![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tekeningeske bij maken ![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Bij de laatste sociale verkiezingen werd één van de grootste opkomsten opgetekend ooit, rond de tachtig percent. Om dus een antwoord te geven op je vraag, wie is er geïnteresseerd : de grote meerderheid ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik wil ook niet zeggen dat die groep onbestaand is, maar ik denk dat er toch nog een vrij groot deel van hun kiezers daar niet echt bij stil staat.
![]() |
![]() |
#85 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb het ook niet over vlaamsgezinde middens, uiteraard is de kans heel groot dat die voor de vlaamse onafhankelijkheid zijn.... ik denk gewoon dat Vlaamse onafhankelijkheid bij veel kiezers niet echt the main point is en dat integratie en imigratiebeleid nog altijd de grote stemlokkers zijn.
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we deze stelling doortrekken kan in feite dus iedere vereniging, en ik zeg maar iets,elke allochtoon weigeren onder het mom dat je je aan het lidmaatschap kunt ontrekken of onontkoombaar lid behoort te zijn? Laatst gewijzigd door daiwa : 18 maart 2006 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de overheid dient iedereen gelijk te behandelen, omdat niemand zich in principe kan onttrekken aan haar invloed.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist dat de andere partijen naast het VB de kiezer op voorhand vertellen dat zij geen bestuursakkoorden zullen afsluiten met het VB. Maar het blijft ondemocratisch, gezien uit alle mogelijke peilingen blijkt dat de meerderheid van de kiezers tegen het Cordon is. Het is niet omdat je op voorhand zegt dat je ondemocratisch zult zijn en een partij met één miljoen stemmen straal zult negeren, als je aan de macht komt, dat je democratisch bezig bent. Echte democraten zijn meer bezig met de wil van het volk, dan met de wil van hun partij. Wie het andersom doet, kan zich geen democraat noemen, maar eerder iemand die uit is om het belang van de partij te dienen. Een partij die niet het belang van het volk respecteert is sowieso niet democratisch. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 maart 2006 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bewijst dat het volk en de partij niet op één lijn staan en dat gegeven of dat verschijnsel ondergraaft de democratie. Een partij die schermt onder de democratische vlag, is schijnheilig en hypocriet als ze het feit dat de meerderheid van de bevolking tegen het Cordon is, zelfs tot in hun eigen rangen, totaal naast zich neerlegt. Meer nog, ze kondigen het aan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet de vraag eigenlijk. Wel of de stem van de vakbonden bij de stembusslag nog van enig belang is. Dat denk ik niet. Ik denk niet dat de arbeiders zich nog laten leiden door de oekazen van de vakbonden wanneer ze in het stemhokje staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En indien een aantal kiezers daar helemaal niet bij stilstaan, betekent dat ook dat het voor hen onbelangrijk is of ze nu in België of in een Vlaamse staat wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we uw redenering doortrekken, dan is het hele wielercircuit voor Vlaamse onafhankelijkheid, afgaande op het gezwaai met VL² producten aan elke finish. Op dezelfde wijze zegt een Belgische vlag aan mijn gevel zegt niks over het aantal Belgischgezinden dat mijn woning bevolkt. Dat kan 100% zijn, maar voor hetzelfde geld hok ik samen met één of meerdere politiek minder begaafden die zich laten misleiden door separatistische opruiïng vanwege N-Va of erger. Op 11 juli wappert aan elk gemeentehuis wel een of andere leeuw (horresco referens) Is daarom de gemeente een broeinest van separatisten of secessionisten? Maak dat je bomma wijs. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van een Belgische vlag kunt u niet bepalen hoeveel belgicisten er in uw gemeenten wonen; niet zo min Vlaamsgezinden. Bij een partij echter die bij iedere bijeenkomst uitpakt met Vlaamse Leeuw is wel duidelijk waar de wind van en naar waait. Ook werd in de media al meermaals het standpunt van het Vlaams Belang aangehaald wat dit element betreft. Nauwelijks enkele dagen geleden haalde niemand minder dan De Croo uit op dat vlak bijvoorbeeld. Uw redenering is trouwens fout, daar u vertrekt van een niet-politieke bijeenkomst en daar politieke elementen wil aan verbinden. Dit gaat om een politieke partij met dus politieke doelen. Dan wordt wel duidelijk dat die Vlaamse Leeuw (niet de officiële dan nog) wel voor iets staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logische redenering. Indien ik akkoord ga met een bepaald punt van het partijprogramma van het Vlaams Belang en er dus ook voor stem, dan betekent dat wel dat ik België niet onmiddellijk in mijn hart draag of het op z'n minst mij totaal onverschillig is. Ik wil de eerste belgicist hier nog horen die stelt dat hij of zij voor het Vlaams Belang heeft gestemd trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dit jou en anderen niks zegt Superdinges, zoals Jan ook beweert, is nu wel heel duidelijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Straffe kost. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kan u in hun hoofden kijken en de exacte redenen peilen waarom iemand op een amalgaam of koppelverkoop van partijen en standpunten stemt? Om even een concreet voorbeeld aan te halen: Iemand die op het Vlaams Kartel stemt, mandateert daarmee zowel anti-royalisten (N-VA) als hevige royalisten (CD&V) Hoe kan jij dan exact gaan bepalen wat de kiezer met zijn stem in die materie probeerde aan te geven? Nogabollen, niks dus. Op eenzelfde wijze kan een VB stem variëren van een separatistische stem, een racistische stem, een solidaristische stem, een anti-vakbondsstem, of zelfs een pure foertstem zonder ook maar één VB-standpunt genegen te zijn. Probeer dus a.u.b. niet langer om VB-stemmen te recupereren voor uw persoonlijke dada's. Daar trapt geen serieus mens nog in.
![]() |
![]() |