Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 4 februari 2006, 01:31   #81
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat vind ik het hoofd in het zand steken. Als het vandaag niet over een cartoon is dan is het morgen over het tolereren van homo's of over het feit dat onze vrouwen geen kopdoeken dragen. Overmorgen is het omdat we niet Islamitisch zijn. Wordt een beetje wakker uit de droom...
Wacht ff. De clash over homo-acceptatie hebben we nu al met de Chr.-kutkerk. Die gaan we dus ook hebben met de Ism.-lulmoskee. [daar mogen geen kutten binnen].

Vrouwenrechten: -idem.
Geloof: ik ben niet-gelovig. Ik geloof niet een in hiernamaals, niet in een volgend leven, ik geloof zelfs niet in mijzelf als zelfstandig wezen. Ik bèn.

Volgende clash: ik heb een Pakistan-snor (Engelse volgens Engelsen en Spaanse volgens Spanjaarden) en ben niet gelovig: hoe k�*n dat? Dat mág niet.

Wie niet gewoon is te vechten voor zijn rechten, verdient ze [blijkbaar] ook niet. Dat is cru gezegd en ik wil maar zeggen, dat we al duizenden jaren bezig zijn met vrijheden verwerven. Niet een Islam kan mij stoppen, of ik moet tot de ongelukkigen behoren die wordt opgeblazen door een zero-maagden-terrorist..
Oud 4 februari 2006, 01:35   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Neen, maar je kan misschien wel twee keer nadenken voor je zoiets publiceert.
Ik blijf erbij: humor is geweldig, maar onder het motto van humor kan je alles gedaan krijgen/iedereen beledigen/mensen of groepen kwetsen, en dan gaat het te ver.
Vrijheid van meningsuiting is absoluut of ze is niet. Je kan vragen stellen bij het uitlachen door 90% van de wereldbol van 10%. Maar dan is het bendevorming en dat is strafbaar. In dit geval gaat het om een deense krant die wat cartoons afdrukte die redelijk actueel zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 01:37   #83
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies, en komt mij niet vertellen dat ge dat terug wilt.
Kán toch ook niet? [beleef ik toch]
Terug is een onzinnige optie, of we moeten een 2e middeleeuwen tegemoet gaan zien. [joepie, hel en verdoemenis!]
Als 'men' Europa Islamitisch wil krijgen, is dat
1. zonder mij
2. een proces van 300 jaar

Zonder die tijd is het niet mogelijk een gebied volledig te bezetten.
En dan n'go; zelfs het Chr.-doom is het niet gelukt om 'oude rituelen' uit te bannen. Veel Chr.-feestdagen zijn heidense feestdagen met een Chr.-sausje.

En Ism.-sausjes zijn bij deze even onwelkom geheten.
Oud 4 februari 2006, 01:39   #84
Mephisto
Minister

Standaard

Als ik mag kiezen tussen USA en Islam kies ik geen van beiden..
Mephisto is offline  
Oud 4 februari 2006, 01:56   #85
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we ons toch zo verongelijkt voelen door de Islam, want daar komt het toch op neer, waarom kunnen we dat gewoon niet tegen hun gaan vertellen?? Niemand hoeft zich daar zelfs voor te verplaatsen: we kunnen het gewoon zeggen tegen de imams hier bijvoorbeeld.
Maar ho neen, dat doen we niet, daar zijn we veel te bang voor... dan liever een slag onder de gordel geven.
Van dit soort mentaliteit walg ik.
Nu niet zeveren eh, je weet goed genoeg dat men dan direkt het etiketje 'racist' opgeplakt krijgt.
Oud 4 februari 2006, 03:26   #86
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
ik vraag me toch af wat er zou gebeuren moest zo een demonstratie door neonazi's georganiseerd worden met slogans a la "extreminate all immigrants" of "behead those who oppose us"..

Hoe durven ze toch zulke slogans hier in Europa te promoten..
De meest "verlichte" linksen zouden zeggen dat het over een "beperkte groep gefrustreerde islamieten gaat, die hun waarden en normen gerespecteerd zouden willen zien" ..

Ik heb daar bedenkingen bij..
Bedenkingen... Shizie, ik nodig je uit om wat stevige gasten uit Rusland naar hier te halen voor een klopvakantie. Dat soort zaken moet uit elkaar geklopt worden, maar wat ben je met een bevolking die door linkse esotherische figuurtjes op de radio en tv in slaap worden gewiegd ?

Haal de hamer boven en klop erop !

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 03:28   #87
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Als ik mag kiezen tussen USA en Islam kies ik geen van beiden..
Ik zal de US kiezen, maar die zitten met hetzelfde probleem... negerbenden dan. Elk van hun steden is al een krioelend nest van verkrachtingen door benden geworden. Tijd om die legers uit Afghanistan en Irak terug te trekken en in te zetten in de straten van onze grootsteden.

Hoe dom kunnen leiders zijn dat ze het principe van rotting van binnenin niet snappen ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 03:36   #88
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, ik dacht al dat dit ging opgevat worden als 'laten we het toedekken met de mantel der liefde anders vallen ze ons aan', angst als raadgever dus.
Dat was niet de bedoeling, zoals je misschien wel ziet uit de rest van mijn posts. De cartoonmaker/-publiceerder heeft ze serieus beledigd, hij wist dat hij hiermee een serieuze reactie ging ontlokken, als hij het niet wist weet hij nu dat hij in't vervolg beter een beetje opzoekt over een cultuur (zeker één waarmee we al overhoop liggen) alvorens dat hij ze bespot...
Mag een nuchtere toeschouwer als cartoonist niet wat tekenen als hij ziet dat mensen zich opblazen in metro's in London (de UK is de meest migrantvriendelijke natie), in Israel, in Mekka ook trouwens, in Saudi-Arabië als geheel ook, in Pakistan, in Irak, ... het lijstje gaat door. De onmenselijkheden van de sharia bespaar ik je even, maar de video's ervan kon je ook al op politics zien.

Als een nuchtere cartoonist dat ziet en zich even in een land waant waar je vrij je mening kan uiten, dan tekent hij een profeet wiens hoofd een bom is. Ik zou hetzelfde doen. Als dat niet kan en jij gaat het nog zitten goedpraten dan is morgen de sharia-dag en overmorgen begint de shariaweek hier. Met het aantal moslims hier moet absoluut mogelijk zijn om overmorgen hopen homo's vermoord te zien.

Droom gerust verder van je prachtige multiculturele samenleving. Ik bedank er alvast voor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 03:39   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
groentje weet blijkbaar niet dat binnen de islam de arabische cultuur dominant is en alle culturele verschillen wegvaagt.
Daarom ook dat iemand als Joske Vandenabeele die zich bekeert niet 'joske Vandenabeele' blijft maar zich sindsdien gaat outen als zijnde 'abduluham el halach'.

Tof he. We marcheren tegen honderd per uur voort in de richting van de cipiers van Mekka. Ik amuseer me jong...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 03:42   #90
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Proficiat, u geeft hier het perfecte pleidooi voor een terugkeerbeleid uit humanitaire overwegingen. Want volgens u zal een moslim in een Westerse democratie onvermijdelijk gedoemd zijn tot een ongelukkig en gemarginaliseerd bestaan.
Ik pleit voor een terugkeerbeleid tout court. De naturalisaties van de laatste tien/twintig jaar moeten kunnen worden herzien.

Begrijp me niet verkeerd. Er zijn genoeg Marokkanen en Turken die serieus goed geintegreerd zijn. Die moeten uiteraard niet weg. De rest kan zich verwachten aan een trein richting 'outside europe'.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 04:34   #91
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kernvraag in deze is eigenlijk ... welk criterium hanteer je voor vrijheid?
Hoe ver mag vrijheid gaan alvorens het niet zover komt dat er echt mensen gekwetst worden en de zaak escaleert?
Indien deze vraag gesteld wordt als een twijfel tegenover een vrijheidsrecht, dan kan je jezelf de vraag stellen: Vrijheid, is dit recht op uiting of angstig dogen van agressieve krachten?
Vrijheid betekent niets voor de naievelingen die dergelijke agressieve krachten niet in hun oordeel opnemen.
D.Nibelung is offline  
Oud 4 februari 2006, 09:18   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik pleit voor een terugkeerbeleid tout court. De naturalisaties van de laatste tien/twintig jaar moeten kunnen worden herzien.

Begrijp me niet verkeerd. Er zijn genoeg Marokkanen en Turken die serieus goed geintegreerd zijn. Die moeten uiteraard niet weg. De rest kan zich verwachten aan een trein richting 'outside europe'.
En wie gaat zich met de 'selectie' en de 're-oriëntatie' bezighouden ?
Wordt dat een bijkomende overheidsdienst waarvoor we belasting gaan mogen ophoesten, of laat u het liever over aan 'privé-initiatief' en de 'vrije markt', of heeft u het eigenlijk eerder voor 'lynch mobs' zoals we die kennen van de goeie ouwe tijd van de KKK en de hedendaagse 'islamofascistische' variant ?

En hoe kan u zeker zijn dat uw 'nobel maatschappelijk werk' niet door corruptie aangetast raakt ? Moeten we dan niet ook zorgen voor een bijkomend controle-orgaan, waarvoor we dan nog eens belasting gaan mogen ophoesten ? Of laat u ook dit liever over aan 'prive-initiatief' ?
djimi is offline  
Oud 4 februari 2006, 10:19   #93
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom je wel eens buiten in België (Europa)?
De vraag was wel waarom de overheid provocatie tegen de katholieken subsidieerd, en niet tegen de moslims ?
Bob is offline  
Oud 4 februari 2006, 10:57   #94
puud
Parlementslid

Standaard

Het protest van de moslims tegen de profeet-cartoons lijkt nu in alle hevigheid losgebarsten. Maar wel pas vier maanden na de publicatie van de Deense cartoons. Toeval? Er lijkt meer aan de hand te zijn.
Volgens Het Nieuwsblad is er inderdaad meer aan de hand.
Lees het zeer interessant artikel
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G78NQI5H
puud is offline  
Oud 4 februari 2006, 11:09   #95
Freethinker 69
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Het protest van de moslims tegen de profeet-cartoons lijkt nu in alle hevigheid losgebarsten. Maar wel pas vier maanden na de publicatie van de Deense cartoons. Toeval? Er lijkt meer aan de hand te zijn.
Volgens Het Nieuwsblad is er inderdaad meer aan de hand.
Lees het zeer interessant artikel
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G78NQI5H
Het was te verwachten dat het niet ging om die paar cartoons zeker als je die cartoons vergelijkt met diegene die je op het internet vaak tegenkomt.
De bron ben ik even kwijt maar diezelfde imans hebben ook het gerucht willen verspreiden dat men in een denemarken een moderne versie van de koran wilde drukken.
Vuil spel dus.
Freethinker 69 is offline  
Oud 4 februari 2006, 11:37   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De cartoonmaker/-publiceerder heeft ze serieus beledigd, hij wist dat hij hiermee een serieuze reactie ging ontlokken, als hij het niet wist weet hij nu dat hij in't vervolg beter een beetje opzoekt over een cultuur (zeker één waarmee we al overhoop liggen) alvorens dat hij ze bespot...
Jij bent dus van oordeel dat cartoonisten zich moeten schikken naar diegenen met 'de langste tenen', die bovendien het meest aggressief uit de hoek komen?
Je beseft toch dat je daarmee de beschaving terug naar af zendt, en aan fysiek geweld voorrang geeft op debat?
Oud 4 februari 2006, 11:52   #97
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ik stel mij toch de vraag; als de profeet nooit is afgebeeld, hoe men dan weet dat de cartoons betrekking hebben op de profeet. Elke tweede moslim noemt Mohamed, dus die cartoon kan op gelijk welke mohamed slaan.
De profeet is nooit afgebeeld, dus men kan zich deze persoon ook niet voorstellen, en dan logisch ook geen voorstelling van maken.
dus héél die heisa, is een opgeklopte boel om de westerlingen nog maar eens te tonen welke KRACHT er achter hun geloof schuild. (kracht of idioterie)

Laatst gewijzigd door fernand : 4 februari 2006 om 11:53.
fernand is offline  
Oud 4 februari 2006, 12:23   #98
Siegfried
Partijlid

Standaard

Citaat:
MMm, sorry, 't is laat.

Er zullen idd wel mensen zijn die er niet zo blij mee zijn, de Islamitische vrouwen misschien bijvoorbeeld, nu ja ... daar kan/mag je zo niet over oordelen eigenlijk, en ook idd: als je midden in een cultuur staat waar die godsdienst wel heel belangrijk is, kom je er beter niet voor uit en moet je meegaan met 'de flow' ... Sja, vroeger in het Christendom was dat niet anders hé.

Onbegrijpelijk, dat iemand zoals groentje, extreem links progressief, het durft opnemen voor zo'n totalitair islamitisch gedachtengoed, dat is echt onvoorstelbaar en toont aan hoe wereldvreemd en enggeestig ze feiteijk zijn.
Siegfried is offline  
Oud 4 februari 2006, 13:46   #99
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het eigenlijk over de topic
Ja Shizie is natuurlijk wel grappig met zijn stoere wapens.

Laatst gewijzigd door Smurfje : 4 februari 2006 om 13:47.
Smurfje is offline  
Oud 4 februari 2006, 13:49   #100
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad dringend een grote kuis nodig. De geesten rijpen trouwens, maar ik vrees dat het te traag gaat.

Ziek.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be