![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vraag het niet aan jou, Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zeg het toch, die linkiewinkies kunnen en willen die misdaden van al onze 'vreemde' vriendjes niet veroordelen, dat zijn de STEMMEN VAN DE SOSSEN IN ANTWERPEN. Geef eerst ruiterlijk toe dat een hele buurt naar de kloten is door het geklungel van de sossen, dan geef ik cijfers. Komaan wees een keer vent, begin met eerlijk te zijn. Moeilijk voor U hè. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hieronder volgen de cijfers van ambtetanterik (die denkt dat hij de enige is die ambetant is) : |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Fantastisch, ik ben opgegroeid in de seefhoek, en heb er nog familie wonen die niet kon gaan lopen. Ik zal u een dag uit hun leven beschrijven... ' s ochtends al heel vroeg begint het in hun straat en af en aanrijden, hopen islamieten die komen bidden in een van de vele moskee's die vlak naast hen geplaatst is,ondanks alle protest. Allez dan maar opstaan. Maar op zondagmorgen vind je daar geen bakker meer om pistolekes te gaan halen... Bakkers vinden het niet de moeite om open te doen, te weinig potentiële klanten. ER zijn ook niet veel Belgische bakkers meer over. Allez, af en toe moeten ze naar't stuivenberg voor onderzoek. Ne snotaap van een jaar of veertien zegt dat als je wil passeren op straat, je eerst 5 euro moet betalen. Anders kom je er niet langs, of moet je in het midden van de straat komen lopen. Enfin, je betaalt dan maar...Onderweg zie je overal afval en sluikstorters, kan je de oorspronkelijke bevolking op één hand tellen, en hoor je overal Turks, marrokaans en dergelijke. De hele buurt lijkt wel een kashba. Weer thuis gekomen zijn ze al blij dat er niets ernstigs is gebeurd. Regelmatig zie je de straat geblokkeerd worden door rijen auto's met chaffeurs die zo nodig in het midden van de rijbaan een klapke moeten doen. Ik zal maar niet zeggen om welke mensen het gaat zekers? En dan nog wat, er zijn inderdaad initiatieven, maar ze slaan niet aan... Noch bij de autochtonen, als bij de allochtonen. 's Avonds na zeven uur zit je opgesloten, bendes jongeren hangen op straat, het is niet veilig. Maar je tv hoef je niet aan te zetten. OP elke hoek is wel een vzw, die geen drugs, en geen alcohol verkoopt, maar waar het wel elke avond bagarre is... Met wat geluk zie je twee mensen elkaar afmaken, of een achtervolging in Clint Eastwood stijl. Dat is de Seefhoek. Ik ben blij dat ik er weg ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burger
|
![]() En nog wat, even commentaar, mijn ranking op vreemdeling staan... Een belediging...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie maar dat ze je niet in een vliegtuig stoppen en ergens boven Noord-Afrika weer droppen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Willy Vandersteen op bezoek in de Seefhoek in zijn eigen stripverhaal ![]() GAZET VAN ANTWERPEN: OUDERLIJK HUIS WILLY VANDERSTEEN TE KOOP STUIVENBERGPLEIN 48 IN DE ANTWERPSE WIJK DE [size=6]SEEFHOEK[/size] STAAT TE KOOP. VOOR 160.000 EURO KAN DE WARE FAN DUS EIGENAAR WORDEN VAN WAARLIJK HISTORISCHE GROND. GELUIDEN ALS ZOU EEN KLEINZOON VAN VANDERSTEEN BELANGSTELLING HEBBEN VOOR HET PAND ZIJN OVERIGENS VERZINSELS VAN DE BETREFFENDE REDACTEUR.
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() Multiculturele maatschappij werkt wel in USA zegt hier iemand.
Sta me toe daar een groot ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() De VS heeft het voordeel heel veel plaats te hebben, dat heeft als gevolg dat de segregatie daar uitgesproken is. MAW slecht voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad Parcival.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien kan ik u verzekeren dat de multicultuur in Amerika NIET werkt.
De verschillende ethnische gemeenschappen wonen wel degelijk in eigen wijken. De Amerikanen zoeken hun gemeenschappen op. Of het nu gaat om Italianen, Ieren, Zwarten, Joden, Thai's, Chinezen, Wasps,.... ieder in zijn ghetto. Er zijn uiteraard uitzonderingen. Maar dat zijn ze dan ook: uitzonderingen. Zelfs de zogenoemde smeltkroes van New York toont alle karakteristieken van apparte wijken naar ethnische afkomst. Die 'separaties' en de uitgestrektheid van het gebied maakt dat er weinig conflicten zijn. Daarom lukt het m een eenheid te hebben. Het is zeker niet de multicultuur die het doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb indertijd in de Seefhoek gewoond, meer bepaald de Erwtenstraat.
We waren pas getrouwd en nog heel idealistisch ingesteld. Verschillende malen werd ingebroken in mijn wagen die voor de deur geparkeerd stond en eenmaal in huis zelf terwijl mijn vrouw en ik zelf gaan werken waren. Op een voormiddag lag onze kleine van twee maanden oud in zijn wieg in de kamer aan de straatkant. Terwijl mijn vrouw boven aan het opruimen was werd het raam aan de voorkant waar de kleine lag ingeslagen, iemand kroop binnen en begon huisraad, TV, video, stereo etc. aan te geven aan iemand die buiten met zijn wagen geparkeerd stond op de stoep. In een ogenwenk was de overval gebeurd en er lagen glasscherven in de wieg van ons kind. De politie kwam na 50 minuten ter plaatse. Voor ons was het de druppel die de emmer deed overlopen. We voelden ons geterroriseerd en mijn vrouw durfde niet meer alleen thuis blijven. Het moeten mensen geweest zijn uit de buurt die ons komen en gaan volgden en dachten dat niemand thuis was. Een maand later zijn we verhuisd, de Seefhoek heeft ons idealisme afgenomen, ze moeten bij ons niet meer afkomen met hun multiculturele onzin. Ik heb genoeg gezien, hoe blanke kinderen afgeperst of in elkaar geslagen werden om te mogen spelen op het plein of hoe mijn vrouw achterna geroepen werd en zelfs geen boodschappen meer durfde doen.
![]() |
#98 |
Gouverneur
|
![]() Om even stil van te worden.
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Partijlid
|
![]() ach die problemen zijn toch allemaal overroepen
![]() man man hoe naïef kan je toch zijn de natte multi of moet ik zeggen interculturele droom die velen hier hebben spat uiteen en werkt absoluut niet, maar sommigen blijven het verdedigen... HARDE AANPAK VAN HET GESPUIS |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toon geen gène, veralgemeen er maar op los. De seefhoek is duidelijk het enigste mogelijke resultaat van "multicultuur".
Onzin. De seefhoek is veel meer dan dat. Het is een voorbeeld van een verpauperd ghetto. Dat heeft niets met "multicultuur" te maken. In de beluiken van vroeger had je ook dezelfde problemen. Probeer nu eens de sociale context te zien van de Seefhoek. Meer kan ik er ook niet over zeggen, ik heb niet in die wijk gewoond, zoals verdacht veel forumgangers hier, die het financieel toch zo slecht niet moeten stellen met hun politiek mandaat, computer en breedbandverbinding . Maar ik hoor tegenstrijdige berichten. Als ik "een doorsnee dag in de seefhoek" lees, is dit precies dante 's inferno. Per ongeluk wat overdreven zeker?