Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 maart 2006, 17:50   #81
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Jezus man, als ik hier moderator was had ik jou hier al lang buitengesmeten. Dat voortdurende beledigende toontje...wie is hier eigenlijk het klein kind?

Weet je wat, als je het hier toch zo'n 'neo-nazi forum' vindt, GA DAN VOORGOED WEG, in plaats van hier om de zoveel tijd nog eens een ellenlange, ongelooflijk irritante post te schrijven over 'extreem-rechts' op dit forum. Ik denk dat weinigen, links rechts of wat dan ook, het erg zouden vinden.
Als het je gerust kan stellen: alleen rechts tot extreemrechts wil mij hier weg. Je bent echt niet alleen. 8)

Ten andere, ik ben er zeker van dat de moderatie graag wat aangepord wordt. Gemiddeld worden hier ongeveer 1400 postings/replieken per dag geplaatst (vgl met PI-forum nog geen 200 en VL.Actua nog geen 75) en nagenoeg alle 1400 lijken ze wel een kopij van mekaar: homo's, moslims, asielzoekers, vreemdelingen, marokkanen en... in omgekeerde volgorde.. eindeloos gezeik dus. Geef toe, iemand die zich in geen van de thema's interesseert (en dat doet 76% van de Vlamingen niet) verveelt zich mateloos als het dit forum aandoet.

Ik probeer de sleur wat te breken en dat lukt altijd. Jammer dat ik om de haverklap wordt geband. De toepassing van die vrijheid van meningsuiting maakt hier soms rare bokkesprongen.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 17:50.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 17:54   #82
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Zeg piano, zijn er eigenlijk nog plaatsen waar ge niet buitengevlogen zijt? Tzit u toch echt nie mee, he.
Nee, alleen PI en Vl-Act die zoals reeds gezegd door VB'rs worden gerund. Maar ik beweer ook niet dat ik overal welkom ben. Het kan me ook geen barst schelen. Elck het Sijne, Ick het Mijne.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 17:56.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 18:26   #83
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Volgens de letter heb je gelijk maar niet volgens de geest. De Nederlanders waren het al een tijd zat dat hun brievenbussen, scholen en andere instituten ongevraagd werden overstelpt met negationistische lectuur, afkomstig van Verbeke en het VHO. Een afrekening moest wel spoedig volgen en dat is dan ook gebeurd. Eind goed al goed. 8)
Nee. U doet Nederland en de nederlandse rechtspraak tekort. Wij hechten namelijk erg aan vrijheid van meningsuiting.
Natuurlijk waren 'de nederlanders' het zat. Maar strafklachten m.b.t. revisionisme en negationisme zijn altijd afgewezen i.v.m. vrijheid van meningsuiting.

U doet ook de Anne Frank zaak tekort. Dit was een belangrijke overwinning. Door het jarenlange gezeur heeft de Anne Frank stichting een
civiele zaak aangespannen tegen de echtheidsontkenners. Na jarenlang procederen en na inschakeling van internationale objectieve deskundigen is de authenticiteit van het dagboek onomstotelijk, en in hoger beroep nogmaals, vastgesteld. Waarop de rechter de heren verbood nog langer de authenticiteit te ontkennen.
De heren mogen in Nederland trouwens nog steeds de echtheid betwisten zonder in de gevangenis te komen, alleen kost het ze nu ? 25.000,- (Euro 11.345,-) per keer.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 12 maart 2006, 18:28   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de letter heb je gelijk maar niet volgens de geest. De Nederlanders waren het al een tijd zat dat hun brievenbussen, scholen en andere instituten ongevraagd werden overstelpt met negationistische lectuur, afkomstig van Verbeke en het VHO. Een afrekening moest wel spoedig volgen en dat is dan ook gebeurd. Eind goed al goed. 8)
Verbeke werd niet veroordeeld voor het verspreiden van zijn revisionistische werken; wel voor een welbepaalde zaak in verband met het dagboek van Anne Frank.

U mag nu kronkelen hoeveel u wilt: Verbeke werd in Nederland NIET veroordeeld voor negationisme noch revisionisme.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 maart 2006, 18:30   #85
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee. U doet Nederland en de nederlandse rechtspraak tekort. Wij hechten namelijk erg aan vrijheid van meningsuiting.
Natuurlijk waren 'de nederlanders' het zat. Maar strafklachten m.b.t. revisionisme en negationisme zijn altijd afgewezen i.v.m. vrijheid van meningsuiting.

U doet ook de Anne Frank zaak tekort. Dit was een belangrijke overwinning. Door het jarenlange gezeur heeft de Anne Frank stichting een
civiele zaak aangespannen tegen de echtheidsontkenners. Na jarenlang procederen en na inschakeling van internationale objectieve deskundigen is de authenticiteit van het dagboek onomstotelijk, en in hoger beroep nogmaals, vastgesteld. Waarop de rechter de heren verbood nog langer de authenticiteit te ontkennen.
De heren mogen in Nederland trouwens nog steeds de echtheid betwisten zonder in de gevangenis te komen, alleen kost het ze nu ? 25.000,- (Euro 11.345,-) per keer.
Een treffende illustratie van het onderscheid tussen de normale - civiele - aansprakelijkheid bij laster en eerroof, enerzijds, en het strafbaar stellen van meningen anderzijds.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 12 maart 2006, 18:31   #86
duncan
Banneling

Standaard

kwist ni dat banning internationaal werkte hmmm zo vele belangen die verdedigd worden en zo fel amai
duncan is offline  
Oud 12 maart 2006, 18:37   #87
thePiano

Standaard

Citaat:
U doet ook de Anne Frank zaak tekort. Dit was een belangrijke overwinning. Door het jarenlange gezeur heeft de Anne Frank stichting een civiele zaak aangespannen tegen de echtheidsontkenners. Na jarenlang procederen en na inschakeling van internationale objectieve deskundigen is de authenticiteit van het dagboek onomstotelijk, en in hoger beroep nogmaals, vastgesteld. Waarop de rechter de heren verbood nog langer de authenticiteit te ontkennen.
Het dossier Anna Frank is een symbool-dossier. Hèt dossier van de negationisten van het wereldje van extreemrechts bij uitstek(!) dat zich in haar rehabilitatie en opgang belemmerd weet door alles wat aan de Eindoplossing door oud-extreemrechts werd verdedigd. Hun helden van weleer, Cyriel Verschaeve, Staf de Clercq, Dr. August Borms, in Nederland Anton Mussert, Rost van Tonningen enz. moeten hoedanook ooit in ere worden hersteld of het zal sowieso altijd aangebrande (lees: verdachte) kost blijken.

Extreemrechts wil maar wat graag met een blanco lei beginnen en één van de dingetjes die d�*t in de weg staat is het Dagboek van Anna Frank, dat notabene het best verkopende boek aller tijden is van Nederlandse origine.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 18:40.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 18:39   #88
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verbeke werd niet veroordeeld voor het verspreiden van zijn revisionistische werken; wel voor een welbepaalde zaak in verband met het dagboek van Anne Frank.

U mag nu kronkelen hoeveel u wilt: Verbeke werd in Nederland NIET veroordeeld voor negationisme noch revisionisme.
Alleen het resultaat telt.
Oud 12 maart 2006, 18:51   #89
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Alleen het resultaat telt.
Verdorie. Nu zegt u het wéér! Dat is niet waar. U doet net of Verbeke er ingeluisd is, onder het motto 'het doel heiligt de middelen'. Dat is niet zo.
Zo doet u de goede zaak meer kwaad dan u denkt.

Het meisje heette trouwens Anne, en niet Anna, wat u nu al twee maal fout doet.
Oud 12 maart 2006, 18:57   #90
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Wij geven geen forum aan negationisten en revisionisten, wij geven evenmin forum aan zogezegde anti's, die met een vermanend vingertje als excuus onwettigheden proberen verspreiden.
Of aan diegenen die negationisme willen provoceren, om nadien doodgemoedereerd dit forum te kunnen treffen.
Wat thePiano wil , is korte metten maken met dit forum.
Als de moderators dit nog niet doorhebben, dan zijn het ezels.
Ondertussen heeft Meneer dit topic al naar de kloten geholpen.
Oud 12 maart 2006, 19:08   #91
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het spijt me Stab, dat is natuurlijk ook mijn schuld.
Daarom zal ik hier stoppen en in een ander topic verder de degens kruisen met Piano, mocht hij er nog behoefte aan hebben.
Oud 12 maart 2006, 19:13   #92
thePiano

Standaard

Citaat:
Verdorie. Nu zegt u het wéér! Dat is niet waar. U doet net of Verbeke er ingeluisd is, onder het motto 'het doel heiligt de middelen'. Dat is niet zo.
Zo doet u de goede zaak meer kwaad dan u denkt.

Het meisje heette trouwens Anne, en niet Anna, wat u nu al twee maal fout doet.
Mijn (allochtone) echtgenote heet Eteri, niet dat het er nog wat toe doet.
Oud 12 maart 2006, 19:15   #93
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Of aan diegenen die negationisme willen provoceren, om nadien doodgemoedereerd dit forum te kunnen treffen.
Wat thePiano wil , is korte metten maken met dit forum.
Als de moderators dit nog niet doorhebben, dan zijn het ezels.
Flauwe kul. Wat ik zeg -adviseer- is: schop de neonazi's van het internet. Toch een vriendelijk verzoek maar uitdrukkelijk niet?
Oud 12 maart 2006, 19:17   #94
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Mijn (allochtone) echtgenote heet Eteri, niet dat het er nog wat toe doet.
Sorry Stab, maar ik ben té nieuwsgierig:

The Piano, waarom zegt u dit?
Oud 12 maart 2006, 19:20   #95
thePiano

Standaard

Citaat:
Sorry Stab, maar ik ben té nieuwsgierig:

The Piano, waarom zegt u dit?
Omdat haar naam -Eteri Tskhomaria- ook altijd een boel mensen doet steigeren. Ik geef toe dat vier medeklinkers op een rij niet eenvoudig om uitspreken lijkt, maar als ik sommige West-vlamingen bezig hoor, heb ik daar toch ook zo mij bedenkingen bij.

Sigmund Freud: "What's in a name?"

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 19:23.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 19:23   #96
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Omdat haar naam -Eteri Tskhomaria- ook altijd een boel mensen doet steigeren.
1. Waarom?
2. En waarom doet dat er niet meer toe? Bent u gescheiden van haar?
3. En wat heeft dit met Anne frank te maken?

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 12 maart 2006 om 19:25.
Oud 12 maart 2006, 19:31   #97
thePiano

Standaard

Citaat:
1. Waarom?
2. En waarom doet dat er niet meer toe? Bent u gescheiden van haar?
3. En wat heeft dit met Anne frank te maken?
Omdat mensen met een vreemd klinkende naam in Vlaanderen anno 2006 worden gediscrimineerd op velerlei vlakken. Bv bij het solliciteren naar een baan. En nee, wij zijn al acht jaar samen waarvan zeven jaar gehuwd, wellicht (en dat volgens onze hardleerse VB'rs) het langst durende schijnhuwelijk van België. Anne Frank leed aan hetzelfde syndroom: een joodse (vreemde) naam. Ze heeft het geweten hoe het met haar moest aflopen.
Oud 12 maart 2006, 19:42   #98
Hertog van Gelre

Standaard

Beste Piano,

Ik begrijp uw gevoeligheden en angsten m.b.t. (neo-)nazi's, zeker waar het uw geliefde betreft.
Maar censuur of monddood maken is m.i. geen optie. Het bestrijden van nazi's moet zeker gebeuren maar wel met legitieme middelen en op basis van argumenten. Niet door vrijheid van meningsuiting te beperken of andere middelen te gebruiken die de andere partij niet zouden misstaan. Het enige wat je bereikt is dat die meningen ondergronds gaan, net zolang tot het tot een uitbarsting komt.
Durf meer te vertrouwen in de democratie en de rechtstaat. En vooral in de menselijke tolerantie en compassie.

Ik kap er nu mee, ik ga eten. Ik spreek je weleens weer, ergens op dit forum.
Het ga je goed.
Oud 12 maart 2006, 19:54   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anne Frank leed aan hetzelfde syndroom: een joodse (vreemde) naam. Ze heeft het geweten hoe het met haar moest aflopen.
Larie. "Frank" is helemaal geen eigen Joodse naam. In Duitsland kan men de naam onder een paar varianten aantreffen ("Frank", "Franck", "Franc") en behoren tot Duitse families. De naam betekent gewoon "afkomstig uit Franken". Volgens anderen gaat het weer terug op "Franko" wat gewoon een Germaans woord is voor "de Frank". Er woonden veel Joden in de middeleeuwen in die streek, vandaar dat bepaalde Joden deze naam aannamen of aan hen gegeven werd.
Oud 12 maart 2006, 19:56   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat mensen met een vreemd klinkende naam in Vlaanderen anno 2006 worden gediscrimineerd op velerlei vlakken. Bv bij het solliciteren naar een baan.
Dat is niet zo. Ik ken meerdere Grieken en Hongaren die niet onmiddellijk een "Germaans klinkende" naam hebben, integendeel zelfs. Niemand heeft daarover geklaagd.

Laten we eerder zeggen dat bepaalde namen, nl. de Arabische, bij mensen afkeer wekken. Niet omwille van de naam zelf of de afkomst van die mensen, maar omdat die groep in de loop van de voorbije tijd een eerder treurige reputatie heeft opgebouwd.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be