![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de mens goed of slecht? | |||
goed |
![]() ![]() ![]() |
13 | 12,87% |
slecht |
![]() ![]() ![]() |
20 | 19,80% |
goed en slecht tegelijk |
![]() ![]() ![]() |
25 | 24,75% |
goed of slecht afwisselend |
![]() ![]() ![]() |
11 | 10,89% |
mossel noch vis |
![]() ![]() ![]() |
32 | 31,68% |
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Ik ben een eenvoudig man, vergeef me! Als eenvoudig man werd ik gegrepen door uw uitspraak die ik hieronder aanhaal:
Citaat:
Dus 'de mens' is slecht wanneer hij de vrijheid krijgt? Dan is 'de mens' goed wanneer hem vrijheid wordt ontnomen? Een 'andere mens' moet 'de mens' dan de vrijheid ontnemen, ten einde 'de mens' goed te maken? De 'andere mens' moet over macht beschikken om 'de mens' te verplichten vrijheid op te geven want 'de mens' is nu eenmaal liever vrij? Macht betekent dus voor de 'andere mens' de vrijheid om 'de mens' vrijheid te ontnemen? De 'andere mens' is dus slecht want hij bezit de vrijheid? Conclusie: De 'andere mens' is slecht omdat hij vrij is zijn macht te gebruiken om 'de mens' te verplichten vrijheid op te geven? Ik heb echter altijd meegekregen dat een mens niet de vrijheid heeft een ander mens zijn vrijheid te ontnemen... Dus in principe bezit een 'de mens' de vrijheid niet een andere 'de mens' zijn vrijheid te ontnemen? Dit betekent dat de 'andere mens' - die zulks wel kan - niet is zoals 'de mens'? De 'andere mens' is iets of iemand dat de macht en de vrijheid heeft om 'de mens' te verplichten vrijheid af te staan? De 'andere mens' 'over'-heerst dus 'de mens' en daarom kunnen we de 'andere mens' de 'over'-heid noemen? Laten we dit even in de conclusie van hierboven plaatsen maar nu zonder aanhalingstekens: De overheid is slecht omdat zij vrij is haar macht te gebruiken om de mens te verplichten vrijheid op te geven? Klopt dit alles volgens u? Ik weet het niet, ik ben een eenvoudig man, en gebruikte uw eenvoudig uitgangspunt om even te denken. Ik zou u vanzelfsprekend uitermate dankbaar zijn, mocht u zichzelf de vrijheid willen gunnen, me verder te helpen.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 augustus 2006 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Oh ja, ik vergat nog dit: ik gaf mezelf de vrijheid bovenstaande neer te schrijven, maakt dit me nu slecht? Ik heb uiteindelijk wel mijn vrijheid gebruikt.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben het experiment tweemaal gedaan: de eerste keer stond er gewoon een medestudent achter, en toen weigerde na zo goed iedereen, de tweede keer spoorde een "professor" hen aan, en bijna iedereen deed het.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De mens is eigenlijk goed geboren.. maar de omgeving waarin hij opgevoed wordt maakt van hem een slechte mens .. of die maakt zichzelf slecht ..
bv: Adolf Hitler .. hij is natuurijk zoals iedereen goed geboren .. maar wie heeft van hem zo'n mens gemaakt ..?? do you understand what I mean? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Mens naar Overheid. Je had eerst van Mens naar Over-Mens moeten stappen. De overheid is nog geen Over-Mens. Dat is een conglomeraat van Onder-Mensjes dat voor zichzelf en onder zichzelf een regeling treft om de macht van de vrijheids-beperking uit te oefenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Als ik denk, dat de mens goed is, dan is dat veel meer een intuïtieve en gevoelsmatige indruk dan een filosofische of rationele.
Maar die indruk wordt wel ondersteund door een bepaalde soort spiritualiteit en bewijzen uit het ongerijmde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dit zou namelijk betekenen dat niet 'de mens' weet wat 'goed' is, maar wel dat wat jij 'over-mens' noemt. Wat ik wou aantonen is dat het moeilijk is om bepaalde uitlatingen te doen over 'goed' en 'slecht' als die twee zaken niet in algemeenheid kunnen worden gedefinieerd. Ik verwijs hierbij graag naar een eerdere bijdrage van mezelf ergens in deze thread. Citaat:
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 10 augustus 2006 om 11:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een definitie-maniak was Socrates. Die besteedde daar al zijn vrije tijd aan, aan het sprokkelen van het basismateriaal daarvoor. Tegenwoordig hebben we kant-en klare woordenboeken. Dat is het voordeel van laat in de geschiedenis leven. Tuurlijk zijn die begrippen te algemeen om er veel mee aan te vangen. Ik beweer dat, net zoals de duiven hun mysterieus orientatievermogen, de mens ook zoiets mysterieus oriënterends in zich heeft om daar zijn weg in terug te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
heb jij niets anders gevonden?? natuurlijk niet .. De boodschapper heeft de hand van Aisha gevraagd toen zij 6 jaar was, maar hij ging met haar naar bed toen zij 9 bereiktte.. ok? nu een paar vraagjes?? 1- Is er geen verschill tussen deze tijd en 1400 geleden ?? 2- Waarom is dat eigenlijk niet normaal om met een meisje van 9 jaar te trouwen ?? 3- De muslims moeten Mohammed volgen, en waarom trouwen zij dan niet met 9-jarige meisjes?? 4- Weet jij waarom hij met Aisha is getrouwd?? ... Ik wacht op antwoord, want daarop zal mijn laatste antwoord baseren .. Het probleem is eigenlijk... hier zijn er veel pedofielen.. ja.. Ik vind het ook erg.. en van daar mischien .. ![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() De mens is eigenlijk vooral geconditioneerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar die heeft wel keuzes, en verstand om na te denken .. er is eigenlijk verschill tussen mens en dier ..
de dier eet, drinkt, slaap en vrijt .. en de mens ? waarom bestaat de mens ?? waar komt de mens vandaan ?? en waar gaat ie naar toe ?? groetjes
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ben jij dan zeker?
![]()
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 augustus 2006 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() is dat nou een antwoord op mijn vraag of watte ?
![]() allé kom, kun ij mij overtuigen da da zo is? bv: gsm, computer, aardappel of zo?? dus, uit niets naar niets en tussenin, geen functie of taak .. ![]()
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Shunyatta... Je hebt geluk dat dit mijn enige draad is die op dit moment nog 'leeft'. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vandaag mogen volgelingen van Mohammed nog steeds negenjarige meisjes verkrachten omdat Zijn Voorbeeld het zo wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mohammed heeft maar met 1 vrouw getrouwd en da is Khadija en zij was toen 20 jaar ouder dan hem en hij was 25 .. als hij echt sexueel geopsedeerde krijgsheer is .. dan zou hij mooie vrouwen trouwen en toen hij nog jong was enz.. want erg veel arabieren wouden dat hij van hen trouwt .. zijn volgende vrouw na de dood van Khadijan, was hij al boven 50 .. dus oud.. en het is dom om te beweren dat iemand sexueel geopsedeerde krijgsheer is en trouwde een oude vrouw toen hij jong was en dan na zijn 50 jaren nog vrouwen wilt om sexuele reden .. maar de bedoeling en de wijsheid ervan was islam verspreiden tussen vrouwen .. want enkel zijn vrouwen kunnen vertellen hoe hij hun behandeld .. enz... dat is islam .. manier van leven en denken .. en bedankt voor de link .. Dr. H. Somers is een psycholoog (weet niets over de arabische bevolking in die tijd voor en na de islam, en noch over de sociale toestand van die mensen toen) interpreteert da - zoals het uit de inleiding lijkt - dingen volgens zijn eigen oogpunt... hij moet eerst luisteren wat de andere moslims zeggen en niet te veel hadieth citeren , want hadieths zijn niet allemaal juist .. heb jij dan mijn vragen beantwoord? ![]() kun jij ergens in een islamitische bron vinden dat Aisha niet wou trouwen .. of dat zij slecht behandeld werd... of zo iets .. dat mag ook een niet islamitische historische bron zijn hoor.. http://www.islamway.com/mohammad/?lang=ned << Mohammed
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]() Homo homini lupus est
Mits de juiste declic kan elk mens veranderen in een egoïstisch monster. Burgeroorlogen hebben dit reeds genoeg bewezen: brave huisvaders scholen zich om tot folteraars, kinderen en zwakkeren worden aan hun lot overgelaten en men bijt een ander de strot af voor een snee brood. Beschaving is een veel dunner laagje dan we geneigd zijn te denken. |
![]() |
![]() |