Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2006, 12:57   #81
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

de koning moet zijn stomme franskilionne kop dicht houden
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 12:58   #82
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Hans,

btw nu we je hier weer tekeer zien gaan in dit topic:

Hoe staat het met de rechtzaken die de bub ging aanspannen? tegen de Vrt, tegen de NVA, tegen ....???
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:07   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Mijnheer Broes,boedelscheiding....elke scheiding kost geld zoals onze Vorst dit terecht verwoorde.
U mag niet vergeten dat de vlaamse economie het niet zo goed doet op enkele bedrijven na,de waalse bedrijfswereld daartegen is echter aan een opmerkelijke inhaalbeweging bezig.Deze jo-jo beweging kenmerkt al decenia lang onze verhouding met de walen en vergeet niet dat de grootste kapitalen zich nog steeds in waalse handen bevinden.
Als u merkt dat vlaamse bedrijven met buitenlands aanzien zoals beallieu en picanol om nog maar te zwijgen over L&H in een recent verleden het klaarkregen de uitstraling van Vlaanderens topbedrijven te karikaturiseren tot sjoemelaars van het hoogste niveau , dan moet U toch toegeven dat ook hier de KMO's de enige verdienstelijke bijdrage leverden, dus niet veel verschil met onze waalse vrienden.
Tenslotte wil ik hier toch ook vermelden dat de Volksunie al zijn vroegere kopstukken kon plaatsen in alle mogelijke vlaamse beleidspartijen al of niet
als minister zonder ook maar één bijdrage te leveren die een Belgisch economisch eenheidsbeleid kon stimuleren,wie is dan van slechte wil!
Dat een Geert Bourgeois zich laat intimideren door persgroepen zoals roularta en de groep Van Thillo om dan te fulmineren naar de raad van bestuur van de VRT bewijst nog maar eens hoe verziekt Vlaanderen zelf is.
Een vorst mag in een democratisch land geen politieke uitspraken doen. Wat die man zegt is even (on-)belangrijk als wat jij of ik zeggen.
Het Manifest van 'in de Warande' werd gevolgd door peilingen in DS en de Stemmenkampioen met telkens overduidelijke democratische meerderheid voor splitsing. Dat is dus wel belangrijk.
Moest het in Wallonië beter gaan zou iedereen dat toejuichen. Helaas blijkt het tegendeel, zoals aangetoond in dat Manifest, wat ook bevestigd werd door Destexhse. Het wordt ook bevestigd door de gigantische transfers steeds nog verder stijgen.
Volksuniekopstukken zijn nu aktief in vele partijen vooral in de VLD. Ze zetten er hun carrière verder waarbij elke 'smet' uit hun vorig leven angstvallig vermeden wordt. Tijdens BHV hielden ze allemaal hun mond. Eigen Carrière Eerst!
Alle corruptie moet bestreden worden zeker ook bij ons. En uiteraard zijn KMO's belangrijk. Alsof iemand dat zou bestrijden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:07   #84
droon
Vreemdeling

Standaard

"wat dus betekent dat het flamingantisme weldegelijk leeft onder de kiezer."

ja, daar twijfel ik niet aan, maar het lijkt me kras te stellen dat élke vlaming flamingant is, terwijl elke vlaamse partij van betekenis dat wel is. of zich zo profileert door cartelvorming etc. idd uit schrik kiezers te verliezen, maar u weet ook dat er maar één partij is aan wie vlaamse partijen hun kiezers echt niet willen verliezen. maar door hun paniekvoetbal drijven ze ze wel al jaren in de armen van het VB. idioten.

stel dat , zeer optimistisch, 70 procent van de vlamingen flamingant is, dat betekent dat de 30% niet-flaminganten geen vertegenwoordeging kenne voor dat aspect van hun mening. daar kan het VB met hun "10000000000 kiezers worden genegeerd" retoriek een punt aan zuigen, integendeel, alle partijen laten zich gijzelen door het VB, dus die 1000000000000 kiezers krijgen niet wat ze willen, maar beletten ook dat ons land deftig geregeerd wordt. uiteindelijk krijgt niemand wat ze wilt. maar dat is nit perse de schuld van het VB, zijn zijn maar een symptoom van de ziekte, de remedie van moet van de traditionele partijen komen, maar als slechte heelmeesters werken ze nu al enkele decennia aan een 100000000 man sterke stinkende wonde.
droon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:13   #85
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armadel Bekijk bericht
Den Berre begint gaan te beseffen dat de bom onder zijn troon op springen staat. En door zulke uitspraken te doen, maakt hij het alleen maar erger.
Yep, een bom onder het vorstendom...

Daar waar ze het met damagecontrol nog hadden kunnen oplossen (Door wat toe geven aan Vlaamse eisen, (BHV, Brusselse ziekenhuizen, strenger beleid naar criminaliteit toe... ) Dwingen ze de kiezer naar het Belang, en als de boel onbestuurbaar wordt, tja, dan is het gedaan met het belziekske...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:14   #86
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Je zou als staatshoofd voor minder nerveus worden als je ziet wat voor een catastrofe het door de flaminganten en wallinganten gewild federalisme heeft aangericht ten koste van de Belgische bevolking. Politici moeten er zijn voor de burgers. Vandaag is het meestal omgekeerd.
Jij hebt toch een uitnodiging gehad voor den doop van lorre zijne kleinen hoop ik...

zoveel loyaliteit, dat moet beloond worden hé, is het nog niet Jonker of Burggraaf Hans1 ?
Oud 1 februari 2006, 13:15   #87
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderlinge toestemming? Uit welke opiniepeiling moet die dan wel blijken?
Misschien dezelfde als die waaruit blijkt dat 80% (of 95%, of 60%; of...)van de belgen unitaristen en/of unie-federalisten zijn?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:33   #88
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als het koningshuis valt, behoren hun bezittingen toe aan de rechtmatige eigenaars, en dat zijn alle Belgische belastingsbetalers en de Congolese overheid.

Als de monarchie valt, hoop ik dat de Coburgs zonder een penny het land worden uitgezet.

Onze democratie is al zo goed als nihil, en zij vergroten dat beeld enkel.

Ik ben tegen de doodstraf, maar hier gebruik ik toch figuurlijk: "Off with their heads!"

Maak u maar geen zorgen de sexencoburgs hebben het grootste deel van hun bijeengestolen kapitaal waar ze nog nooit een cent belastingen op betaald hebben, in het buitenland gestokeerd.

Als ge ze over de grens gooit zonde ne frank, zullen ze nie in Parijs onder een brug moeten gaan wonen.
Oud 1 februari 2006, 13:40   #89
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daar nu mee? Is België geen democratie met vrijheid van meningsuiting?

België is inderdaad geen democratie maar een particratie, met een dictator aan het hoofd. (die ze om het schoon te zeggen Vorst noemen... )

Er is ook geen vrijheid van meningsuiting meer, van zodra het over de Dictator of Dictatorsfamilie gaat, zijn al dan niet bewezen sexueele vunzigheden uit de jaren 70 en 80 of natuurlijk over migranten , of separatistische taal

Wordt er alles aan gedaan om dat te rediculiseren, verbieden of te negeren.
Oud 1 februari 2006, 13:44   #90
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droon Bekijk bericht
Ik vond hem wel ok, de koning.

De enige manier om de migrantenproblemen positief op te lossen is ze sociaal naar een hogere klasse te krijgen, door opleiding en jobs, daardoor gaat het morgen nog niet beter gaan natuurlijk, maar binnen een jaar of twintig wel. Iedereen die denkt het in minder tijd te te kunnen oplossen leeft in een frustrerende leugen.

En dat al die pippos wiens loon ik betaal zich blijven bezighouden met problemen die mijn leven op geen enkele manier verbeteren, namelijk al dat communautair gekibbel, daar krijg ik het ook van. natuurlijk zijn er praktische regelingen denkbaar op communautair niveau die wel iets zouden kunnen verbeteren, allerlei administratieve overlappingen wegwerken etc, misschien sommge zaken weer federaal maken, andere dan juist volledig spilitsen. maar iedereen heeft zijn vlaamse trots zo die in zijn anus geduwd dat er van rustige en redelijke oplossingen geen sprake meer is.

Effe hypotetisch:moest er iets zijn dat nu gesplitst is en dat eigenlijk, logischerwijs, veel beter zou functioneren als het weer federaal zou worden. om het even wat, maar het zou goedkoper, sneller zijn als het terug federaal zou worden. Ha, dan zou ik ze dat wel eens zien uitleggen op tv en dan in hun broek schijten omdat dat "weer stemmenwinst voor het vb betekent"

Zoals belgië vandaag is, (en daar zal de eerste paar jaren niets fundamenteels aan veranderen) moeten de gemeenschappen samenwerken om iets gedaan te krijgen, om hun werk te doen. water in de wijn, compomissen, elke persoon die al 50 jaar getrouwd is zal het je vertellen: je moet vooral goed tegen de kuren van de andere partij kunnen. maar mensen willen niet meer tolerant zijn, steeds meer scheidingen laten dat ook zien.

Toch is dat de enige manier om samen vooruit te komen. Nu lijkt wallonië een blok aan het been, maar als we dat kwijt zijn, komt er wel een ander blok. want onze egoistische instelling zullen we niet kwijt zijn samen met wallonië. Afin, vandaag hangt wallonië er nog aan, en ons land moet bestuurd worden, en daarom zitten de mannen in brussel daar, en alles wat ze doen is die samenwerking blokkeren en moeilijk te doen. Daarmee help je de maatschappij toch geen meter vooruit. Elk tekentje van redelijke samenwerking blokkeren en elke beslissing die beide helften uit elkaar drijft te steuen om het toch maar zo onvermijdelijk mogelijk te maken dat belgië ooit splitsen zal, alsof als vlaanderen onafhankelijk is alles wel als bij toverslag perfect zal zijn. Nu, ok, ik deel het nationalisme niet maar als ze verkozen zijn om daty te verkondigen, whatever. Het grooste probleem is dat er een heleboel ECHTE problemen zijn die blijven liggen tijdens dit gekibbel. politiek moet gewoon een denktank zijn die praktische problemen van de maatschappij aanpakt om iedereen in ons land zo gelukkig mogelijk te maken, verder niets.

afin, ik ben het dus grotendeels eens met de koning. het leek mij je reinste logica en ik neem aan dat wel meer vlamingen dit ook vinden, wel grappig dat geen enkele vlaamse partij nog durft om eens niet uitgesproken vlaams te zijn, ze zouden wel eens kiezers kunnen verliezen aan het blok.

Mijn eerste post op dit forum, vandaar dat ik mij niet kon inhouden toch wat algemener te gaan. ik neem aan dat geoefende strontkevers hier moeiteloos zinnetjes uit kunnen quoten om neer te sabelen. als het iets egoistisch is, beschouw mijn punt als bewezen.

Beste droon, u betaald vooral belasting om heel deze multiculturele droom bestuurd door een leger ambtenaren (vooral waalse) en nietsnutten van politiekers (ook vooral waalse, alhoewel laat ons nen helenboel Vlaamse nestbevuilers en colaborateurs ook niet vergeten) in leven te houden.

Schaf morgen heel dat circus af, en ge zult zien wat voortuitgang wil zeggen.
Oud 1 februari 2006, 14:04   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
1) De enige manier om de migrantenproblemen positief op te lossen is ze sociaal naar een hogere klasse te krijgen, door opleiding en jobs, ...
2) En dat al die pippos wiens loon ik betaal zich blijven bezighouden met problemen die mijn leven op geen enkele manier verbeteren, ...
Nu lijkt wallonië een blok aan het been, maar als we dat kwijt zijn, komt er wel een ander blok. want onze egoistische instelling zullen we niet kwijt zijn samen met wallonië. ......
3) wel grappig dat geen enkele vlaamse partij nog durft om eens niet uitgesproken vlaams te zijn...
4) Mijn eerste post op dit forum, vandaar dat ik mij niet kon inhouden toch wat algemener te gaan. ik neem aan dat geoefende strontkevers hier moeiteloos zinnetjes uit kunnen quoten om neer te sabelen. als het iets egoistisch is, beschouw mijn punt als bewezen.
1) Volledig akkoord, maar steeds meer nieuwkomers (tienduizenden per jaar) toelaten die ongeschoold zijn en onze taal niet kennen maakt dit onmogelijk. Wat stel je voor?
2) jij betaalt hun loon, maar jou leven verbetert er niet door.!!??
als het iets egoistisch is dan is je punt hier bewezen. Dat komt door jouw egoistische instelling !!
Je zult het zeker ook onaanvaardbaar vinden dat jij en ik en al die andere Vlamingen jaarlijks meer dan 10 miljard euro geven om daar vele lonen uit te betalen die ons leven op geen enkele manier verbeteren
3) Vlaamse partijen die Vlaams zijn (was het maar waar!) dat is natuurlijk al te gek.
In de wereld van droon moeten Vlaamse partijen wellicht Engels zijn, en Franse partijen Duits. Dan loopt alles zeker op wieltjes.
4) Gelukgewenst met je eerste bijdrage. Maar weet dat uitschelden nog niemand bekeerd heeft tot het Belgisch geloof.
En beschouw je punt als bewezen!
Oud 1 februari 2006, 14:49   #92
luc broes

Standaard

Ik heb met eel genoegen vastgesteld dat op TV Frank Vanhecke en Bart Dewever de wereldvreemde verklaring van Albert afkeurden.
Als ik me goed herinner zei Bart 'opwelke planeet leeft die man'
Leterme was al iets voorzichtiger en zei toch dat meer bevoegdheden voor Vlaanderen noodzakelijk zijn voor een goed bestuur.
VLD en SPA heb ik niet gehoord.
Spirit mocht toch ook een blijk van afkeuring uiten.

Albert keert zich dus heel duidelijk tegen de unanieme besluiten van het Vlaamse parlement! Kunnen de Vlaamse 'democratische' partijen dat zo maar laten voorbijgaan?

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 februari 2006 om 14:49.
Oud 1 februari 2006, 14:59   #93
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ze worden nerveus, ze worden nerveus
En de Niveanen niet? Nu grote broer Leterme openlijk verklaard heeft er géén probleem mee te hebben dat di Rupo premier wordt?

N-VA en PSIRIT zijn in hetzelfde bedje ziek als De Crem. Verhofstadt had gelijk toen hij zei dat De Crem van duivel in engel verandert de dag dat hij mee mag spelen. En dit telt voor bijna gans de CD & (vooral Vee) en heel wat Niveanen!

Niks van beginselvastheid terug te vinden bij die 2.
Niks politieke moed (er was er nochtans slechts 5 minuten van nodig).
En wie ging niet in de regering stappen zonder een BHV splitsing? Boer Cois, toch?

Het spreekt toch voor zich dat dit kort voor de verkiezingen tot vervelens toe zal herhaald worden. Met als resultaat: de afrekening op 8 oktober!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:09   #94
Linda
Banneling

Standaard

Ik denk dat de koning zijn tekst zelf heeft geschreven, en hij heeft dat goed gedaan.
Trouwens, aan zijn stem te horen, stond hij duidelijk achter wat hij zei. Ik ben het met hem eens.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:26   #95
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
de koning moet zijn stomme franskilionne kop dicht houden
Inderdaad, alleen het VB mag spreken, zeker?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 februari 2006 om 15:26.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:29   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond hem wel ok, de koning.

De enige manier om de migrantenproblemen positief op te lossen is ze sociaal naar een hogere klasse te krijgen, door opleiding en jobs, daardoor gaat het morgen nog niet beter gaan natuurlijk, maar binnen een jaar of twintig wel. Iedereen die denkt het in minder tijd te te kunnen oplossen leeft in een frustrerende leugen.

En dat al die pippos wiens loon ik betaal zich blijven bezighouden met problemen die mijn leven op geen enkele manier verbeteren, namelijk al dat communautair gekibbel, daar krijg ik het ook van. natuurlijk zijn er praktische regelingen denkbaar op communautair niveau die wel iets zouden kunnen verbeteren, allerlei administratieve overlappingen wegwerken etc, misschien sommge zaken weer federaal maken, andere dan juist volledig spilitsen. maar iedereen heeft zijn vlaamse trots zo die in zijn anus geduwd dat er van rustige en redelijke oplossingen geen sprake meer is.

Effe hypotetisch:moest er iets zijn dat nu gesplitst is en dat eigenlijk, logischerwijs, veel beter zou functioneren als het weer federaal zou worden. om het even wat, maar het zou goedkoper, sneller zijn als het terug federaal zou worden. Ha, dan zou ik ze dat wel eens zien uitleggen op tv en dan in hun broek schijten omdat dat "weer stemmenwinst voor het vb betekent"

Zoals belgië vandaag is, (en daar zal de eerste paar jaren niets fundamenteels aan veranderen) moeten de gemeenschappen samenwerken om iets gedaan te krijgen, om hun werk te doen. water in de wijn, compomissen, elke persoon die al 50 jaar getrouwd is zal het je vertellen: je moet vooral goed tegen de kuren van de andere partij kunnen. maar mensen willen niet meer tolerant zijn, steeds meer scheidingen laten dat ook zien.

Toch is dat de enige manier om samen vooruit te komen. Nu lijkt wallonië een blok aan het been, maar als we dat kwijt zijn, komt er wel een ander blok. want onze egoistische instelling zullen we niet kwijt zijn samen met wallonië. Afin, vandaag hangt wallonië er nog aan, en ons land moet bestuurd worden, en daarom zitten de mannen in brussel daar, en alles wat ze doen is die samenwerking blokkeren en moeilijk te doen. Daarmee help je de maatschappij toch geen meter vooruit. Elk tekentje van redelijke samenwerking blokkeren en elke beslissing die beide helften uit elkaar drijft te steuen om het toch maar zo onvermijdelijk mogelijk te maken dat belgië ooit splitsen zal, alsof als vlaanderen onafhankelijk is alles wel als bij toverslag perfect zal zijn. Nu, ok, ik deel het nationalisme niet maar als ze verkozen zijn om daty te verkondigen, whatever. Het grooste probleem is dat er een heleboel ECHTE problemen zijn die blijven liggen tijdens dit gekibbel. politiek moet gewoon een denktank zijn die praktische problemen van de maatschappij aanpakt om iedereen in ons land zo gelukkig mogelijk te maken, verder niets.

afin, ik ben het dus grotendeels eens met de koning. het leek mij je reinste logica en ik neem aan dat wel meer vlamingen dit ook vinden, wel grappig dat geen enkele vlaamse partij nog durft om eens niet uitgesproken vlaams te zijn, ze zouden wel eens kiezers kunnen verliezen aan het blok.

Mijn eerste post op dit forum, vandaar dat ik mij niet kon inhouden toch wat algemener te gaan. ik neem aan dat geoefende strontkevers hier moeiteloos zinnetjes uit kunnen quoten om neer te sabelen. als het iets egoistisch is, beschouw mijn punt als bewezen.
Uiteraard bestaat die partij wel: de Belgische Unie - Union belge. Alleen worden we vandaag nog de mond gesnoerd door de "openbare" omroepen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 februari 2006 om 15:29.
Oud 1 februari 2006, 15:31   #97
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel merkwaardig. De politici worden verkozen door de mensen. Blijkbaar kiezen de mensen dus - volgens u - uiteindelijk toch voor "flaminganten". En de invloed in de media? Commerciële media kijken wat goed ligt hun markt. Daar laten ze zich door leiden. Bijgevolg, moet "flamingantisme" goed liggen bij de mensen als zou het zo niet tot uiting komen in de media (althans, dat beweert u natuurlijk).

Ik zie echter maar weinig Vlaamsgezindheid bij de media... En ook niet echt bij de traditionele machtspartijen.
De mensen mogen het alternatief (de B.U.B.) niet kennen. Maar u kan dat blijkbaar niet vatten.
Oud 1 februari 2006, 15:33   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, alleen het VB mag spreken, zeker?
Als politieke partij is het Vlaams Belang, net als alle andere partijen, niet gebonden aan een bepaalde plicht tot onpartijdigheid. De koning wel.

Al zovele malen hebben jullie, bubbels (nu al flink uitgedund), beweerd dat de koning het beste staatshoofd is voor België omdat hij (a) neutraal is, (b) boven alle partijen staat en (c) geen deel uitmaakt van het (partij)politieke spel.

Uit zijn toespraak blijkt evenwel dat hij (a) niet neutraal is, (b) een bepaalde politieke optie afkeurt en een andere bijtreedt en (c) zich laat leiden door die elementen in bepaalde politieke partijen die verdere federalisering afkeuren.

Wat stellen we echter nu vast? Jullie juichen de koning toe als hij inrijdt op de drie van jullie grote bakens waarmee jullie vroeger het koningshuis verdedigden. Logisch denken is echt niet aan jullie besteed...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:34   #99
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is Hans I le Grand weer met het totaal onbestaande ""unie-federalisten"...

Ik merk trouwens dat u niet hoog oploopt met de grondwettelijke staatsinrichting. U suggereert immers dat de toespraak van de koning een goede invloed zal hebben op het proces dat jullie hebben aangespannen. Scheiding der machten? Zegt dat u iets, mijnheer de advocaat? Een rechter moet zich niet laten leiden door toespraken van wie dan ook. Hij oordeelt onafhankelijk, op basis van de wetteksten. Niet op basis van wat buiten de rechtszaal wordt gezegd. Mocht dit in België toch zo zijn, dan wordt duidelijk dat deze staat in deze, net als op vele andere vlakken, de basisbeginselen schendt.
U begrijpt er zoals gewoonlijk weer eens geen snars van. Ik heb helemaal niet gesteld dat de rechtbank zich moet laten beïnvloeden door wat de koning zegt, wel dat de rechters wel eens oog zouden kunnen slaan op de reactie van de openbare media. Denk er nog eens over na misschien.
Oud 1 februari 2006, 15:36   #100
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als politieke partij is het Vlaams Belang, net als alle andere partijen, niet gebonden aan een bepaalde plicht tot onpartijdigheid. De koning wel.

Al zovele malen hebben jullie, bubbels (nu al flink uitgedund), beweerd dat de koning het beste staatshoofd is voor België omdat hij (a) neutraal is, (b) boven alle partijen staat en (c) geen deel uitmaakt van het (partij)politieke spel.

Uit zijn toespraak blijkt evenwel dat hij (a) niet neutraal is, (b) een bepaalde politieke optie afkeurt en een andere bijtreedt en (c) zich laat leiden door die elementen in bepaalde politieke partijen die verdere federalisering afkeuren.

Wat stellen we echter nu vast? Jullie juichen de koning toe als hij inrijdt op de drie van jullie grote bakens waarmee jullie vroeger het koningshuis verdedigden. Logisch denken is echt niet aan jullie besteed...
In de eed van de koning staat dat hij 's lands integriteit en onafhankelijkheid dient te bewaren. Bovendien spreekt de grondwet helemaal niet over onpartijdigheid van de koning wel over ministeriële goedkeuring en dekking. In casu was die er ongetwijfeld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be