Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2003, 11:40   #81
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Ah, en voila, dan wordt het afgebroken, want is het weer niet goed.
Hoe lang duurt het trouwens om te voet van Kiewit-Heide naar Hasselt-centrum te gaan?
Of van het station naar de Kinepolis? Is me een wandelingetje hoor...
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 11:44   #82
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Citaat:
Die aanmoedigingspremie's voor zonnepanelen enz zullen alleen ten goede komen van de betere klasse. Heb jij een idee wat dat kost?
Ja ik weet wat die dingen kosten vriend. Vergeet niet dat die dingen zich op ongeveer 7 jaar kunnen terugbetalen! Zonnepanelen zullen niet alle conventionele energiebronnen kunnen weglaten maar zetten ons wel aardig op weg inzake huidhoudelijk gebruik.
Wanneer ze in tussentijd al niet kapot zijn gegaan. Want deze brabche staat nog in zijn kinderschoenen. En er zullen heel veel tekorten aanzijn.
De andere kant van het verhaalte is, dat met het "zonnige" weer in België, het ook maar magertjes gesteld is.
Ikzelf heb een uurwerk op zonnebaterij, en wanneer het winter is is zijn licht ook uit.
Kan het in de kas leggen tot aan de zomer.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 11:56   #83
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Wanneer deze opslag goed is voor de "Kyotonorm" stel ik mij de vraag waarom terug geen autoloze zondagen.
Maar ik denk zo, wanneer de Automobilistenbond zijn leden moest oproepen om bij deze acsijnsverhoging een autoloze zondag in de maand te houden. En dit te doen zolang de acsijnzen niet verlaagt worden,dat de werkelijke reden vlug zal gegeven worden.
Deze acsijnsverhoging is een verkapte BELASTING, niets anders.
Zoals ook de Reflecterende nummerplaat een verkapte belasting was.
Deze regering heeft van al die platenverkoop de BTW in zijn zak gestoken, plus de belasting van de mensen die er wat aan verdient hebben.
Maar natuurlijk, wanneer men 1000 mensen 1 € doet betalen klinkt dat wreed.
Maar wanneer men 10.000 mensen 0.10 € laat betalen voelen ze dat toch niet. en het heeft hetzelfde resultaat.
En dat met die nummerborden, Degene die er geen hadden kregen dan een boete bovenop , DOEL: Kassa kassa.
En al het andere is boerenbedrog! En VOLKSVERLAKKERIJ!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 12:12   #84
Kempen
Gouverneur

Standaard

Ook waar ik woon in mijn mooi stil dorp is er na 8 uur geen openbaar vervoer meer.
De dichtsbijzijnde bushalte ligt dan ongeveer 4 km te voet verderop.

In de zomervakantie zijn er welgeteld 7 bussen per dag. Dat wil zeggen dat er regelmatig periodes zijn van 2 uren zonder bus.

Wat rest ons dan als alternatief om te gaan werken (+/- 25 km verder ?) De auto dus.
Ik zou inderdaad de fiets kunnen nemen. Maar als je weet dat ik dan de Turnhoutsebaan moet afrijden vlak naast het drukke verkeer op een petieterig strookje asfalt van +/- 30 cm dan liever niet. Ik leef nog te graag om mij te laten doodrijden.
En daarbij 25 km fietsen is toch al gauw meer dan 1 uur flink doorfietsen met mijn oude zware fiets. Ik zou gewoon lekkend van het zweet aankomen op mijn werk en dat kan ik mij niet echt permitteren.
Ook dat ik meer dan 1 uur vroeger moet opstaan en meer dan 1 uur later zou thuiskomen bevallen mij niet echt. O ja ik sta nu al alle dagen rond 6 uur op. Het is niet dat ik iets heb tegen vroeg opstaan. De ochtendstond heeft voor mij nog altdij goud in de mond en is schitterend.

Maar kom de moraal van het verhaal : zolang er geen degelijk openbaar vervoer is in heel het land is zulke accijnsverhoging gewoon een verkapte belastingsverhoging en zal de werkende mens het gelag betalen.

Gratis Steven, helemaal gratis.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 12:20   #85
Kempen
Gouverneur

Standaard

Trouwens hoeveel keer heeft Steve niet gezeg in de kiescampagne : 'we moete naar de mense luistere' en 'we moete bezig zijn met de probleme van de mense'.

