Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2003, 12:21   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Veel meer dan een representatieve functie hebben ze nu al niet, of dacht je dat de koning nog over leven en dood kan beschikken?

Het geld dat jaarlijks naar de koninklijke familie gaat, is peanuts in vergelijking met wat er jaarlijks door de gewestelijke regeringen en parlementen en hun entourage opgesouppeerd wordt. Schaf al die flauwe kul af, maak één degelijke, goed functionerende federale regering en je zal jaarlijks een veelvoud besparen van de dotaties die nu naar de koninklijke familie gaan.

Mieke van België? Klinkt niet slecht... Jammer genoeg heb je je laatste kans op royalty verkeken nu ook Laurent zich onderworpen heeft aan "the ol' ball and chain". Misschien maak je nog een kansje als schoondochter van Astrid, tenzij prins Amedeo niet op oudere vrouwen valt natuurlijk...
No, thx, ik heb het principieel niet voor royalty eigenlijk. En ik denk dat die Amedeo mij wel een heel ouw doos zou vinden.
Ge weet toch maar nooit hé; misschien houdt hij wel van een power chick mèt ervaring

Citaat:
En Raf, wat gaat de eerste minister elke week (ik geloof vrijdagmorgen) dan bij de koning doen als hij louter representatief is? (nog een vb. de tweede koningscrisis, ondertussen wel meer dan tien jaar geleden maar toch)
Oké, hij heeft niet super veel macht,... louter representatief is ie niet. En dan heb ik het nog niet over de informele macht die hij nog altijd heeft. (Kloosters bouwen waar het niet mag enzo...)
De premier brengt elke week verslag uit, maar het is niet alsof de Koning veel aan de genomen beslissingen kan veranderen. Met die koningscrisis neem ik aan dat je de abortuskwestie bedoelt? Je hebt toen toch ook wel gezien wat ze met de koning gedaan hebben? 24 uur ontoerekeningsvatbaar verklaard... Zoveel macht had hij...

De vergunning voor dat klooster in Opgrimbie is uiteindelijk ook niet van een leien dakje gelopen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 12:22   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Citaat:
Sorry, kheb het echt niet voor Filip. Degradeer die familie tot louter een representatieve functie voor de eenheid van het land en geef ze minder geld, dat vind ik ervan...
Maar don't worry, ik kom wel op m'n pootjes terecht... wat vind je van Mieke van België?

Het geld dat jaarlijks naar de koninklijke familie gaat, is peanuts in vergelijking met wat er jaarlijks door de gewestelijke regeringen en parlementen en hun entourage opgesouppeerd wordt. Schaf al die flauwe kul af, maak één degelijke, goed functionerende federale regering en je zal jaarlijks een veelvoud besparen van de dotaties die nu naar de koninklijke familie gaan.
Dan is het geen fédérale regering meer e, Rafke.
Welkom bij de Unitaristen
Ge weet wat ik bedoel hé, muggenzifter
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 juli 2003, 12:24   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Raf, wat doen die gewestelijke regeringen en parlementen ermee? Niet: op reis gaan, hun jacht onderhouden, auto's en sjieke olivier Strelli kleren kopen,...
Al eens gezien hoe die gewestelijke excellenties zich laten soigneren? Dat is ook niet min hoor...

Citaat:
Oud 19 juli 2003, 12:26   #84
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Citaat:
Citaat:
Een tip voor de bende Verafstoot, om hun lege kas een beetje te spijzen.
Ieder asielzoeker, die het statuut heeft van 'ontvankelijk' moet maandelijks op zijn gemeentehuis een stempeltje van ' verlenging' gaan halen, kostprijs 5€.
Nu stel ik voor de prijs van 'dat stempeltje' te verhogen naar 10 €.
Een korte rekening;
Er zullen wel 40.000 'ontvangkelijken zijn, dat geeft;
40.000 x 5 € x 12 maanden = 2,4 miljoen €.
Toch weer eeen beetje drinkgeld voor de bende Verafstoot. Wanneer ik ze kan helpen doe ik het. Mooi van mij hè!
Ik ga ook helemaal niet ontkennen dat Verhofstadt er niet uitziet, maar das subjectief. En dan nog mag je wat respect tonen.

Wat bedoel je met ontvankelijk? Is het dossier dan nog hangig of wat? In praktijk worden niet veel mensen echt erkend als politiek vluchteling of asielzoeker. Leg es uit.

Wie ontvankelijk word verklaard, mag hier tijdlijk blijven, en word dan toegewezen naar OCMW s over het hele land, dan gaat zijn dossier in onderzoek, dat duurd tussen de twee en drie jaar.
Dus het cijfer van 40.000 zal wel dicht bij de realiteit liggen.
2, 4 miljoen € is toch al een mooi drinkgeldje, vind je niet?
inderdaad.. wacht ik geef u mijn rekening nummer

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 12:28   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar hoe enkele 'kinderen' een topic die over een ernstig maatschappelijk probleem gaat, naar de kloten helpen.

Uit die linkies en belskens komt niet veel zinnigs uit, waar die op leven is op HAAT.

Een topic over een ernstig maatschappelijk probleem, zei je?

Sta me toe je even aan je openingspost te herinneren:

Citaat:
Een tip voor de bende Verhofstadt, om hun lege kas een beetje te spijzen.

Ieder asielzoeker, die het statuut heeft van 'ontvankelijk' moet maandelijks op zijn gemeentehuis een stempeltje van ' verlenging' gaan halen, kostprijs 5€.

Nu stel ik voor de prijs van 'dat stempeltje' te verhogen naar 10 €.

Een korte rekening;
Er zullen wel 40.000 'ontvangkelijken zijn, dat geeft;

40.000 x 5 € x 12 maanden = 2,4 miljoen €.

Toch weer eeen beetje drinkgeld voor de bende Verhofstadt. Wanneer ik ze kan helpen doe ik het. Mooi van mij hè!
Ik zou dat niet meteen als een "ernstige aanpak" willen omschrijven, en dan druk ik me nog eufemistisch uit...

Citaat:
Oud 19 juli 2003, 12:33   #86
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge weet toch maar nooit hé; misschien houdt hij wel van een power chick mèt ervaring.
Ja, joepie, wie weet!

Citaat:
De premier brengt elke week verslag uit, maar het is niet alsof de Koning veel aan de genomen beslissingen kan veranderen. Met die koningscrisis neem ik aan dat je de abortuskwestie bedoelt? Je hebt toen toch ook wel gezien wat ze met de koning gedaan hebben? 24 uur ontoerekeningsvatbaar verklaard... Zoveel macht had hij...
Mja, dat heeft een heel gedoe geweest toen. Gelukkig goed opgelost geraakt (door ne prof staatsrecht van mij btw )! Maar hij moet toch de wetten nog ondertekenen hé.

Citaat:
De vergunning voor dat klooster in Opgrimbie is uiteindelijk ook niet van een leien dakje gelopen...
Maar de vergunning is er nu wel! Terwijl adviesraden tegen stemden...
Oud 19 juli 2003, 16:00   #87
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

[quote="Mieke 79"]
Citaat:
Ge weet toch maar nooit hé; misschien houdt hij wel van een power chick mèt ervaring.
Ja, joepie, wie weet!

Citaat:
Mja, dat heeft een heel gedoe geweest toen. Gelukkig goed opgelost geraakt (door ne prof staatsrecht van mij btw )! Maar hij moet toch de wetten nog ondertekenen hé.

Citaat:
Citaat:
Maar de vergunning is er nu wel! Terwijl adviesraden tegen stemden...[/
quote]

Maar de andere huiskens die een meter te ver stonden niet.
Ook nog niet de woning van Boer de Clercq in Waasmunster. Dat staat er ook nog, evenals het zwembadje van méneire de SIMPELE, ligt er ook nog altijd.
Zou dat mischien iets selectiefs zijn die bouwovertredingen?
Zangersheide zegt mij anders ook nog wat. Kleine manége, klein zaalke voor te feesten, alles in NATUURGEBIED.
Maar 'k zal wel weer 't zuur hebben zeker Rafke?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2003, 16:43   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Je zou je natuurlijk kunnen afvragen in hoeverre die verdeling in natuurgebieden, bosgebieden, landschappelijk waardevolle gebieden, woongebieden, recreatiegebieden, e.d.m. op een ernstige manier gebeurde.

Mijn ouders bouwden bijvoorbeeld hun huisje, met hun zuurverdiende centjes, netjes volgens de regels mèt een bouwvergunning op een stukje grond dat toen nog in woongebied lag. Toen de één of andere malloot in 1976 zijn gewestplannetje inkleurde, plaatste hij mijn ouders en hun vier geburen met één pennetrek in natuurgebied. Zo zijn er honderden voorbeelden terug te vinden. Dat is natuurlijk je reinste onzin. Die mensen kunnen daar niets tegen doen! Ondertussen zitten mijn ouders wel met de gebakken peren, en mogen ze alleen "instandhoudingswerken" aan hun huis uitvoeren. Als de boel afbrandt, mogen ze hun huis niet opnieuw optrekken en zijn ze de trotse bezitters van 15 are natuurgebied. Gemiddelde waarde: € 4/m²!
Ze vallen zelfs niet onder de maatregel van de verjaring, die tijdens de vorige legislatuur werd gemaakt, want die geldt niet in natuurgebied...

Dat is nog wat anders dan willens en wetens je villa optrekken in een bosrijke omgeving, waarvan je op voorhand wéét dat het natuurgebied of bosgebied is, en dat je nooit ofte nimmer een bouwvergunning zal krijgen.

Citaat:
Oud 19 juli 2003, 16:53   #89
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zou je natuurlijk kunnen afvragen in hoeverre die verdeling in natuurgebieden, bosgebieden, landschappelijk waardevolle gebieden, woongebieden, recreatiegebieden, e.d.m. op een ernstige manier gebeurde.

Mijn ouders bouwden bijvoorbeeld hun huisje, met hun zuurverdiende centjes, netjes volgens de regels mèt een bouwvergunning op een stukje grond dat toen nog in woongebied lag. Toen de één of andere malloot in 1976 zijn gewestplannetje inkleurde, plaatste hij mijn ouders en hun vier geburen met één pennetrek in natuurgebied. Zo zijn er honderden voorbeelden terug te vinden. Dat is natuurlijk je reinste onzin. Die mensen kunnen daar niets tegen doen! Ondertussen zitten mijn ouders wel met de gebakken peren, en mogen ze alleen "instandhoudingswerken" aan hun huis uitvoeren. Als de boel afbrandt, mogen ze hun huis niet opnieuw optrekken en zijn ze de trotse bezitters van 15 are natuurgebied. Gemiddelde waarde: € 4/m²!
Ze vallen zelfs niet onder de maatregel van de verjaring, die tijdens de vorige legislatuur werd gemaakt, want die geldt niet in natuurgebied...

Dat is nog wat anders dan willens en wetens je villa optrekken in een bosrijke omgeving, waarvan je op voorhand wéét dat het natuurgebied of bosgebied is, en dat je nooit ofte nimmer een bouwvergunning zal krijgen.
Raf, dat is inderdaad juist dat u hier verteld. De oneerlijkheid is dat wanneer die malloot, gelijk ge zegt, die pennetrek doet, en die woningen in natuurgebied komen te vallen. Men de gedupeerden een DEFTIGE vergoeding moet geven voor hun minderwaarde van de woning.
Maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat Opgrimbie IN natuurgebied, Zonder bouwvergunning blijft bestaan. Dat de villa van De Clercq in Waasmunster op het oud vliegveld gebouwd, ook geen vergunning heeft maar blijft bestaan.
Maar dat Stevaert er als de kippen bij was om WERKmensen hun ook met zuur verdiende centen, en zelf aan gewerkte wononig af te breken. En laat ons een kat een kat noemen. Bij degene met geld niet en bij een werkmens wel. Hoe noemt U die gang van zaken?
Evenals degene die hun woning in waarde zien dalen, die GEEN herstellingswerken mogen uitvoeren, en geen financieële compensatie krijgen. Hoe noemt U die gang van zaken?
Oud 19 juli 2003, 16:56   #90
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Allochtone criminelen ofwel direct terug, ofwel in gevangenis maar dan wel op kosten van zijn familie.
Vind ik altijd zo'n goeie.

"Ha zo menneke, gij komt hier de crimineel uithangen, terug naar waar ge geboren zijt"

"jamaar, ik ben geboren in St.augustinus in Wilrijk"

"Niks mee te maken, terug zeg ik U"

Oud 19 juli 2003, 17:02   #91
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Allochtone criminelen ofwel direct terug, ofwel in gevangenis maar dan wel op kosten van zijn familie.
Vind ik altijd zo'n goeie.

"Ha zo menneke, gij komt hier de crimineel uithangen, terug naar waar ge geboren zijt"

"jamaar, ik ben geboren in St.augustinus in Wilrijk"

"Niks mee te maken, terug zeg ik U"

U vergeet ééééén heel belangrijke zaak, en dat is dat de Araben ALTIJD hun nationaliteit behouden van het land van hun voorouders.
TTZ, als overgrootvader marrokaan is en vader Belg-marrokaan, dan is dienen gast, nog altijd marrokkaan. Ook zonder marrokaans paspoort.
Dus ze beschikken ALTIJD over de dubbelnationliteit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be