Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zouden jullie stelen om rond te kunnen komen
Ja 28 80,00%
nee 7 20,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2006, 12:42   #81
Federator
Provinciaal Statenlid

Federator's schermafbeelding

Standaard

Die "arme man" woont op een ruim appartement in Anderlecht, heeft een grote TV staan met DVD speler. Niet meteen wat ik aanzie als een situatie van iemand die niet rondkomt.
Federator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 13:35   #82
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Federator Bekijk bericht
Die "arme man" woont op een ruim appartement in Anderlecht, heeft een grote TV staan met DVD speler. Niet meteen wat ik aanzie als een situatie van iemand die niet rondkomt.
Dat zijn volgens sommigen basisrechten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 13:59   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat de man zo weinig pensioen trekt wil zeggen dat hij in zijn leven niet al te veel gewerkt heeft, dus medelijden moet men er dan niet mee hebben.
Wie als alleenstaande zijn aantal jaren heeft gewerkt trekt toch minstens ongeveer 900-1000 euro.
Tijden veranderen hoor. Die mensen komen van na of voor de wereld oorlog dus gans dat systeem zat nog anders in elkander.
Zijn ongeluk is om lang genoeg te leven om vast te stellen dat er niks meer overschiet.
Voor ons gaat dat niet anders zijn!
Oud 29 januari 2006, 14:00   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat zijn volgens sommigen basisrechten...
Is zo ook!
Oud 29 januari 2006, 14:45   #85
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tijden veranderen hoor. Die mensen komen van na of voor de wereld oorlog dus gans dat systeem zat nog anders in elkander.
Zijn ongeluk is om lang genoeg te leven om vast te stellen dat er niks meer overschiet.
Voor ons gaat dat niet anders zijn!
Als gewiekste zakenman zult U wel aan pensioensparen doen?
Oud 29 januari 2006, 21:07   #86
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

er zijn al mensen genoeg die feitelijk verplicht zijn om te stelen om rond te komen

met kapitalisten is het nog erger gesteld: zij stelen om hun rijkdom te vergroten, en meestal van de armen dan nog

we geven de armen dus de raad om te stelen van de rijken en niet van andere armen
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:09   #87
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
je weet blijkbaar goed wat je moet schrijven om nadien geciteerd te worden he Chipie.
Maar soit, het gaat hem natuurlijk om het voedsel dat wordt weggegooid en met javel onbruikbaar gemaakt wordt had ik begrepen. Los van "schuld", "geen schuld" toch wel een moeilijk gegeven als er mensen zijn die geen eten hebben.
Dat het personeel "pikt" zal wel vermoed ik, immers het spreekwoord zegt "de gelegenheid maakt de dief", waarmee ik niet beweer het goed te spreken, maar toch niet veralgemenen he, de ene is de andere niet.
personeel pikt, personeel pikt...dat zou wel kunnen.Maar je moet toch weten dat personeel dat betrapt word op pikken, al was het gewoon rekuperatie van produkten die sowieso in de vuilbak gaan, op staande voet ontslagen worden, en voor zware fout dan nog: diefstal.Neem maar aan van mij, dat de meeste liever niet hun job riskeren.Zeker vandaag de dag niet.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:12   #88

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
personeel pikt, personeel pikt...dat zou wel kunnen.Maar je moet toch weten dat personeel dat betrapt word op pikken, al was het gewoon rekuperatie van produkten die sowieso in de vuilbak gaan, op staande voet ontslagen worden, en voor zware fout dan nog: diefstal.Neem maar aan van mij, dat de meeste liever niet hun job riskeren.Zeker vandaag de dag niet.
Daarom zij ik ook om niet te veralgemenen he. Ik veronderstel dat de meesten wel eerlijk zijn op dit gebied.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:14   #89
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat de man zo weinig pensioen trekt wil zeggen dat hij in zijn leven niet al te veel gewerkt heeft, dus medelijden moet men er dan niet mee hebben.
Wie als alleenstaande zijn aantal jaren heeft gewerkt trekt toch minstens ongeveer 900-1000 euro.
laaggeschoolde arbeiders die 50 of 60 jaar geleden op hun 14de beginnen werken zijn trekken niet meer dan 600 euros.Na een heel leven lang werken.Gegaranteerd.
Oud 29 januari 2006, 23:16   #90
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laaggeschoolde arbeiders die 50 of 60 jaar geleden op hun 14de beginnen werken zijn trekken niet meer dan 600 euros.Na een heel leven lang werken.Gegaranteerd.
idd en dan verwacht de generatie die zich op die manier in de zak liet zetten ook nog dat deze generatie even achterlijk en debiel gaat zijn - als een stelletje van alle assertiviteit verstoken gefokte slaven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 januari 2006 om 23:17.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:21   #91
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Federator Bekijk bericht
het bezitten van een dvd-speler zou ik nu niet als een teken van rijkdom beschouwen.Ge kunt er voor 50 euros kopen tegenwoordig.Een tv voor 100, en een groot appartement... ouwe huizen zijn steeds groot gebouwd.Vroeger jaren werden die gebouwd voor de gegoede burgers, vandaag wonen daar de armen.Is Anderlecht een rijkeluisbuurt mischien?Ik wil die man niet persé verdedigen, maar ge moet niet gelijk wat zeggen...
Oud 29 januari 2006, 23:53   #92
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron(nen)?
Oud 30 januari 2006, 00:10   #93
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Bron(nen)?
ik ken zo een paar mensen.Eén was er metser.Kromgewerkt, een ruggegraat die naar de klooten is van met zakken ciment rond te sleuren, mag niets meer opheffen, een andere heeft heel z'n leven op het platteland gewerkt als boerenknecht, vol rhumatisme van steeds in de buitenlucht te staan.Beide begonnen op hun 14de ...600 euro en een klets/per maand...
Oud 30 januari 2006, 00:28   #94
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ken zo een paar mensen.Eén was er metser.Kromgewerkt, een ruggegraat die naar de klooten is van met zakken ciment rond te sleuren, mag niets meer opheffen, een andere heeft heel z'n leven op het platteland gewerkt als boerenknecht, vol rhumatisme van steeds in de buitenlucht te staan.Beide begonnen op hun 14de ...600 euro en een klets/per maand...

Proletariaat wordt altijd en overal misbruikt.
Ik hoop dat ze slim genoeg waren om wat geld apart te leggen voor hun oude dag.

Maja, hoe dom moet ge zijn om uw gezondheid omzeep te helpen om aan geld te komen..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 01:05   #95
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht

Maja, hoe dom moet ge zijn om uw gezondheid omzeep te helpen om aan geld te komen..
Die zijn niet dommer als gelijk welke doorsnee-mens hoor, die twee waar ik het over had.Gewoon afkomstig uit een arbeidersmilieu waar men niet genoeg geld had om aan de kinderen studies te betalen.Vandaag ligt dat mischien anders, maar in die tijd...tegenwoordig zijn er andere problemen.En als die wat geld opzij hebben zal het wel niet veel zijn.En natuurlijk, er zijn er ook wel meer dan 2 in België, en nog veel meer in Europa...in veel europese landen krijgen ze zelfs nog minder.
Oud 30 januari 2006, 11:36   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stel dat ze de helft van hun inkomen destijds opzij hadden gelegd. Wat zou dat vandaag de dag zijn?
Niet veel dus...en zeker al niet genoeg om van te leven.
Stel dat jij nu de helft opzij legt, wat gaat dat nog opbrengen binnen een jaar of 40?
Ook niet veel...dus!
Tegen die tijd kost een brood misschien een miljoen € of zo?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2006 om 11:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 11:44   #97
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat ze de helft van hun inkomen destijds opzij hadden gelegd. Wat zou dat vandaag de dag zijn?
Niet veel dus...en zeker al niet genoeg om van te leven.
Stel dat jij nu de helft opzij legt, wat gaat dat nog opbrengen binnen een jaar of 40?
Ook niet veel...dus!
Tegen die tijd kost een brood misschien een miljoen € of zo?
Ik verdien niet zoveel om de helft van mijn geld te kunnen sparen maar als ik slechts 250 euro per maand opzij leg dan heb ik na 20 jaar toch al iets!

Inflatie bedraagt 2-3%, daarom moet men verder zoeken dan de gewone klassieke spaarboekje, de beurs is een antwoord. Ook kan men goud kopen of nog beter = vastgoed.

Natuurlijk kunnen gewone werknemers die 1100-1250 euro netto per maand verdienen niet veel sparen. Maja, dan moeten ze misschien nog 's weekends gaan werken.

probleem is dat veel van die gevallen de samenleving van hun miserie beschuldigen ipv de oorzaken bij zichzelf te zoeken
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 11:52   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd en dan verwacht de generatie die zich op die manier in de zak liet zetten ook nog dat deze generatie even achterlijk en debiel gaat zijn - als een stelletje van alle assertiviteit verstoken gefokte slaven
En brengt dat wat op.... die assertiviteit ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 11:55   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rijke mensen..8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 12:17   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verdien niet zoveel om de helft van mijn geld te kunnen sparen maar als ik slechts 250 euro per maand opzij leg dan heb ik na 20 jaar toch al iets!

Inflatie bedraagt 2-3%, daarom moet men verder zoeken dan de gewone klassieke spaarboekje, de beurs is een antwoord. Ook kan men goud kopen of nog beter = vastgoed.

Natuurlijk kunnen gewone werknemers die 1100-1250 euro netto per maand verdienen niet veel sparen. Maja, dan moeten ze misschien nog 's weekends gaan werken.

probleem is dat veel van die gevallen de samenleving van hun miserie beschuldigen ipv de oorzaken bij zichzelf te zoeken
De beurs is gokken feitelijk. Dat kan alle richtingen uitgaan van goed naar heel slecht tot zeer goed tot nul operatie.
Goud of andere zaken kopen is ook speculeren, gokken dus.
Je zou ook kunnen zeggen we gaan naar las vegas met ons spaarcentjes en met wat geluk verdubbel je ze daar ook. Of ben je ze kwijt.
au fond, niet veel verschil.
De inflatie is 2 �* 3 % maar hoeveel is de devaluatie? 6 of 7 % ? Precies weet ik het ook niet maar het komt er neer hoe langer je ze opzij legt hoe minder je er mee kan doen.
Vastgoed kopen is mogelijks het enige dat rest dat solvabel is. Maar hoe lang nog?
In londen zegt men nu dat dit het moment om te verkopen want dat binnen 2 jaar er al een gans pak minder zal betaald worden voor hetzelfde.
Enfin makelaars zeggen dat toch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be