![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zouden jullie stelen om rond te kunnen komen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 80,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,00% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die "arme man" woont op een ruim appartement in Anderlecht, heeft een grote TV staan met DVD speler. Niet meteen wat ik aanzie als een situatie van iemand die niet rondkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn ongeluk is om lang genoeg te leven om vast te stellen dat er niks meer overschiet. Voor ons gaat dat niet anders zijn!
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() er zijn al mensen genoeg die feitelijk verplicht zijn om te stelen om rond te komen
met kapitalisten is het nog erger gesteld: zij stelen om hun rijkdom te vergroten, en meestal van de armen dan nog we geven de armen dus de raad om te stelen van de rijken en niet van andere armen |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() laaggeschoolde arbeiders die 50 of 60 jaar geleden op hun 14de beginnen werken zijn trekken niet meer dan 600 euros.Na een heel leven lang werken.Gegaranteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 januari 2006 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() het bezitten van een dvd-speler zou ik nu niet als een teken van rijkdom beschouwen.Ge kunt er voor 50 euros kopen tegenwoordig.Een tv voor 100, en een groot appartement... ouwe huizen zijn steeds groot gebouwd.Vroeger jaren werden die gebouwd voor de gegoede burgers, vandaag wonen daar de armen.Is Anderlecht een rijkeluisbuurt mischien?Ik wil die man niet persé verdedigen, maar ge moet niet gelijk wat zeggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() ik ken zo een paar mensen.Eén was er metser.Kromgewerkt, een ruggegraat die naar de klooten is van met zakken ciment rond te sleuren, mag niets meer opheffen, een andere heeft heel z'n leven op het platteland gewerkt als boerenknecht, vol rhumatisme van steeds in de buitenlucht te staan.Beide begonnen op hun 14de ...600 euro en een klets/per maand...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Proletariaat wordt altijd en overal misbruikt. Ik hoop dat ze slim genoeg waren om wat geld apart te leggen voor hun oude dag. Maja, hoe dom moet ge zijn om uw gezondheid omzeep te helpen om aan geld te komen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Die zijn niet dommer als gelijk welke doorsnee-mens hoor, die twee waar ik het over had.Gewoon afkomstig uit een arbeidersmilieu waar men niet genoeg geld had om aan de kinderen studies te betalen.Vandaag ligt dat mischien anders, maar in die tijd...tegenwoordig zijn er andere problemen.En als die wat geld opzij hebben zal het wel niet veel zijn.En natuurlijk, er zijn er ook wel meer dan 2 in België, en nog veel meer in Europa...in veel europese landen krijgen ze zelfs nog minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet veel dus...en zeker al niet genoeg om van te leven. Stel dat jij nu de helft opzij legt, wat gaat dat nog opbrengen binnen een jaar of 40? Ook niet veel...dus! Tegen die tijd kost een brood misschien een miljoen € of zo?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2006 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inflatie bedraagt 2-3%, daarom moet men verder zoeken dan de gewone klassieke spaarboekje, de beurs is een antwoord. Ook kan men goud kopen of nog beter = vastgoed. Natuurlijk kunnen gewone werknemers die 1100-1250 euro netto per maand verdienen niet veel sparen. Maja, dan moeten ze misschien nog 's weekends gaan werken. probleem is dat veel van die gevallen de samenleving van hun miserie beschuldigen ipv de oorzaken bij zichzelf te zoeken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goud of andere zaken kopen is ook speculeren, gokken dus. Je zou ook kunnen zeggen we gaan naar las vegas met ons spaarcentjes en met wat geluk verdubbel je ze daar ook. Of ben je ze kwijt. au fond, niet veel verschil. De inflatie is 2 �* 3 % maar hoeveel is de devaluatie? 6 of 7 % ? Precies weet ik het ook niet maar het komt er neer hoe langer je ze opzij legt hoe minder je er mee kan doen. Vastgoed kopen is mogelijks het enige dat rest dat solvabel is. Maar hoe lang nog? In londen zegt men nu dat dit het moment om te verkopen want dat binnen 2 jaar er al een gans pak minder zal betaald worden voor hetzelfde. Enfin makelaars zeggen dat toch.
![]() |