![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten andere, ik ben er zeker van dat de moderatie graag wat aangepord wordt. Gemiddeld worden hier ongeveer 1400 postings/replieken per dag geplaatst (vgl met PI-forum nog geen 200 en VL.Actua nog geen 75) en nagenoeg alle 1400 lijken ze wel een kopij van mekaar: homo's, moslims, asielzoekers, vreemdelingen, marokkanen en... in omgekeerde volgorde.. eindeloos gezeik dus. Geef toe, iemand die zich in geen van de thema's interesseert (en dat doet 76% van de Vlamingen niet) verveelt zich mateloos als het dit forum aandoet. Ik probeer de sleur wat te breken en dat lukt altijd. Jammer dat ik om de haverklap wordt geband. De toepassing van die vrijheid van meningsuiting maakt hier soms rare bokkesprongen.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk waren 'de nederlanders' het zat. Maar strafklachten m.b.t. revisionisme en negationisme zijn altijd afgewezen i.v.m. vrijheid van meningsuiting. U doet ook de Anne Frank zaak tekort. Dit was een belangrijke overwinning. Door het jarenlange gezeur heeft de Anne Frank stichting een civiele zaak aangespannen tegen de echtheidsontkenners. Na jarenlang procederen en na inschakeling van internationale objectieve deskundigen is de authenticiteit van het dagboek onomstotelijk, en in hoger beroep nogmaals, vastgesteld. Waarop de rechter de heren verbood nog langer de authenticiteit te ontkennen. De heren mogen in Nederland trouwens nog steeds de echtheid betwisten zonder in de gevangenis te komen, alleen kost het ze nu ? 25.000,- (Euro 11.345,-) per keer. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag nu kronkelen hoeveel u wilt: Verbeke werd in Nederland NIET veroordeeld voor negationisme noch revisionisme. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() kwist ni dat banning internationaal werkte hmmm zo vele belangen die verdedigd worden en zo fel amai
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Extreemrechts wil maar wat graag met een blanco lei beginnen en één van de dingetjes die d�*t in de weg staat is het Dagboek van Anna Frank, dat notabene het best verkopende boek aller tijden is van Nederlandse origine.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#89 |
|
![]() Verdorie. Nu zegt u het wéér! Dat is niet waar. U doet net of Verbeke er ingeluisd is, onder het motto 'het doel heiligt de middelen'. Dat is niet zo.
Zo doet u de goede zaak meer kwaad dan u denkt. Het meisje heette trouwens Anne, en niet Anna, wat u nu al twee maal fout doet. |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Wat thePiano wil , is korte metten maken met dit forum. Als de moderators dit nog niet doorhebben, dan zijn het ezels. Ondertussen heeft Meneer dit topic al naar de kloten geholpen.
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() Sigmund Freud: "What's in a name?"
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
2. En waarom doet dat er niet meer toe? Bent u gescheiden van haar? 3. En wat heeft dit met Anne frank te maken? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 12 maart 2006 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Omdat mensen met een vreemd klinkende naam in Vlaanderen anno 2006 worden gediscrimineerd op velerlei vlakken. Bv bij het solliciteren naar een baan. En nee, wij zijn al acht jaar samen waarvan zeven jaar gehuwd, wellicht (en dat volgens onze hardleerse VB'rs) het langst durende schijnhuwelijk van België. Anne Frank leed aan hetzelfde syndroom: een joodse (vreemde) naam. Ze heeft het geweten hoe het met haar moest aflopen.
#98 |
|
![]() Beste Piano,
Ik begrijp uw gevoeligheden en angsten m.b.t. (neo-)nazi's, zeker waar het uw geliefde betreft. Maar censuur of monddood maken is m.i. geen optie. Het bestrijden van nazi's moet zeker gebeuren maar wel met legitieme middelen en op basis van argumenten. Niet door vrijheid van meningsuiting te beperken of andere middelen te gebruiken die de andere partij niet zouden misstaan. Het enige wat je bereikt is dat die meningen ondergronds gaan, net zolang tot het tot een uitbarsting komt. Durf meer te vertrouwen in de democratie en de rechtstaat. En vooral in de menselijke tolerantie en compassie. Ik kap er nu mee, ik ga eten. Ik spreek je weleens weer, ergens op dit forum. Het ga je goed. |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Larie. "Frank" is helemaal geen eigen Joodse naam. In Duitsland kan men de naam onder een paar varianten aantreffen ("Frank", "Franck", "Franc") en behoren tot Duitse families. De naam betekent gewoon "afkomstig uit Franken". Volgens anderen gaat het weer terug op "Franko" wat gewoon een Germaans woord is voor "de Frank". Er woonden veel Joden in de middeleeuwen in die streek, vandaar dat bepaalde Joden deze naam aannamen of aan hen gegeven werd.
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we eerder zeggen dat bepaalde namen, nl. de Arabische, bij mensen afkeer wekken. Niet omwille van de naam zelf of de afkomst van die mensen, maar omdat die groep in de loop van de voorbije tijd een eerder treurige reputatie heeft opgebouwd. |
|
![]() |