![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg me dus even uit hoe het protocolair ambt van staatshoofd waargenomen volgens beurtrol door de verschillende Zwitserse ministers "niets met democratie te maken heeft". Ik ben een en al oor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Staatssecretaris
|
![]() U begrijpt me verkeerd. Als onze koning een louter protocollaire functie krijgt, dan heeft dat niets met democratie te maken in die zin dat de democratie daar op geen enkele manier onder lijdt. Ik heb het helemaal niet over Zwitserland. We zijn hier in België en wat men in andere landen doet, interesseert me allerminst.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien een protocolaire koning en democratie niets met elkaar te maken hebben, wat brengt een protocolaire koning dan aan de verbetering en uitbouw van onze democratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() Niets. En dat hoeft ook niet.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom hoeft dat wèl?
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat dat niet nodig is, maar u blijkbaar wel. Ik wacht op uw redenen waarom dat nodig zou zijn.
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelde eerst dat het niet hoefde. Aan u uw stelling te gronden, maar ik denk dat daar het probleem zit. U weet gewoon geen kant uit, dus probeert u zich eruit te redden door een tegenvraag te stellen. Nogal doorzichtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat gewoon niet nodig. Wat begrijpt u daar niet aan? Ik stel wel vast dat u zèlf in het nauw zit en geen antwoord weet te verzinnen... Redelijk doorzichtig...
Laatst gewijzigd door Manuel* : 27 maart 2006 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus even de eerder maar door u nog steeds niet beantwoorde vraag opnieuw stellen: waarom hoeft een staatshoofd en diens functie geen meerwaarde te betekenen voor de democratische werking van een land? En indien het geen meerwaarde volgens u moet hebben, waarom schaft men dat staatshoofd dan niet gewoon af? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Eerder met discriminatie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hoef ik niet te antwoorden op uw vraag om de eenvoudige reden dat ik hier geen standpunt uiteenzet, maar gewoon een aantal vragen stel bij uw standpunt over het protocolair staatshoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij overstijgt zichzelf toch met zijn helicopterke ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke meerwaarde heeft een protocollaire monarch dan wel?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |