![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan toon je nog eens dat je inziet dat de grootste macht tegen onze heersende klasse (de burgerij dus, waarvan een groot deel ondertussen meer dan €1.000.000 in zijn bezit heeft), die van de arbeidersklasse is (die via haar organisaties het land kan platleggen en tot nu toe geen rechtpersoonlijkheid heeft omdat de werkgevers goed beseffen dat ze niet zonder de werknemers kunnen en dus best niet té veel ineens tegen hun schenen schoppen). Nu nog een partij die wil opkomen voor deze klasse - liefst gekoppeld aan een internationale van andere zulke partijen en de machtigste klasse van de wereld zou de macht kunnen overnemen van dat zootje ongeregeld dat onze aardkloot naar de vaantjes aan het helpen is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om de overbevolking tegen te gaan, is het communisme alleszins veruit het beste systeem... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 28 januari 2006 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() het was blijkbaar maar een kleine opleving van inzichten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ga maw in rusland de stoere uithangen de plaats die ge hier inneemt kan voor serieuze asielzoekers gebruikt worden als ge morgen terug naar rusland moet dan gaan ze u daar niks doen dus ge zijt nen economische vluchteling ne vuile profiteur en die hier ook nog wat op het vb stemt oprotten dus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2006 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() en van u zouden ze beter biefstuk maken, als 't niet was dat het teveel naar varkensvlees zou smaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb vast werk en betaal belastingen. Ik heb nooit gedopt ![]() Dus eigenlijk eet je mee uit mijn boord. Vluchteling ? ik ben en was geen asielzoeker. ik ben op een andere manier hier gebleven = op een legale manier in tegenstelling tot diegene die naar hier komen en alles beginnen te eisen. Je noemt MIJ een vuile profiteur ? lol look who is talking, een jonge gezonde man die niet wenst te werken en hangt graag een loser uit. Op het VB stemmen doe ik NIET maar het is mijn RECHT om te stemmen op wie ik wil. Losers zoals gij gaan binnenkort op straat slapen king. wait and see. Laatst gewijzigd door Shizie : 29 januari 2006 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo doen ze het in Rusland
Twee zakenpartners in de kooi. Platon Lebedev (rechts) wordt in juli 2000 gearresteerd, Mikhail Khodorkovsky drie maanden later. De twee gevallen tyconen krijgen 9 jaar voor fraude en belastingontduiking. © BELGA/AFP Extra En verder Miljardair in geen tijd Opkomst en val van de Russische oligarchen Als u geluk hebt, berekent u uw bankreserve in tienduizenden euro's. Zij denken in miljarden euro's, en ze verwierven hun fabelachtig fortuin bovendien in enkele jaren. De Russische oligarchen, worden ze genoemd. Maar even snel als ze opklommen, volgde voor enkelen van hen de ondergang. Handige jongens Eind jaren tachtig. De perestroika van president Gorbatsjov slaat na zeventig jaar gaten in de communistische leer. Een groep jonge ondernemers verkent voorzichtig de kansen. Niet simpel in een maatschappij die elk succes in zaken meteen bestempelt als diefstal. Computerimporteur Artym Tarasov bijvoorbeeld betaalt trouw 3 procent van zijn inkomen aan de Communistische Partij, maar eindigt toch voor de rechter als bekendmaakt dat hij in 1989 een miljoen dollar heeft verdiend. Dan pakt ene Mikhail Khodorkovsky het handiger aan. Ook hij importeert computers, maar wel onder de dekmantel van Komsomol, de liga van jong-communisten waarvan hij voorzitter is. Het recht van de sterkste Veel pioniers mislukken, maar een kleine kern verdient in deze jaren het eerste grote geld. Ze investeren hun nieuwe fortuin begin jaren negentig in de bank- en verzekeringssector. Khodorkovsky bijvoorbeeld sticht de Menatep-bank, en dank zij goede politieke contacten krijgt hij een licentie om te werken met harde dollars en marken. Een gouden zaak, want de zakenwereld heeft dollars nodig om in het buitenland te kopen, en op dollars kunnen de kersverse bankiers een hoge intrest aanrekenen. Het is een wilde, chaotische tijd waarin het recht van de sterkste geldt. De hele jaren negentig lang sterven bankiers in de handen van huurmoordenaars. Een van de eerste slachtoffers is trouwens de advocaat van de Menatep-bank. In het hart van de macht Chaos is er ook volop in de Russische politiek. In 1991 proberen communisten van de harde lijn zelfs een coup. Het zijn de gloriedagen van ,,hervormer'' Boris Jeltsin, die buiten het parlement op een tank de show steelt. Khodorkovsky beseft dan al langer dat democratische hervormingen ook de vrije markt dienen, en hij is tijdens de coup dan ook een opgemerkte aanwezige in het parlement. Khodorkovsky is de eerste zakenman die doordringt tot het hart van de macht. Korte tijd zal hij zelfs in de regering zitten als vice-minister van olie en brandstof. Weg met de kroonjuwelen In 1995 is het tijd voor het grote werk. De Russische regering is platzak en begint aan de uitverkoop van de kroonjuwelen. De grote staatsbedrijven in de olie- en gassector, de grote mijnbedrijven worden voor een spotprijs te grabbel gegooid aan insiders met goede contacten. Bankier Vladimir Potanin vangt de grootste vis: Norils Nickel, de grootste producent van platina. Ook Khodorkovsky doet een fantastische zaak. Zijn bank Menatep gaat aan de haal met Ruslands tweede grootste oliebedrijf Yukos voor amper 300 miljoen dollar, weliswaar mét schuldenlast van 2 miljard dollar. Eind 2003 is Yukos al 27 miljard waard. Tegen 1997 staan vijf oligarchen op de Forbes-lijst van superrijken, in 2003 al zeventien. Hoogmoed voor de val Maar in die zes jaar is veel gebeurd. In 2000 zit in het Kremlin niet langer drankorgel Jeltsin, maar de strenge Vladimir Poetin. Opschudding wereldwijd als in juli Khodorkovsky's zakenpartner Platon Lebedev wordt gearresteerd, en nog meer als drie maanden later Khodorkovsky zelf in de cel belandt. Officiële aanklacht: fraude en belastingontduiking. In zijn kooi in de gerechtszaal horen de twee gevallen tyconen zich tot negen jaar veroordelen. De meest populaire theorie is dat Khodorkovsky zich niet heeft gehouden aan de afspraak met Poetin om zich niet met politiek te bemoeien en genoeg belastingen te betalen. Feit is dat Khodorkovsky verschillende politieke partijen financierde en het gerucht ging dat hij misschien zelf zijn kans wou wagen in een presidentsverkiezing. Heeft overmoed Khodorkovsky de das omgedaan? Of dacht hij dat Rusland werkelijk veranderd was, en dat wetten op papier belangrijker waren geworden dan ongeschreven wetten, relaties en gevoelens van wrok en wraak? Het onwaarschijnlijke van dit verhaal is dat een genadeloos man als Khodorkovsky nu zelf uitgroeit tot hét slachtoffer van een autoritair systeem. Wim DEPOORTERE28/01/2006 |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() karma, je hebt heel veel jaloersheid en verbitterheid in u...
het "ik ben een loser en daarom moet iedereen een loser zijn" gevoel zit diep in u ingeworteld spijtig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is hier maar ene loser momenteel en die is van Russische afkomst. Blaas nog een beetje tegen de wind om te tonen dat je sterker bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() corrupte staats belangen die internationaal werken achter de schermen man ni aan trekken typisch belgische doofpot operaties
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() de ganse thread zit vol jaloezie..
oh neen kijk es iemand heeft miljoen euro, terwijl losers like me die niet werken en lui zijn MAAR confortabel kunnen leven en een PC hebben met een internet aansluiting.. maar das toch niet eerlijk dat diegene die ons voeden ZOVEEL hebben en zo weinig aan ons geven ? voor mij staat de zogenaamde "vierdewereld syndicaat" voor een bende ondankbare, parasieterende en zielige failures in life Laatst gewijzigd door Shizie : 29 januari 2006 om 01:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Shizie, kijk eens, je landgenoten zijn allemaal rijk geworden, waarom heb jij de overheid niet afgeript? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Als alles oké is met de gezondheid, als je niamand omver heb gereden, als je Nederlands (of meerdere talen) kunt spreken, ... Dan mag een mens in principe niet arm zijn ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je die rijke joden vermoorden en de koek herverdelen? Of zeg je: t'is toch niet van mij, dat ze Rusland maar verkrachten, ik woon toch in België ![]() Laatst gewijzigd door JusticeLover : 29 januari 2006 om 02:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() de russen houden meer van vodka dan van hun land... (russen zijn patriotisch enkel in woorden maar niet in daden) spijtig maar waar... daarom hebben ze alles wat ze in de 20ste eeuw meegemaakt hebben dik verdiend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
helemaal mee akkoord. Ze zijn gewoon lui en/of dom. Maar zelfs de domste mensen kunnen werk vinden : aan de band bv. wat mij enorm stoort is hun "lack of respect" voor de samenleving en voor diegene die werken om hun dop te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |