![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
55 | 79,71% |
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,59% |
Ik ga naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Ik ga naar Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Pardon? Wat hebben menselijke partners te maken met 'zowel emotionele als fysieke verbondenheid met [jouw] voorouders', laat staan met belgicisme? U spreekt in raadsels...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Naar mijn gevoelens ben ik een Europeaan. Kan ik dan naar europa verhuizen ? Neen : want ik woon er reeds. Idem dito voor de Belgen of de zich belgisch voelende Vlamingen .. Stel U bent een in durbuy woonachtige
vlaamse belg en Vlaanderen wordt onafhankelijk. Dan kunt U 2 zaken doen : ofwel neemt U de nieuwe identiteit van Vlaming aan en wordt U een EU lidstaatnationaliteit hebbende vreemdeling in Wallonië:België of Wallonië/Frankrijk als dit dan zo zou worden, ofwel behoudt U de Waals/Belgische nationaliteit.. De ontworpen EU grondwet is afgeschoten. Eén van de kritieken op die grondwet was precies dat men op het gebied van nationaliteit de diversiteit liet bestaan ipv; wat veel eenvoudiger zou zijn een "Europese" nationaliteit in te voeren. In het geval dit vooralsnog in de volgende versie van de grondwet zou ingevoerd worden, zou ik persoonlijk reeds een gelukkig mens zijn, maar zouden de bezwaren tegen een onafhankelijke Vlaamse Republiek reeds veel irrelevanter zijn. Alle "Europeanen" woonachtig in Vlaanderen zouden in één klap "Vlamingen" zijn .. Zoals alle inwoners in Californië of Wyoming U.S. Citizens zijn en bovendien Californiërs of Wyomngers. JVDB schreef ergens dat men stellig aan de mogelijke integratie van een franstalig Brussel in een Vlaamse Republiek werkt ; waarom dan niet bovendien streven naar een integratie van een franstalige Ardennen in een Vlaamse Republiek (& Duitstalige oostkantons..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het volk had ook Hitler verkozen, maar ik zou er als communist ook geen dag langer gebleven zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Dat zou wel eens kunnen keren, want Sinn Fein begint ook monsteroverwinningen te behalen in de Republiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Het Vlaams Belang is naast zijn nationalisme nog enkele dingetjes, en daar hou ik niet zo van. En dat weet u ook maar al te goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Wat heeft de KP ermee te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Omdat ze hoogst waarschijnlijk zo demagogisch zijn om deze evolutie te claimen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Dan ben je wel een erg dappere communist, dat je eerder de benen neemt dan iets te ondernemen? Ik dacht dat jullie altijd en overal op de barricades stonden, klaar om de revolutie uit te roepen... Enfin, even serieus: als het VB inderdaad de onafhankelijkheid zou claimen, zie je het dan niet eerder je plicht om daar een alternatief tegenover te stellen, een ander Vlaanderen te propageren? Als we even de wel erg kleine mogelijkheid van een militaire VB-staatsgreep tussen haakjes zetten, zal je in die vermaledijde Vlaamse republiek voldoende democratische mogelijkheden hebben om je eigen project naar voor te schuiven. mits je inderdaad niet op het onzalige idee zou komen - Marx indachtig - om de revolutie en de dictatuur van het proletariaat te proberen realiseren.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 2 maart 2006 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() En vergeten we hét links-Vlaamse icoon niet, Antoon Roosens.
![]() |
#92 |
|
![]() Ow, het zijn niet de nazi's, maar verdraagzamer zou ik ze niet noemen. Het blijft Nieuw-Rechts voor iets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Het klimaat is klaar om elke tegenstand af te schilderen als zijnde terroristen, ik ben dan ook ongeveer zeker dat het VB niet zou twijfelen om mijn beweging voor dergelijke redenen repressief te vervolgen. Ik hoef maar ook de voorbeelden uit Z-Frankrijk aan te halen, waar een FN-meerderheid duidelijk elke tegenstand heeft verpletterd (met ook de sluiting van vergaderzalen, het bannen van boeken in de bibliotheek, etc...) Wij proberen altijd de Revolutie te organiseren, daarvoor dient het marxisme en zijn activisten. Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 maart 2006 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() En wat hebben deze 2 te maken met het VB? Ik zie geen overeenkomsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Dat is het juist...
![]() |
#96 |
|
![]() Het zijn 2 flamingante marxisten, dus... Moet dat dan een vrijkaartje geven om wel te werken met het VB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Wat heeft het een met het ander te maken?
![]() |
#98 |
|
![]() Sorry, maar ik weet nog altijd niet waar je naartoe wil met deze 2 vb., tenzij je bedoelt dat ook van Extergem slachtoffer was geworden door de Nacht-und-Nebel-technieken bij onze oosterburen.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 maart 2006 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Ik blijf waar ik ben, en ik lach eens goed met de ja-stemmers die zien hoe de mooie beloftes die gemaakt werden over onafhankelijkheid luchtkastelen blijken te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Emoties die gepaard gaan met ratio dus.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |