![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je eigenlijk met: "een oranje op de troon toelaten"? Oranjes mogen bij mijn weten de Belgische troon niet bestijgen omwille van de reden die ik hierboven heb aangehaald. Een oranje op de troon toelaten impliceert toch sowieso dat er een huwelijk plaatsvindt?
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Uit de Wikipedia:
Beatrix voert, naast bovengenoemde, de volgende adellijke en heerlijke titels: Markiezin van Veere Markiezin van Vlissingen Gravin van Katzenelnbogen, Vianden, Dietz, Spiegelberg, Buren, Leerdam en Culemborg Burggravin van Antwerpen Barones van Breda, Diest, Beilstein, de stad Grave, het Land van Cuijk, IJsselstein, Cranendonck, Eindhoven, Liesveld, Herstel, Warneton, Arlay en Nozeroy Erf- en Vrijvrouwe van Ameland Vrouwe van Baarn, Besançon, Borculo, Bredevoort, Bütgenbach, Daasburg, Geertruidenberg, Heiloo, Hooge en Lage Zwaluwe, Klundert, Lichtenvoorde, Loo, Montfort, Naaldwijk, Niervaart, Polanen, Steenbergen, Sint Maartensdijk, Sint Vith, Soest, Ter Eem, Turnhout, Willemstad, Zevenbergen Laatst gewijzigd door jOOSt : 24 februari 2006 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Hoe zou dat kunnen gebeuren? Onkruid vergaat niet hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, kijk maar naar Karel Dillen.
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Als ik het me goed herinner, is dat wetsartikel afgeschaft.
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 24 februari 2006 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus de weg ligt vrij voor Elizabeth en Amalia om het eerste koninklijke lesbische koppel te worden. Alle belemmeringen zijn uit de weg geruimd (Homo-huwelijk is goedgekeurd en Coburgs en oranjes mogen terug huwen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daar zijn we nog lang niet aan toe...
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Daar ben ik het niet volledig mee eens. De mentaliteit van de NL-Limburgers, de N-Brabanders en de Zeeuws-Vlamingen is gelijkend met die van die van de B-Limburgers, A'pen/VL-Brabanders en O en W Vlamingen. Er zal best wel een verschil zijn met de Hollanders, Drentenaren, Groningers, Friezen, enz., maar zelfs dan is dit nog verwaarloosbaar ivg met die van de Walen. Onze zuiderburen zijn méér buitenlander dan onze noorderburen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist;1556970]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
, Citaat:
Citaat:
Tussen een Antwerpenaar en Noord-Brabander of tussen een West-Vlaming en een rijselaar is het verschil kleiner dan tussen een Milanees en Siciliaan, dat is zeker. Meer zelfs, een Rijselaar heeft meer gemeen met een West-Vlaming dan met een Marseillais. Maar ik blijf erbij dat het verschil tussen een vlaming en Waal gemiddeld kleiner is dan tussen een Waal en Nederlander, en ik denk dat de meeste mensen die zowel in Wallonië als in Nederland komen dat zullen beamen. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron: Het Laatste Nieuws (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_44236.html)
Gepubliceerd: maandag 21 maart 2005 België moet een geheel blijven. In een enquête van verschillende media zegt 87 procent van de Belgen dat hun land moet blijven bestaan, ondanks de hoogoplopende twisten tussen Vlamingen en Walen. Wel vindt 64 procent van de Vlamingen dat hun deelstaat meer bevoegdheden moet krijgen. In Wallonië wil slechts 28 procent van de ondervraagde inwoners dat hun deelstaat meer macht krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar waar wind ik mij eigenlijk over op, als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt dan zal Brussel daar nooit bijhoren en woon ik niet langer in Vlaanderen als ik dan nog in Brussel woon. Helaas zullen mijn kinderen dan geen Nederlands kunnen leren op school en zal "Vlaams" haatgevoelens oproepen, want dat is het gevolg van een scheiding. Dat is spijtig, want ik vind dat Brussel zijn Vlaamse roots niet volledig mag verliezen. Anderzijds zullen ticketjes voor de trein meer kosten want internationaal verkeer is duurder. En als ik naar de dokter ga in Oostende of Antwerpen zal dat niet terugbetaald worden door de ziekteverzekering. Niets dan narigheid dus voor iedereen. Maar als de meerderheid van de Vlamingen hun eigen moestuin onafhankelijk willen maken en er onder VB-bestuur een grote rotzooi van maken dan zal dat gebeuren en moeten ze er hun plan mee trekken, maar zolang de meerderheid van de Vlamingen dat niet wil zal het niet gebeuren, ik reken op het gezond verstand dat toch typisch Vlaams is.
Laatst gewijzigd door tomm : 25 februari 2006 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
-Een echtscheiding met onderlinge toestemming is natuurlijk beter, maar het hoeft niet. Als meer dan de helft van de Vlamingen een onafhankelijke staat wil, hebben ze daar recht op(ongeacht wat Wallonie hierover vindt.). Nu zal ik de eerste zijn om te zeggen dat er in Vlaanderen (nog) geen meerderheid is voor onafhankelijkheid. Maar verhoudingsgewijs zitten de meeste separatisten in Vlaanderen(die 87%voor gans België telt hier dus niet). -64% v/de Vlamingen wil meer bevoegdheden. Hoe zal hun mening evolueren, als die wens keer op keer word afgeblokt door Wallonië? -Meningen veranderen? 40 jaar geleden vond je bijna niemand die voor Vlaamse onafhankelijkheid pleitte. In de loop der jaren zijn er steeds meer en meer voorstanders voor onafhankelijkheid bijgekomen. We zijn er nog niet, maar er is wel een positieve trend merkbaar. Bijgevolg is het niet uitgesloten dat er binnen 40 jaar wel een Vlaamse meerderheid voor onafhankelijkheid is gewonnen.
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 25 februari 2006 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |