![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() O, maar het wordt nog mooier. Deze prachtige argumentatie verdient de Nobelprijs.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet moeilijk als je niet eens weet wat een vraagteken betekent. Probeer maar eens iets uit te leggen tegen dergelijke personen.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het nu eens een argumentatie was...muts
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat komt al akelig dichtbij..
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Die goedgelovigheid zien we ook bij Amerikaanse (neo) christenen (10.000-en in een basketballstadion, tijdens de zondagse mis) 3. Waarmee ik eigenlijk mijn eigen woorden weerleg, hierboven.. ![]() Geloof maakt achterlijk, de stelling is gewaagd, dezer dagen.. Als ik echter kijk naar "onze" westerse beschaving, kan ik niet anders dan instemmen hiermee. Intelligent Design is een geloof, overduidelijk. De geloofsbelijdenaars ervan willen het als wetenschap tijdens de biologieles. Dat maakt niet zozeer achterlijk, maar wel degelijk achtergesteld ten opzichte van regulier onderwijs. Want daarmee krijgen kinderen 50% minder les biologie en 50% meer les in schimmig fatalisme. Dus, geloof maakt ergens wel achterlijk; ben bang dat ik je uiteindelijk gelijk ga geven.. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Helaas niet afgezet, wat zorgde voor de lamlegging van een compleet land en 12 jaar voeding van de haat jegens de VS. Saddam had nu een zondebok voor de voedseltekorten en dergelijke. Heeft zichzelf en zijn vriendjes nog snel even stervensrijk gemaakt. En werd toen opgedoekt. Na 24 jaar aan de macht te zijn geweest, mocht hij vertrekken. Hij was van geen nut meer..
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet dat de Amerikanen geen onschuldiogen kunnen doden of martelen, maar de keel oversnijden, dat is niet echt Westers. Een plastiek zakje op het hoofd zoals de Fransen in Ivoorkust hebben gedaan zonder teveel opschudding te veroorzaken, een kogel in de nek, een aframmeling die slecht afloopt, dat zou meer in de Westerse stijl zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Niet afgezet mede omdat dezelfde mensen die nu de inval in Irak bekritiseren dat niet zouden gewild hebben. Ik herrinner mij nog heel goed wie er toen zei dat we het werk moesten afmaken en naar bagdad oprukken: dat waren "militaristen" , "rechtse types" "imperialisten", "avonturiers". De progressieven, de verdraagzamen, de Belgische regering, de arabieren, en extreem rechts, die waren allemaal voor het staken van het gevecht van zodra Koeweit weer vrij was.
Amerika is aan de grens gestopt omdat iedereen dat wou. En zo is Saddam aangebleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zouden we dan niet gelijk ook alle grenzen kunnen wegvegen? Zodat vrij verkeer van volkeren weer bestaat en niet wordt geblokkeerd door kunstmatige grenzen? Want als wij evenveel recht hebben op die olie als zij, betekent dat dat zij evenveel recht hebben op onze grond als wij. Die olie zit immers in de grond die zij claimen. En laten we dan ook gelijk de waterbronnen van SPA aan de VN overlaten en eerlijk verdelen over de wereld, want schoon water is ook een schaars goed.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 22 februari 2006 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want hij stelt, dat Bush de verkiezingsmaatjes van Bush op deze wijze schadeloos stelt. NIET dat het Bush om de olie te doen was (zij familie heeft zelf bronnen zat, thuis in Texas). Daar kan ik mij ergens wel in vinden.. Zèker wanneer ik denk aan het allereerste principe van Amerika: ka-pi-ta-lis-me. Kapitalisme, gecombineerd met politieke macht, maakt dat veel beslissingen aan de top pure strategisch-economische beslissingen zijn. Anders gezegd: macro-economische besluitvorming. Als ik dat koppel aan het verleden van Rumsfeld (was het toch?) bij Halliburton, dan kan ik niet anders dan besluiten dat vriendjespolitiek in de USA goed betaalt & heel belangrijk is..
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik moet toegeven dat ik GO I niet zo heb gevolgd als de meesten. Wat ik nog wel weet, is dat ik het vreemd vond dat ze niet gelijk Saddam het loodje hebben laten leggen. Ik had niet anders verwacht dan dat hij een "zelfmoordpilletje" zou genomen hebben, CIA puppet zijnde als hij was. edit: of hoe in 12 jaar tijd de beschaving over de afgrond is heengeduwd. Nu nog oorlog met Iran en de chaos is compleet.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 22 februari 2006 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd, helaas niet afgezet, daar geef ik je gelijk in. Maar indien jijzelf vind dat men toen al had moeten ingrijpen waarom ben je dan nu tegen het verwijderen van Saddam?
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan voor olie die over enkele jaren nutteloos is...dacht het niet. Zowel...ik wacht nog steeds op de bewijzen hiervoor van degene die het beweren.
![]() |
![]() |