![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe moet het verder met het Koningshuis? | |||
Mag gewoon verder bestaan zoals vandaag |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,58% |
Mag blijven bestaan maar dan puur ceremonieel |
![]() ![]() ![]() |
10 | 15,15% |
Moet stapsgewijs worden afgeschaft |
![]() ![]() ![]() |
11 | 16,67% |
Moet meteen worden afgeschaft |
![]() ![]() ![]() |
37 | 56,06% |
Andere mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,03% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Indd!! Vroeger moest ik er nog mee lachen, maar dit kan toch niet echt zijn. Het moet gewoon een Vlaams-nationalist zijn die de Belgisch-gezinde beweging belachelijk wil maken, de uitspraken en gedachten zijn te gek voor woorden. Gewoon boykotten en negeren, deze forumzot. (Hoewel het soms indd moeilijk is je in te houden) Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 2 februari 2006 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Bewijs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe stelt u die media-aandacht voor. Verplichte items in het journaal? een extra programma voor de bub? Wat ik van de vrt gezien heb is alles behalve anti-belgicisme, vooral in het "feestjaar" . Meer zelfs, er werden programmas afgeschaft, of volledig verandert van concept, om vlaams-nationalisten te weren of om belgicisme te promoten. Groen, Nv-A, Spirit, Solide, Liberaal Appel, Vlott, ... krijgen ook niet die media-aandacht die de grote partijen krjgen, maar dat is meer dan normaal, of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Bla bla bla. U zever er maar wat op los.
Geef eens één VRT-programma waarin het unitarisme of zelfs maar het unie-federalisme werd verdedigd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() Zou dat niet kunnen zijn omdat niemand die goed bij zijn hoofd is het unitarisme au serieux neemt? Allé, wees nu eens eerlijk, hoe wilt u dat ooit aan de bevolking verkocht krijgen om van België terug een unitaire staat te maken? Een definitieve splitsing hoeft nu voor mij ook weer niet zo nodig, maar u kan toch niet in alle ernst menen dat u 25 jaar federalisering in één klap ongedaan wil maken?
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U wil er een eenheid creeren die er niet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan mij niet schelen hoe het met dit Muppet Show moet verdergaan. Dit Koningshuis betekent toch niets voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Dit moet toch pijn doen voor Hans1 en consoorten. Zij zitten tegen beter weten te raaskallen dat 80% van de belgen voor unitarisme is, de Flaminganten op sterven na dood zijn -toch hebben ze alles in handen: Het Groot VlaemSSch Nationalistisch Complot- en iedereen vindt volgens hen het koningshuis geweldig. De commentaren van de laatste dagen en de tussenstand van deze poll spreken hen geweldig tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wil niet lullig doen, maar "in de samenleving" is het Vlaams Belang toch ook de grootste partij ondertussen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komkom, stop die zever.
Volgens sommigen moet de koning een nog een paar taakjes uitvoeren zoals een informateur aanstellen, ik wil dat gerust doen. Verder zou hij wetten moeten "bekrachtigen"?? Waarom? als hij niet wil wordt hij eventjes voor zot verklaard en de dag nadien gaan we gewoon verder. Deze onnoemelijk zware taak van de koning mag gerust worden afgeschaft. Ten derde moet ie brugskes openen en schepen dopen en ochgut ja, laarzen aantrekken als het weer ergens is overstroomd omdat de financien om het te vermijden naar zijn dotaties en de rest van de werkloze familie gegaan zijn ... waarom kunnen Miss Belgium en Mister Belgium dat niet doen? Lijkt me veel leuker voor het oog. Bovendien mogen we niet uit het oog verliezen dat bij mij weten geen enkel Eurpees koningshuis uit zichzelf is opgestapt. Maar velen zijn Albert reeds voorgegaan; beter ware het die staten eens te bekijken en zien hoe we de pil voor bébert niet te zwaar maken; ze moeten voor mij nu ook niet bepaald gaan lopen, alhoewel hun kapitaal toch al netjes in het buitenland ligt gestockeerd. Dus veel verlies gaan we er niet aan hebben. En dan, de hamvraag: wat met hun kerstekind, hun "land", hun "poulain"? Bestaat dat nog zonder Bébert en zijn offspring? Volgens mij niet. Hij heeft dus het stomste gedaan wat hij kon doen (al of niet ingegeven door guy Kaninchen) : duidelijk maken dat "hij" (= bébert) la Belgique nodig heeft om te overleven, en dat die stomme sales flamands er maar voor moeten zorgen. En dan? wat krijgen die sales flamands in ruil? Niks, nada, noppes. dus??? laat bébert op pensioen gaan (heeft die gezegende leeftijd al lang bereikt), flup gaat solliciteren en krijgt drie weken voorrang, net zoals zijn broer en zus, vermits ze allemaal allochtoon zijn (lichte handicap niet te na gesproken). Et voil�* het probleem is opgelost! Spijtig voor Liesje... ik had het haar in feite gegund. Laatst gewijzigd door circe : 2 februari 2006 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ge zegt daar iets! Dat kind kan toch ook al flesjes kapotgooien tegen bootjes en lintjes doorknippen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() 25%? En hoe ligt die verhouding hier op het forum, denkt u?
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Hoe de verhoudingen op dit forum zijn weet ik niet. Niet van iedereen is bekend op welke partij hij heeft gestemd/nu zou stemmen. En bij peilingen hier geldt geen opkomstplicht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou wel eens willen weten hoe de kerk tegenover dit alles staat,als er één instantie zwijgt als een graf dan is het wel de kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Wat heeft de (katholieke) kerk ermee te maken dan? Ik denk dat de verontwaardiging groot zou zijn als de kerk zich ermee gaat bemoeien.
|
![]() |
![]() |