Wat het eerste betreft heb ik van alle mensen die ik ken nooit iemand horen zeggen dat de accijnzen moeten verhoogd worden.
En wat het tweede betreft was een verhoging van accijnzen geen probleem van de mensen. Nu wel natuurlijk. Zo heeft die Steve dan toch weer gratis en voorniet gelijk zeker.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 15 juli 2003, 13:18   #86
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Maar kom de moraal van het verhaal : zolang er geen degelijk openbaar vervoer is in heel het land is zulke accijnsverhoging gewoon een verkapte belastingsverhoging en zal de werkende mens het gelag betalen.
Voila! kort en bondig gezegd!!!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 13:18   #87
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
IEDEREEN HEEFT HET RECHT OM MET EEN AUTO TE RIJDEN, OOK DE ARBEIDER, OOK DE GEPENSIONEERDE.
Iedereen heeft dat recht inderdaad. Ben jij soms van zin om iedereen een auto te geven?? Als je met een auto wil rijden moet je dat nu eenmaal kunnen betalen. Als dat duurder wordt en je kan het niet meer betalen zoek je een zuinigere wagen, bespaar je op "iets" anders of je zoekt een alternatief.
Zo is een motor bijvoorbeeld financieel veel interessanter voor woon werk verkeer en bovendien heb je minder last met files en parkeerproblemen. Je kan met je wagen, motor of fiets ook naar een opstapplaats van het openbaar vervoer rijden. Zo doe je minder kilometers en betaal je al bij al minder accijnzen. Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitrekenen.
Ik hoef niet teveel te rekenen, ik heb mijn wagen nodig want ik zie mezelf nog niet met het openbaar vervoer alle dagen 300 kg gereedschap en vaak meer dan 600 kg materiaal meenemen. Ik zit bijna dagelijks op een anderee plaats dus kan ik ook moeilijk ter plaatse laten leveren en mijn gereedschap laten staan. Van zodra echter dat ik een wagen niet echt meer nodig heb (pensioen of vaste werkplaats)gaat die de deur uit. Op jaarbasis kan ik dan genoeg taxis, openbaar vervoer en fiets gebruiken voor minder geld.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 13:24   #88
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
IEDEREEN HEEFT HET RECHT OM MET EEN AUTO TE RIJDEN, OOK DE ARBEIDER, OOK DE GEPENSIONEERDE.
Iedereen heeft dat recht inderdaad. Ben jij soms van zin om iedereen een auto te geven?? Als je met een auto wil rijden moet je dat nu eenmaal kunnen betalen. Als dat duurder wordt en je kan het niet meer betalen zoek je een zuinigere wagen, bespaar je op "iets" anders of je zoekt een alternatief.
Zo is een motor bijvoorbeeld financieel veel interessanter voor woon werk verkeer en bovendien heb je minder last met files en parkeerproblemen. Je kan met je wagen, motor of fiets ook naar een opstapplaats van het openbaar vervoer rijden. Zo doe je minder kilometers en betaal je al bij al minder accijnzen. Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitrekenen.
Ik hoef niet teveel te rekenen, ik heb mijn wagen nodig want ik zie mezelf nog niet met het openbaar vervoer alle dagen 300 kg gereedschap en vaak meer dan 600 kg materiaal meenemen. Ik zit bijna dagelijks op een anderee plaats dus kan ik ook moeilijk ter plaatse laten leveren en mijn gereedschap laten staan. Van zodra echter dat ik een wagen niet echt meer nodig heb (pensioen of vaste werkplaats)gaat die de deur uit. Op jaarbasis kan ik dan genoeg taxis, openbaar vervoer en fiets gebruiken voor minder geld.
en? Ben je nu voor accijnzenverhoging of niet?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 14:36   #89
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Hoewel veel mensen geen keuze hebben in het gebruik van een wagen, ik zie me al naar een klant rijden met de trein, kan ik nog ergens begrip tonen voor het duurder maken van gebruik en het goedkoper maken van bezit. Hoewel die afschaffing van die nummerplaattaks wel degelijk volksverlakkerij is. Het argument van Kyoto is dat eveneens, hou de kerncentrales om te beginnen open en we maken misschien een kans om de normen te halen.

Een arbitraire verhoging van huisbrandolie is echter van het goede teveel en is wraakroepend. Hier heeft de burger geen keuze in het gebruik. In de winter heb je verwarming nodig en een keuze voor een type verwarming maak je bij een goede installatie 1 keer in de 25-30 jaar. Je verandert dus niet zomaar van de ene dag op de andere van systeem, en dus staan 1,5 miljoen (?) mensen met hun rug tegen de muur, want ze hebben geen keuze. Laten we het dan even over de 'subsidies' hebben : Zonneboilers van een goede kwaliteit kan je vandaag al voor bijna 50% laten subsidiëren en dan nog heb je 15-20 jaar nodig voor je er 1 euro mee verdient, afhankelijk van interestvoet, brandstof- en elektriciteitsprijs. En dan gaat men nu nog extra subsidiëren, maar dan enkel voor 'bescheiden' inkomens en 'bescheiden' woningen? We weten allemaal dat zelfs een 'bescheiden' middenklasse gezin bestaand uit de klassieke tweeverdieners altijd uit de boot vallen bij die zogenaamde sociale maatregelen. Resultaat : Een platte discriminerende belastingsverhoging aan het begin van een legislatuur in de hoop dat de bevolking dit na 4 jaar vergeten zal zijn. IJdele hoop beste Guy, net zoals de ondernemers je non-beleid al 4 jaar kotsbeu waren, heb ik nu al mijn buik vol van deze paarse stoelendans.

Ik heb al heel wat regeringen zien komen en gaan, ik dacht dat enkel de oude CVP alles overhad voor de macht, maar wat jij presteert aan toegevingen aan je eigen achterban én aan onze Franstalige medeburgers om toch maar aan de macht te komen en te blijven, dat slaat werkelijk ALLES.

Bij het vergelijken met buurlanden tenslotte moeten sommigen hier toch even verder kijken dan hun toetsenbord. De globale belastingsdruk (incl. personenbelasting, BTW, sociale zekerheid, ...) ligt in al onze buurlanden stukken lager, dus je kan niet zomaar een brandstofprijs vergelijken. Na een verhoging (jawel!) tijdens de vorige legislatuur gaan we nu opnieuw een rondje verhogingen tegemoet. Al eens gehoord van het VERLAGEN van de UITGAVEN? Of kan dit niet nog steeds niet met rood erbij?

Andere prestaties van de nieuwe regering? Och er zijn er al zoveel : Imams in het parlement (ik wil hem nog het voordeel van de twijfel gunnen, maar het 'opvolgerssysteem' blijft een slinkse manier om op een ondemocratische manier mensen aan een zitje te helpen), TV vrienden/vedetten op ministerposten (Freya's e.a.), Copernicus afgeschaft en dus weer volop vriendjes op de ministeries (GOGO Elio), Onkelinckx op justitie (!!!!), zotten Bert weer op mijn scherm (het idee alleen al ), ...

Misschien moet ik maar eens mijn geëmigreerde voorvaderen gaan vervoegen, want wat hier kan in dit kikkerland begint echt wel de spuigaten uit te lopen!!!
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 15:52   #90
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:

Dus een arbeider met een netto loon van 1.000 € per maand, mag niet met een auto rijden, verdiend te weinig. Een gepensioneerde met 700 € zeker niet.
Willen Verafstoot en graatiis cafebaaske zo de files oplossen?
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 15:53   #91
Kempen
Gouverneur

Standaard

Een goed en erg juiste analyse SVen.

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 15 juli 2003, 16:56   #92
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
De regering Verafstoot II is nog geen 24 uur oud en de eerste belastingsverhoging is er al;
De accijnsen op brandstof gaan per jaar 2,5 eurocent omhoogper liter.

Deze regering gaat niets anders doen dan liegen en bedriegen.
Ah komaan, dat had je toch verwacht? Midden in een crisis belastingsverlaging? Ik vond het gewoon DOM van Verhofstadt om daar mee te gooien tijdens de verkiezingen. Maar blijkbaar pikken er een hele hoop mensen dat (ik als liberaal al zeker niet). Trek zelf uw conclusies...
Oud 15 juli 2003, 16:58   #93
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Zaag.
...zegt de linkse azijnpisser van dienst.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 17:28   #94
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
De regering Verafstoot II is nog geen 24 uur oud en de eerste belastingsverhoging is er al;

Ah komaan, dat had je toch verwacht? Midden in een crisis belastingsverlaging? Ik vond het gewoon DOM van Verhofstadt om daar mee te gooien tijdens de verkiezingen. Maar blijkbaar pikken er een hele hoop mensen dat (ik als liberaal al zeker niet). Trek zelf uw conclusies...

Mijn conclusies; deze regering moet zo snel mogelijk verdwijnen, voor ze nog meer schade aanbrengt.
Oud 15 juli 2003, 17:39   #95
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn conclusies; deze regering moet zo snel mogelijk verdwijnen, voor ze nog meer schade aanbrengt.
Voila, eindelijk nog eens iemand met een conclusie! En, hoe gaan we uw plan dan uitvoeren?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 17:46   #96
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voila, eindelijk nog eens iemand met een conclusie! En, hoe gaan we uw plan dan uitvoeren?
Het idee komt van Ambetanterik... het moet iets met een bom te maken hebben.
Oud 15 juli 2003, 17:49   #97
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

En wat van de vorige regering? En die daarvoor? enz.

Het is misschien gemakkelijker om zelf te verdwijnen, dat zal minder moeillijk zijn.
Oud 15 juli 2003, 18:00   #98
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Blok heeft in nog geen enkele regering gezeten. Hooguit de zweep gehanteerd.
En toch leven wij in een land waar het aangenaam vertoeven is.

Indien je écht niets goed vind, waar leef jij dan Ambetanterik?
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 18:34   #99
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat zal de zeer nabije toekomst moeten uitwijzen, maar deze strontregering moet weg binnen het jaar.
Oud 15 juli 2003, 19:00   #100
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Mieke,ik heb deze week ook iets vernomen over een bom,was dat niet een bom,onder het vorstendom(voorpost)
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be