![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens mij zou het idd vele malen beter zijn om sport in een ander jasje te gieten, yoga, tai chi, .... zou wel heel interessant zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, 'k ben weg voor een uurtje joggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder bedrijf groot of klein, iedere zelfstandige van a tot z is verplicht bij wet op straffe van boete en weet ik veel allemaal een risico verzekering te nemen. Wie dat niet doet en er valt al eens iets voor die wordt gepluimd tot op het bot. Dan komt de school doodleuk vertellen, ach ja we doen dat wel maar u betaald natuurlijk. Kijk de eerste de beste keer dat ik weer op een school moet zijn voor een werk reken ik hun een dag of twee dagen verzekering bij aan. Ik zal het al mijn klanten aan hun been lappen, madam betaal mij eens mijn verzekering aub, t' is tenslotte voor u dat ik bezig ben! Jawadda jawadda.
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar heel wat mensen gebruiken die opvoeders en buitenschoolse opvang slechts als babysit. In de openingspost wordt er bvb. geklaagd dat men voor de prestaties van deze opvoeders moet betalen. Volgens mij zijn de diploma's van opvoeder en onderwijzer evenwaardig. Ik zou niet weten waarom het ene diploma meer of minder waard zou zijn dan het andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ze gans dat boeltje nog niet aanbesteding steken? Poorten opendoen, speeltijd bewaking en zo nog van die zaken inclusief de catering en doe zo maar verder. Zo hoeven leraren enkel en alleen nog maar naar hun lokaal te gaan, les te geven en niks anders meer. Hmm...al die eurotjes van s'morgens tot s'avonds x al die scholen...jawel geweldig interessant! Dit geheel geschreven zonder enige nadelige erkentenis ten uw zijde natuurlijk.
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is feitelijk een miljoenen idee. Zou er patent moeten op nemen! Zelfde systeem van parkeerwacht. Tegen vast bedrag nemen wij dat over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat me eigenlijk stoort is dat al die zaken die nu zijn opgenoemd in deze topic eigenlijk veel te veel worden afgemeten. Toen ik nog jong was en school liep was dat niet zo. De leerkracht beschouwde zijn werk als een project en nam er alles bij, taken verdeeld onder de collega's volgens een billijk beurtsysteem. Wat moest gebeuren werd besproken en de leerkrachten namen hun verantwoordelijkheid op, ook voor niet klassikale momenten. De uren werden niet zo geteld. Momenteel is dat niet meer zo. Taken worden scherp in het oog gehouden en alles wordt afgemeten. Bij opvoeders heeft men die mentaliteit niet (althans niet waar ik werk). Toen het op mijn werk nogal spannend werd bijvoorbeeld (wanbeheer van de directeur met nakend failliet als gevolg) zo'n achttien jaar terug zijn de meeste opvoeders desondanks gebleven ... ondanks dat ze niet meer werden betaald (drie maanden geen inkomen, zelfs geen dop). De motivatie van de opvoeders was vooral dat de jongeren niet aan hun lot konden worden overgelaten. De leerkrachten echter waren van de eerste dag dat de moeilijkheden begonnen weg. Zij stonden op hun rechten. Tja, en de rechten van de jongere ........... dat was hun zaak niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de scholen waar ik sta worden taken nog steeds verdeeld met een beurtrolsysteem. Zelf doe ik bvb. 2x per week middagtoezicht, 1x om de 14-dagen avondstudie, 3x per week toezicht tijdens de speeltijd en 4x per week help ik de kinderen bij het oversteken van de straat na de schooluren. Mijn collega's doen net hetzelfde. En kindvrije uren (bvb. uren L.O.) worden door klastitularisen gebruikt voor overleg of om te gaan helpen in andere klassen. Wij doen dat uit overtuiging omdat wij zo ons onderwijs zo kwaliteitsvol mogelijk willen maken. Daarom stoort het mij dat veel mensen al die extra inspanningen die geleverd worden, als vanzelfsprekend beschouwen. Want wie geen middagtoezicht heeft, is tijdens de middag aan het verbeteren, of aan het overleggen, of een projectdag aan het uitwerken, ... En na de schooluren moeten de klassen nog op orde gebracht worden, materiaal voor de volgende dag moet klaargelegd worden, bordschema's moeten gemaakt worden, agenda's moeten ingevuld worden, er zijn personeelvergaderingen, voor zwakkere leerlingen moeten remediëringstaken gezocht worden, voor sterkere leerlingen moeten uitbreidingstaken gezocht worden, ... En wanneer er gestaakt wordt in het onderwijs, vinden heel wat mensen het niet zo erg dat hun kind leerstof mist, maar zijn ze wel kwaad omdat ze die dag geen gratis opvang hebben voor hun kind. Ik vind dat dat veel zegt over de manier waarop mensen over het onderwijs denken. Ik spreek hier alleen over het basisonderwijs, want over de zaken in het secundair weet ik niet zoveel af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betogen betreft; van alle betogingen in België bijten de leraars de spits af met de meeste op hun naam.
Dat zegt ook iets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Vreemdeling
|
![]() Serieus, het enige waar leerkrachten mee bezig zijn is kijken naar de schone leerlingskes hun borsten en hun kont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |