Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2006, 17:39   #81
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
@ debbie

Nog niet één behoorlijke tip gezien?
Er wordt hier inderdaad nogal wat afgezeverd.
Nu.....mochten de flikken hun bestand van gestolen fietsen eens toetsen aan hun stock......dan zou iedereen eindelijk zijn fiets terug kunnen krijgen. Helaas heeft een verkeerd geparkeerd voertuig blijkbaar voorrang.
Oud 7 februari 2006, 17:39   #82
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Wordt spermadonor, je hebt al snel een extraatje verdiend en onaangenaam is het ook niet.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 17:45   #83
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb een enorme hekel aan de consumentistische verdwazing en ik beleef er dan ook een diep innerlijk genoegen aan daar totaal afstand van te hebben kunnen nemen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 17:50   #84
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik heb een enorme hekel aan de consumentistische verdwazing en ik beleef er dan ook een diep innerlijk genoegen aan daar totaal afstand van te hebben kunnen nemen.
Zelfkennis is het begin der wijsheid.
Oud 7 februari 2006, 17:54   #85
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

geef geertje eens wat handige fiscale achterpoortjes.
die pakt daar graag mee uit bij z'n vrienden, reken maar.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 17:58   #86
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ambiorix beste vriend,

Wij bakken ons brood reeds 20 jaar meestal zelf (ca; 1 x per maand gun ik de bakker ook mijn klandizie), de laatste tijd besparen we nog meer door het brood voor de helft met zuurdesem te bakken en voor de andere helft met gist.
De gist is nl. ongeveer het duurste element in het recept. Het profijt is misschien relatief gering maar in percentage wel indrukwekkend ca. 60 %
goedkoper !
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 18:01   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Nu.....mochten de flikken hun bestand van gestolen fietsen eens toetsen aan hun stock......dan zou iedereen eindelijk zijn fiets terug kunnen krijgen. Helaas heeft een verkeerd geparkeerd voertuig blijkbaar voorrang.

Dat van die fiets had ik al terug verwijderd, maar ik ga me inderdaad een vervangfiets kopen (na aangifte van diefstal van mijn gestolen fiets) uit de voorraad van de politie, waar je prachtige exemplaren kan uitkiezen zo goed als gratis.
Oud 7 februari 2006, 18:05   #88
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ambiorix beste vriend,

Wij bakken ons brood reeds 20 jaar meestal zelf (ca; 1 x per maand gun ik de bakker ook mijn klandizie), de laatste tijd besparen we nog meer door het brood voor de helft met zuurdesem te bakken en voor de andere helft met gist.
De gist is nl. ongeveer het duurste element in het recept. Het profijt is misschien relatief gering maar in percentage wel indrukwekkend ca. 60 %
goedkoper !
En zuurdesem kan je zelf aanmaken, dat kost niets.

Het enige dat mij tegenhoudt om terug zelf te gaan bakken is, dat ik er niet in slaag als particulier de geschikte mengsels te vinden voor meergranenbrood en ik nu een bakker heb wiens brood me volledig voldoet aan smaak en kwaliteit.
Oud 7 februari 2006, 21:44   #89
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
geef geertje eens wat handige fiscale achterpoortjes.
die pakt daar graag mee uit bij z'n vrienden, reken maar.
Als werkende mens met een bediendecontract, betaal ik heel veel belastingen en kan ik niets in mindering brengen bij de belastingen. Ik ben er mij ten zeerste van bewust dat ik model sta voor de melkkoe van de maatschappij. Ik onderhoud de maatschappij en onderga dagelijks de schimpscheuten van de allerlei parasitaire onderkruipers die liever lui zijn dan moe, en ondertussen uiterst arrogant van de toren blazen en zichzelf tot een Ubermensch uitgeroepen hebben die op een veel hoger niveau staat dan de gewone werkende mens.

Amen.
Oud 7 februari 2006, 22:04   #90
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ocharme toch, gij zijt te beklagen.
stop de hulp voor hongerende kindjes afrika en open een noodhulpfonds voor de échte noodlijdenden: de belastingbetalende vlaamse middenklasse.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 22:07   #91
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ocharme toch, gij zijt te beklagen.
stop de hulp voor hongerende kindjes afrika en open een noodhulpfonds voor de échte noodlijdenden: de belastingbetalende vlaamse middenklasse.
Ik weet iets beters. Ik betaal nog wat meer belastingen en alles gaat naar de echte armen in Afrika en niet naar de rotverwende steuntrekkers in België. Dan zou mijn belastinggeld tenminste nuttig besteed zijn. Ik zou dan met plezier veel belastingen betalen.

Laatst gewijzigd door Geertje : 7 februari 2006 om 22:07.
Oud 8 februari 2006, 11:50   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik weet iets beters. Ik betaal nog wat meer belastingen en alles gaat naar de echte armen in Afrika en niet naar de rotverwende steuntrekkers in België. Dan zou mijn belastinggeld tenminste nuttig besteed zijn. Ik zou dan met plezier veel belastingen betalen.
Ge kunt met uw te betalen belasting geld nog altijd een goed doel steunen en aftrekken van uw te betalen belasting. Enfin voor 75% denk ik.
Hoop dat u er wat aan hebt?
Oud 8 februari 2006, 11:51   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het valt me anders in deze discussie toch op dat je weinig kunt besparen als je al niks hebt om uit te geven.
Wat trouwens volstrekt logisch is!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 15:28   #94
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet iets beters. Ik betaal nog wat meer belastingen en alles gaat naar de echte armen in Afrika en niet naar de [SIZE=4]rotverwende[/SIZE] steuntrekkers in België. Dan zou mijn belastinggeld tenminste nuttig besteed zijn. Ik zou dan met plezier veel belastingen betalen.
Natuurlijk ben ik rotverwend, maar niet om de redenen die jij hier opgeeft... Ik heb eens zes jaar geleefd met 5000bf per maand (na vaste kosten van huur en energieverbruik) en dan kwam ik nog drieduizend frank per maand tekort.

Nu leef ik zonder auto en zonder brommer, en sinds hij gestolen is, zonder fiets. Zonder wasmachine, zonder frigo, zonder tv, zonder gsm, zonder telefoon, zonder uitgang, zonder sociale contacten, zonder roken, zonder drinken, zonder drugs, zonder minnaressen, afijn zonder alles behalve de hoogstnoodzakelijke voeding, waarbij ik dan ook nog veganiër ben. Ik ben ook jarenlang niet in aanmerking gekomen of genomen voor een sociale woning toen dat hoogstnoodzakelijk was - waardoor ik op de koop toe een tijd dakloos werd, tot ik een huurwoning vond die bijna betaalbaar was voor een rotverwende uitkeringstrekker zoals ik en zoals vele anderen..
Als je de sociale positie van een land moet afwegen op hoe ze hun economisch zwakste onderklassen behandelen, dan mag ik terecht beweren dat ik inderdaad rotverwend ben door de o zo gulle en sociaalvoelende gemeenschap.
Gelukkig ben ik vrijwillig ascetisch uitgedraaid de laatste twintig jaar en ik kom dan ook heerlijk pervers aan mijn trekken bij al deze welkome tekorten, wat jammer genoeg bij vele steuntrekkers niet het geval mag zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2006 om 15:42.
Oud 8 februari 2006, 15:35   #95
eno2
Banneling

Standaard

De goede verstaander zal in het bovenstaande wel enkele nuttige tips vinden voor besparingen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2006 om 15:35.
Oud 8 februari 2006, 21:47   #96
Geertje

Standaard

Citaat:
Natuurlijk ben ik rotverwend, maar niet om de redenen die jij hier opgeeft... Ik heb eens zes jaar geleefd met 5000bf per maand (na vaste kosten van huur en energieverbruik) en dan kwam ik nog drieduizend frank per maand tekort.

Nu leef ik zonder auto en zonder brommer, en sinds hij gestolen is, zonder fiets. Zonder wasmachine, zonder frigo, zonder tv, zonder gsm, zonder telefoon, zonder uitgang, zonder sociale contacten, zonder roken, zonder drinken, zonder drugs, zonder minnaressen, afijn zonder alles behalve de hoogstnoodzakelijke voeding, waarbij ik dan ook nog veganiër ben. Ik ben ook jarenlang niet in aanmerking gekomen of genomen voor een sociale woning toen dat hoogstnoodzakelijk was - waardoor ik op de koop toe een tijd dakloos werd, tot ik een huurwoning vond die bijna betaalbaar was voor een rotverwende uitkeringstrekker zoals ik en zoals vele anderen..
Als je de sociale positie van een land moet afwegen op hoe ze hun economisch zwakste onderklassen behandelen, dan mag ik terecht beweren dat ik inderdaad rotverwend ben door de o zo gulle en sociaalvoelende gemeenschap.
Gelukkig ben ik vrijwillig ascetisch uitgedraaid de laatste twintig jaar en ik kom dan ook heerlijk pervers aan mijn trekken bij al deze welkome tekorten, wat jammer genoeg bij vele steuntrekkers niet het geval mag zijn.
Als je te weinig geld krijgt naar je goesting moet je maar gaan werken. Je wordt er wel moe van maar dan kan je echt spreken dat je niet meer rotverwend bent.
Oud 10 februari 2006, 16:14   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je te weinig geld krijgt naar je goesting moet je maar gaan werken. Je wordt er wel moe van maar dan kan je echt spreken dat je niet meer rotverwend bent.
Ik ben al een paar decennia gaan werken .
Maar de laatste zes jaar werken had ik daar geen spaargeld meer genoeg voor, om mezelf werkend in leven te houden, buster. Jij bent echt een keihard hardvochtig vicieus ongeneeslijk lijder aan [SIZE=3]egobesitas[/SIZE], niet?
Overigens kan ik nu, door niet meer te gaan werken, zelfs een beetje sparen.
(Dank zij bovenstaande tips).

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 februari 2006 om 16:15.
Oud 10 februari 2006, 16:26   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve op dezelfde manier persoonlijk alle zestig miljoen Europese werklozen met je goeie raad lastig te vallen, buster, dan krijgen ze misschien de indruk dat er in Europa toch één iemand is die de essentie van het werkloosheidsprobleem in zijn geheel begrepen heeft.
Oud 10 februari 2006, 16:50   #99
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:

Echt te bewonderen hoe jij er in slaagt om zo te leven. Ik weet van mezelf dat ik het niet zou volhouden op die manier. Scheelt natuurlijk ook dat ik kinderen heb die bepaalde kosten met zich mee brengen waar ik gewoon niet onderuit komt. Maar zelfs als ik alleen was, zou ik het denk ik niet volhouden op die manier. Misschien ben ik wel rotverwend, wie weet.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 18:05   #100
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Echt te bewonderen hoe jij er in slaagt om zo te leven. Ik weet van mezelf dat ik het niet zou volhouden op die manier. Scheelt natuurlijk ook dat ik kinderen heb die bepaalde kosten met zich mee brengen waar ik gewoon niet onderuit komt. Maar zelfs als ik alleen was, zou ik het denk ik niet volhouden op die manier. Misschien ben ik wel rotverwend, wie weet.
Misschien zou U werk gaan zoeken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be