan.
Dat neemt echter niet weg dat N-VA een grondwet heeft goedgekeurd die allesbehalve vlaanderen-vriendelijk is en bijzonder neoliberaal is. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 21 februari 2006 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht het al.
Die dubbele zero is de clue, niet? ![]() Citaat:
Des te langer blijft België bestaan. Citaat:
Kruip maar beschaamd weg met dat onteerde beschamende symbool. Verzin liever een nieuwe vlag voor de Vlaamse regio. Iets met tekst. Hiphiphoera voor de N-Va Hiphiphoezee voor de CD&V
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De Danske Folkeparti heeft de Deense vlag ook niet tot schande gemaakt, hoewel zij op een aantal vlakken vergelijkbaar is met het Vlaams Belang. Voor de Lega Nord geldt hetzelfde. Net als de SNP uit Schotland, de FPÖ in Oostenrijk (hoewel liberaal en niet echt nationalistisch). De New-Zealand First Party maakt Nieuw-Zeeland ook niet tot schande. Hetzelfde geldt voor Sinn Feinn in Ierland... Zo kunnen we nog uren doorgaan. De Britse Conservatieven hebben inmiddels de imperialistische gedachte van de EVP in het Europees Parlement wel begrepen. Zij stapt (als ik Paul Beliën) mag geloven in een nieuwe fractie van rechts-conservatieve partijen. De Europese grondwet zou in een echte democratie géén plaats hebben gehad, want ze wordt alleen door een bepaalde elite gedragen. Niet door het volk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() In wallonie is iedereen die vlaamse eise heeft een extremist ... maar dat ontgaat guido blijkbaar. En ja ook iedereen die niet links is is in brussel een nazi; Zo titelde la derniere heure na de moord op fortuyn neo Nazi tué..
Maar ja blijkbaar stapt guido liver mee in het verhaal van het demoniseren van het gros van de vlaams-nationalisten en zichzelf benoemen tot enige democratische vlaams-nationalistische partij. dat democratische verdient men dan in PC kringen door elke keer opnieuw plat opd e buik te gaan en door lijstverbidning met BUb ipv het Vb te doe en door pootjes te geven aan de koning. En het erge is dat geen enkel journalist dat tsjeefs karte moeilijke vragen durft stelleN. Waarom bvb de n-va haar eigen voorstellen steeds opnieuw intrekt? Waarom ze een zwijgakkoord sluiten? Waarom ze hun eigen afdelingen schorsen die met het VB praten terwijl ze zogezegd tegen het cordon zijn? Waarom ze meteen met de sossen regeren terwijl een stem voor hen een stem voor een regering zonder sossen was... maar neen Leterme en co interviewt men liever over het feit waarom hij zo graag geiten melkt en z'n liefde voor de koers ( want dat staat goed bij de vlaming). maar kritische vragen oh maar. neen leiver een leterme met drinkbus op de cover dan één kritische vraag. En waarom? Simple de PC en belgische kaste ziet in leterme het laaste bastion etgen het separatistische VB. leterme is de laatste reddingsboei van de PC'ten. End daarom mag imam leterme geen kritische vragen krijgen . Nu ja het is slechts uitsstel want na 2007 kan men zih niet meer verbergen achter paars... want dan maakt de cdenv er ook deel van uit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het VB heeft het er vooral voor gezorgd dat het woord seperatisme van een taboe een voor steeds meer mensen aanvaardbaar alternatief aan het worden is...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Het Vb heeft ervoor gezorgd dat de verschillende regeringen stillekes en zonder veel lawaai erover te maken verschillende punten ... zelfs van het 70 puntenplan in de praktijk werden gebracht... al ontkent men dan natuurlijk dat dat zo is he..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat u de meester van het sarcasme bent (ik zie geen smiley achter uw zin). Want het VB heeft ervoor gezorgd dat het algemeen aanvaarde idee (een kleine minderheid ging ermee akkoord, maar het was een respectabel idee) naar een "daad van racisme, xenofobie, of zelfs nazisme" is geconcipieerd. Geen betere propagandamolen voor het belgiscisme, dan het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel VB als N-Va zitten in de Belgische tang, en wat het mooiste is: ze nijpen zelf elk aan een kant. En ze vallen liever dood dan hun greep op mekaar te lossen. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 februari 2006 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat op hun beurt Vlaamsgezinden nu allemaal als keiharde racisten worden aanzien en daarmee moeilijker hun visie kunnen overbrengen. Want maak u geen illusies: de racisme-hetze is niet beperkt tot VB'ers en zelfs niet tot N-VA'ers, zeker niet! N-VA'ers moeten tussen haakjes daarom ook de trouwsten zijn om de continue aanvallen te weerstaan van links én rechts, van Vlaamse én Waals, van water én vuur. Maar we zijn dat nu als enigste al vrij gewend. Wij worden immers zowel uitgescholden voor verraders en hielelikkers als voor racisten en nazis. Wees blij, jullie VB'ers, dat jullie gekozen hebben voor het gemak... Liever klein dan onrein!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 28 februari 2006 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U gaat de N-VA nu toch niet associëren met het Vlaams Belang, hoop ik...
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |