Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2006, 21:58   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag mij dat lesje gerust geven. Ik kijk er al naar uit. Al heel vroeg hebben mijn ouders mij geleerd verantwoord met geld omgaan. In ons gezin kregen we maar weinig zakgeld, maar gingen al heel vlug wat bijverdienen in vakantiedagen en -periodes.

Ik ken de werkelijkheid van de zogezegde "probleemgezinnen" al veel langer en beter dan u zich kunt indenken. Daarbij heb ik het over concrete gevallen waar ouders bij de directeur komen vertellen dat ze geen geld hebben om de schoolrekening te betalen, maar waarbij wij als leraar zien dat het kind een onverantwoord groot bedrag aan zakgeld krijgt dat het vervolgens aan snoepgoed en frisdrank besteedt. Concrete gevallen, beste vriend. U bent dan ook de laatste die mij een lesje zou kunnen leren in dit alles.
Mensen die slordig met hun rekeningen zijn en ze liefst van al laten openstaan zijn naar mijn ervaring en toch wel vrij grote klantenkring net de mensen die geld genoeg hebben.
En ik heb nogal wat klanten hoor! En meestal rijke ook.
Oud 8 maart 2006, 22:00   #82
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Die onderwijzer kent inderdaad concrete gevallen. Iemand die op dit uur aan het internetten is, heeft zelf een aansluiting. Zo arm bent u dus niet.

Ga ergens anders liegen!
Loop naar de maan onnozel ventje. Wat weet jij eigenlijk van mij af? Helemaal niets. Maar wel meteen met een oordeel klaar staan. Je hebt een gewoon een gloeiende hekel aan mensen die geen geld hebben.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 22:06   #83
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Loop naar de maan onnozel ventje. Wat weet jij eigenlijk van mij af? Helemaal niets. Maar wel meteen met een oordeel klaar staan. Je hebt een gewoon een gloeiende hekel aan mensen die geen geld hebben.
Je bent wel niet echt vriendelijk met die middenvingerende smilies. Ik zie Jan nergens jou beledigen, dus waarom val je hem zo aan? Van waar die aggressie?
Oud 8 maart 2006, 22:06   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahahaha! U valt volledig door de mand. Eerst beweerde u dat u hulpbehoeftig en arm was; tegelijkertijd echter bent u op dit eigenste uur aan het internetten. U zit dus niet in een bibliotheek. U zit thuis. U heeft internetaansluiting. Welnu, iemand die echt de eindjes aan elkaar moet knopen zal geen geld uitgeven aan een eigen internetaansluiting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 22:07   #85
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Je bent wel niet echt vriendelijk met die middenvingerende smilies. Ik zie Jan nergens jou beledigen, dus waarom val je hem zo aan? Van waar die aggressie?
Serieus, zie je dat niet? Ben je dan echt zo naief?????????
Oud 8 maart 2006, 22:10   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Omdat ze in haar hemd is gezet en blijkbaar ontlokt dit de nodige agressie uit. Inhoudelijk discussiëren is er duidelijk niet bij. Van in het begin trouwens niet. Onmiddellijk een uitval naar "die onderwijzers, dat ras dat ken ik...".
Oud 8 maart 2006, 22:12   #87
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Hahahaha! U valt volledig door de mand. Eerst beweerde u dat u hulpbehoeftig en arm was; tegelijkertijd echter bent u op dit eigenste uur aan het internetten. U zit dus niet in een bibliotheek. U zit thuis. U heeft internetaansluiting. Welnu, iemand die echt de eindjes aan elkaar moet knopen zal geen geld uitgeven aan een eigen internetaansluiting.
Ik geef liever mijn geld uit aan een internetaansluiting dan aan eten, dokterskosten of kleding voor mezelf. Mag ik nog vrij kiezen wat ik doe met mijn beetje geld of ga jij dat in mijn plaats beslissen. Wie denk je wel dat je bent?
Oud 8 maart 2006, 22:13   #88
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat ze in haar hemd is gezet en blijkbaar ontlokt dit de nodige agressie uit. Inhoudelijk discussiëren is er duidelijk niet bij. Van in het begin trouwens niet. Onmiddellijk een uitval naar "die onderwijzers, dat ras dat ken ik...".
Dat was van eigen deeg een koekje, jij begon meteen te preken dat je de armen wel kent en kwam dan meteen met een hoop vooroordelen aandraven.
Oud 8 maart 2006, 22:14   #89
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus, zie je dat niet? Ben je dan echt zo naief?????????
quote is welk dat je bedoelt? hij geeft je mss wel steken, maar ik zie hem je toch nergens beledigen met een 'middenvinger' smilie. Ik kan best begrijpen dat je kwaad bent, maar door hem persoonlijk te gaan beledigen, geeft u hem enkel gelijk..
Oud 8 maart 2006, 22:14   #90
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mijn dochter (-18 jaar) betaal ik 19,30 euro en voor mijn zoon (+18 jaar) betaal ik 32 euro.
Concreet betaal je voor je zoon dus 120 meer, gesteld dat je maar voor 10 maanden een abonnement nodig hebt. Bovendien kan je met abonnement op 1 lijn rijden, met een buzzypass overal. Zo kostenbewust is dat dan toch niet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 22:16   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was van eigen deeg een koekje, jij begon meteen te preken dat je de armen wel kent en kwam dan meteen met een hoop vooroordelen aandraven.
Koekje van eigen deeg? Dan wordt het wel tijd dat u de betekenis van dat spreekwoord eens opzoekt...

Ik heb nergens gezegd dat ik "de armen" ken (lees maar mijn bijdragen erop na). Wel dat ik concrete gevallen van "kansarme gezinnen" ken die wel komen klagen dat ze geen geld hebben om de schoolkosten te betalen maar tegelijkertijd hun kinderen veel snoepgoed en andere zaken laten kopen. We kennen er ook die veel op café zitten en daar veel geld uitgeven.

Geen vooroordelen; allemaal concrete gevallen.
Oud 8 maart 2006, 22:17   #92
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Concreet betaal je voor je zoon dus 120 meer, gesteld dat je maar voor 10 maanden een abonnement nodig hebt. Bovendien kan je met abonnement op 1 lijn rijden, met een buzzypass overal. Zo kostenbewust is dat dan toch niet?
Inderdaad, wie niet veel geld heeft betaald altijd meer. Moest ik zo'n buzzy pass maandelijks mogen afbetalen zou ik daar gebruik van kunnen maken. Zo'n gewoon schoolabonnement komt ook goedkoper uit als je er één neemt voor een heel jaar. Maar niet iedereen kan dat nu eenmaal.
Oud 8 maart 2006, 22:17   #93
sailer
Vreemdeling

sailer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de vergelijking is idd overdreven duvelke maar denk je echt dat armen zomaar 200 euro kunnen ophoesten ?
Wanneer is men arm,ik bedoel officieel dan?
sailer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 22:18   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nog zoiets. Bij ons hebben alle leerlingen die met de bus komen een Buzzypass. Niemand heeft een maandabonnement. Dat is ook niet verstandig: het kost een pak meer en de inzetbaarheid is veel kleiner.

Iemand die zogezegd arm is maar wel geld uitgeeft aan een internetverbinding zou dat geld beter verstandig omgaan met de uitgaven en dus ook de juiste, bruikbaarste formule kiezen voor het openbaar vervoer.
Oud 8 maart 2006, 22:19   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wie niet veel geld heeft betaald altijd meer. Moest ik zo'n buzzy pass maandelijks mogen afbetalen zou ik daar gebruik van kunnen maken. Zo'n gewoon schoolabonnement komt ook goedkoper uit als je er één neemt voor een heel jaar. Maar niet iedereen kan dat nu eenmaal.
Zegt iemand die blijkbaar wel geld heeft om de maandelijkse internetfactuur te betalen...

Er klopt hier duidelijk iets niet.
Oud 8 maart 2006, 22:21   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef liever mijn geld uit aan een internetaansluiting dan aan eten, dokterskosten of kleding voor mezelf. Mag ik nog vrij kiezen wat ik doe met mijn beetje geld of ga jij dat in mijn plaats beslissen. Wie denk je wel dat je bent?
Ik denk dat u hier gewoon staalhard aan het liegen bent ofwel knotsgek bent. Iemand die bespaart op dokterskosten ten voordele van een internetaansluiting weet gewoon niet meer waar ze mee bezig is.
Oud 8 maart 2006, 22:21   #97
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Koekje van eigen deeg? Dan wordt het wel tijd dat u de betekenis van dat spreekwoord eens opzoekt...

Ik heb nergens gezegd dat ik "de armen" ken (lees maar mijn bijdragen erop na). Wel dat ik concrete gevallen van "kansarme gezinnen" ken die wel komen klagen dat ze geen geld hebben om de schoolkosten te betalen maar tegelijkertijd hun kinderen veel snoepgoed en andere zaken laten kopen. We kennen er ook die veel op café zitten en daar veel geld uitgeven.

Geen vooroordelen; allemaal concrete gevallen.
Nee? Op mijn uitspraak dat 200 euro niet te betalen is komt van jou volgende opmerking:
Citaat:
Als onderwijzer sedert vele jaren weet ik meer dan genoeg hoe het in elkaar zit. 200 euro is veel voor ouders die geen maat hebben en het geld dat ze verdienen of krijgen, niet oordeelkundig beheren.
Is dat geen vooroordeel? Je kent mijn inkomen niet maar lanceert hier wel zo'n uitspraak.
Oud 8 maart 2006, 22:24   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee? Op mijn uitspraak dat 200 euro niet te betalen is komt van jou volgende opmerking:

Is dat geen vooroordeel? Je kent mijn inkomen niet maar lanceert hier wel zo'n uitspraak.
Neen, dat is geen vooroordeel. Dat is een oordeel gebaseerd op jarenlange onderwijservaring.
Oud 8 maart 2006, 22:26   #99
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je 7 maanden het bedrag dat je spendeert aan je zoon opzij zet, heb je je 200€ al en kan je dadelijk 120€ uitsparen. Meer zelfs, je spaart meer uit want je moet de rest van het jaar geen bus-tickets meer kopen.
Je kiest er dus zelf voor om meer te betalen; je hebt immers de keuze om wat opzij te zetten met het oog op zo'n abonnement...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 22:30   #100
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Zegt iemand die blijkbaar wel geld heeft om de maandelijkse internetfactuur te betalen...

Er klopt hier duidelijk iets niet.
Eigenlijk echt wel te gek om los te lopen. Armen mogen absoluut geen internet hebben volgens jou. En als dat voor mij nu eens belangrijk zou zijn , als ik me op die manier kan inzetten voor het VWS? Nee, dat mag niet in jouw ogen.
Ik moet maar wegkwijnen in een hoekje zeker als zielige arme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be